Skip to main content

Morjesta pöytään!

 

Olen nyt  kohta puolen vuoden ajan koettanut saada tuon Telian e-laskutuksen toimimaan. Jossain vaiheessa homma vaan katkesi eikä yksikään lasku enää tule suoraan pankkiin vaan saan siis joka kerta maksumuistutuksia siitä etten ole maksanut laskua , pistin telian lähettämät laskut erityistarkkailuun mutta en niitä ole saanu, joten mietin että mihinkähän sähköpostiin niitä laskuja on sitten lähetetty? Pyysin edellisen kerran  aspalta, ettei laskuja enää lähetetä sähköpostiin  vaan halua ne paperisena, mutta sitäkään ei voi kuulemma tehdä. Pankin järjstelmässä oli useampi E-lasku sopimus tehty telian suuntaan mutta ei vaan toimi.Poistin nyt kaikki paitsi yhden. Aiemmin kesällä tämän piti olla kunnossa kun meni hermot ja ja telian aspa teki ns. yhteislaskun mutta vaikka olen syöttänyt sen tiedot OP:n järjestelmään nini ei näy toimivan. Näyttää siltä että ainoa tapa saada tämä hel... maksumuistutusrumba poikki on irtisanoa kaikki Telian palvelut joista kuitenkin maksan pitkälti toista sataa euroa kuukaudessa. Mittee sitä voisi vielä tehä? vai katkotaanko 25 v telia asiakkuus näinkin mitättömään asiaan. Alkaa epätoivo jo tulla puseroon.. auttakee! 

Onpas se nyt mennyt harvinaisen sekavaksi tämä laskutuskuvio. Lähdetäänpä ratkaisemaan asiaa, niin saadaan vihdoin kaikki raiteilleen. Alkuun kannattaa nyt poistaa ne kaikki e-laskusopimukset sieltä omasta verkkopankista ja vasta seuraavana päivänä kytkeä niitä uudelleen. Tämä siis johtuen ihan järjestelmäteknisistä seikoista.



 



Tässä toimintaohjeet eteenpäin...



 



1. Kirjaudu sisään omille sivuille täältä





 



Suosittelen käyttämään kirjautumiseen mobiilivarmennetta tai nettipankkitunnistautumista, jolloin saat näkymän kaikkiin meiltä tilattuihin palveluihin.



 



 



2. Tarkista laskutustiedot





 



Kirjautumisen jälkeen näet oikeassa yläkulmassa oman nimesi, klikkaa siitä ja saat valikon auki. Avautuvasta valikosta klikkaa "Omat tiedot ja asetukset". Avautuvalta sivulta löydät "Laskutustiedot" ja siitä saat auki listan kaikista palveluista ja millä tavalla lasku näistä lähetetään sinulle.



 



 



3. E-lasku taas toimintaan





 



Klikkaa jälleen omasta nimestä ja avautuvasta valikosta "Laskut ja viestit". Täältä löydät avoinna olevat laskut ja arkiston, jossa kaikki vanhat laskut. Voit nyt kytkeä e-laskun erikseen verkkopankista laajakaistalaskulle, matkapuhelinlaskulle jne. Tarvitset siis e-laskun kytkentään aina uusimman laskun tiedot.



 



Toinen vaihtoehto on kytkeä yhteislasku kohdasta "Omat tiedot ja asetukset" ja "Laskutustiedot", jolloin saat jatkossa kaikki palvelut samalla laskulla ja voit kytkeä tälle yhteislaskulle sitten e-laskusopimuksen.



 



Täällä tarkemmat ohjeet e-laskun kytkentään, että mikä laskuttajatieto millekin palvelulle tulee valita, jotta kytkentä menee oikein. 



 



 



Pääsisitkö näillä ohjeistuksilla eteenpäin? 


Voi *******i, 7 kertaa soittanut Teliaan ja nettipankissa laittanut Telian tiedot. Mutta kiusalla lähettävät laskun sähköpostissa. Nyt RIITTI!


Minkä palvelun laskua kytket e-laskuksi tai kauan kytkemisestä on aikaa? Kannattaa vielä lukasta kattava kirjoitus e-laskun kytkemisestä blogin puolelta


Taas Telia onnistui lähettämään paperilaskun. 

Olin jo aiemmin yhteydessä, että HALUAN LASKUNI E-MAILIIN!!!!

Ei näköjään mene jakeluun.

Mua ei kiinnosta pätkääkään maksaa teile ylimääräistä.

