Skip to main content

Hei

 

Olisiko mahdollista tarkistaa/kilpailuttaa teillä myynnissä olevat tietokonekomponentit-näytönohjaimet?

Tällä hetkellä hinnat ovat kovin korkealla verrattuna kilpailijoihin.

 

Lisäksi toivoisin teille myyntiin tulevan uudet RTX-3000 sarjan näytönohjaimet.

Laskin huvikseni, Telian valheisiin uskominen (Tilattaessa ollut "Muutama jäljellä..", loppumattomat lupaukset "Viikolla 52 tulee" jne) tuli maksamaan itselleni 447€ hinnankorotusten vuoksi, eli puolet kortin hinnasta. 



@siperiada55@  kirjoitti:


Pahoittelet "huonoa tilauskokemusta". Entä korvaako Telia taloudellisen menetyksen, kun erehtyi tilaamaan kortin Telialta eikä kortteja oikeasti hankkivilta yrityksiltä? Hinta on tilaushetkestä noussut satoja euroja verrattuna siihen että kortin ostaa nyt.  Korvaako Telia vapaaehtoisesti aiheuttamansa vahingon?



 



Kun et varmaankaan pysty itse vastaamaan, voitko ystävällisesti selvittää asian siellä Telian sisällä ettei kaikkien tarvitse juuttua asiakapalvelun jonoihin.



 






Reklamaatiot käsitellään asiakaskohtaisesti asiakaspalvelumme kautta, jossa voidaan ottaa kantaa korvauksiin tai reklamaation vaatimuksiin. En voi tänne muuta luvata tai kommentoida niihin liittyen valitettavasti. Olitkin ilmeisesti meille lähettänyt tästä jo viestiä, joten siihen asiakaspalvelumme palaa lähiaikoina. 


Laitoin itsekkin tuota viestiä asiakaspalveluun.. en pidättele hengitystäni, mutta se että tuotteita on nihkeästi saatavilla ei ole sama kuin että valmistus olisi lopetettu tms. ylitsepääsemätön este. 

 

Edit : "Asialle ei voi mitään" oli vastaus.


Vähän olisi odottanu jotain oikeaa perustelua tuolle tilausten yksipuoliselle perumiselle, huono saatavuus ei kelpaa syyksi koska tilanne on sama kaikille.
Ei Jimms/Verkkokauppa/yms peru tilauksiaan vaan kortteja toimitetaan tilausjärjestyksessä siihen hintaan kun ne on tilaushetkellä myyty.

Onko tässä nyt vaa Telialla iskeny ahneus ja huomattu että hävitään rahaa *******isti kun on "myyty niin halvalla" marraskuussa ja hinnat on liki tuplaantuneet?
Eipä siinä, tuskin tulee tilattua Telialta enää mitään jatkossa koska tilauksen voi näköjään aina perua ilman järkevää syytä myyjän puolelta.


Oli katsannassa vielä tyttärelle valmiskone kevyeen pelailuun, mutta nyt vähän semmoinen maku että äänestetään lompakolla. Ei ole kyllä hyvää mainosta tämä touhu.


Kylläpä osaa ottaa päähän 😩>😖> ... niinkuin mä ajattelin, että oisin saanut Asus 3080 tuf oc näyttiksen kevään aikana. Oli jotain kivaa mitä odottaa kaiken Korona pa**** keskellä...mutta niinhän siinä sitten kävi... tilaus peruttu ☹️> Sa*t*** !!!

 

Eikai siinä sitten muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!


Laittoko kukaan kuluttaja-asiamiehelle terveisiä tästä älyttömästä toiminnasta?


"Hei!

Olette ottanut yhteyttä kuluttajaneuvontaan koskien Telialta tilaamaanne näytönohjainta. Kertomanne mukaan Telia on peruuttanut tuotteiden huonon saatavuuden vuoksi tilauksenne vastoin tahtoanne.

Kuluttajansuojalain mukaisesti vain asiakkaalla on mahdollisuus peruuttaa tilaus viivästystilanteessa. Myyjäliike voi toki tarjota tätä vaihtoehtoa, mutta asiakkaalla pitäisi olla mahdollisuus valita, jäädäkö odottamaan tai ottaako jokin vastaava tuote tilalle vai peruuttaako tilauksen"


On laitettu ja vissii on aikamoiset jonot siellä... Hyvää mainosta Telialle.


Asia on juuri kuten kirjoitat. Tiettävästi viranomaiset ovat jo ottaneet tai ainakin ottamassa yhteyttä Teliaan. Ellet hyväksy peruutusta, ilmoita asiasta Telialle. S ieltä on tarjottu mitätöntä 50 euron lahjakorttia Teliakauppaan. Hyväksymällä tarjouksen, mitä ilmeisemmin ei voi enää muuta vaatia.


