Kertoisitko mikä soppari sinulla on ollut TeleFinlandian kanssa (liittymä)? Tälläinen sinulla tulee olla jos aiot jotakin vaatia, siinä on kaikki puhtaasti paperilla.
Eli hae vanha soppari vaadi mitä kuuluu. Jos sinulla ei ole mitään paperilla niin aika hankala vaatiakkaan...
Jos ei houkuta soittamista maksulliseen vikapalveluun, voihan sen tehdä ilmaiseksi soittamalla myyntipalvelun numeroon 0800 133 133 (maksuton numero) ja kertoa sille robotille mitä tahdotkaan tehdä... Sitä minä olen aina käyttänyt.
Oletko testannut Sim-korttia toisessa laitteessa, tekeekö tuota samaa siinäkin?
Liittymätyypin voisi tarkistaa Telefinlandin Asiakaspalvelusta chatin kautta. Voi olla että kyseessä on ollut väärinkäsityskin, mutta mielestäni hyvä varmistaa, että tiedot ovat kohdillaan.
Heinäkuun 30. päivä Tele Finlandilla ainakin ollut häiriöitä puhelurintamalla, silloin ensiavuksi kehoitettu käynnistämään puhelin uudelleen.
https://m.facebook.com/telefinland?refsrc=http%3A%2F%2Fwww.google.fi%2F&_rdr
Soneran verkossa oli silloin valtakunnallinen häiriö.
30.7. oli koko Soneran verkko puolenpäivän jälkeen muutaman tunnin ihan sekaisin eivätkä puhelut ja tekstiviestit yleensä onnistuneet. Puhelimien sammuttamista ja uudelleenkäynnistämistä tosiaan suositeltiin.
Jokamiehen yleiskorjaustapaja on myös irroittaa akku puoleksi minuutiksi ja laittaa se takaisin. Ja vielä irroittaa myös SIM, pyyhkiä sen sekä akun kontaktipinnat isopropanoliin kostutetulla paperilla ja laittaa takaisin. (Isopropanolin puuttuessa käyttäisin vodkaa.)
www.tele.fi -> Oma littymä
Jos sinulla on jo "Sonera Tunnus", niin samaa tunnusta ja sen salasanaa käytän TeleFinlandin Omaan liittymään. Esim liittymien tyypit löytyy sieltä.
Oman liittymän alareunasta otsikon "Oletko hukassa" alla löytyy chatin käynnistys jossa voit kirjoitella ruudullesi soneralaiselle, joka vastaa kirjoittamalla ruudullesi. Tuo on nopeami kanava kuin Tele Finlandin tätä klaania vastaava oma keskustelufoorumi http://www5.tele.fi/foorumi/index.php
Juu, ostin nokian halvimman uuden peruspuhelimen. Sama juttu, joten vika operaattoripuolella. Sain onneksi palautettua surkean puhelimen = 14 pävän palautusoikeuden merkeissä Citymarkettiin. Citymarketissaa homma hoituu.
Hmm, tuon nollaus "neuvon" voi antaa jokainen, joka on pc pohjaisten laitteiden kanssa väkertänyt. Kun liittymässä on vikaa, niin siihen ei auta mikään loitsu. Ehkä siihen auttais puhelinkeskuksen puuttaaminen.
Olisiko sim-kortissa vikaa? Itsellä edellinen sim-kortti temppuili useissa puhelimissa. Katkoi puheluita, kyseli pin-koodia kesken kaiken ja muut eivät saaneet yhteyttä minuun. Joskus kun yritin vastata puheluun, niin se sammui. Jouduin käynnistämään puhelimen aina uudelleen, jotta se toimisi oikein. Uudessa sim-kortissa ei ole ollut ongelmia.
päiväyksellä 06-08-2015 16:52
Soneran verkossa oli silloin valtakunnallinen häiriö.
VASTAUS:
Ei Sonera siitä mitään ilmoittele, eivät edes asiakaspalvelussa tiedä moisesta mitään. Tällä hetkellä "valtakunnallinen häiriö" on kestänyt toista viikkoa. Siinä ajassa ennättäisi jo raapustamaan jonkinlaisen tiedotteen.
Vanha soppari on teilattu, kun SOnerta lähetti vähän aikaa sitten uudet ehdot liittymälle. Kukahan jaksaa sitä 2 puoleisesti painettua tekstiä 10 sivua lukea lakimiesjargonilla...
Valtakunnallinen vikatilanne oli tosiaan silloin viime kuun lopussa, mutta se korjaantui saman päivän aikana, eli siihen tämä ei nyt kyllä liity.
Laitteen olet nyt testannut, eli siitä ei ongelma johdu. Miten, onko sinulla lähellä Sonera Kauppaa, jossa voisi Sim-kortin käydä vaihtamassa?
