Telia kaupan näytönohjaimet



Näytä ensimmäinen kirjoitus

173 kommenttia


@MinnaLN@  kirjoitti:


@GTX_2018@  kirjoitti:


Telialla näyttää olevan niin ympäripyöreää tämä asiakkaiden kohtelu niin en yllättyisi vaikka korttisi olisi mennyt jollekin "työpaikkaetuna". Parempi varmaan  vain odotella, että nämä "välistä vetävät" saavat ensin riittävästi kortteja ja sitten aletaan toimittamaan ulkopuolisille. Voin lupailla jo sinulle, että menee helposti sinne maalis-huhtikuun vaiheille ennen kuin meille aletaan toimittamaan kortteja.




Harmi, että koet asian näin. Viestintä saatavuudesta vaikuttanee ympäripyöreältä, kun tavaramääriä tai saapumisaikatauluja on vain harvakseltaan pystytty vahvistamaan. Kun tavaraa saadaan varastolle toimitetaan tuotteet tilausjärjestyksessä ja vakuutan että pinkasta ei päästä napsimaan "työpaikkaetuina" näyttiksiä tai muutakaan.

Mistä sitten johtuu, että tällä hetkellä RTX-3000-näytönohjaimia ei tänne Suomen päähän saada enempää, voi vain arvuutella.





Esim. Jimms.fi:stä on saanut viimeisen 3 kuukauden ajan 1-2 viikon toimitusajalla Asuksen 3090 oc korttia. Vastaavaa 3080:stä oc:tä on saanut kokoajan 1-2kk:n toimitusajalla. Nämä tiedot he ilmoittavat avoimesti kaikille asiakkailleen excel-taulukoissa. Samat toimitusajat näyttävät olevan myös Proshopilla ja verkkokaupalla.comilla. En ymmärrä mistä ihmeestä Telia yrittää korttejaan haalia kun ei onnistu saamaan kortteja lainkaan tai niiden toimitusajat ovat näitäkin tahoja kuukausia pidemmät. Jos en olisi ollut näin pitkään tilausjonossa Telialla niin mielelläni koittaisin onneani toisaalta. Kannattaisi varmaan painostaa hieman sitä hankintapuolta tekemään töitä kovemmin jos kerran muut kilpailijanne saavat tuotteita jatkuvasti nopeammin sillä kyse ei ole selvästikään enää tavaran saatavuudesta vaan jostain aivan muusta. 


Edit SaJoonas: muokattu quote


@GTX_2018@  kirjoitti:





Esim. Jimms.fi:stä on saanut viimeisen 3 kuukauden ajan 1-2 viikon toimitusajalla Asuksen 3090 oc korttia. Vastaavaa 3080:stä oc:tä on saanut kokoajan 1-2kk:n toimitusajalla. Nämä tiedot he ilmoittavat avoimesti kaikille asiakkailleen excel-taulukoissa. Samat toimitusajat näyttävät olevan myös Proshopilla ja verkkokaupalla.comilla. En ymmärrä mistä ihmeestä Telia yrittää korttejaan haalia kun ei onnistu saamaan kortteja lainkaan tai niiden toimitusajat ovat näitäkin tahoja kuukausia pidemmät. Jos en olisi ollut näin pitkään tilausjonossa Telialla niin mielelläni koittaisin onneani toisaalta. Kannattaisi varmaan painostaa hieman sitä hankintapuolta tekemään töitä kovemmin jos kerran muut kilpailijanne saavat tuotteita jatkuvasti nopeammin sillä kyse ei ole selvästikään enää tavaran saatavuudesta vaan jostain aivan muusta. 


Edit SaJoonas: muokattu quote




Jokaisella mainitsemallasi jälleenmyyjällä oli ilmoitettuna samainen, että toimitusaikaa ei voida vahvistaa. Verkkokaupaamme päivitetään tieto saatavuudesta heti jahka tuotetta tulee.

Kuitenkin RTX 3000 -näytönohjaimien saatavuus tilanne on nyt vain se, että harmillisesti tuotanto sakkaa ja ongelma on globaali. Myös yhtiön talouspäälikkö Colette Kress on kommentoinut asiaa, että kysyntä on valtava mutta tuotanto on rajoittunutta paitsi itse piisirujen osalta, myös muiden komponenttien ja piisirujen alustojen osalta. NVIDIA varmasti tekee kaikkensa saatavuuden parantamiseksi.

