Skip to main content
Kysymys

Elisan verkoossa oleva puhelin antaa jatkuvasti varattua Telian verkon puhelimeen !

  • 4. helmikuuta 2025
  • 25 kommenttia
  • 652 katselukertaa

Elisan verkossa oleva puhelin antaa jatkuvasti varattua Telian verkon puhelimeen !

A-tilaaja saa varatun B-tilaajalta, vaikka puhelin ei ole varattu.

Tällainen on vika.

Minun täytyy soittaa Internetin kautta tähän puhelimeen.

Elisa --->Telia samoilla numeroilla toimii. Mutta ei Telia --->Elisa.

Olen yrittänyt selvittaa Chatin kautta vikaa muutama kuukausi sitten, mutta Telian henkilö oli sitä mieltä, ettei tuollaista vikaa ole olemassakaaan.

Estot ja numerot tarkistettu. Muista puhelimista Elisan numero hälyttää normaalisti.

Vika on ilmi selvästi verkossa, mutta kumpi operaattori.

Satapuu
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 4. helmikuuta 2025

Eihän sinulla ole puhelin salattuna ja kaverilla salatunnumeron esto. Tai onko numerovika takaisin soitossa. Jäljelle ei jää kuin bittipoikittain. Näin äkkiseltään. 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 4. helmikuuta 2025
eeriikki kirjoitti:

Elisan verkossa oleva puhelin antaa jatkuvasti varattua Telian verkon puhelimeen !

A-tilaaja saa varatun B-tilaajalta, vaikka puhelin ei ole varattu.

Tällainen on vika.

Minun täytyy soittaa Internetin kautta tähän puhelimeen.

Elisa --->Telia samoilla numeroilla toimii. Mutta ei Telia --->Elisa.

Tarkennatko vielä, että koskeeko ongelma vain Telian liittymällä (1) soitettua puhelua Elisan liittymään (2)?  Elisan liittymästä (2) soitto Telian liittymään (1) hälyttää molemmilla osapuolilla normaalisti?

Jos ylläoleva pitää paikkaansa niin yleensä vastaava ongelma johtuu liittymän (2) laitteen asetuksista.

Liittymän (1) numero voi olla estolistalla, numero ei ole tallennettu laitteen muistiin ja älä häiritse tila on aktiivinen tai liittymän (1) numero ei välity soiton yhteydessä normaalisti ja sen vuoksi liittymän (2) laitteen asetukset estävät puhelun hälyyttämisen tuntemattomasta lähteestä.

 

eeriikki kirjoitti:

Olen yrittänyt selvittaa Chatin kautta vikaa muutama kuukausi sitten, mutta Telian henkilö oli sitä mieltä, ettei tuollaista vikaa ole olemassakaaan.

Estot ja numerot tarkistettu. Muista puhelimista Elisan numero hälyttää normaalisti.

Vika on ilmi selvästi verkossa, mutta kumpi operaattori.

Vika itsessään on hyvin yleinen laitteiden numerosuodatuksen yleistymisen johdosta. Ongelma voi viitata operaattorin osuuteen, jos Telian liittymän (1) soitot eivät onnistu muihinkaan numeroihin tai ongelma koskee kaikkia Elisan verkkoon soitettavia puheluita. 

Ongelmaa voidaan tutkia kumman tahansa operaattorin toimesta, sillä liittymän lokeista kyllä selviää hylkäyksen todellinen syy. Operaattorin on kuitenkin viisasta ehdottaa ensin todennäköisimmän juurisyyn tarkistusta, eli tässä tilanteessa tilaajan (2) laitteen estolistan tarkistusta sekä tilaajan (1) soittajan numerovälityksen varmistamista.

Häiriöilmoitus tehdään aina omalle operaattorille, eli Elisan liittymän lokien tarkistus tapahtuu Elisan toimesta ja Telian liittymän telian toimesta. 

 


Forum|alt.badge.img+1
  • Faxaaja
  • 4. helmikuuta 2025

Muutama vuosi sitten, eukko soitti wifi puhelua mulle. Sanoin lennossa, että ota wifi puhelu pois päältä. Puhelu jatkui normaalisti. Sitten kun soitin hänelle, hänen puhelin ilmoitti varattua aina. Sitten hänen äitinsä soitti hänelle, sanoi että hän ei vastaa. Kysyin  oliko varattu, ei ollut. Koitin taas omalla puhelimella, ilmoitti numeron olevan varattu. Poistin omasta puhelimesta soittajan numeron lähetyksen, vastaan ottava puhelin ei ollut varattu. Laitoin taas numeron näkymään, niin puhelin oli taas varattu.

