Skip to main content

Olen ollut yhteydessä tässä asiassa Hopeisessa Ompussa, käynyt myös Sellon Teliassa ja jälkikäteen keskustellut teidän chatissakin mutta jotain kummaa tässä nyt on kun en voi tätä kelloa käyttää maksupäätteillä; ei mene maksu vaan joutuu ottamaan joko kännykän (iPhone 11 Pro) tai kortin esiin. BT oli kytketty. Huomautan, että kaikki muut yhteydet kännyn ja Watchin välillä pelaa hyvin. En muista mistä sain infon ettei Watchilla voisi maksaa jos ei ole eSimiä ja siksi matkustin Espooseen Telian puotiin ja päivitin S-liittymäni Rajattomaksi ja tilasin sen eSimin. Liikkeessä huomattiin myös, että olin jättänyt asiakastiedoistani pois vaihtoehdon tilata jotain joten asiakastiedot päivitettiin samalla. 
Matkalla kotiin yritin maksaa kahvikupposen Watchilla mutta ei onnistunut, känny taas esiin. Sitten chattiin melkoisen ärtyneenä sillä alkoi tuntua varmalta, että olen saanut viallisen kellon teiltä (olen tilannut teiltä kännyn käteismaksulla mutta Watchin otin osamaksulla, molemmat ostot 9/19 joten takuut päällä). Nyt tarvitsen infoa mitä kummaa tässä menee vikaan? Teidän aspanne siellä myymälässä kävi konkreettisesti läpi kellon ja kännyn yhteydet, oli vielä yhteydessä teidän vikapalveluunkin koska oli jokin vikakoodi joka ei hänen listaltaan löytynyt (silloin näkyi se etten ollut sallinut jotain tilauksia tehtävän kännykällä, niin hän sanoi). Olin sitten taas Hopea Omppuun yhteydessä ja sieltä sain tiedon ettei Watch tarvitse maksamiseen esim. sitä että känny olisi aktivoitu (käytän Face ID). Ei tarvita kuulemma eSimiäkään tässä Watchissa. Alan tuntea itseni tyhmäksi...Olen siis sen tiedon perusteella tilannut turhaan Rajattoman ja eSimin. Chatin kautta valitettuani sain aspan purkamaan molemmat tilaukset. Watchilla en siis voinut maksaa ilman enkä niiden kanssa maksupäätteillä.

 

Jos haluat käyttää Apple Payta useammalla kuin yhdellä laitteella, sinun pitää lisätä kortti jokaiseen laitteeseen.



 



Kokeilitko jo katsoa Applen tukisivustolta vinkkejä tilanteeseen?


Olen ollut yhteydessä niin Appleen kuin Nordeankin. Telian aspa Sellossa näki myös että kaikki maksukortit olivat oikein. Silti maksaminen ei onnistu. Jos olen saanut viallisen kellon, haluan vaihtaa sen. Jokin kumma tässä mättää kun muuten laite toimii. Miten menettelen? Lähete, joka tuli kellon mukana, on päivätty Tilauspvm  05.09.2019. Kyseessä Apple Watch S4 44 SIL AL Wht S. Tilausnro 0090760855.


Ai niin, lisäinfona vielä että otin Watchin tänään mukaan salille, Treeni app toimi, textarikin saapui ja siihen vastasin, spotifyn biisit näkyi kellossa mutta kun halusin kokeilla josko joko ihmeparannusta olisi tapahtunut, menin respan tiskille ostaakseni palauttavan juoman niin maksaminen ei onnistunut, piti taas kaivaa känny esiin jolla se hoitui. 



@gixxeri1000cc@  kirjoitti:


Olen ollut yhteydessä niin Appleen kuin Nordeankin. Telian aspa Sellossa näki myös että kaikki maksukortit olivat oikein. Silti maksaminen ei onnistu. Jos olen saanut viallisen kellon, haluan vaihtaa sen. 






Olitko Applen tukeen siis jo myös asiasta yhteydessä? Eli tämän sivuston kautta: https://getsupport.apple.com/?caller=home&PRKEYS=?



 



Laitevalmistaja voisi olla tosiaan tässä paras auttamaan. Toki jos kellossa on vikaa, niin meidän kautta laitteen voi toimittaa huoltoon ja huolto sitten toimii laitevalmistajan ohjeistuksilla. Suoraan on tosi hankala arvioida onko kyse viasta vai jostakin muusta. 



@gixxeri1000cc@  kirjoitti:


maksaminen ei onnistunut, piti taas kaivaa känny esiin jolla se hoitui. 






Mitä tarkoittaa käytännössä tuo, ettei maksaminen onnistunut? Tuleeko siinä joku herja, vai kortit eivät ilmesty valittavaksi kellon näyttöön tjsp?


Ei tule mitään infoa. Se vain vilkuttaa oikeaa alalaitaa jota tuplaklikkaamalla pitäisi oston onnistua. Sorry myöhäinen kommenttini kysymykseesi, olen Ruotsissa ensi maanantaihin asti, ei ole töiden lomassa aina aikaa tutkia edes meilejä.


No niin, jälkeen turha yritys maksaa, nyt laivalla tax freessä. Watch värähtelee ranteessa mutta mitään muuta ei tapahtunut. Näytöllä valitun kortin kuva ja teksti Maksa kaksoisklikkaamalla mutta kun ei maksa. Taas känny esiin ja sillä maksu. 
Tarvitsen ihan oikeasti jo neuvon miten tämän kanssa toimin: ottaako Telia takaisin (kaupan purku) vai lähetättekö vaihdokin?



@gixxeri1000cc@  kirjoitti:



Tarvitsen ihan oikeasti jo neuvon miten tämän kanssa toimin: ottaako Telia takaisin (kaupan purku) vai lähetättekö vaihdokin?






Nyt olisi varmasti viisain käyttää laite huollossa, täältä käsin on vaikea sanoa miksi se noin toimii.

Voit käydä lähimmässä Telia Kaupassa tai Telia Express -pisteelläLaitehuollon tarkemma ohjeistuksen löydät täältä.


Vastaa