Vaikka ette saatavuuteen pystyisikään vaikuttamaan, niin parempi viestintä auttaisi tätä tilannetta. Samat saatavuusongelmat jatkuvat todnäk. vielä pitkään eli aivan varmasti vastaavaa kyselyä ja turhautumista tulee jatkossakin. Esimerkkinä jo mainitut kilpailijat, jotka ovat järjestelmiään/viestintäänsä kehittäneet tilanteen aikana (vastaavaa on myös muilla):


Jimm's: Tuotesivulla tiedot saapuneista ja arviot tulevista eristä päivämäärineen. Tilauksen tehneet käyttäjät näkevät päivittyvän suurpiirteisen jonosijansa tilaushistoriasta. Lisäksi kuukausittain lähettävät malleittain saatavuustiedot excelillä, kuten toinen käyttäjä jo mainitsi.


Proshop: https://www.proshop.fi/RTX-30series-overview - kertovat suoraan malleittain kokonaistilanteen, tulossa olevien korttien määrän ja vanhimman päivän, jolta tilauksia vielä toimittamatta.


Aikookohan Telia konkreettisesti parantaa viestintäänsä/järjestelmiään tältä osin muutenkin, kuin mainitsemalla "viestinnän olisi syytä olla hieman parempaa"? Vaikuttaa varmasti siihen, kuinka innokkaasti teiltä kortteja tilataan jatkossa, koska näin kalliisiin tuotteisiin rahojen kiinni laittaminen ilman mitään järkevää tietoa saatavuudesta kuukausiin ei kovin hyvältä kuulosta.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@anari@  kirjoitti:


Aikookohan Telia konkreettisesti parantaa viestintäänsä/järjestelmiään tältä osin muutenkin, kuin mainitsemalla "viestinnän olisi syytä olla hieman parempaa"? Vaikuttaa varmasti siihen, kuinka innokkaasti teiltä kortteja tilataan jatkossa, koska näin kalliisiin tuotteisiin rahojen kiinni laittaminen ilman mitään järkevää tietoa saatavuudesta kuukausiin ei kovin hyvältä kuulosta.




Viestinnän nykykuvio ja sen haasteet on meillä tiedostettu, ja Yhteisö toimii erittäin hyvänä asiakaskunnan äänitorvena. Viemmekin viestiä sen vuoksi tiuhaan eteenpäin oikeille tahoille, myös tässä asiassa. 


@MinnaLN@  kirjoitti:

@siperiada55@  kirjoitti:

Menneen vuoden puolella asiakaspalvelusta vastattiin asiakkaille ASUS 3080 Strixin saatavuudesta kysymyksiin milloin toimitetaan esimerkiksi "pian" ja "kohta".  

 

Kysyjille on myös tarjottu toimituspäiviksi vaihtelevia päiviä, muun muassa Jouluaattoa ja Aprillipäivää (kalenteripäivinä). Miten tähänkin pitää suhtautua? Minusta se haisee silkalta kettuilulta.

 

Muutama kysymys johon haluan vastauksen.

 

1. Kun tilasin aikoinaan mainitun kortin, niitä oli sivujenne mukaan muutama jäljellä. Mistä ne olivat jäljellä kun teillä ei ole todellisuudessa ollut odotuskuukausien aikana kortin korttia?


STRIX-RTX3080-O10G kohdalla tiedoissamme oli harmillisesti jonkun tovin väärätieto. Kettuilla ei ole tarkoitus.

 

Tällä hetkellä näytönohjaimien tilanne on mikä on, ei saatavuutta eikä tarkempaa toimituspäivää ole vielä vahvistettu. Tästä on nyt laitettu valmistajan suuntaan kysymystä mikä on päivän tilanne ja palataan siitä vastauksesta tähän ketjuun.


1. Mikäli tuotetta on varastossamme, tulee verkkokaupassamme lukea ”Varastossa” ja toimitusaika 1-2 arkipäivää. Mikäli tiedetään että tavaraa on tulossa meille x erä vahvistettuna päivänä, voi olla ilmoitettuna ”vain muutama tilattavissa” ja toimitus ilmoitettuna jollekin päivälle. Mahdollisuus tilata täytyisi kuitenkin loppua siihen, kun erästä ei enää riitä. Minkä kortin sinä tilasitkaan?

 


@siperiada55@  kirjoitti:

2. Mihin asiakaspalvelun antamat vaihtelevat toimituspäivät perustuvat? (Kysyjille annetaan vaihtelevia vastauksia.)


2. Toimitusarviot perustuvat meidän järjestelmissä oleviin tietoihin. Tiedoissa on täytynyt olla virhe, jos arviot ovat poikenneet toisistaan.