 


  • Morsettaja
  • 4. helmikuuta 2025
Satapuu kirjoitti:

Eihän sinulla ole puhelin salattuna ja kaverilla salatunnumeron esto. Tai onko numerovika takaisin soitossa. Jäljelle ei jää kuin bittipoikittain. Näin äkkiseltään. 

Estot ja numerot tarkistettu. Muista puhelimista Elisan numero hälyttää normaalisti.

Vika on ilmi selvästi Telian verkossa. koska samoilla puhelimilla Elisan verkosta toimii Telian verkkoon. 

Elikkä Ukko, siis minä, soitan Vaimolle Telian verkosta, niin antaa varatun, mutta Vaimon soittaessa Ukolle Elisan verkosta, niin toimii.


  • Morsettaja
  • 4. helmikuuta 2025
KaPetri kirjoitti:
eeriikki kirjoitti:

Elisan verkossa oleva puhelin antaa jatkuvasti varattua Telian verkon puhelimeen !

A-tilaaja saa varatun B-tilaajalta, vaikka puhelin ei ole varattu.

Tällainen on vika.

Minun täytyy soittaa Internetin kautta tähän puhelimeen.

Elisa --->Telia samoilla numeroilla toimii. Mutta ei Telia --->Elisa.

Tarkennatko vielä, että koskeeko ongelma vain Telian liittymällä (1) soitettua puhelua Elisan liittymään (2)?  Elisan liittymästä (2) soitto Telian liittymään (1) hälyttää molemmilla osapuolilla normaalisti?

Jos ylläoleva pitää paikkaansa niin yleensä vastaava ongelma johtuu liittymän (2) laitteen asetuksista.

Liittymän (1) numero voi olla estolistalla, numero ei ole tallennettu laitteen muistiin ja älä häiritse tila on aktiivinen tai liittymän (1) numero ei välity soiton yhteydessä normaalisti ja sen vuoksi liittymän (2) laitteen asetukset estävät puhelun hälyyttämisen tuntemattomasta lähteestä.

 

eeriikki kirjoitti:

Olen yrittänyt selvittaa Chatin kautta vikaa muutama kuukausi sitten, mutta Telian henkilö oli sitä mieltä, ettei tuollaista vikaa ole olemassakaaan.

Estot ja numerot tarkistettu. Muista puhelimista Elisan numero hälyttää normaalisti.

Vika on ilmi selvästi verkossa, mutta kumpi operaattori.

Vika itsessään on hyvin yleinen laitteiden numerosuodatuksen yleistymisen johdosta. Ongelma voi viitata operaattorin osuuteen, jos Telian liittymän (1) soitot eivät onnistu muihinkaan numeroihin tai ongelma koskee kaikkia Elisan verkkoon soitettavia puheluita. 

Ongelmaa voidaan tutkia kumman tahansa operaattorin toimesta, sillä liittymän lokeista kyllä selviää hylkäyksen todellinen syy. Operaattorin on kuitenkin viisasta ehdottaa ensin todennäköisimmän juurisyyn tarkistusta, eli tässä tilanteessa tilaajan (2) laitteen estolistan tarkistusta sekä tilaajan (1) soittajan numerovälityksen varmistamista.

Häiriöilmoitus tehdään aina omalle operaattorille, eli Elisan liittymän lokien tarkistus tapahtuu Elisan toimesta ja Telian liittymän telian toimesta. 

 

Tarkennatko vielä, että koskeeko ongelma vain Telian liittymällä (1) soitettua puhelua Elisan liittymään (2)?  Elisan liittymästä (2) soitto Telian liittymään (1) hälyttää molemmilla osapuolilla normaalisti?

Jos ylläoleva pitää paikkaansa niin yleensä vastaava ongelma johtuu liittymän (2) laitteen asetuksista.

Yllä oleva pitää paikkansa, mutta ei me tiedetä mikä aiheuttaa A-tilaajan eston, koska B-tiaajan asetukset ovat oikein.

Tässä tapauksessa Nimeän A-tilaajan Telian verkosta soitto B-tilaajalle, joka on Elisan verkossa, antaa varatun merkin A-tilaajalle. Toisin päin toimii.

Vanhasta Nokian puhelimesta Ukko ( sama SIM ) soittaa Vaimolle, niin toimii.

