Skip to main content

Moro. Asensin puhelimeeni tehdasasetukset ja nyt netti ei toimi. Koitin lähettää viestin Asetukset numeroon 15400, mutta sieltä tuli viesti, Puhelimeesi ei valitettavasti voida lähettää asetuksia. Mikä voisi olla vialla?

 

--

Muokkaaja katjane: muokattu ketjun lainauksia sekä ulkoasua

Hei!

 

Kuvailethan hieman tarkemmin, mitä nettiä yrität käyttää ja mikä on puhelimen merkki ja malli? Ilman näitä tietoja auttaminen on mahdotonta. Matkapuhelinverkkoa (mobiilidata) vai WIFI ? Nykypäivänä noita asetusviestejä ei oikeastaan enää tarvitse, kun asetukset latautuvat automaagisesti myös tehdasasetusten palautuksen jälkeen.

 

Wifin osalta joudut menemään puhelimen asetuksista wifiosioon, valitsemaan haluamasi verkon ja syöttämään salasanan mikäli sellainen verkossa on.


Hei!

 

Kuvailethan hieman tarkemmin, mitä nettiä yrität käyttää ja mikä on puhelimen merkki ja malli? Ilman näitä tietoja auttaminen on mahdotonta. Matkapuhelinverkkoa (mobiilidata) vai WIFI ? Nykypäivänä noita asetusviestejä ei oikeastaan enää tarvitse, kun asetukset latautuvat automaagisesti myös tehdasasetusten palautuksen jälkeen.

 

Wifin osalta joudut menemään puhelimen asetuksista wifiosioon, valitsemaan haluamasi verkon ja syöttämään salasanan mikäli sellainen verkossa on.

Mobiilidata kyseessä, puhelin on cat s41. Kokeilin SIM korttiani toisessa puhelimessa ja siinä nettiyhteys toimi moitteettomasti. Kokeilin myös ystäväni SIM korttia tässä omassa puhelimessani cat s41, ja se toimi nettiyhteyttä myöten moitteettomasti, kyseessä kylläkin Elisan liittymä.


 

Hei!

 

Kuvailethan hieman tarkemmin, mitä nettiä yrität käyttää ja mikä on puhelimen merkki ja malli? Ilman näitä tietoja auttaminen on mahdotonta. Matkapuhelinverkkoa (mobiilidata) vai WIFI ? Nykypäivänä noita asetusviestejä ei oikeastaan enää tarvitse, kun asetukset latautuvat automaagisesti myös tehdasasetusten palautuksen jälkeen.

 

Wifin osalta joudut menemään puhelimen asetuksista wifiosioon, valitsemaan haluamasi verkon ja syöttämään salasanan mikäli sellainen verkossa on.

Mobiilidata kyseessä, puhelin on cat s41. Kokeilin SIM korttiani toisessa puhelimessa ja siinä nettiyhteys toimi moitteettomasti. Kokeilin myös ystäväni SIM korttia tässä omassa puhelimessani cat s41, ja se toimi nettiyhteyttä myöten moitteettomasti, kyseessä kylläkin Elisan liittymä.

Aiemmin siis toimi netti puhelimessasi? Kokeilepas laittaa manuaalisesti asetukset puhelimeen, jos ei ole tästä korjaantunut vielä. APN on internet ja todennäköisesti tarvitset vielä MMS-asetukset, koska ovat ikäänkuin kytköksissä toisiinsa. Ohessa linkki manuaalisiin asetuksiin: Ohjeet manuaalisiin asetuksiin 


Minulla uusi S61 ja samaa ongelmaa.

 

Mobiilidata ei toimi, asetuksia ei pysty tilaamaan ja apua ei ole nosta linkin mms-asetuksista


Minulla uusi S61 ja nettiongelmaa.

 

Posti toi puhelimen kotiin ja asentelin kortit ja tarvittavat ohjelmat jne ja kaikki tuntui hyvältä.

Sitten kun olin päässyt autolla työmaalle, havaitsin ettei mikään sovellus toimi eikä netti. Mobiilidata oli päällä muttei wifiä alueella. kaikki mahdolliset konstit kokeiltu ja ei tule mitään. Palautin laitteen Verkkokauppaan jossa huollon tiskillä olivat sitä mieltä etten osaa käyttää ja yrittivät saada toimimaan, eivät onnistuneet sitten niin millään. Laite vaihdettiin uuteen ja myös sim-kortti josko siinä olisi vika.

 

Kas kummaa, mobiilidata alkoi toimimaan heti ja toimikin juhannuksen yli, nyt töissä havaitsin ettei taaskaan toimi mobiilidata. Samalla muistin että illalla ei tullut mms-viestit perille vaan tuli txtari-ilmoitus että voi käydä jossain portaalissa katsomassa. Kaikki tuntuis olevan kunnossa, vaan ei toimi.

