Soneran tele finland liittymä meni lähespimeäksi, puhelut menivät epävarmaksi, puhelu on epävarma, jos vasta kymmenes yritys onnistuu. Tein häiriöilmoituksen, jossa selostan ettei yhteydet numerooni onnistu, ei lähtevät , ei tulevat.
Sitten saan sähköpostia Soneralta:
Hei !
Yritimme tavoitella teitä Soneran Vikapalvelusta. Voisitteko soittaa meille vikapalveluun numeroon 020690101 ja pääsisimme tutkimaan liittymänne ongelmatilannetta.
Eli Soneralta pyydetään minua soittamaan maksulliseen palvelunumeroon, vaikka olen ilmoittanut ettei puhelut toimi. Sitten tulee lisää sähköposteja:
Hei,
Liittymäänne 0xxxxxxxx8 ei myöskään pysty soittamaan. Ilmoittaisitteko jonkin toisen numeron josta teitä voi tavoitella, niin korjataan vika.
Sitten tulee lisää sähköposteja:
Liittymänumerosi 0xxxxx8 on mobiililaajakaista liittymä, jossa ei ole puhepalvelua. Liittymä on ollut dataliittymä vuodesta 2005 alkaen. Mikäli haluatte muuttaa liittymän puheliittymäksi, olkaa yhteydessä asiakaspalveluumme numerosta 0404123123 tai käykää esimerkiksi Vantaan Sonera Kaupassa (Tikkurilassa tai Jumbossa) tai esimerkiksi Koivukylän Citymarketin TeleFinland pisteellä.
Valitettavasti tiedän että numeroni on ollut vain puhekäytössä vuodesta 2005 alkaen. Ihan toivotonta hoitaa asiaa kun operaattori on aivan täysin tietämätön asiakastiedoistani. Mitään kykyä ei muutenkaan ole esiintynyt vian korjaamiseen, Joka sähköpostilla on eri lähettäjä. Uskon etteivät he tiedä tietoliikenteestä mitään. Olen näitä sivuja nyt lueskellut ja ongelmani selvitys kestänee Soneralla noin 2 vuotta.
Edit Ramaria: muokattu otsikko kuvaavammaksi.