Tämä yhteys on toiminut viime vuonna. Joskus marraskuussa yhteys alkoi antamaan varattua.

Tänään selvitetty Chatin kanssa 2 tuntia ( 2 Telian asiakaspalvelijaa ). Ongelmana on se, ettei asiakasta päästetä keskustelemaan teknisen asiantuntijan kanssa. Alustus on  sama näille Telian tytöille, mitä tuolla ylhäällä on ja he eivät ymmärrä alustuksesta mitään, vaan alkavat ohjepapereista lukemaan samoja kysymyksiä. Eli heillä on vuokaavio, jota he toistavat, “hauki on kala, hauki on kala”.

No, vaikutta siltä, että Ladyt ovat olleet yhteydessä Tekniseen tukeen, koska 2 puhelua on toiminut oikein. Eli pojat ovat olleet rekisterin kimpussa.

Varattu alkaa heti lähetysnapin painalluksen jälkeen. Toimivassa puhelussa on pieni viive ennen kuin hälyttää.


  • Morsettaja
  • 4. helmikuuta 2025
klontti kirjoitti:

Muutama vuosi sitten, eukko soitti wifi puhelua mulle. Sanoin lennossa, että ota wifi puhelu pois päältä. Puhelu jatkui normaalisti. Sitten kun soitin hänelle, hänen puhelin ilmoitti varattua aina. Sitten hänen äitinsä soitti hänelle, sanoi että hän ei vastaa. Kysyin  oliko varattu, ei ollut. Koitin taas omalla puhelimella, ilmoitti numeron olevan varattu. Poistin omasta puhelimesta soittajan numeron lähetyksen, vastaan ottava puhelin ei ollut varattu. Laitoin taas numeron näkymään, niin puhelin oli taas varattu.

 

Tarkoitatko #31# ? Kokeilin sitä ja varattua antaa.

Varattu alkaa heti lähetysnapin painalluksen jälkeen. Toimivassa puhelussa on pieni viive ennen kuin hälyttää.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 4. helmikuuta 2025
eeriikki kirjoitti:

Estot ja numerot tarkistettu. Muista puhelimista Elisan numero hälyttää normaalisti.

Vika on ilmi selvästi Telian verkossa. koska samoilla puhelimilla Elisan verkosta toimii Telian verkkoon. 

Hyvä kuulla, että Elisan kautta toimiva liittymä hälyttää normaalisti muista numeroista tuleviin soittoihin. Toimiiko sinun Telian liittymällä soitot muihin liittymiin normaalisti? 

Hyvä ja varma tapa testata puhelinten osuutta ongelmassa on vaihtaa SIM-kortteja päittäin. Mikäli ongelma poistuu on ongelma todennäköisesti laitteesta aiheutuva. Verkkoasetusten nollausta 

 

Mikäli ongelma jatkuu on puhelunvälitystä viisasta tutkia häiriöilmoituksen kautta. Häiriöilmoituksen pääset kirjaamaan tästä

Laitathan häiriöilmoitukseen pari esimerkkiä. Esimerkin on hyvä sisältää tiedon mistä soitto tehdään, kellonajan sekä vastaanottajan numeron. Lisäksi suosittelen laittamaan linkin tähän Yhteisön keskusteluun.


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 4. helmikuuta 2025
eeriikki kirjoitti:

Vanhasta Nokian puhelimesta Ukko ( sama SIM ) soittaa Vaimolle, niin toimii.

Tämä yhteys on toiminut viime vuonna. Joskus marraskuussa yhteys alkoi antamaan varattua.

Tänään selvitetty Chatin kanssa 2 tuntia ( 2 Telian asiakaspalvelijaa ). Ongelmana on se, ettei asiakasta päästetä keskustelemaan teknisen asiantuntijan kanssa. Alustus on  sama näille Telian tytöille, mitä tuolla ylhäällä on ja he eivät ymmärrä alustuksesta mitään, vaan alkavat ohjepapereista lukemaan samoja kysymyksiä. Eli heillä on vuokaavio, jota he toistavat, “hauki on kala, hauki on kala”.

No, vaikutta siltä, että Ladyt ovat olleet yhteydessä Tekniseen tukeen, koska 2 puhelua on toiminut oikein. Eli pojat ovat olleet rekisterin kimpussa.

Varattu alkaa heti lähetysnapin painalluksen jälkeen. Toimivassa puhelussa on pieni viive ennen kuin hälyttää.