 


@siperiada55@  kirjoitti:

3. Miksi Telia ei aktiivisesti informoi asiakkaitaan toimitusten tilanteesta tai sen muuttumisesta? (Yksi tekstiviesti on tullut "pian" tulevasta kortista, jossa toimitushaaruukka heitettiin tammi-maaliskuulle,)


3. Olen samaa mieltä, että poikkeamista toimituksissa olisi syytä tiedottaa hieman paremmin tilaajille. Tätä on toivottu ja tein tästä vielä uuden palautteen.

 


@siperiada55@  kirjoitti:

4. Miltä toimittajalta kortit ovat teille tulossa?


4. Tarkoitatko, että saammeko laitteet laitevalmistajalta vai jostain muualta? Koitanpa kysyä ja palataan tähän vielä.

 


@siperiada55@  kirjoitti:

5. Kuinka monta odottajaa kunkin 3000 sarjan kortissa on jonossa?


5. Tätä tietoa ei ole mahdollista kertoa ulospäin.

 


@siperiada55@  kirjoitti:

6. Miten aiotte parantaa viestintäänne ja asiakaspalveluanne näiden korttien osalta? (Eräälle kysyjälle annettu vastaus on aivan luokaton:  "Asiakkaat tulevat kuitenkin saamaan meiltä viestin sitten, kun tilaus lähtee toimittumaan.")


6. Niin kun ihmettelitkin, miksi ei ole tullut paremmin viestiä, jos tuotetta ei voida toimittaa niin viestinnän parantaminenhan olisi yksi. Tietoa näiden näytönohjaimien saatavuudesta on syytä viedä asiakaspalveluumme eteenpäin, kiitos palautteesta.


Kysymykseesi vastaus: Tilasin ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming - kortin.

 

Lisäkysymykset: Mikä väärä tieto sivuillanne on ollut ja milloin? Miksi väärästä tiedosta ei ole tiedotettu?


@AaTanja@  kirjoitti:

@anari@  kirjoitti:


Aikookohan Telia konkreettisesti parantaa viestintäänsä/järjestelmiään tältä osin muutenkin, kuin mainitsemalla "viestinnän olisi syytä olla hieman parempaa"? Vaikuttaa varmasti siihen, kuinka innokkaasti teiltä kortteja tilataan jatkossa, koska näin kalliisiin tuotteisiin rahojen kiinni laittaminen ilman mitään järkevää tietoa saatavuudesta kuukausiin ei kovin hyvältä kuulosta.


Viestinnän nykykuvio ja sen haasteet on meillä tiedostettu, ja Yhteisö toimii erittäin hyvänä asiakaskunnan äänitorvena. Viemmekin viestiä sen vuoksi tiuhaan eteenpäin oikeille tahoille, myös tässä asiassa. 


Kun mikään ei ole tiedottamisessa muuttunut, ei näytä "oikeita tahoja" paljon kiinnostavan "nykykuvio ja sen haasteet" vaikka "viestiä viedään tiuhaan eteenpäin".

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@siperiada55@  kirjoitti:
Kysymykseesi vastaus: Tilasin ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming - kortin.

 


Lisäkysymykset: Mikä väärä tieto sivuillanne on ollut ja milloin? Miksi väärästä tiedosta ei ole tiedotettu?




Näyttiksen tilanneille asiakkaille on lähtenyt joulukuussa tiedotteet, jossa kerrotaan toimituksen viivästymisestä. Pyrimme aina tiedottamaan asiakkaitamme, jos tilatun tuotteen toimitusaikaan tulee muutoksia tai tuotetta ei jostain syystä ole tulossa lisää varastolle.

Sivuillamme on ollut virheellistä tietoa näytönohjaimen saatavuuteen ja arvioituun toimitusaikaan liittyen. Tilauksen ei normaalissa tilanteessa pitäisi olla mahdollista, jos tavaraa ei ole varastolla ja uuden erän saapumisesta ei ole tietoa. Laitevalmistajalle on laitettu viime viikolla kyselyä tämänhetkisestä tilanteesta.


@SaJoonas@  kirjoitti:


@siperiada55@  kirjoitti:
Kysymykseesi vastaus: Tilasin ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming - kortin.

 


Lisäkysymykset: Mikä väärä tieto sivuillanne on ollut ja milloin? Miksi väärästä tiedosta ei ole tiedotettu?




Näyttiksen tilanneille asiakkaille on lähtenyt joulukuussa tiedotteet, jossa kerrotaan toimituksen viivästymisestä. Pyrimme aina tiedottamaan asiakkaitamme, jos tilatun tuotteen toimitusaikaan tulee muutoksia tai tuotetta ei jostain syystä ole tulossa lisää varastolle.