@Petra819 kirjoitti:
Hmm, tuon nollaus "neuvon" voi antaa jokainen, joka on pc pohjaisten laitteiden kanssa väkertänyt. Kun liittymässä on vikaa, niin siihen ei auta mikään loitsu. Ehkä siihen auttais puhelinkeskuksen puuttaaminen.
Itseasiassa liittymän tai keskuksen puolella oleva probleema voi korjaantua joskus laitebootilla. Esimerkiksi jotkut palveluiden poistot tai kytkennät vaativat bootin, jolloin puhelimen rekisteröityessä verkkoon se hakee keskuksesta uudet/päivittyneet tiedot.
Eli laitebootilla voi joissain tilanteissa korjata sekä puhelimessa olevat softa- yms. jumit sekä liittymän puolella olevan probleeman.
Hyvä neuvo siis jota kaikki kännykänkäyttäjät eivät edelleenkään tiedä :)
päiväyksellä 07-08-2015 12:44
Valtakunnallinen vikatilanne oli tosiaan silloin viime kuun lopussa, mutta se korjaantui saman päivän aikana, eli siihen tämä ei nyt kyllä liity.
Laitteen olet nyt testannut, eli siitä ei ongelma johdu. Miten, onko sinulla lähellä Sonera Kauppaa, jossa voisi Sim-kortin käydä vaihtamassa?
Kyllä, Sonera toimittanee nyt uuden simmin. Ovat väittäneet, että nykyinen 11 vuotta vanha simmini on datasimmi eikä sillä voi soittaa. Olen sillä kyllä ainoastaan puhe soitellut. Jännä nähdä millaisen simmin toimittavat. Simmi valmistajat kehoittavat simmin vaihtoon 5 vuoden välein, joten Sonera on tässä asiassa ruususen unessa.
No jo on Sim-kortilla ikää! Todellakin vaihtoon. Telefinlandin sivuilta pystyt tilaamaan uuden kortin liittymälle vaikka heti.
@Petra819 kirjoitti:
Juu, ostin nokian halvimman uuden peruspuhelimen. Sama juttu, joten vika operaattoripuolella. Sain onneksi palautettua surkean puhelimen = 14 pävän palautusoikeuden merkeissä Citymarkettiin. Citymarketissaa homma hoituu.
Monessa citymarketissa on myös Tele Finlandin myyntipiste, josta saa mm. sen uuden sim-kortin.
En halua olla tyly, Tele Finlandkin on osa Soneraa mutta se on kuitenkin oma brändi omine tuotteineen ja asiakaspalveluineen.
--> Telellä on oma tukifoorumi myös, olethan sinne jo kirjoittanut aiheesta? Linkki.
EDIT: nimimerkki aina on siitä näköjään jo vihjaissut. Mutta tosiaan Teleen liittyvissä asioissa Telen omat kanavat auttavat :)
Ota omilta sivuilta chatilla yhteys palveluneuvojaan, niin uuden kortin aktivointi hoituu. Itsellä kävi melkein sama juttu ja paniikki iski, kun ei toiminu vanha eikä uus sim. Mutta chatin kautta sain apua ;)
Kiitos vielä liittymisestäsi Sonera Klaaniin - toivottavasti tapaamme usein!
Eiköhän tässä tavata:
Hei,
tässä yhteenveto käymästäsi keskustelusta.
Ystävällisin terveisin,
Tele Finland
-----------------------------------------------------------
00:00:32 PETRI HIETALA : HUHUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
00:00:33 Emmi : Noniin heippa Petri! Eli jos annat liittymäsi numeron sekä sim-kortin sarjanumeron niin saadaan liittymäsi auki!
00:00:45 PETRI HIETALA : Avataanko vaikka VIIDES CHATTI
00:01:26 Emmi : Anteeksi todella paljon, tätä kautta saadaan kaikki kuntoon.
00:01:48 PETRI HIETALA : Tämä on siis VANHAN SIMMIN takana oleva numero
00:01:53 PETRI HIETALA : Senkö halusit
00:02:06 Emmi : Uuden, niin saadaan se aktivoitua.
00:02:52 PETRI HIETALA : saat sen mutta se on ilmeisesti NETTI kortti, jolla en tee mitään ????
on Tänää tulleen simmin takana oleva numerosarja
00:03:41 Emmi : Sinulla on siis tämä yksi nettiliittymä meillä. Oletko nyt siihen saanut uuden sim-kortin? Vai mihin liittymään?
00:03:50 PETRI HIETALA : Se pitää olla PUHE SIMmi ,
00:04:06 PETRI HIETALA : EN ol koskaa tehnyt NETTI sopimuksi teidän kanssa
00:04:27 PETRI HIETALA : EIU OLE MITÄÄN NETTILIITTYMÄÄ, meneekö tämä jo kaaliin
00:05:03 PETRI HIETALA : Liityymä on puhe , katsop liittymän laskutustietoja, Heti
00:05:51 PETRI HIETALA : Joku on muuttanut ILMAN LUPAANi liittymäön NETIKSI.