Jos samalla Telian SIM -kortilla soitto toimii Elisan liittymään toisen laitteen avulla, niin ongelma voi myös johtua tästä toisesta puhelimesta, joka Telian liittymässä on pääsääntöisesti käytössä. Toimiiko soitto, jos tämän toisen puhelimen verkkoasetukset palauttaa oletuksille tai soittoa kokeilee tehdä laitteen 2G-verkkoon lukituksen jälkeen?

Asiakaspalvelumme pystyy tarjoamaan jonkinlaista teknistä tukea, mutta laajempaa tuntemusta tai tietämystä vaativien tilanteiden viankorjaus tapahtuu edelleen teknisen asiakaspalvelumme kautta. Asiakaspalvelumme luo tarvittaessa häiriöilmoituksen yhteydenotton aikana ja siirtää luodun häiriöilmoituksen tekniselle asiakaspalvelulle. 


  • Morsettaja
  • 12. helmikuuta 2025

I cannot connect from Telia 040xxxxx98 to Elisa 050xxxxx66. It gives me bysy tone.

Olen testannut DNA:n SIM-kortilla ja toimii.

Lähestyin Motorolaa ja selvittelimme Telian aiheuttamaa ongelmaa.

Motorola suosittelee Operaattorin vaihtoa, koska Telia ei kykenee korjaamaan vikaa !

Ei ole pisteillä väliä, koska Telia ei osaa korjata vikaa, vaan syyttää käyttäjää ja Elisaa !

 

Muokattu PiaJo: liittymänumeroista osa peitetty otsikosta sekä siirretty keskustelu oikean otsikon alle toisesta paikasta. 


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 12. helmikuuta 2025
eeriikki kirjoitti:

I cannot connect from Telia 040xxxxx98 to Elisa 050xxxxx66. It gives me bysy tone.

Olen testannut DNA:n SIM-kortilla ja toimii.

Lähestyin Motorolaa ja selvittelimme Telian aiheuttamaa ongelmaa.

Motorola suosittelee Operaattorin vaihtoa, koska Telia ei kykenee korjaamaan vikaa !

Ei ole pisteillä väliä, koska Telia ei osaa korjata vikaa, vaan syyttää käyttäjää ja Elisaa !

 

Muokattu PiaJo: liittymänumeroista osa peitetty otsikosta sekä siirretty keskustelu oikean otsikon alle toisesta paikasta. 

 

Testasitko samalla puhelimella DNA:n SIM-korttia? Meneekö Elisan numeroon soitot yleensäottaen mistään Telian liittymästä perille? Siksi tämä kysymys eli jos siellä on reititysongelmaa taustalla. Operaattorilta toiselle siirtyneissä numeroissa voi olla jäänyt jäänteitä edelliseltä operaattorilta teknisiin kytkentöihin. 


  • Morsettaja
  • 13. helmikuuta 2025

Olen testannut DNA:n SIM-kortilla ja toimii.

Telia 040xxxxx98 on ainut minun tiedossani oleva numero, joka ei toimi.

Telian tehtävä on selvittää tämä vika ! Ei kuluttajan.

Puhumallako tämä vika selvitetään ?

Telialla pitäisi olla paremmat valmiudet, paremmin kuin minulla, selvittää vika !


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • 13. helmikuuta 2025

Onko kokeiltu käynnistää puhelinlaitteet uudelleen? Minulla oli ongelmana, että mummon vanhaan Nokialaiseen ei voinut soittaa Telian liittymistä. Mummolla Elisa Saunalahti liittymänä (2G). Ratkaisuna oli tuon vanhan peruspuhelimen käynnistäminen uudelleen. Verkonhaku tms. lievempi toimenpide ei riittänyt. Erikoista, Dna ja Elisa liittymillä siihen voisi soittaa kuin myös sillä pystyi soittamaan Telialle, mutta Telia-puhelut eivät läpi menneet.

Onko tuosta tehty häiriöilmoitusta, oletko saanut INCTFS xxxxxxxx koodillista sähköpostia jonkin yhteydenoton päätteeksi? Telialla on kyllä tarvittaessa pääsy hyvinkin syvälle verkon toimintaan, ihan ns. välitystietoihin, eli näkymä siihe miksi puhelu onnistuu. Tärkeintä on vain päästä tuon 1. aspan ohi oikeiden asiantuntijoiden pakeille.