Sivuillamme on ollut virheellistä tietoa näytönohjaimen saatavuuteen ja arvioituun toimitusaikaan liittyen. Tilauksen ei normaalissa tilanteessa pitäisi olla mahdollista, jos tavaraa ei ole varastolla ja uuden erän saapumisesta ei ole tietoa. Laitevalmistajalle on laitettu viime viikolla kyselyä tämänhetkisestä tilanteesta.




Minulle ei ole saapunut mitään tiedotetta. Olen joutunut erikseen tiedustelemaan asiaa itse joka ainoa kerta. Näytönohjaimen toimitus luvattiin ensin 4.12, joka siirrettiin 10.12 ja tämän jälkeen se siirrettiin 17.12 jonka jälkeen toimitus siirrettiin vielä 31.12. Tämän jälkeen ilmoitettiin vain, että "valitettavasti emme pysty kertomaan tarkempaa toimitusaikaa enää".


 


Kerrassaan surkeaa toimintaa Telialta.

Edit SaJoonas: muokattu teksti quoten yläpuolelta pois


@GTX_2018@  kirjoitti:


@SaJoonas@  kirjoitti:


@siperiada55@  kirjoitti:
Kysymykseesi vastaus: Tilasin ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming - kortin.

 


Lisäkysymykset: Mikä väärä tieto sivuillanne on ollut ja milloin? Miksi väärästä tiedosta ei ole tiedotettu?




Näyttiksen tilanneille asiakkaille on lähtenyt joulukuussa tiedotteet, jossa kerrotaan toimituksen viivästymisestä. Pyrimme aina tiedottamaan asiakkaitamme, jos tilatun tuotteen toimitusaikaan tulee muutoksia tai tuotetta ei jostain syystä ole tulossa lisää varastolle.

Sivuillamme on ollut virheellistä tietoa näytönohjaimen saatavuuteen ja arvioituun toimitusaikaan liittyen. Tilauksen ei normaalissa tilanteessa pitäisi olla mahdollista, jos tavaraa ei ole varastolla ja uuden erän saapumisesta ei ole tietoa. Laitevalmistajalle on laitettu viime viikolla kyselyä tämänhetkisestä tilanteesta.




Minulle ei ole saapunut mitään tiedotetta. Olen joutunut erikseen tiedustelemaan asiaa itse joka ainoa kerta. Näytönohjaimen toimitus luvattiin ensin 4.12, joka siirrettiin 10.12 ja tämän jälkeen se siirrettiin 17.12 jonka jälkeen toimitus siirrettiin vielä 31.12. Tämän jälkeen ilmoitettiin vain, että "valitettavasti emme pysty kertomaan tarkempaa toimitusaikaa enää".


 


Kerrassaan surkeaa toimintaa Telialta.

Edit SaJoonas: muokattu teksti quoten yläpuolelta pois




Olen pahoillani puolestani, että et ole saanut joulukuussa tuota ilmoitusta. RTX-näytönohjainsarjan saatavuuksien suhteen tilanne on ollut hankala, tulevien erien koosta ei ole tietoa. Tällä viikolla meiltä tullaan käymään valmistajan kanssa keskustelua tilanteen ratkomiseksi, vaan toki juuri nyt tyhjästä on paha nyhjäistä. Laitoin viestiä palautteena, että tilausten tehneiden olisi hyvä saada viestillä tietoa jos ja kun arviota tulevista eristä tulee.

Mun mielestäni  olisi asiakkaiden kannalta parempi  että telia ei  tekisi mitään arviota   toimitusajoista kun näytönohjaimista ja  peliohjaimista on niin suuri  kysyntä yleisesti  tällähetkellä  että toimitukset on  tulevaisuudessa  ettei tuu pettymyksiä .

 


@MMALINEN@  kirjoitti:

Mun mielestäni  olisi asiakkaiden kannalta parempi  että telia ei  tekisi mitään arviota   toimitusajoista kun näytönohjaimista ja  peliohjaimista on niin suuri  kysyntä yleisesti  tällähetkellä  että toimitukset on  tulevaisuudessa  ettei tuu pettymyksiä .

 


Ongelma lähti juuri siitä, että tilatessa Telian sivuilla kerrottiin että kyseistä tuotetta on saatavilla heiltä. Tällä tavoin he huijasivat asiakkaita omaan tilausjonoonsa vaikkei heillä ollut mitään tuotteita edes olemassa.