00:06:37 PETRI HIETALA : En ole Nettiliittymä sopimuksia tehnyt. TEillä ei ole Nettisopimusta minulta. ei ole Nettisopimusta minulta. ei ole Nettisopimusta minulta. ei ole Nettisopimusta minulta. ei ole Nettisopimusta minulta. ei ole Nettisopimusta minulta. ei ole Nettisopimusta minulta.
00:07:03 Emmi : Selvä homma, mutta minä nyt aktivoin tuon sim-kortin niin lähtee liittymä pelaamaan. :)
00:07:22 PETRI HIETALA : PUHELIITTYMÄ
00:07:32 PETRI HIETALA : EI NETTILIITYMÄ
00:07:52 PETRI HIETALA : Katsoito laskutustietojani, se on PUHELIITYMÄ
00:08:44 Emmi : on nyt aktivoitu liittymälle , asia on siis ok, kun käynnistät laitetta uudelleen, tämä lähtee toimimaan hyvin!
00:09:23 PETRI HIETALA : Onko niin, etten siis lähetä SMS viestiä
00:09:33 PETRI HIETALA : Vanhalla kortilla
00:10:35 Emmi : On, nyt laitat siis uuden kortin puhelimeen ja käynnistät sen.
00:10:44 PETRI HIETALA : Ja onko uusi kortti puhekorrtti
00:12:46 PETRI HIETALA : Uusi kortti on puhelimessa, eikä puhelimeeni saa soitettua ?
00:13:33 PETRI HIETALA : "Numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä"
00:14:09 Emmi : Ilmeisesti on käynyt niin, että liittymäsi on muuttunut nettiliittymäksi. Suosittelisin sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta saadaan asia kuntoon!
00:14:28 PETRI HIETALA : EIkö tämä ole asiakaspalvelu
00:15:14 PETRI HIETALA : Olin jo koivukylän citymarketin SOneran pisteellä, kaksi kesäapulaista ei osannut tehdä mitään.
00:15:51 PETRI HIETALA : Paikalla ollut Elmeri Uitto väkäsi että mulla on NETTIliittymä ei suostunut edes kuuntelemaan ongelmaa.
00:16:18 PETRI HIETALA : huhuu
00:17:01 Emmi : Mikäli soitat saadaan kuntoon kyllä, minä en kysesitä muutosta pysty tekemään.
00:17:16 PETRI HIETALA : Soittaa mihin ?
00:17:43 Emmi : Meidän TeleFinlandin asiakaspalveluun, numeromme on 0404123123
00:17:48 PETRI HIETALA : Ongelma on siinä että en pysty soittamaan ja Soneran påalvelupiste ei ymmärrä asiasta mitään.
00:17:54 PETRI HIETALA : Joten mitä siis teen
00:19:15 PETRI HIETALA : Kuka siis pystyy korjaaman vian, et sinä eikä SOneran palvelupiste Koivukylän palvelupisteessä
00:20:10 Emmi : Olisikohan sinulla lähellä meidän myyntipistettä, näet ne täältä: www.tele.fi/aina+apunasi/myyntipisteet/?someid=14ev_chat-ol
00:20:33 Emmi : Voit myös olla sähköpostitse yhteydessä tätä kautta: https://www.tele.fi/palvelu/lomake/palaute?someid=14ev_chat-ol
00:20:33 PETRI HIETALA : Mä olin jo teidän myyntipisteessä
00:21:12 PETRI HIETALA : Lisää yhtä hyuödyllisiä chättejä kuin tämä
00:21:56 PETRI HIETALA : Mulla alkaa voimat loppua teidän tietämättömien kanssa asioimisesta.
00:23:36 Emmi : Tuo on siis palautelomake, joka tulee sähköpostiimme, ei chat-kanava lainkaan. Pyrimme mahdollisimman pian postimme hoitamaan.
00:23:58 PETRI HIETALA : Siis te luette omia chättejänne ?
00:24:25 PETRI HIETALA : KYSYMYS: Kuka tämän asian pystyy hoitamaan ?
00:24:58 PETRI HIETALA : älä anna enää mitään chattiu linjoja, mulla on mitta täysi, mikä on varmaan teidän tarkoituksennekin.
00:25:11 PETRI HIETALA : KYSYMYS: Kuka tämän asian pystyy hoitamaan ?
00:25:43 Emmi : Asiakaspalvelumme, johon voit olla yhteydessä joko puhelimitse, tai sähköpostitse.