Satapuu
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 13. helmikuuta 2025

Onko ongelma että kyseinen asiakaspalvelija ole innokas hoitamaan asiaa. Onko ohjattu tekniseen tukeen vai ohjattu tekemään vain vikailmoitus. Kyllähän tuo pitäisi pystyä selvittämään samalla kun olet yhteydessä heihin niin yritä samalla soittaa ongelma numerolla niin luulisi että näkyisi samalla. 


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 13. helmikuuta 2025
eeriikki kirjoitti:

Olen testannut DNA:n SIM-kortilla ja toimii.

Telia 040xxxxx98 on ainut minun tiedossani oleva numero, joka ei toimi.

Telian tehtävä on selvittää tämä vika ! Ei kuluttajan.

Puhumallako tämä vika selvitetään ?

Telialla pitäisi olla paremmat valmiudet, paremmin kuin minulla, selvittää vika !

​Olihan tämä testattu myös tuolla samalla puhelimella ja DNA:n SIM-kortilla?

Asiasta on tosiaan saatava meille nyt häiriötiketti tutkintaan. Täytä se meille suoraan täältä yhteydenottolomakkeen kautta valitsemalla alasvetovalikosta “Häiriöilmoitus”. 

Laita siihen jo suoraan käytössäsi oleva puhelinmalli ja esimerkiksi sen sarjanumero. Myös esimerkit kellonaikojen kera näistä epäonnistuvista puheluista, ja kuka soitti ja mihin numeroon.

Esimerkkejä olisi hyvä laittaa ainakin 3-5 kappaletta. Voit myös häiriöilmoitukseen laittaa linkin tähän Yhteisö-keskusteluun, jolloin ilmoituksen käsittelijä näkee myös kaiken täällä käydyn keskustelun. Tänne Yhteisöön ei tosiaan voi mitään teletunnistetietoja laittaa, koska keskustelu on julkinen, mutta ne voit sitten kirjoittaa tuonne häiriöilmoitukseen.

Häiriöilmoituksen kautta pääsemme tätä selvittämään, eli siksi tuo on tärkeää tehdä ja mahdollisimman kattavin tiedoin. Ilman häiriöilmoitusta ja esimerkkejä on mahdotonta päästä vikaan käsiksi, kun kyseessä ei ole häiriö joka olisi kaikilla asiakkaillamme olemassa. 


  • Morsettaja
  • 13. helmikuuta 2025

Häiriöilmoitus tehty kelloaikoneen.

Re: Palvelupyyntösi INCTSF*** : Mobiili Puhe Palvelu : Lähtevät epäonnistuvat 4G.

Tässä Telian vastaus + minun vikailmoitus :

** kirjoitti 6.2.2025 klo 13.50:
"Ilmoittamasi palvelupyyntö INCTSF*** on ratkaistu. Jos asia ei ratkennut, voit ilmoittaa siitä Asiakaspalveluumme.

Asiakas: **
Yhteyshenkilö: **

Ilmoitusaika: 2/5/2025 4:45:09 PM
Ratkaisuaika: 2/6/2025 10:15:35 AM

Palvelupyynnön alkuperäinen kuvaus: Lähtevät epäonnistuvat (4G)
Ratkaisu: Moi.

Yhteen numeroon soittamisen ongelma viittaa yleensä johonkin puhelimen asetukseen sillä liittymä ei tuota estä.
Liittymälläsi on ohjaukset oikein.

Suositeltavaa olisi poistaa numerosi vastaanottavan puhelimesta ja tallentaa uudelleen. Yleensä ongelma poistuu tällä.
Jos näin ei kuitenkaan käy kannnattaa vielä tarkistuttaa liittymän reititykset Elisan puolelta."

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Terve !

Nämä "epäs juupa" keskustelu ovat hauskoja.
Telian asiakaspalvelu syyllistää asiakkaan toiminnot, kun Telian pitäisi tarkastella oman toimintansa hyväksyvyyttä asiakkaan näkökulmasta.

Toinen seikka on se, etten saa keskustella jonkin sellaisen Telian henkilön kanssa, joka ymmärtää tekniikasta jotain.

"Eilen 5.2.2025 noin klo 13...15:54 keskustelu Chat:issä: "Oletko tehnyt niin ja näin, "eipäs juupas" ja lopputulemassa luvattiin minulle, että joku soittaa 1 - 3:n päivän aikana minulle.
Sen jäkeen tuli tekstiviesti 15:55 miten minun pitää korjata "vika" !
Eilen 16:52 : .... Kirjasin tästä vikailmoituksen, sinuun ollaan yhteydessä kun vikailmoitus etenee.... ."
Vika on edelleenkin päällä !
Voisiko joku rekisterin äärellä oleva soittaa minulle ?