@MinnaLN@  kirjoitti:

@GTX_2018@  kirjoitti:

@SaJoonas@  kirjoitti:

@siperiada55@  kirjoitti:
Kysymykseesi vastaus: Tilasin ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming - kortin.

 

Lisäkysymykset: Mikä väärä tieto sivuillanne on ollut ja milloin? Miksi väärästä tiedosta ei ole tiedotettu?


Näyttiksen tilanneille asiakkaille on lähtenyt joulukuussa tiedotteet, jossa kerrotaan toimituksen viivästymisestä. Pyrimme aina tiedottamaan asiakkaitamme, jos tilatun tuotteen toimitusaikaan tulee muutoksia tai tuotetta ei jostain syystä ole tulossa lisää varastolle.

Sivuillamme on ollut virheellistä tietoa näytönohjaimen saatavuuteen ja arvioituun toimitusaikaan liittyen. Tilauksen ei normaalissa tilanteessa pitäisi olla mahdollista, jos tavaraa ei ole varastolla ja uuden erän saapumisesta ei ole tietoa. Laitevalmistajalle on laitettu viime viikolla kyselyä tämänhetkisestä tilanteesta.


Minulle ei ole saapunut mitään tiedotetta. Olen joutunut erikseen tiedustelemaan asiaa itse joka ainoa kerta. Näytönohjaimen toimitus luvattiin ensin 4.12, joka siirrettiin 10.12 ja tämän jälkeen se siirrettiin 17.12 jonka jälkeen toimitus siirrettiin vielä 31.12. Tämän jälkeen ilmoitettiin vain, että "valitettavasti emme pysty kertomaan tarkempaa toimitusaikaa enää".

 

Kerrassaan surkeaa toimintaa Telialta.

Edit SaJoonas: muokattu teksti quoten yläpuolelta pois


Olen pahoillani puolestani, että et ole saanut joulukuussa tuota ilmoitusta. RTX-näytönohjainsarjan saatavuuksien suhteen tilanne on ollut hankala, tulevien erien koosta ei ole tietoa. Tällä viikolla meiltä tullaan käymään valmistajan kanssa keskustelua tilanteen ratkomisesti, vaan toki juuri nyt tyhjästä on paha nyhjäistä. Laitoin viestiä palautteena, että tilausten tehneiden olisi hyvä saada viestillä tietoa jos ja kun arviota tulevista eristä tulee.


Ei valitettavasti ole ainoa, kuka ei ole tuota viestiä saanut. Itse kuulun kanssa siihen ryhmään joka ei mitään viestiä ole saanut. Tilatessani sivuilla oli tieto että tuotetta on vielä jäljellä, mutta eipä tainnut pitää tuo tieto paikkaansa. Ainoa tieto minkä olen saanut on ollut että 4.12. alkaa toimitukset ja tämän jälkeen olen kerran itse erikseen kysynyt asiakaspalvelusta tilauksen perään. Vastauksena sain aika ympäripyöreän "tuskin tänä vuonna" (tämä siis joulukuun puolessa välissä). Sille ei mitään voi jos tuotteita ei saa valmistajilta - mutta tästäkin asiasta voisi hyvin tiedottaa huomattavasti paremmin. Kaikki tieto on parempaa kuin ei tietoa ollenkaan ("ei tarkempaa tietoa" on myös tieto). 


@GTX_2018@  kirjoitti:


@MMALINEN@  kirjoitti:

Mun mielestäni  olisi asiakkaiden kannalta parempi  että telia ei  tekisi mitään arviota   toimitusajoista kun näytönohjaimista ja  peliohjaimista on niin suuri  kysyntä yleisesti  tällähetkellä  että toimitukset on  tulevaisuudessa  ettei tuu pettymyksiä .


 




Ongelma lähti juuri siitä, että tilatessa Telian sivuilla kerrottiin että kyseistä tuotetta on saatavilla heiltä. Tällä tavoin he huijasivat asiakkaita omaan tilausjonoonsa vaikkei heillä ollut mitään tuotteita edes olemassa.




Tarkoituksena ei varmasti ollut huijata ketään meidän tilausjonoon. Kädet ylös sen puoleen, että virhe sivuilla oli tovin joka sittemin korjattiin. Uusia tilauksia ei tällä hetkellä oteta lainkaan.



