Skip to main content

Automaattisesti päivittyvä liittymähinta on erilainen kuin salaisen liittymähinnan jälkeinen hinta

  • August 3, 2025
  • 7 kommenttia
  • 330 katselukertaa

jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5

Olen puuhastellut niitä näitä heinäkuun, ja ostanut puuhasteluihin Telialta ison kasan romppeita.

Puuhasteluhankintojen ohessa olen törmännyt muutamaan Telian omituisuuteen. Julkaisen niitä, en pahalla, mutta tiedoksi. Aloitan tällä;

Sinä olet meille tärkeä asiakas


Sain Telialta 3.8.2025 sähköpostia:


Nykyinen etuhintani on siis päättymässä 02.10.2025.

Mutta eipä hätää – minä olen tärkeä asiakas, ja saan uuden etuhinnan nykyiseen liittymäpakettiini.

No Kiitos! Nyt tunnen itseni tosi tärkeäksi.

Eikä minun tarvitse tehdä mitään, muutos päivittyy automaattisesti seuraavaan laskuuni. Kiva!

Jos tulkitsen oikein saamaani viestiä, niin tämä menisi toisaalla näin; Kun ostan tarjouslipun junaan Helsingistä Rovaniemelle, niin kondari tulee Oulussa ilmoittamaan; “Tarjousmatka päättyy nyt tähän. Mikäli haluat Rovaniemelle, niin pitäisi kaivaa kuvetta”. Jos en suostu ja haluan muuttaa palveluitani, eli irtisanoa alkuperäisen sopimukseni, niin laituri kutsuu Oulussa.

Mutta eipä hätää.
Katsoin salaisen liittymätarjoukseni Minun Teliasta. Paljastan sen, vaikka se on salainen:


Salaisessa liittymätarjouksessani on joku ”avausmaksu” 8,99€ liittymälle joka minulla jo on, mutta etu on 24kk tai lyhyempi, jos Telia niin päättää.

Toisaalta, jos unohdan uusia sopimuksen on listahinta salaisessa sopimuksessa kahden vuoden päästä 0,45€/kk edullisempi kuin vuoden päästä tärkeän asiakkaan listahinta.

Mitähän sitä tekisi? Eiköhän tästäkin kuitenkin selvitä…😀

 

EDIT Sallijf: Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi.

7 kommenttia

Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • August 4, 2025

Ja siinä vaiheessa kun laitat liittymäsi siirtymään kilpailijalle, tulet saamaan itkunsekaisia viestejä asiakkuuden tärkeydestä. Näissä viesteissä olennaisin on kuitenkin tarjottu hinta, joka on yleensä edullinen, paljon edullseimpi kuin yo. hinnat. Mutta ei kannata ensimmäiseen viestiin vielä vastata myöntävästi, kolmas kerta toden sanoo tässäkin asiassa. 


SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • August 4, 2025

Salaisessa liittymätarjouksessani on joku ”avausmaksu” 8,99€ liittymälle joka minulla jo on, mutta etu on 24kk tai lyhyempi, jos Telia niin päättää.

Toisaalta, jos unohdan uusia sopimuksen on listahinta salaisessa sopimuksessa kahden vuoden päästä 0,45€/kk edullisempi kuin vuoden päästä tärkeän asiakkaan listahinta.

Mitähän sitä tekisi? Eiköhän tästäkin kuitenkin selvitä…😀

Hyvä, kun nostit tämän esiin! 😊 Pyysin hinnoittelusta vastaavia asiantuntijoitamme korjaamaan tuon virheen verkkosivuille. Kyseessä siis tosiaan on virhe. Listahinta on sama, oli sinulla salaisen liittymädiilin hinta tai automaattisesti jatkuva liittymäetuhinta.

 

EDIT Sallijf: Lyhensin lainausta.


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • August 4, 2025

Ja siinä vaiheessa kun laitat liittymäsi siirtymään kilpailijalle, tulet saamaan itkunsekaisia viestejä asiakkuuden tärkeydestä. Näissä viesteissä olennaisin on kuitenkin tarjottu hinta, joka on yleensä edullinen, paljon edullseimpi kuin yo. hinnat. Mutta ei kannata ensimmäiseen viestiin vielä vastata myöntävästi, kolmas kerta toden sanoo tässäkin asiassa. 

Ei vaan kun et katso mitään listahintoja vaan käynnistät numeronsiirron niin saat aivan normaalisti sen parhaan tarjoushinnan aivan kuten jokaisella muullakin operaattorilla. Siinä ainoa itku tai muu tunnetila on niillä, jotka eivät tajua tehdä näin ja maksavat koko ajan ylimääräistä. Tämä on suomalaista byrokratiaa parhaimmillaan, jossa mitään ei vaan voi tehdä helposti vaan pitää tehdä hakemuksia, siirtoja, selvityksiä jne nipullinen, jotta voidaan tehdä sama asia, jonka voisi tehdä ilmankin niitä.

