Hei @hemuli987 ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Osanottoni läheiseisen poismenon vuoksi
Telian sivuilla sanotaan :
Hei, äitini kuoli tammikuun 2024 alussa. Kuolemasta ilmoitettiin teille heti puhelimitse. Olemme kuitenkin saaneet teiltä sen jälkeen kolme laskua. Siskoni soitettua teille, sanottiin että menee kaksi kuukautta kun digi- ja väestötietojärjestelmästä tulee tieto kuolemasta ja sen jälkeen vielä kuukauden irtisanomisaika lasku.
Olette siis laskuttaneet kolme kuukautta tuollaisella syillä, summa yhteensä 133,07 €, tämä on kyllä niin keinotekoista hyötymistä mitä voi vain olla.
Hei @hemuli987 ja tervetuloa Yhteisöön! Ensimmäiseksi pahoitteluni, että asian hoitaminen on pitkittynyt osaltamme. Varmistaisin vielä, että milloin olette ollut viimeksi asiakaspalveluun yhteydessä? Jos asiakas ottaa meihin yhteyttä, niin menehtyneen läheisen liittymien irtisanominen pitäisi onnistua jo ennen digi- ja väestörekisterikeskuksen ilmoitusta. Tässä vielä varmuudeksi linkki verkkosivuillemme, jossa on ohjeita kuolleen läheisen liittymiä koskien.
Suosittelisin, että otat kertaalleen vielä yhteyttä asiakaspalveluumme ja tarkastat onhan irtisanominen nyt hoidettu. Lisäksi voisit kysyä mahdollisia hyvityksiä ensimmäisen ilmoituksenne jälkeen tapahtuneesta laskutuksesta.
Hei, asiasta on soitettu viimeksi asiakaspalveluun 3.5, ei auttanut. Siellä vaadittiin laskujen maksua. Olen tehnyt asiasta nyt reklamaation ja odotan vastausta.
Meillä oli vastaava surullinen tapaus myös alkuvuonna ja Telia lähetti erääseen palveluun liittyen kirjeen kuolinpesälle ihan järkevässä ajassa. Kirjeessä oli annettu toimintaohjeet miten toimia. Toiselta operaattorilta ei vastaavaa kirjettä tullut ja vaati yhteyden oton palvelujen päättämiseksi ja päättäminen onnistui kerralla. Ei tarvinnut mitään sen kummempia selityksiä antaa ja luulen, että heilläkin tieto poismenosta näkyi järjestelmissä.
Hei, asiasta on soitettu viimeksi asiakaspalveluun 3.5, ei auttanut. Siellä vaadittiin laskujen maksua. Olen tehnyt asiasta nyt reklamaation ja odotan vastausta.
Hyvä, että asia on jo selvityksessä. Kerrothan sitten täällä Yhteisössä, kuinka reklamaation kävi.