Olen itse tutkaillut vikaa ja miten selitätte seuraavan.


Otan Telian SIM-kortin Motorola One Action, Android 11 ja siirrän sen iPhone 8 iOS-versio 16.7.10 ja yhteys Telia 040xxxx298--> Elisa 050xxxx766 ja toimii.

Otan DNA SIM-kortin iPhone 8 iOS-versio 16.7.1:sta ja siirrän DNA SIM-kortin  Motorola One Action, Android 11 ja yhteys Telia 040xxxx298 ----> Elisa 050xxxx766 ja toimii.

Lähimmät Telia asemat, klo 13:17 CID 21112 ; L1800 : 4140_146134:11 -LTE / -LTE-A ja 4140_140408:21 -LTE / -LTE-A = näiden välillä hyppii !!!!! Näillä ei toimi !

 Ensisijainen GSM 900 MHz ; 2/3G : Cell 2296 - EDGE toimii


Se on harmillista, ettei pääse kertomaan viasta jonkun tekniikasta ymmärtävän ihmisen kanssa !
 
__
Muokkaus SannaMKoo: Poistettu tekstistä nimi- ja yksilöintitietoja ja korjattu lainauksen paikkaa

SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 13. helmikuuta 2025
eeriikki kirjoitti:


Nämä "epäs juupa" keskustelu ovat hauskoja.
Telian asiakaspalvelu syyllistää asiakkaan toiminnot, kun Telian pitäisi tarkastella oman toimintansa hyväksyvyyttä asiakkaan näkökulmasta.

Toinen seikka on se, etten saa keskustella jonkin sellaisen Telian henkilön kanssa, joka ymmärtää tekniikasta jotain.

"Eilen 5.2.2025 noin klo 13...15:54 keskustelu Chat:issä: "Oletko tehnyt niin ja näin, "eipäs juupas" ja lopputulemassa luvattiin minulle, että joku soittaa 1 - 3:n päivän aikana minulle.
Sen jäkeen tuli tekstiviesti 15:55 miten minun pitää korjata "vika" !
Eilen 16:52 : .... Kirjasin tästä vikailmoituksen, sinuun ollaan yhteydessä kun vikailmoitus etenee.... ."
Vika on edelleenkin päällä !
Voisiko joku rekisterin äärellä oleva soittaa minulle ?

Olen itse tutkaillut vikaa ja miten selitätte seuraavan.


Otan Telian SIM-kortin Motorola One Action, Android 11 ja siirrän sen iPhone 8 iOS-versio 16.7.10 ja yhteys Telia 040xxxx298--> Elisa 050xxxx766 ja toimii.

Otan DNA SIM-kortin iPhone 8 iOS-versio 16.7.1:sta ja siirrän DNA SIM-kortin  Motorola One Action, Android 11 ja yhteys Telia 040xxxx298 ----> Elisa 050xxxx766 ja toimii.

Lähimmät Telia asemat, klo 13:17 CID 21112 ; L1800 : 4140_146134:11 -LTE / -LTE-A ja 4140_140408:21 -LTE / -LTE-A = näiden välillä hyppii !!!!! Näillä ei toimi !

 Ensisijainen GSM 900 MHz ; 2/3G : Cell 2296 - EDGE toimii


Se on harmillista, ettei pääse kertomaan viasta jonkun tekniikasta ymmärtävän ihmisen kanssa !

 

 

Kurkkasin tuolla kertomallasi tikettinumerolla asiaa, ja se näyttäisi olevan avattu uudelleen käsittelyyn. Nämä kertomasi tiedot ovat nyt myös lisätty kyseiselle tiketille, eli selvitystyö sen osalta yhä jatkuu. Kiitos siis vielä hyvistä ja kattavista lisätiedoista! 


  • Morsettaja
  • 13. helmikuuta 2025

Tässä eräs häiriöilmoituksen vastaus Telialta. Minulla ei ole häiriöilmoituksen tekstiä tallessa.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

“Hei Erkki!

Kiitos 24.12.2024 lähettämästäsi ilmoituksesta. Otamme sinuun yhteyttä 48 tunnin kuluessa (arkisin). Tekemäsi häiriöilmoituksen tunniste on 121119.
 

