@Skinipappa kirjoitti:
Hei! Dot-sovelluksen Android-päivitys Googlen Play-kaupassa 28.3.2022 sai aikaan sen, että en pääse enää kirjautumaan sovellukseen esim. katsomaan kertyneitä maksuja. Latasin sovelluksen uudelleen ja kokeilin kirjautumista sekä sähköpostilla, että puhelinnumerolla. Mikään ei auttanut. Onko muilla ollut samoja ongelmia? Terv. Skinipappa
Kokeilin tätä täältä itsekin omalla Dotillani. Itseasiassa huomasin saman, että alkuunsa takkusi, mutta nyt kirjautuminen onnistui!
Missä kohtaa sinulla tuo kirjautuminen epäonnistuu? Itse en ensin meinannut saada sisäänkirjautumiskoodia, mutta ainakin nyt sain ensimmäiseksi sähköpostin, jonka linkin kautta pyydettiin tekemään vahva tunnistautuminen. Seurasin linkkiä ja tunnistauduin mobiilivarmenteen avulla.
Sitten odottelin hetken, ja tilasin uudelleen sisäänkirjautumiskoodin sähköpostitse (eli syötin sähköpostiosoitteen sille varattuun kenttään) ja kirjautumiskoodi tuli nopsaa sähköpostitse.
Testaa vain vielä jos pystyt, ja kerro sitten tänne onnistuiko! Siellä on voinut päivityksen jälkeen olla joku hetkellinen häiriö, mutta nyt ainakin tuntui onnistuvan. Itsellänikin juuri Android-laite käytössä. 😁>
Hei!
Kiitos vastauksesta.
Koska pidän Dot-sovellusta yleensä suljettuna, alkaa avausrutiini Dotin täppäyksellä, sitten valinta Kirjaudu ja sen jälkeen syötän (sovelluksen sisältävän kännykän) puhelinnumeron ruutuun. Melko nopeasti tämän jälkeen olen aikaisemmin saanut tekstiviestillä avauskoodin. Nyt homma ei toimi. Sen sijaan tänään 2.4. onnistuin saamaan koodin sähköpostiosoitteeseeni. Numeron käyttö olisi helpompi tapa. Pitäisikö se antaa +35840 -alkuisena? Vai onko ongelmana vanha kännykkä ja vanha käyttis Android 7.1.1? Tai sitten se, että annoin epäonnisten yritysten jälkeen toisen omistamani puheliman Dot-numeron, jossa ei ole sovellusta mutta kylläkin toimiva tekstiviesti. Vaiko se, että JavaScript näytti olevan kiinni jonkun päivityksen seurauksena.
Terv. Skinipappa
Ps. Miten yhteisön palstalta pääsee kirjautumaan ulos?
@Skinipappa kirjoitti:
Hei!
Kiitos vastauksesta.
Koska pidän Dot-sovellusta yleensä suljettuna, alkaa avausrutiini Dotin täppäyksellä, sitten valinta Kirjaudu ja sen jälkeen syötän (sovelluksen sisältävän kännykän) puhelinnumeron ruutuun. Melko nopeasti tämän jälkeen olen aikaisemmin saanut tekstiviestillä avauskoodin. Nyt homma ei toimi. Sen sijaan tänään 2.4. onnistuin saamaan koodin sähköpostiosoitteeseeni. Numeron käyttö olisi helpompi tapa. Pitäisikö se antaa +35840 -alkuisena? Vai onko ongelmana vanha kännykkä ja vanha käyttis Android 7.1.1? Tai sitten se, että annoin epäonnisten yritysten jälkeen toisen omistamani puheliman Dot-numeron, jossa ei ole sovellusta mutta kylläkin toimiva tekstiviesti. Vaiko se, että JavaScript näytti olevan kiinni jonkun päivityksen seurauksena.
Terv. Skinipappa
Ps. Miten yhteisön palstalta pääsee kirjautumaan ulos?
Laittelin tästä kyselyä Telia Dotin kehitykseen. Josko saataisiin sieltä alkuviikosta vastausta tähän kuvailemaasi tilanteeseen ja sen syihin.
Yhteisöstä pääset kirjautumaan ulos sivun oikeassa yläkulmassa, kun klikkaat omaan profiiliasi. Sieltä avautuu vaihtoehto "Kirjaudu ulos".
Kiitos tiedoista.
Dotin kehitykseltä voisi vielä kysyä, johtuuko numerolla kirjautumisen epäonnistuminen siitä, että jouduin uusimaan omissa tiedoissani maksukorttini tiedot vanhan kortin vaihtuessa uuteen. Tein muutoksen maaliskuussa. Voiko numerolla kirjautuminen olla sidoksissa maksukortin tietoihin? Lisäksi numerolla kirjautumista olen yrittänyt monta kertaa, joten robottiin on saattanut kertyä iso pino pyyntöjä, mikäli robotti ei osaa purkaa niitä automaattisesti.
Edit HannaMarikaL: poistettu allekirjoitus
@Skinipappa kirjoitti:
Kiitos tiedoista.