Nyt lähti liittymä vaihtoon.  Neljä kappaletta A-4 lappuja postitatte!!!

Varsinaista luonnon säästämistä, plus siihen reilu kolme euroa, minkä asiakas maksaa. Onneksi olkoon.



@Tupolev@  kirjoitti:


Taas Telia onnistui lähettämään paperilaskun. 



Olin jo aiemmin yhteydessä, että HALUAN LASKUNI E-MAILIIN!!!!



Ei näköjään mene jakeluun.



Mua ei kiinnosta pätkääkään maksaa teile ylimääräistä.



Nyt lähti liittymä vaihtoon.  Neljä kappaletta A-4 lappuja postitatte!!!



Varsinaista luonnon säästämistä, plus siihen reilu kolme euroa, minkä asiakas maksaa. Onneksi olkoon.






Hei! Harmi kuulla, että laskutuksen kanssa on ollut ongelmia. Voisit ensimmäiseksi tsekata Omilta Sivuilta onko sähköpostilasku kytketty näiden ohjeiden mukaisesti. Voit myös kytkeä sähköpostilaskutuksen voimaan sitä kautta tai ottaa yhteyttä chatissa, niin katsotaan tilannetta tarkemmin. Chat-ikkuna ilmestyy kirjautumisen jälkeen sinne oikeaan alalaitaa. Toivottavasti asia näillä neuvoilla ratkeaa.


Tämä on suurta mystiikkaa tämä Telian tapa laskuttaa. Minulla oli vain liittymä ja e-lasku toimi hyvin. Mitä nyt se eka lasku tuli paperilla. Hommasin Cmore Total+-palvelun ja jostain mystisestä, kuluttajalle aukeamattomasta syystä olisi pitänyt osata tilata uusi e-lasku Telialta. Mutta ei. Tuli paperilasku. Aikani saikkasin aspan kanssa e-laskua kuntoon ja saatiinhan se.

Vuoden vaihteessa luovuin Cmore Total+-palvelusta (tunnetuista F1-syistä) ja niinhän siinä kävi, että tuli paperilasku. Koska vissiin taas olisi pitänyt osata älytä ja tilata Telialta uusi e-lasku. Sitä vaan ei voi tilata ennenkuin tuo paperilasku tulee, koska siitä vasta näkee mm. viitenumeron.

Nyt on sitten taas tulossa eteen uusi paperilasku, kun menin ja tilasin Cmore Hockey-palvelun. Arvatenkin kuukauden päästä tulee taas paperilasku ja aspan kanssa saa saikata, miten lasku saataisiin e-laskuksi. Ei paperilaskuksi.

Katsoin pankista - nyt on kaksi e-laskuTeliaa, molemmat tarkenteella Telia matkapuhelin/liikkuva netti. Molemmat alkavat tarkenteella 1 ... 

Telian tavassa on erittäin hankalaa se, että mieli kuluttajan saada e-lasku aikaiseksi, pitää odottaa paperilaskua, jotta e-laskutustiedot voi pyytää. Ei ole tätä kilpailijoilla. Niiden palveluja olen vaihtanut milloin mitenkin, mutta aina on e-lasku tullut oikein, ei koskaan paperilaskua.



@aarteinen  kirjoitti:

Tämä on suurta mystiikkaa tämä Telian tapa laskuttaa. Minulla oli vain liittymä ja e-lasku toimi hyvin. Mitä nyt se eka lasku tuli paperilla. Hommasin Cmore Total+-palvelun ja jostain mystisestä, kuluttajalle aukeamattomasta syystä olisi pitänyt osata tilata uusi e-lasku Telialta. Mutta ei. Tuli paperilasku. Aikani saikkasin aspan kanssa e-laskua kuntoon ja saatiinhan se.

Vuoden vaihteessa luovuin Cmore Total+-palvelusta (tunnetuista F1-syistä) ja niinhän siinä kävi, että tuli paperilasku. Koska vissiin taas olisi pitänyt osata älytä ja tilata Telialta uusi e-lasku. Sitä vaan ei voi tilata ennenkuin tuo paperilasku tulee, koska siitä vasta näkee mm. viitenumeron.

Nyt on sitten taas tulossa eteen uusi paperilasku, kun menin ja tilasin Cmore Hockey-palvelun. Arvatenkin kuukauden päästä tulee taas paperilasku ja aspan kanssa saa saikata, miten lasku saataisiin e-laskuksi. Ei paperilaskuksi.

