Olen allerginen työlle, ja muutoksille…
Automme katossa olevasta kaiuttimesta joku kysyi saksan kielellä; ”ist alles ok”.
Sitten seuraavalla viikolla, tai sitä seuraavalla, englanniksi; ”is everything fine there”
On hienoa tuntea jonkun välittävän matkalaisista.
Sitten tuli ilmoitus auton ohjelmiston päivityksestä, kymmenisen kertaa. Vastausvaihtoehtoja oli kaksi; ”Kyllä tai Ei”. Vastasin ”Kyllä”, kymmenisen kertaa. Joka kerta tuli palaute; ”Päivitystä ei voi suorittaa, vie auto huoltoon”.
No minäpä soitin ensin. Marmoritiskin ystävällish mielinen palvelija sai raivarin. Huusi puhelimeen ”Oletko niin tyhmä, ettet osaa yhtä päivitystä tehdä”. Vastasin, että on tullut sen verran kouluja käytyä että osaan vastata, ainakin toistaiseksi, yksinkertaiseen kysymykseen kyllä tai ei, mutta kun auto ei ymmärrä.
Huollossa oli kuulemma muutakin tekemistä, joten annoin asian olla, olin zen. Olen allerginen työlle.
Seuraavaksi auto ilmoitti että Sim-kortti pitää vaihtaa. Oikeasti en edes tiennyt, että autossa oli sellainen. Aikaisemmin hätäpuhelut ohjattiin kuljettajan puhelinyhteyden välityksellä. Sitten tuli ilmoitus; ”Sim-korttia vaihdetaan” 120 km/h vauhdissa Lahden moottoritiellä!
Apropoo, auton päivityskin onnistui, eikä kukaan kysellyt enää kuulumisia…
Vaimon liittymävaihdon yhteydessä myyjä ei edes esittänyt eSim vaihtoehtoa. Liittymävaihto onnistui helposti ja ongelmitta, vanhanaikaisesti. Hyvä niin! Olen allerginen muutoksille.
PS Mielestäni sähköinen SIM-kortti ei ole kortti. Se on yhtä vähän kortti kun soijakinkku on kinkku…