 

Nyt sitten oikeasti hyvät ohjeet kehiin mitä pitäisi tehdä

 

Voin toki palauttaa tämän toisenkin laitteen Verkkokauppaan ja tilata Telian kaupasta saman puhelimen mutta lieneekö tuostakaan apua? Parilla kaverilla on samanlainen ja ei heillä ole ollut mitään pulmaa, kummassakin DNA kortit. Mulla on toisena Elisan kortti ja siihen tippuu asetukset samantien, ongelma tuntuu nyt olevan jossain Telian puolella?

 

Edit HannaSu: siirretty viesti tähän ketjuun


Hei @Fargo  ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Olisiko siellä päin jotain verkkovikaa Telialla?

Täältä voi katsoa nyt käynnissä olevat viat ja häiriöt:

https://www.telia.fi/asiakastuki/viat-ja-hairiot 

Ihmeelliselle tuntuisi jos useampi puhelin olisi ns maanantai kappale, tosin ei sekään ihan poissuljettua ole.

 

Edit. Vielä sellainen juttu kun tuossa puhelimessa taitaa olla 2 sim-korttipaikkaa, niin onhan sinulla Telian sim-kortti siinä ykkösenä ja valittuna siinä mobiilidatan käyttö? Jossain puhelimissa se toinen sim-kortti paikka on vain puheluja ja tekstiviestejä varten ellei vaihda kumpi korttipaikka käyttää dataa ;)


 

Minulla uusi S61 ja nettiongelmaa.

 

Posti toi puhelimen kotiin ja asentelin kortit ja tarvittavat ohjelmat jne ja kaikki tuntui hyvältä.

Sitten kun olin päässyt autolla työmaalle, havaitsin ettei mikään sovellus toimi eikä netti. Mobiilidata oli päällä muttei wifiä alueella. kaikki mahdolliset konstit kokeiltu ja ei tule mitään. Palautin laitteen Verkkokauppaan jossa huollon tiskillä olivat sitä mieltä etten osaa käyttää ja yrittivät saada toimimaan, eivät onnistuneet sitten niin millään. Laite vaihdettiin uuteen ja myös sim-kortti josko siinä olisi vika.

 

Kas kummaa, mobiilidata alkoi toimimaan heti ja toimikin juhannuksen yli, nyt töissä havaitsin ettei taaskaan toimi mobiilidata. Samalla muistin että illalla ei tullut mms-viestit perille vaan tuli txtari-ilmoitus että voi käydä jossain portaalissa katsomassa. Kaikki tuntuis olevan kunnossa, vaan ei toimi.

 

Nyt sitten oikeasti hyvät ohjeet kehiin mitä pitäisi tehdä

 

Voin toki palauttaa tämän toisenkin laitteen Verkkokauppaan ja tilata Telian kaupasta saman puhelimen mutta lieneekö tuostakaan apua? Parilla kaverilla on samanlainen ja ei heillä ole ollut mitään pulmaa, kummassakin DNA kortit. Mulla on toisena Elisan kortti ja siihen tippuu asetukset samantien, ongelma tuntuu nyt olevan jossain Telian puolella?

 

Edit HannaSu: siirretty viesti tähän ketjuun

Mitä tapahtuu kun laittaa tekstiviestillä ASETUKSET ja lähettää sen numeroon 15400? Miltä APN näyttää puhelimen asetuksissa? 


Hei @Fargo  ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Olisiko siellä päin jotain verkkovikaa Telialla?

Täältä voi katsoa nyt käynnissä olevat viat ja häiriöt:

https://www.telia.fi/asiakastuki/viat-ja-hairiot 

Ihmeelliselle tuntuisi jos useampi puhelin olisi ns maanantai kappale, tosin ei sekään ihan poissuljettua ole.

 

Edit. Vielä sellainen juttu kun tuossa puhelimessa taitaa olla 2 sim-korttipaikkaa, niin onhan sinulla Telian sim-kortti siinä ykkösenä ja valittuna siinä mobiilidatan käyttö? Jossain puhelimissa se toinen sim-kortti paikka on vain puheluja ja tekstiviestejä varten ellei vaihda kumpi korttipaikka käyttää dataa ;)

Ei ole ja tuskimpa olisi yli 100km matkalla mitä liikuin.

Kyllä, Telia ykkösenä ja mobiilidata valittuna.


Mitä tapahtuu kun laittaa tekstiviestillä ASETUKSET ja lähettää sen numeroon 15400? Miltä APN näyttää puhelimen asetuksissa? 

Asetuksia kun pyytää, tulee viesti ettei puhelimeesi valitettavasti voida lähettää asetuksia.

APN löytyy Telia MMS eikä muuta, Elisan puolella on Elisa Internet ja Elisa MMS.