@HerraQ kirjoitti:
Ei valitettavasti ole ainoa, kuka ei ole tuota viestiä saanut. Itse kuulun kanssa siihen ryhmään joka ei mitään viestiä ole saanut. Tilatessani sivuilla oli tieto että tuotetta on vielä jäljellä, mutta eipä tainnut pitää tuo tieto paikkaansa. Ainoa tieto minkä olen saanut on ollut että 4.12. alkaa toimitukset ja tämän jälkeen olen kerran itse erikseen kysynyt asiakaspalvelusta tilauksen perään. Vastauksena sain aika ympäripyöreän "tuskin tänä vuonna" (tämä siis joulukuun puolessa välissä). Sille ei mitään voi jos tuotteita ei saa valmistajilta - mutta tästäkin asiasta voisi hyvin tiedottaa huomattavasti paremmin. Kaikki tieto on parempaa kuin ei tietoa ollenkaan ("ei tarkempaa tietoa" on myös tieto).

Tervetuloa Yhteisöön @HerraQ
Varmaan alkujaan eriä odotettiin saapuvaksi, vaan tilanne siirtyi ja nyt ollaan tässä, että tietoa tulevista eristä ei ole. 😐> Tämän tiedon olisi täytynyt päivittyä sivuillemme nopeampaa ja niin kun laitoit "ei tarkempaa tietoa" on myös tieto. Niin kun tuohon ylemmäs vastasinkin, että tällä hetkellä tilauksia ei oteta. Kysyntä on globaalisti suurta ja Suomi ei varmaan ole se paikka johon ensimmäisenä tavaraa toimitetaan jahka sitä hihnalta valmistuu.

Olisiko mahdollista saada keskiraskaaseen pelaamiseen näytönohjainta myyntiin esim. GeForce 1050 tai 1650?


@MinnaLN@  kirjoitti:


@GTX_2018@  kirjoitti:


@SaJoonas@  kirjoitti:


@siperiada55@  kirjoitti:
Kysymykseesi vastaus: Tilasin ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming - kortin.

 


Lisäkysymykset: Mikä väärä tieto sivuillanne on ollut ja milloin? Miksi väärästä tiedosta ei ole tiedotettu?




Näyttiksen tilanneille asiakkaille on lähtenyt joulukuussa tiedotteet, jossa kerrotaan toimituksen viivästymisestä. Pyrimme aina tiedottamaan asiakkaitamme, jos tilatun tuotteen toimitusaikaan tulee muutoksia tai tuotetta ei jostain syystä ole tulossa lisää varastolle.

Sivuillamme on ollut virheellistä tietoa näytönohjaimen saatavuuteen ja arvioituun toimitusaikaan liittyen. Tilauksen ei normaalissa tilanteessa pitäisi olla mahdollista, jos tavaraa ei ole varastolla ja uuden erän saapumisesta ei ole tietoa. Laitevalmistajalle on laitettu viime viikolla kyselyä tämänhetkisestä tilanteesta.




Minulle ei ole saapunut mitään tiedotetta. Olen joutunut erikseen tiedustelemaan asiaa itse joka ainoa kerta. Näytönohjaimen toimitus luvattiin ensin 4.12, joka siirrettiin 10.12 ja tämän jälkeen se siirrettiin 17.12 jonka jälkeen toimitus siirrettiin vielä 31.12. Tämän jälkeen ilmoitettiin vain, että "valitettavasti emme pysty kertomaan tarkempaa toimitusaikaa enää".


 


Kerrassaan surkeaa toimintaa Telialta.

Edit SaJoonas: muokattu teksti quoten yläpuolelta pois




Olen pahoillani puolestani, että et ole saanut joulukuussa tuota ilmoitusta. RTX-näytönohjainsarjan saatavuuksien suhteen tilanne on ollut hankala, tulevien erien koosta ei ole tietoa. Tällä viikolla meiltä tullaan käymään valmistajan kanssa keskustelua tilanteen ratkomiseksi, vaan toki juuri nyt tyhjästä on paha nyhjäistä. Laitoin viestiä palautteena, että tilausten tehneiden olisi hyvä saada viestillä tietoa jos ja kun arviota tulevista eristä tulee.




Mitä tuli tietoon valmistajan kanssa käydyssä keskustelussa?


 


Edit MinnaLN: poistettu kirjain lainauksen yläpuolelta.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19




@AirVa@  kirjoitti:

Olisiko mahdollista saada keskiraskaaseen pelaamiseen näytönohjainta myyntiin esim. GeForce 1050 tai 1650?








@siperiada55  kirjoitti:

@MinnaLN@  kirjoitti:


@GTX_2018@  kirjoitti:


@SaJoonas@  kirjoitti:


@siperiada55@  kirjoitti:
Kysymykseesi vastaus: Tilasin ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming - kortin.

 


Lisäkysymykset: Mikä väärä tieto sivuillanne on ollut ja milloin? Miksi väärästä tiedosta ei ole tiedotettu?