Ollaan yhteydessä,

Telia”


  • Morsettaja
  • 14. helmikuuta 2025

Linkin lukemalla saa paremman käsityksen, että onko minulla suunilleen samanlainen tapaus !

 

Moro !

Tämän linkin alla löytyy seuraavaa:  https://forums.lenovo.com/t5/motorola-one-action/Moto-One-Action-no-longer-scans-4G-networks/m-p/5240620?page=1

" So, in the end, the fault was on the carrier's side, not the device. "


" 2023-07-24 20:00:28

Moto One Action no longer scans 4G networks

Hi all

I've got a new issue with my One Action and, if possible, I'd like some hints on what I should look for to fix it.

My mobile simply stopped scanning 4G networks. I tried to use the SIM Card on another phone and it quickly connected to the 4G network. And, yes, it worked before, as well as the SIM Card and my subscription are 4G.

When I changed "preferred networks" to 4G, it went to "no networks available" or something like that. And kept like that until I checked 3G.

Therefore, it only connects to HSPA and not to LTE.

As this model is long discontinued, I do not expect full support, but if you guys could give me some "google this or that" hints, I'd be grateful.

BR/André "

- .............
- .............
- ............
- ............

" 2023-08-06 00:47:13

Re:Moto One Action no longer scans 4G networks

Hi all, 

Based on some discussions with @MotoRoma through private messages, I decided to bring my Moto device to a trip to visit my mom's hometown.

It didn't mean extra weight, so why not? 

Turns out it successfully registered to LTE in this far and small town. 

It seems that, in my town, my operator disabled/reassigned the LTE frequencies my mobile could find.

Since both operators in my test (VEEK and Tim) use the same network (VEEK is MVNO), of course the symptoms were the same.

So, in the end, the fault was on the carrier's side, not the device. 

Thank you all very much for helping me investigate. 

@MotoRoma, yeah, you're good or what?

BR / Andre "


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 14. helmikuuta 2025

Hyvä että häiriöilmoitus on nyt tehty niin asiaa päästään verkon puolelta tutkimaan tarkemmin. Vastaavanlaisia tapauksia varmasti on muitakin ja syitäkin on monia, joten on hyvä että tämän tyyppiset tilanteet selvitetään aina tapauskohtaisesti. 👍🏻


  • Morsettaja
  • 19. helmikuuta 2025

No niin, vika korjattu !

Motorola saa varatun merkin Telian verkosta Elisan verkkoon soitetulla puhelulla.

Telian ilmoituksen mukaan vika korjattiin Elisalla.

Ensimmäisen vikailmoituksen tein Joulukuussa 2024, mutta sitä vikailmoitusta ei otettu vakavasti Telian asiakaspalvelussa. Vika päällä melkein 3 kk.

Jäi sellainen kuva, että minussa ja Elisan verkossa olevassa koneessa on vika ! Eikä asialle tehty mitään ? Sitä ei vaivauduttu edes tutkimaan. Joten höpö, höpö ja löpö.

Nyt Helmikuussa piti oikein rukoilla, että Telia ottaisi vikailmoitukset vakavasti, mutta ei.

Monta yhteydenottoa piti ottaa ennenkuin asiaa aloitettiin tutkimaan.

Pyysin, että joku tekniikasta ymmärtävä soittaisi minulle, mutta ei !

Vieläkään en ole saanut selvitystä, mikä vika siellä Elisalla aiheutti ongelman !

----
Muokkaus Merja_J: siirretty toisesta ketjusta


  • Morsettaja
  • 19. helmikuuta 2025

No niin, vika korjattu !

Motorola saa varatun merkin Telian verkosta Elisan verkkoon soitetulla puhelulla.

Telian ilmoituksen mukaan vika korjattiin Elisalla.

Ensimmäisen vikailmoituksen tein Joulukuussa 2024, mutta sitä vikailmoitusta ei otettu vakavasti Telian asiakaspalvelussa. Vika päällä melkein 3 kk.

Jäi sellainen kuva, että minussa ja Elisan verkossa olevassa koneessa on vika ! Eikä asialle tehty mitään ? Sitä ei vaivauduttu edes tutkimaan. Joten höpö, höpö ja löpö.

Nyt Helmikuussa piti oikein rukoilla, että Telia ottaisi vikailmoitukset vakavasti, mutta ei.