Mitä tapahtuu kun laittaa tekstiviestillä ASETUKSET ja lähettää sen numeroon 15400? Miltä APN näyttää puhelimen asetuksissa? 

Asetuksia kun pyytää, tulee viesti ettei puhelimeesi valitettavasti voida lähettää asetuksia.

APN löytyy Telia MMS eikä muuta, Elisan puolella on Elisa Internet ja Elisa MMS.

Pystytkö muuttamaan siitä APN:n siten että se on internet MMS:n sijasta. 


Mitä tapahtuu kun laittaa tekstiviestillä ASETUKSET ja lähettää sen numeroon 15400? Miltä APN näyttää puhelimen asetuksissa? 

Asetuksia kun pyytää, tulee viesti ettei puhelimeesi valitettavasti voida lähettää asetuksia.

APN löytyy Telia MMS eikä muuta, Elisan puolella on Elisa Internet ja Elisa MMS.

Pystytkö muuttamaan siitä APN:n siten että se on internet MMS:n sijasta. 

Eli puhelin ei kykene käyttämään molempien operaattoreiden mobiilidataa/internettiä samanaikaisesti juuri kun aiemmassa viestissä yritin kertoa.


Mitä tapahtuu kun laittaa tekstiviestillä ASETUKSET ja lähettää sen numeroon 15400? Miltä APN näyttää puhelimen asetuksissa? 

Asetuksia kun pyytää, tulee viesti ettei puhelimeesi valitettavasti voida lähettää asetuksia.

APN löytyy Telia MMS eikä muuta, Elisan puolella on Elisa Internet ja Elisa MMS.

Pystytkö muuttamaan siitä APN:n siten että se on internet MMS:n sijasta. 

Eli puhelin ei kykene käyttämään molempien operaattoreiden mobiilidataa/internettiä samanaikaisesti juuri kun aiemmassa viestissä yritin kertoa.

Tässä on tuo Elisan kortti lukittu siten että sillä ei voi tehdä mitään muuta kuin vastaanottaa puheluita. Silti Elisan puolelle tippuu asetukset samantien. Telian puolella ei ilmesty mitään, nyt kun asetukset nollattu niin katosi tuo Telia MMS sieltä ja APN:t kohdassa lukee että : Tämä käyttäjä ei voi käyttää APN-asetuksia.


Sain lisättyä tuonne APN paikkaan Telia Internetin ja nyt tuntuis mobiilinetti toimivan, kotona kokeilin siten että poistin WiFin käytöstä ja netti toimii. Ihmettelen silti miksi yhtäkkiä eilen lakkasi toimimasta.

 

Sitten kysymys, pitääkö tuolla APN:ssä olla internetin lisäksi MMS että viestit toimisivat vai riittääkö tuo Internet-APN?

 

Miksi tämän laitteen kanssa on näin *******n vaikeaa kun aiemmin käytössä olleet Samsungit eivät temppuilleet koskaan mitenkään, eniten ihmetyttää tuo miksei Telian asetukset tule automaattisesti kun Elisan tulee ja kahdella kaverilla samanlainen luuri mutta DNA liittymät ja heillä myös putosi asetukset itsestään eikä mitään ongelmaa.


Mukavaa kuulla, että yhteys nyt toimii.

Jokin on kovasti vastustanut asetuksien kohdalla, kun ei automaattisesti ole kaikki mennyt loppuun saakka.

 

APN listauksessa tulee olla internet ja MMS erikseen, jotta MMS viestit saapuvat. Normaalit tekstarit toimivat ilman MMS -asetuksia (APN-listauksessa). Voit tarkistaa MMS asetukset asiakastukemme sivuilta.

 

En ole kuullut laajempaa ongelmaa asetuksien kanssa kyseisellä laitteella, tätä olisi siis tärkeää tutkia. Jotta asiaa voidaan tutkia tarkemmin, on asiasta tehtävä häiriöilmoitus, missä ilmenee ainakin liittymänumero, asetuksien nollauksen ajankohta, puhelimen merkki ja mallia ja yhteystiedot ongelman selvittämiseksi. Häiriöilmoituksen voit jättää kirjatuneena omilta sivuilta (liittymän tiedoista) tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme


Mukavaa kuulla, että yhteys nyt toimii.

Jokin on kovasti vastustanut asetuksien kohdalla, kun ei automaattisesti ole kaikki mennyt loppuun saakka.

 

APN listauksessa tulee olla internet ja MMS erikseen, jotta MMS viestit saapuvat. Normaalit tekstarit toimivat ilman MMS -asetuksia (APN-listauksessa). Voit tarkistaa MMS asetukset asiakastukemme sivuilta.