Katsoin pankista - nyt on kaksi e-laskuTeliaa, molemmat tarkenteella Telia matkapuhelin/liikkuva netti. Molemmat alkavat tarkenteella 1 ... 

Telian tavassa on erittäin hankalaa se, että mieli kuluttajan saada e-lasku aikaiseksi, pitää odottaa paperilaskua, jotta e-laskutustiedot voi pyytää. Ei ole tätä kilpailijoilla. Niiden palveluja olen vaihtanut milloin mitenkin, mutta aina on e-lasku tullut oikein, ei koskaan paperilaskua.


Avoimet laskut näkyy kyllä myös Omilla Sivuilla, ei tarvitse jännittää hukkaako Posti sen. Sieltä vaan lyö sitten verkkopankkiin ne tunnistetiedot mitä se e-laskun tilauslomake kysyy. Itse en ole kyllä koskaan tarvinnut liittymämuutosten yhteydessä Telialta e-laskua uudestaan tilata, kun sen ensimmäisen laskun jälkeen verkkopankin kautta tilasin.


Kattelin noita laskuja OmaTeliasta. Kun oli pelkkä puhelinliittymä, niin e-laskuttaja oli "Matkapuhelinlasku", kun tuli Cmore Total+, niin "Laajakaistalasku" (vaikka laajakaistaa Telialta ei ole). Uusimmassa, jossa juuri päättynyt Cmore Total+ vielä, niin "Yhteislasku".

Suurella jännityksellä odotan, mitä tapahtuu seuraavalle laskulle!



@aarteinen  kirjoitti:


Tämä on suurta mystiikkaa tämä Telian tapa laskuttaa. Minulla oli vain liittymä ja e-lasku toimi hyvin. Mitä nyt se eka lasku tuli paperilla. Hommasin Cmore Total+-palvelun ja jostain mystisestä, kuluttajalle aukeamattomasta syystä olisi pitänyt osata tilata uusi e-lasku Telialta. Mutta ei. Tuli paperilasku. Aikani saikkasin aspan kanssa e-laskua kuntoon ja saatiinhan se.



 






Tässä todennäköisesti on käynyt niin, että sinulle on tilattu C More Total+ -palvelun myötä yhteislasku (eli kanavapaketti + liittymä samalle laskulle) ja tällaisessa tilanteessa matkapuhelinliittymällä ollut e-laskusopimus tipahtaa pois. Tämä on tietenkin sellainen asia mitä sinä et ole voinut tietää, ja se olisikin tärkeää aina muistaa mainita asiakaspalvelussamme. Tavallisesti siis uusien palvelujen tilaukset eivät olemassa oleviin e-laskusopimuksiin vaikuta, mutta yhteislaskussa tapahtuvat muutokset saattavat vaikuttaakin. 



 



Hyvä kuitenkin että saitte lopulta e-laskusopimuksen uudelleen tehtyä, on se kuitenkin ehdottomasti nykypäivänä yksi näppärin laskutustapa.



 




@aarteinen  kirjoitti:


Kattelin noita laskuja OmaTeliasta. Kun oli pelkkä puhelinliittymä, niin e-laskuttaja oli "Matkapuhelinlasku", kun tuli Cmore Total+, niin "Laajakaistalasku" (vaikka laajakaistaa Telialta ei ole). Uusimmassa, jossa juuri päättynyt Cmore Total+ vielä, niin "Yhteislasku".



Suurella jännityksellä odotan, mitä tapahtuu seuraavalle laskulle!






TV-tuotteissa tosiaan laskutusaiheena näkyy ehkä hieman hämäävästi tuo laajakaistalasku, meillä ei ole erillistä aihetta nimittäin TV-sisällöille ainakaan toistaiseksi. TV-sisällöt kuitenkin suurimmaksi osaksi vaativat myös taustalle Telia TV -palvelun joko sovelluksena tai boksilla, ja nämä laskutetaan myös aina laajakaistalaskutus-aihiolla.



 



Nyt jos sinulla oli tällä hetkellä vain tuo matkapuhelinliittymä laskuttamassa, ja tilasit kanavapaketin + haluat nämä samalle yhteislaskulle, niin mitä todennäköisemmin e-laskutus tulee tilata uudelleen. Toki jos edellisten kanavapakettimuutoksien jälkeen sinulle on kuitenkin yhteislasku jäänyt aktiiviseksi, niin tällöin minkään ei pitäisi muuttua. Jos haluat, tämä voidaan tarkistaa ilman muuta asiakaspalvelumme kautta


Vastaa