Näyttiksen tilanneille asiakkaille on lähtenyt joulukuussa tiedotteet, jossa kerrotaan toimituksen viivästymisestä. Pyrimme aina tiedottamaan asiakkaitamme, jos tilatun tuotteen toimitusaikaan tulee muutoksia tai tuotetta ei jostain syystä ole tulossa lisää varastolle.

Sivuillamme on ollut virheellistä tietoa näytönohjaimen saatavuuteen ja arvioituun toimitusaikaan liittyen. Tilauksen ei normaalissa tilanteessa pitäisi olla mahdollista, jos tavaraa ei ole varastolla ja uuden erän saapumisesta ei ole tietoa. Laitevalmistajalle on laitettu viime viikolla kyselyä tämänhetkisestä tilanteesta.




Minulle ei ole saapunut mitään tiedotetta. Olen joutunut erikseen tiedustelemaan asiaa itse joka ainoa kerta. Näytönohjaimen toimitus luvattiin ensin 4.12, joka siirrettiin 10.12 ja tämän jälkeen se siirrettiin 17.12 jonka jälkeen toimitus siirrettiin vielä 31.12. Tämän jälkeen ilmoitettiin vain, että "valitettavasti emme pysty kertomaan tarkempaa toimitusaikaa enää".


 


Kerrassaan surkeaa toimintaa Telialta.

Edit SaJoonas: muokattu teksti quoten yläpuolelta pois




Olen pahoillani puolestani, että et ole saanut joulukuussa tuota ilmoitusta. RTX-näytönohjainsarjan saatavuuksien suhteen tilanne on ollut hankala, tulevien erien koosta ei ole tietoa. Tällä viikolla meiltä tullaan käymään valmistajan kanssa keskustelua tilanteen ratkomiseksi, vaan toki juuri nyt tyhjästä on paha nyhjäistä. Laitoin viestiä palautteena, että tilausten tehneiden olisi hyvä saada viestillä tietoa jos ja kun arviota tulevista eristä tulee.




Mitä tuli tietoon valmistajan kanssa käydyssä keskustelussa?




Näistä molemmista on laitettu kyselyä eteenpäin. Palataan heti kun saadaan uutta kerrottavaa.  


@siperiada55@  kirjoitti:

Mitä tuli tietoon valmistajan kanssa käydyssä keskustelussa?




Ja ei ollut kertoa uutta tietoa, vaan tavarapula jatkuu toistaiseksi. Pieniä eriä on arviolta tulossa helmikuussa ja näistä viestitään henkilökohtaisesti tilaajille.

Moikka!

Olisi mielenkiintoista kuulla montako korttia teillä on tilausjonossa yhteensä niin tietäisi hahmottaa missä kohtaa teidän tilausjono on purkautumassa 🙂> Suunnilleen noita erien määriä tietää mitä on muut liikkeet saaneet niin selventäisi vähän tätä odotusaikaa eikä tulisi varmaan kokoajan kyselyitä. Oma arvioni oli joulukuussa tilatessa 3080 tuffia tuo helmikuun alku mutta jotenkin kun näitä vastauksia olen lukenut alkaa hikipisaroita valumaan otsalla 😁> Eikä siinä mitään ei sitä tyhjästä nyhjästä tosiaan, mutta ainakin osaisi hahmottaa vähän missä mennään ja jos näyttää siltä että ei ala kuulumaan niin sittenhän sitä voi vaikka perua lurauttaa tilauksensa ja siirtää sen muualle jos ei kestä painetta. Ainakin tällainen vastaava käytäntö on käytössä useissa paikoissa joissa näitä kortteja nyt myydään. Kiitos ja tsemppiä aspaan!


@Simoen@  kirjoitti:

Moikka!

Olisi mielenkiintoista kuulla montako korttia teillä on tilausjonossa yhteensä niin tietäisi hahmottaa missä kohtaa teidän tilausjono on purkautumassa 🙂> Suunnilleen noita erien määriä tietää mitä on muut liikkeet saaneet niin selventäisi vähän tätä odotusaikaa eikä tulisi varmaan kokoajan kyselyitä. Oma arvioni oli joulukuussa tilatessa 3080 tuffia tuo helmikuun alku mutta jotenkin kun näitä vastauksia olen lukenut alkaa hikipisaroita valumaan otsalla 😁> Eikä siinä mitään ei sitä tyhjästä nyhjästä tosiaan, mutta ainakin osaisi hahmottaa vähän missä mennään ja jos näyttää siltä että ei ala kuulumaan niin sittenhän sitä voi vaikka perua lurauttaa tilauksensa ja siirtää sen muualle jos ei kestä painetta. Ainakin tällainen vastaava käytäntö on käytössä useissa paikoissa joissa näitä kortteja nyt myydään. Kiitos ja tsemppiä aspaan!