Monta yhteydenottoa piti ottaa ennenkuin asiaa aloitettiin tutkimaan.

Pyysin, että joku tekniikasta ymmärtävä soittaisi minulle, mutta ei !

Vieläkään en ole saanut selvitystä, mikä vika siellä Elisalla aiheutti ongelman !


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 19. helmikuuta 2025
eeriikki kirjoitti:

No niin, vika korjattu !

Motorola saa varatun merkin Telian verkosta Elisan verkkoon soitetulla puhelulla.

Telian ilmoituksen mukaan vika korjattiin Elisalla.

Ensimmäisen vikailmoituksen tein Joulukuussa 2024, mutta sitä vikailmoitusta ei otettu vakavasti Telian asiakaspalvelussa. Vika päällä melkein 3 kk.

Jäi sellainen kuva, että minussa ja Elisan verkossa olevassa koneessa on vika ! Eikä asialle tehty mitään ? Sitä ei vaivauduttu edes tutkimaan. Joten höpö, höpö ja löpö.

Nyt Helmikuussa piti oikein rukoilla, että Telia ottaisi vikailmoitukset vakavasti, mutta ei.

Monta yhteydenottoa piti ottaa ennenkuin asiaa aloitettiin tutkimaan.

Pyysin, että joku tekniikasta ymmärtävä soittaisi minulle, mutta ei !

Vieläkään en ole saanut selvitystä, mikä vika siellä Elisalla aiheutti ongelman !



No jopas oli työlästä hoitaa. Siinä on ehkä alunperin oletettu, että ongelma on jossain muualla kuin verkossa ja tästä syystä siitä ei oo erillistä häiriöilmoitusta tehtykään. Mutta hyvä kuulla että asia on vihdoin selvinnyt. 👍🏼 

Voihan olla että Elisa ei ole ilmoittanut edes mikä vika heillä on ollut. En tiedä onko asia näin, mutta voisin kuvitella että eivät välttämättä ole avanneetkaan asiaa sen tarkemmin. 


Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 20. helmikuuta 2025

Eikö tuo vikailmoitus olisi tullut ottaa vakavasti Elisan päässä, jossa ongelma olikin ja korjattiin? Jotenkin kummallista syytellä Teliaa siitä, etteivät ole saaneet Elisaa tekemään asialle mitään, jos heitä ei kiinnosta oman asiakkaan palvelu.


  • Morsettaja
  • 20. helmikuuta 2025

Jos minä en pääse soittamaan Elisan verkossa olevaan vaimon puhelimeenTelian verkosta, niin mistä minä voin tietää missä vika on. Telian asiakkaana Telian kuuluu selvittää missä vika. Enhän minä sitä voi tietää missä vika on ja kaiken lisäksi muiden ihmisten puhelut vaimolle toimi.

Telia sanoo vian olleen Elisan verkossa ! Minä en ole saanut todistetta, että näin oli ! Puhuuko Telia puuta heinää. Mistätiedät vian olleen Elisan päässä ? Hoh, hoh, hoijaa !


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 20. helmikuuta 2025
eeriikki kirjoitti:

Jos minä en pääse soittamaan Elisan verkossa olevaan vaimon puhelimeenTelian verkosta, niin mistä minä voin tietää missä vika on. Telian asiakkaana Telian kuuluu selvittää missä vika. Enhän minä sitä voi tietää missä vika on ja kaiken lisäksi muiden ihmisten puhelut vaimolle toimi.

Telia sanoo vian olleen Elisan verkossa ! Minä en ole saanut todistetta, että näin oli ! Puhuuko Telia puuta heinää. Mistätiedät vian olleen Elisan päässä ? Hoh, hoh, hoijaa !

Meillä ei huijata, vaan puhumme asiat niiden oikeilla nimillä eli suoraan, vaikka ne olisivatkin hankalia asioita. Tapauksessasi häiriöilmoitus on tosiaan johtunut Elisan verkossa olleesta häiriöstä. Emme voi todistella asiaa tämän enempää tällä kanavalla, vaan luotamme verkon asiantuntijan sanaan ja siihen, mitä hän on sinulle ilmoittanut.

Teemme operaattoreiden kanssa yhteistyötä sulassa sovussa, kuten tässäkin tapauksessa. Emme syyttele ketään, vaan tekniikka voi joskus olla haasteellista. Korjaamme kaikki ongelmat, kun saamme niistä tiedon, riippumatta siitä, kenen häiriötilanteesta on kyse.


Vastaa