Skip to main content

Hei, äitini kuoli tammikuun 2024 alussa. Kuolemasta ilmoitettiin teille heti puhelimitse. Olemme kuitenkin saaneet teiltä sen jälkeen kolme laskua. Siskoni soitettua teille, sanottiin että menee kaksi kuukautta kun digi- ja väestötietojärjestelmästä tulee tieto kuolemasta ja sen jälkeen vielä kuukauden irtisanomisaika lasku. 

Olette siis laskuttaneet kolme kuukautta tuollaisella syillä, summa yhteensä 133,07 €, tämä on kyllä niin keinotekoista hyötymistä mitä voi vain olla. 

Hei @hemuli987 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Osanottoni läheiseisen poismenon vuoksi 😔

Telian sivuilla sanotaan :

Kuolemantapauksissa laskutus tapahtuu normaalin laskuaikataulun mukaisesti ja laskutamme liittymiä ja palveluita irtisanomispäivään asti.

Puoliso tai muu lähiomainen voi tarvittaessa hakea laskuille lisää maksuaikaa eli tehdä maksusopimuksen. Huomioithan, että Telia Rahoituksen laskuille ei voi hakea lisää maksuaikaa.

Laskut ovat kuolinpesän vastuulla. Jos kuolinpesä todetaan perunkirjoituksessa varattomaksi, maksamattomat laskut eivät jää kuolinpesän osakkaiden vastuulle. Toimita tällaisessa tapauksessa meille perunkirja, josta käy ilmi kuolinpesän varattomuus. Voit toimittaa perunkirjan meille palvelupyyntölomakkeella tai postitse osoitteeseen:

Telia asiakaspalvelu,
PL 0400,
65101 Vaasa

Kuolinpesänhoitaja voi tarvittaessa tiedustella asiakaspalvelustamme laskukopioita. Laskukopiot eivät kuitenkaan koskaan sisällä puheluerittelyjä yksityisyydensuojan vuoksi.

 

Toivotaan että joku Telialaisista täydentää tätä vastausta sinulle.


Hei, äitini kuoli tammikuun 2024 alussa. Kuolemasta ilmoitettiin teille heti puhelimitse. Olemme kuitenkin saaneet teiltä sen jälkeen kolme laskua. Siskoni soitettua teille, sanottiin että menee kaksi kuukautta kun digi- ja väestötietojärjestelmästä tulee tieto kuolemasta ja sen jälkeen vielä kuukauden irtisanomisaika lasku. 

Olette siis laskuttaneet kolme kuukautta tuollaisella syillä, summa yhteensä 133,07 €, tämä on kyllä niin keinotekoista hyötymistä mitä voi vain olla. 

Hei @hemuli987 ja tervetuloa Yhteisöön! Ensimmäiseksi pahoitteluni, että asian hoitaminen on pitkittynyt osaltamme. Varmistaisin vielä, että milloin olette ollut viimeksi asiakaspalveluun yhteydessä? Jos asiakas ottaa meihin yhteyttä, niin menehtyneen läheisen liittymien irtisanominen pitäisi onnistua jo ennen digi- ja väestörekisterikeskuksen ilmoitusta. Tässä vielä varmuudeksi linkki verkkosivuillemme, jossa on ohjeita kuolleen läheisen liittymiä koskien.

Suosittelisin, että otat kertaalleen vielä yhteyttä asiakaspalveluumme ja tarkastat onhan irtisanominen nyt hoidettu. Lisäksi voisit kysyä mahdollisia hyvityksiä ensimmäisen ilmoituksenne jälkeen tapahtuneesta laskutuksesta.


Hei, asiasta on soitettu viimeksi asiakaspalveluun 3.5, ei auttanut. Siellä vaadittiin laskujen maksua. Olen tehnyt asiasta nyt reklamaation ja odotan vastausta. 


Meillä oli vastaava surullinen tapaus myös alkuvuonna ja Telia lähetti erääseen palveluun liittyen kirjeen kuolinpesälle ihan järkevässä ajassa. Kirjeessä oli annettu toimintaohjeet miten toimia. Toiselta operaattorilta ei vastaavaa kirjettä tullut ja vaati yhteyden oton palvelujen päättämiseksi ja päättäminen onnistui kerralla. Ei tarvinnut mitään sen kummempia selityksiä antaa ja luulen, että heilläkin tieto poismenosta näkyi järjestelmissä. 


Hei, asiasta on soitettu viimeksi asiakaspalveluun 3.5, ei auttanut. Siellä vaadittiin laskujen maksua. Olen tehnyt asiasta nyt reklamaation ja odotan vastausta. 

Hyvä, että asia on jo selvityksessä. Kerrothan sitten täällä Yhteisössä, kuinka reklamaation kävi. 😊👍


Vastaa