Onnea vaan odotukseen. Itellä on 3080 tuffi ollu tilauksessa jo 30.10 lähtien ja kerran sitä jo lupailtiin tekstarilla vko 51... jos vaikka sit sillo aprillipäuvänä

Onko yhtäkään 3080 tuf oc tai 3080 strix oc:tä kukaan saanut vielä? Itsellä ollut marraskuun alusta 3080 strix oc tilauksessa.

Verkkokauppa ja jimss olivat saaneet molempia kortteja parinkymmenen kappaleen eriä mutta hitaasti noita tuntuu tippuvan.


@ZeratuL@  kirjoitti:

Onko yhtäkään 3080 tuf oc tai 3080 strix oc:tä kukaan saanut vielä? Itsellä ollut marraskuun alusta 3080 strix oc tilauksessa.

Verkkokauppa ja jimss olivat saaneet molempia kortteja parinkymmenen kappaleen eriä mutta hitaasti noita tuntuu tippuvan.


 En osaa noista malleista, mutta ite ainakin sain oman 3090 OC eilen.

n. 3kk:n odotuksen jälkeen oma 3090 OC saapui viimeinkin. Toivoa on siis. Voimia ja jaksamista kaikille omaa näytönohjainta odottaville!

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +15

@Simoen@  kirjoitti:

 


Olisi mielenkiintoista kuulla montako korttia teillä on tilausjonossa yhteensä niin tietäisi hahmottaa missä kohtaa teidän tilausjono on purkautumassa 🙂> Suunnilleen noita erien määriä tietää mitä on muut liikkeet saaneet niin selventäisi vähän tätä odotusaikaa eikä tulisi varmaan kokoajan kyselyitä. Oma arvioni oli joulukuussa tilatessa 3080 tuffia tuo helmikuun alku mutta jotenkin kun näitä vastauksia olen lukenut alkaa hikipisaroita valumaan otsalla 😁> Eikä siinä mitään ei sitä tyhjästä nyhjästä tosiaan, mutta ainakin osaisi hahmottaa vähän missä mennään ja jos näyttää siltä että ei ala kuulumaan niin sittenhän sitä voi vaikka perua lurauttaa tilauksensa ja siirtää sen muualle jos ei kestä painetta. Ainakin tällainen vastaava käytäntö on käytössä useissa paikoissa joissa näitä kortteja nyt myydään. Kiitos ja tsemppiä aspaan!




Jonotilannetta emme pysty tarkemmin avaamaan, mutta uskon kyllä että odotus tuntuu tässä kohtaa pitkältä! Kyseisten näytönohjainten toimitustilanne on ollut tosiaan kinkkinen ihan ympäri Suomen ja itseasiassa ympäri maailmankin. Valmistaja on luvannut nyt toimituksia helmikuu - maaliskuu -akselilla, mutta määristä ei taas ole tässä kohtaa mitään tietoa. 


 


Tiedän että harmittaa, mutta vielä pitäisi hetki malttaa odotella. Toivotaan että tuo saamasi arvio pitää paikkansa, sitten ei enää kauaa tarvitsisi odotella 😁>


Tilauksen voi tietenkin halutessaan peruuttaa, mutta juuri komponenttipula ja kysyntä ovat nostaneet näytönohjainten hintaa. Eli voi olla, ettei samalla hinnalla pääse enää tilausta tekemään kuin mitä se aikaisemmin tehtynä oli. Ainakin kannattaa se tarkistaa ennen kuin sitä lähtee perumaan! 😁> 


 


Tehdään kyllä kaikki voitavamme täällä, että kaikki tilanneet saisivat pakettinsa mahdollisimman pian 💪>

Nyt on taas 3080 strix oc-mallit tilattavissa ja toimitukset arviolta 11.2? 

Jos on tilannut marraskuun alussa niin riittääköhän tuosta erästä jo korttia?


@ZeratuL@  kirjoitti:

Nyt on taas 3080 strix oc-mallit tilattavissa ja toimitukset arviolta 11.2? 

Jos on tilannut marraskuun alussa niin riittääköhän tuosta erästä jo korttia?


Asiakaspalvelusta on ainakin joillekin vanhoille sieltä kysyneille tilaajille kerrottu seuraavan erän saapuvan vasta 19.2. Melkoinen  ristiriita!

Vastaa