Olen ollut yhteydessä tässä asiassa Hopeisessa Ompussa, käynyt myös Sellon Teliassa ja jälkikäteen keskustellut teidän chatissakin mutta jotain kummaa tässä nyt on kun en voi tätä kelloa käyttää maksupäätteillä; ei mene maksu vaan joutuu ottamaan joko kännykän (iPhone 11 Pro) tai kortin esiin. BT oli kytketty. Huomautan, että kaikki muut yhteydet kännyn ja Watchin välillä pelaa hyvin. En muista mistä sain infon ettei Watchilla voisi maksaa jos ei ole eSimiä ja siksi matkustin Espooseen Telian puotiin ja päivitin S-liittymäni Rajattomaksi ja tilasin sen eSimin. Liikkeessä huomattiin myös, että olin jättänyt asiakastiedoistani pois vaihtoehdon tilata jotain joten asiakastiedot päivitettiin samalla.
Matkalla kotiin yritin maksaa kahvikupposen Watchilla mutta ei onnistunut, känny taas esiin. Sitten chattiin melkoisen ärtyneenä sillä alkoi tuntua varmalta, että olen saanut viallisen kellon teiltä (olen tilannut teiltä kännyn käteismaksulla mutta Watchin otin osamaksulla, molemmat ostot 9/19 joten takuut päällä). Nyt tarvitsen infoa mitä kummaa tässä menee vikaan? Teidän aspanne siellä myymälässä kävi konkreettisesti läpi kellon ja kännyn yhteydet, oli vielä yhteydessä teidän vikapalveluunkin koska oli jokin vikakoodi joka ei hänen listaltaan löytynyt (silloin näkyi se etten ollut sallinut jotain tilauksia tehtävän kännykällä, niin hän sanoi). Olin sitten taas Hopea Omppuun yhteydessä ja sieltä sain tiedon ettei Watch tarvitse maksamiseen esim. sitä että känny olisi aktivoitu (käytän Face ID). Ei tarvita kuulemma eSimiäkään tässä Watchissa. Alan tuntea itseni tyhmäksi...Olen siis sen tiedon perusteella tilannut turhaan Rajattoman ja eSimin. Chatin kautta valitettuani sain aspan purkamaan molemmat tilaukset. Watchilla en siis voinut maksaa ilman enkä niiden kanssa maksupäätteillä.