Dotin kehitykseltä voisi vielä kysyä, johtuuko numerolla kirjautumisen epäonnistuminen siitä, että jouduin uusimaan omissa tiedoissani maksukorttini tiedot vanhan kortin vaihtuessa uuteen. Tein muutoksen maaliskuussa. Voiko numerolla kirjautuminen olla sidoksissa maksukortin tietoihin? Lisäksi numerolla kirjautumista olen yrittänyt monta kertaa, joten robottiin on saattanut kertyä iso pino pyyntöjä, mikäli robotti ei osaa purkaa niitä automaattisesti.
Noniin, saimme vastauksia näihin kysymyksiin. Eli Telia Dotissa kirjautumiskoodin voi tilata sähköpostiin tai tekstarilla. Puhelinnumeron, johon kirjautumiskoodi tilataan, on oltavata Telia Dotissa ja sen on oltava aktiivisena jossain laitteessa, jotta kirjautuja voi saada koodin itselleen. Jos kirjautumisen yhteydessä numeron syöttää useasti väärin, tili voi mennä hetkeksi lukkoon eli koodia ei silloin tule. Sovelluksenkäyttöliittymä kuitenkin kertoo, jos tili on hetkellisesti lukkiutunut. Kirjautumisessa oli viime viikolla hetken kestänyt häiriö, mutta se on nyt korjattu. Varmistathan, että sinulla on käytössäsi uusin sovellusversio.
Maksukortin vaihtaminen sovellukseen ei vaikuta kirjautumistietoihin, eli ne kirjautuminen ja maksutiedot eivät ole millään tavalla sidoksissa toisiinsa. Jatkossa suosittelen sinua olemaan yhteydessä Telia Dotin asiakaspalveluun, jos kirjautumisen kanssa on jotain probleemia, sillä sitä kautta päästään tutkimaan asiaa tarkemmin ja auttamaan paremmin. Telia Dotin asiakaspalvelun chatin löydät täältä ja chat-ikkuna avautuu oikeasta alareunasta. 🙂>
Kiitos vastauksesta.
Tänään 5.4. GooglePlay päivitti jälleen Dot-sovelluksen. Siitä huolimatta kirjautuminen sovellukseen ei onnistu puhelinnumerolla, mutta onnistuu kyllä sähköpostiosoitteella.
Kirjautuminen onnistui aikaisemmin numerolla, ja kirjautumisrutiinin kerroinkin lauantain viestissäni. Numerolla kirjautuminen (ja vastaus tekstarilla) olisi kätevämpää, kuin sähköpostin käyttö.
Kyse ei ole myöskään siitä, että olisin syöttänyt väärän numeron, olen siitä erittäin tarkkana.
Otan yhteyttä chatin kautta ja lopetan asian selvityksen tällä palstalla. Kiitoksia osallistujille. Terv. Skinipappa
@Skinipappa kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
Tänään 5.4. GooglePlay päivitti jälleen Dot-sovelluksen. Siitä huolimatta kirjautuminen sovellukseen ei onnistu puhelinnumerolla, mutta onnistuu kyllä sähköpostiosoitteella.
Kirjautuminen onnistui aikaisemmin numerolla, ja kirjautumisrutiinin kerroinkin lauantain viestissäni. Numerolla kirjautuminen (ja vastaus tekstarilla) olisi kätevämpää, kuin sähköpostin käyttö.
Kyse ei ole myöskään siitä, että olisin syöttänyt väärän numeron, olen siitä erittäin tarkkana.
Otan yhteyttä chatin kautta ja lopetan asian selvityksen tällä palstalla. Kiitoksia osallistujille. Terv. Skinipappa
Onpas kurja kuulla, että puhelinnumerolla kirjautuminen ei nyt jostain syystä onnistu. Hyvä, että otat yhteyttä Telia Dotin chatin kautta niin saadaan tosiaan sitten tuota asiaa selvitettyä tarkemmin. Jos ja kun asia siellä selviää, niin halutessasi voit tulla tänne kertomaan, mistä kirjautumisongelma johtui!
Taitaa olla häiriö pitkittynyt, kun tänäänkään tekstiviestikirjautuminen Telia Dot sovellukseen ei toimi. Mitään tekstiviestiä ei koskaan tule perille.
Sähköpostikirjautuminen toimii.
@irritus kirjoitti:
Taitaa olla häiriö pitkittynyt, kun tänäänkään tekstiviestikirjautuminen Telia Dot sovellukseen ei toimi. Mitään tekstiviestiä ei koskaan tule perille.
Sähköpostikirjautuminen toimii.
Jos ongelmia on edelleen niin vinkkaathan asiasta Telia Dotin chattiin. Heillä on varmasti ajantasaisin tieto häiriöstä ja laittavat tarvittaessa tuon vielä uudemman kerran tutkintaan.
edit 11.4. @irritus sain tästä juuri lisäinfoa että sms kirjautumisessa on tosiaan edelleen häikkää ja sitä korjataan parhaillaan. Eli tiedossa siis on.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.