00:25:54 PETRI HIETALA : Älä anna puhelinnumeroa, koska liittymälläni ei nyt pysty soittamaan. Jos muistat
00:26:16 PETRI HIETALA : Asiakaspalvelun osoite ( EI puhelinnumero)
00:26:35 PETRI HIETALA : Asiakaspalvelun sähköpostiosoite
00:27:02 PETRI HIETALA : Älä anna myöskää omaa osoitettasi.
00:27:05 Emmi : asiakaspalvelu@telefinland.fi
00:28:33 PETRI HIETALA : Tämä touhu on toivotonta
00:29:40 Emmi : Kiitos ja oikein mukavaa viikonloppua.
Edit RaMaria: Muokattu pois puhelinnumero ja SIM-kortin numero
Kannattaa korvata henkilötiedot XXX merkillä vaikka, ei ole kovin viisasta käyttää puhelinnumeroa täälä julkisessa palstalla.
Kun kyse on Tele Finlandin liittymästä, niin oikea paikka avun saantiin on Tele Finlandin asiakaspalvelu.
Täällä Klaanissa autamme mielellämme sellaisissa jutuissa, jotka eivät vaadi asiakkaan tunnistamista.
Elikkä siis, semmosissa asioissa, joissa pystymme auttamaan yleisemmällä tasolla.
Tässä tilanne on ilmeisesti sellainen, että oikea SIM-kortti on nyt aktivoitu liittymälle, mutta puhelut eivät silti edelleenkään pelaa.
Suosittelen siis, että oot yhteydessä Tele Finlandin asiakaspalveluun, jos sinulla olisi esimerkiksi kaverilta lainata puhelinta.
Tele Finlandilta löytyy myös oma palsta, jossa he auttavat esimerkiksi omiin liittymäpalveluihinsa liittyvissä asoissa.
Ratkaisu tuli jo _Z kun ongelmia on telen tai soneran kanssa, kannattaa Välittämästi vaihtaa operaattoria, nopein ja vaivattomin tapa ratkaista ongelmat.
Ongelmat voi jättää soneraan elämään omaa elämäänsä.
Unohda entinen ja avaa uusi operattoriliittymä. :womanlol:
@Petra819 kirjoitti:
@Petra819 kirjoitti:
Postissa tuli uusi SIMmi ja ohjeet sen asentamiseksi, aluksi pitää lähettää aktivointiviesti numeroon 18100, lähettää voi, mutta palaute on "PALVELU TILAPÄISESTI POIS KÄYTÖSTÄ". (Tätä ennen 4 kertaa lähetys ei ole onnistunut "VIRHE".)
Aivan UPEAA palvelua on, että jos mikään ei onnistu, niinkuin ei onnistu, voin VAIVAISELLA 10 Euron maksulla aktivoida uuden simmini myös keskustelemalla terävien palveluneuvojien kanssa numerossa 0404123123.
Epäilen että 1 kappale 10 euron soittoa ei onnistu, kuten ei onnistu mikään muukaan, joten homma jää tähän.
Kiitos Sonera, Teillä on merkittävän hyvät tavat päästä asiakkaista eroon. Jatkakaa tällä linjalla, tuloksia tulee päivittäin.
.
Anteeksi tämä vuodatus, vaihdoin jo operaattoria ja ongelmat on ratkaistu.
Viisainta on vaihtaa operaattoria.
Viisainta on vaihtaa operaattoria.
@olkitu kirjoitti:
Kannattaa korvata henkilötiedot XXX merkillä vaikka, ei ole kovin viisasta käyttää puhelinnumeroa täälä julkisessa palstalla.
:mantongue:Vs: Hauskaa on ollut Valinnat päiväyksellä 07-08-2015 21:42 Kun kyse on Tele Finlandin liittymästä, niin oikea paikka avun saantiin on Tele Finlandin asiakaspalvelu. Täällä Klaanissa autamme mielellämme sellaisissa jutuissa, jotka eivät vaadi asiakkaan tunnistamista. Elikkä siis, semmosissa asioissa, joissa pystymme auttamaan yleisemmällä tasolla. Hymiö Onnellinen Tässä tilanne on ilmeisesti sellainen, että oikea SIM-kortti on nyt aktivoitu liittymälle, mutta puhelut eivät silti edelleenkään pelaa. Suosittelen siis, että oot yhteydessä Tele Finlandin asiakaspalveluun, jos sinulla olisi esimerkiksi kaverilta lainata puhelinta. Hymiö Onnellinen Tele Finlandilta löytyy myös oma palsta, jossa he auttavat esimerkiksi omiin liittymäpalveluihinsa liittyvissä asoissa. ................................................................................................................................................................................................ Hyvä, anna KAVERIN nimi ja osoite, niin alan käyttään KAVERIN puhelinta. Olis vähän kiire............