Skip to main content

Olen allerginen työlle, ja muutoksille…

Automme katossa olevasta kaiuttimesta joku kysyi saksan kielellä; ”ist alles ok”.
Sitten seuraavalla viikolla, tai sitä seuraavalla, englanniksi; ”is everything fine there”

On hienoa tuntea jonkun välittävän matkalaisista.

Sitten tuli ilmoitus auton ohjelmiston päivityksestä, kymmenisen kertaa. Vastausvaihtoehtoja oli kaksi; ”Kyllä tai Ei”. Vastasin ”Kyllä”, kymmenisen kertaa. Joka kerta tuli palaute; ”Päivitystä ei voi suorittaa, vie auto huoltoon”.

No minäpä soitin ensin. Marmoritiskin ystävällish mielinen palvelija sai raivarin. Huusi puhelimeen ”Oletko niin tyhmä, ettet osaa yhtä päivitystä tehdä”. Vastasin, että on tullut sen verran kouluja käytyä että osaan vastata, ainakin toistaiseksi, yksinkertaiseen kysymykseen kyllä tai ei, mutta kun auto ei ymmärrä.

Huollossa oli kuulemma muutakin tekemistä, joten annoin asian olla, olin zen. Olen allerginen työlle.

Seuraavaksi auto ilmoitti että Sim-kortti pitää vaihtaa. Oikeasti en edes tiennyt, että autossa oli sellainen. Aikaisemmin hätäpuhelut ohjattiin kuljettajan puhelinyhteyden välityksellä. Sitten tuli ilmoitus; ”Sim-korttia vaihdetaan” 120 km/h vauhdissa Lahden moottoritiellä!

Apropoo, auton päivityskin onnistui, eikä kukaan kysellyt enää kuulumisia…

Vaimon liittymävaihdon yhteydessä myyjä ei edes esittänyt eSim vaihtoehtoa. Liittymävaihto onnistui helposti ja ongelmitta, vanhanaikaisesti. Hyvä niin! Olen allerginen muutoksille.

PS Mielestäni sähköinen SIM-kortti ei ole kortti. Se on yhtä vähän kortti kun soijakinkku on kinkku…

PS Mielestäni sähköinen SIM-kortti ei ole kortti.

Risut suomennoksen kehittäjälle, senhän olisi alun perinkin täytynyt olla tilaajahenkilöllisyysmoduuli eikä mikään kortti.

Noh, näitähän kyllä riittää. Kuten vaikka cd-levy eli tiivislevylevy.


Ihan mielenkiinnosta, mikä auto kyseessä?


Ihan mielenkiinnosta, mikä auto kyseessä?

Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION Business Plus Edition

 


Etäisesti kuulostikin MEB-autolta 😀

Noissahan on ollut sitä hätäpuheluvikaa ja tosiaan noissa on omat liittymät, joiden kautta yhteydet hoituvat. En tiedä mihin hätäpuheluvika liittyy, itse en ole siihen törmännyt ollenkaan.

Minulla itsellä on nyt Enyaq RS ajossa 😀


Minulla itsellä on nyt Enyaq RS ajossa 😀

Kyllä tollakin sakot saa 🏎️ 😀

Aikoinaan oli autoliikkeessä koeajoautona joku GTI. Tyypit oli käyny moottoritiellä luovuttamassa ajokorttinsa poliisille. Tuulilasiin oli myyjä teettänyt sellaiset ajokorttitarrat. Niitä oli siinä aika monta 😀

Kenenköhän eSim näissä on käytössä?

Mun mielestä ne sai korjattua sen hätäpuheluongelman, ei ainakaan ole enää tullut turhia hälytyksiä.

Äkkijarrutus aiheutti hätäpuhelun. Siellä tiedettiin aika tarkkaan missä oltiin. Kysyin mistä tiedät meidän sijainnin, en saanut vastausta ?! Olisiko sijaintitieto auton navigaattorista.


En osaa sanoa yhtään mitä kautta yhteydet on, onko ne edes suomalaisten operaattorien kautta. En ole asiaa sen kummemmin selvitellyt.

Taitaa nuo auton hätäpuhelut olla nykyään EU:ssa säädeltyjä, tarvittaessa automaattisia ja siellä lienee paikkatieto pakollinen. Jos kuski ei voi soittaa hätäpuhelua niin auto soittaa ja kertoo missä ollaan. Ihan hyvä systeemi toisaalta, toki tuossa sinun tapauksessa taisi olla turha puhelu?

(Hyvä toimintatapa myyjällä tarrojen suhteen 😀)


Vastaa