Hei

 

Kuluttajaneuvontaan on tullut kymmenkunta valitusta tästä asiasta. Tarkoitus on

käsitellä näitä ryhmässä. Tiedotan kun asianne etenee.


^^^^^^
Tämä tuli KKV:lta.


Pitää laittaa itsekkin viestiä kunhan töistä pääsee.


Kyllä tämä nyt siltä näyttää että kääntynee asiakkaiden puoleen että ei muutaku rekkulaa sisää ja kkv:lle viestiä! Siellä on vähän jonoa asian tiimoilta niin voi kestää että vastaavat 🙂>


Mistä laitoit Telialle reklaa?


Kirjaudu sisään telialle -> minun telia -> laskut ja viestit -> ja laitat vaan sinne viestillä rekkulaa.


Tiedoksi kaikille, että valmistelemme parhaillaan ohjeita jatkoa varten. Pyydän, että odotatte vielä hetken ennen kuin teette mitään.



 



Kiitos.


Ai niinko että telia voi yksipuolisesti vain perua tehdyt sopimukset, mikä on kaikkea kuluttajasuojaa vastaan, niin kuluttaja ei voisi nyt tehdä nyt sitten mitään. No kyllä varmasti.



@Samb0o@  kirjoitti:


Ai niinko että telia voi yksipuolisesti vain perua tehdyt sopimukset, mikä on kaikkea kuluttajasuojaa vastaan, niin kuluttaja ei voisi nyt tehdä nyt sitten mitään. No kyllä varmasti.






Pyysin vain odottamaan hetken, en laittanut muuta 🙂>



@TeroRe@  kirjoitti:


Tiedoksi kaikille, että valmistelemme parhaillaan ohjeita jatkoa varten. Pyydän, että odotatte vielä hetken ennen kuin teette mitään.



 



Kiitos.






Tiedoksi, että avasin uuden ketjun tilaus- ja toimitusseurantaa sekä ohjeita varten muutoinkin:



 



https://yhteiso.telia.fi/t5/Pelaaminen-keskustelut/Asus-naytonohjaimien-tilaus-ja-toimitusketju/m-p/220625



 



Näin asiaa on helpompi seurata itse kullakin. Lisään sinne tietoa joko tänään tai viimeistään huomenna, ko. ketju on siihen asti lukittuna. Kerron asiasta sitten myös täällä, kun ketju on auki ja info päivitetty.


Ohjeistus telian yhteisössä? Näinkö kaikki asiakkaat joilta tilauksen peruitte löytävät "ohjeistuksenne" ? Ja mitähän tämäkin ohjeistus mahtaa pitää sisältää, maltan tuskin odottaa seuraavaa juonenkäännettä!

Laittakaa sitä rekkulaa ihmiset, en suosittele luottamaan... Sen verta monta kertaa on huijattu jo näiden "moderaattoreiden" ja "asiakaspalvelijoiden" puolelta.



@Simoen@  kirjoitti:


Ohjeistus telian yhteisössä? Näinkö kaikki asiakkaat joilta tilauksen peruitte löytävät "ohjeistuksenne" ? Ja mitähän tämäkin ohjeistus mahtaa pitää sisältää, maltan tuskin odottaa seuraavaa juonenkäännettä!

Laittakaa sitä rekkulaa ihmiset, en suosittele luottamaan... Sen verta monta kertaa on huijattu jo näiden "moderaattoreiden" ja "asiakaspalvelijoiden" puolelta.






Ohjeistus täällä on yksi steppi mutta teemme toki muutakin. Laitamme tekstarin kaikille tilanneille, kuten laitoimme viime viikolla. Sieltä sekä täältä Yhteisöstä selviää lisää. Menee huomiseen mutta kuitenkin. 


Eipä ole tullut edes tekstaria viime viikolla... No katsotaan mitä huominen tuo tullessaan.



@TeroRe@  kirjoitti:


Tiedoksi kaikille, että valmistelemme parhaillaan ohjeita jatkoa varten. Pyydän, että odotatte vielä hetken ennen kuin teette mitään.



 



Kiitos.






Ohjeet löytyvät nyt täältä uudesta Tilaus- ja toimitusketjusta. Lähetämme tilaajille myös tekstarin, jossa kerromme ohjeet yhtä lailla ja tekstari sisältää tosiaan linkin tuohon uuteen ketjuun, jossa tulemme kertomaan toimitusten etenemisestä jatkossa.



 



Jatketaan tätä keskustelua siellä. Kiitos.


Vastaa