Siinä menee maksimissaan 5 minuuttia yhteensä kun ensin käy laittamaan kilpailijan sivulla siirron käyntiin ja sitten joko klikkaa sähköpostista linkkiä tarjoussivulle tai vastaa tekstiviestiin niin soittavat ja saat aina parhaat hinnat. Voit jopa saada asiakaspalvelijalta tiskin alta liittymiä, jotka eivät ole listoilla. Se on puhtaasti oma valinta käyttääkö sen 5 minuuttia listahinnoista turhaan valittamiseen vai parhaan hinnan saamiseen itselleen. 


SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • August 4, 2025

@jokeri59 Lisään vielä, että nykyasiakkaana päivittäessä liittymäsi salaisen liittymädiilin kautta ilman, että sinulla muuttuu liittymätyyppi, sinulle ei tule avausmaksua maksettavaksi, vaan päivitys on 0€. 😊 Tuossa sivulla lukee avausmaksu, mutta jatkaessasi liittymän päivitystä, se häviää. Tämä avausmaksu näkyy siksi, että myös uudet asiakkaat tutkivat tarjoustaan salaisen liittymädiilin kautta. 

 

EDIT Sallijf: otin kokopitkän lainauksen pois ja lisäsin tägäyksen tilalle.


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • August 4, 2025

Lisään vielä, että nykyasiakkaana päivittäessä liittymäsi salaisen liittymädiilin kautta ilman, että sinulla muuttuu liittymätyyppi, sinulle ei tule avausmaksua maksettavaksi, vaan päivitys on 0€. 😊 Tuossa sivulla lukee avausmaksu, mutta jatkaessasi liittymän päivitystä, se häviää. Tämä avausmaksu näkyy siksi, että myös uudet asiakkaat tutkivat tarjoustaan salaisen liittymädiilin kautta. 

Senkin voisi automatisoida, koska “salainen” tarjous katsotaan liittymän numeron perusteella ja luulisi Telian tietävän liittymän jo olevan heillä. Toinen parannus olisi olla lainaamatta koko pitkää viestiä joka kerta, kun sille ei varsinaisesti ole tarvetta. Puhelimella lainauksen muokkaaminen on paljon hankalampaa kuin tietokoneella niin harvemmin jaksan itsekään ja silloin voi jättää sen kokonaan poiskin. 


SalliJf
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • August 4, 2025

Senkin voisi automatisoida, koska “salainen” tarjous katsotaan liittymän numeron perusteella ja luulisi Telian tietävän liittymän jo olevan heillä. Toinen parannus olisi olla lainaamatta koko pitkää viestiä joka kerta, kun sille ei varsinaisesti ole tarvetta. Puhelimella lainauksen muokkaaminen on paljon hankalampaa kuin tietokoneella niin harvemmin jaksan itsekään ja silloin voi jättää sen kokonaan poiskin. 

Laitoin tuon palautteena eteenpäin! Ja hyvä huomio, mun moka! Korjailenpas näyttämään himppusen paremmalta nuo vastauksieni lainaukset. 😁


jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • Aloittaja
  • August 4, 2025

Se on puhtaasti oma valinta käyttääkö sen 5 minuuttia listahinnoista turhaan valittamiseen vai parhaan hinnan saamiseen itselleen. 

En tiedä onko operaattorin vaihtorumba se oikea keino. En etsi halpaa ratkaisua, etsin kumpaakin osapuolta tyydyttävää. Yleensä hyvällä menestyksellä. Raha ei ole kynnyskysymys, arvostan enemmän palvelun hinta/laatu suhdetta.

Jos ei neuvottelemalla onnistu, niin voisin kuitenkin käyttää uhkailumenetelmää…

Ehkä.

Tai no, En.

Ideani on kuitenkin se, kuinka vinoutuneita puhelinliittymä ja nettiyhteys markkinat ovat. Niihin on hätäpäissä rakennettu niin koukeroiset järjestelmät, ettei niiden perässä pysy kohta kukaan. Kilpailu on kovaa, ja se on johtanut epätoivoisiin viritelmiin asiakashankinnassa.

Nämä lystit maksaa lopulta uskolliset asiakkaat, aina.

Siinä menee maksimissaan 5 minuuttia yhteensä kun ensin käy laittamaan kilpailijan sivulla siirron käyntiin ja sitten joko klikkaa sähköpostista linkkiä tarjoussivulle tai vastaa tekstiviestiin niin soittavat ja saat aina parhaat hinnat.

Ymmärrän markkinoinnista jotain, asiakashankinta on välttämätöntä. Yritykset eivät elä pyhällä hengellä, eikä sillä makseta työntekijöiden palkkoja. Olisi kuitenkin suotavaa, että uskollisesti yhtiössä roikkuva asiakas saisi jonkin edun ilman tälläistä kikkailua.

Karrikoidusti kikkailu muituttaa tätä; Jos avioelämässä ei irtoa, niin pistämällä eroanomuksen vireille saa puolisolta uuden tarjouksen sähköpostitse tai tekstiviestinä, aviowinbackin. 😀