 

En ole kuullut laajempaa ongelmaa asetuksien kanssa kyseisellä laitteella, tätä olisi siis tärkeää tutkia. Jotta asiaa voidaan tutkia tarkemmin, on asiasta tehtävä häiriöilmoitus, missä ilmenee ainakin liittymänumero, asetuksien nollauksen ajankohta, puhelimen merkki ja mallia ja yhteystiedot ongelman selvittämiseksi. Häiriöilmoituksen voit jättää kirjatuneena omilta sivuilta (liittymän tiedoista) tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme

Vastustaa vieläkin.

Tein tuonne APN Telian internetin jonka jälkeen netti toimii. Tein myös tuon ohjeen mukaan MMS-APN mutta sitten havaitsinkin oudon jutun.

APN valikossa (jonka Cat nimeää tukiasemat) näkyy Telia Intewrnet ja Telia MMS mutta näiden kohdalla on valintapallot ja ei voi valita kuin toisen aktiiviseksi eli toimii joko MMS viestit tai mobiilinetti.

Taas kaivattaisiin hyviä neuvoja.


Mukavaa kuulla, että yhteys nyt toimii.

Jokin on kovasti vastustanut asetuksien kohdalla, kun ei automaattisesti ole kaikki mennyt loppuun saakka.

 

APN listauksessa tulee olla internet ja MMS erikseen, jotta MMS viestit saapuvat. Normaalit tekstarit toimivat ilman MMS -asetuksia (APN-listauksessa). Voit tarkistaa MMS asetukset asiakastukemme sivuilta.

 

En ole kuullut laajempaa ongelmaa asetuksien kanssa kyseisellä laitteella, tätä olisi siis tärkeää tutkia. Jotta asiaa voidaan tutkia tarkemmin, on asiasta tehtävä häiriöilmoitus, missä ilmenee ainakin liittymänumero, asetuksien nollauksen ajankohta, puhelimen merkki ja mallia ja yhteystiedot ongelman selvittämiseksi. Häiriöilmoituksen voit jättää kirjatuneena omilta sivuilta (liittymän tiedoista) tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme

Vastustaa vieläkin.

Tein tuonne APN Telian internetin jonka jälkeen netti toimii. Tein myös tuon ohjeen mukaan MMS-APN mutta sitten havaitsinkin oudon jutun.

APN valikossa (jonka Cat nimeää tukiasemat) näkyy Telia Intewrnet ja Telia MMS mutta näiden kohdalla on valintapallot ja ei voi valita kuin toisen aktiiviseksi eli toimii joko MMS viestit tai mobiilinetti.

Taas kaivattaisiin hyviä neuvoja.

Oletko kokeillut niin, että kun jätät sen APN internet palluraisen päälle, niin sen jälkeen toimii MMS-viestit. Ainakin osassa Androideja näin se on toteutettu, että pallura ei ole aktiivisena molemmissa kohdissa, vaan toimiva kokonaisuus kun on APN internet aktiivisena. 


... sama vika täälä ... Loppu tulema sen jälkeen kun olin ollut yhteydessä telian tekniseen tukeen jossa vaan sanottiin että täytyy olla laitteessa vika ei teliassa ... Ostin DNA prepay liittymän ja laitoin paikoilleen ... Ja kaikki toimi ... Joten vaihdan liittymään sillä vika ei ole puhelimessa vaan liittymässä ... 

 


... sama vika täälä ... Loppu tulema sen jälkeen kun olin ollut yhteydessä telian tekniseen tukeen jossa vaan sanottiin että täytyy olla laitteessa vika ei teliassa ... Ostin DNA prepay liittymän ja laitoin paikoilleen ... Ja kaikki toimi ... Joten vaihdan liittymään sillä vika ei ole puhelimessa vaan liittymässä ... 


Moi @PASIKARJU ja tervetuloa tänne Telia Yhteisöön! Mukavaa, että löysit tänne. 😁> Täältä usein löytää vastauksia asiakkaita eniten puhuttaviin kysymyksiin ja pääsee lukemaan esimerkiksi laite-esittelyjä sekä muita artikkeleja.

Harmillista kuulla, että tämän myötä päädyitte vaihtamaan palveluntarjoajaa. Pääasia kuitenkin, että asiaan löytyi ratkaisu ja sen myötä netti toimii nyt hyvin.


Moi. Vaihdoin kans kunnon halkoon (oukitel wp15) jonka jälkeen mobiilidata lakkas toimimasta. Vaihdoin liittymää ja sim korttia, mikään ei auttanut. Asetuksia ei pystynyt tilaamaan. Asiakaspalvelu oli ihan pihalla. Suositteli sitten soittamaan tekniseen tukeen. 2,50 kerta + 2,50 alkava minuutti. Envxtussa.com. Olin jo operaattoria vaihtamassa kun huomasin, että asetuksissa luki apn kohdalla wap.telia.mms tai jottain sen tyyppistä. Siihen kun kirjoitti internet ja tallensi, lähti toimimaan. 


Vastaa