Skip to main content

Ihmetteletkö, miten kärsimättömiä puhelimenkäyttäjiä ihmiset nykyään ovat? Kun saat puhelun, soittaja sulkee puhelimen ennen kuin ehdit vastata. Jotkut puolestaan sulkevat vastaamatta puhelimen muutaman hälytysäänen jälkeen, vaikka kyseessä olisi hyväkin kaveri, ja kuuluu tuut tuut tuut…

 

Sitten selvisi salamana, mistä voi olla kyse: Telian liittymä.

 

Luulin, että puhelimessani tai liittymässäni on vikaa tai jokin asetus pielessä, joten otin viimein yhteyttä Telian chattipalveluun. Kokeiltiin monta kertaa, kunnes tyyppi totesi, että vikaa ei ole, vaan kaikki toimii, kuten pitääkin. 

Tässä pihvi: jos sinulla on Telian liittymä, etkä ehdi 30 sekunnissa vastata puheluun, puhelu katkeaa, ja soittaja ihmettelee, miksi löit luurin korvaan. Jos sinulla on vastaajapalvelu, puhelu menee vastaajaan, ja soittaja lopettaa siihen. Kukapa haluaisi sanella asioitaan puhelinvastaajaan? En minä ainakaan.

 

Jotta ehtisi vastata 30 sekunnissa, puhelin pitää olla koko ajan suunnilleen kädessä. Se ei saa olla toisessa huoneessa, ei laukussa, eikä sinulla saa olla kintaita tai muita käsineitä, eikä mitään ylimääräisiä sekunteja kuluttavaa puuhaa, sinun pitää osua kertaheitolla oikealla liikkeellä vastauskuvakkeeseen, ja sen pitää toimia heti.

 

Mitään perustelua typerälle 30 sekunnin aikarajalle ei kerrottu. Se vain kuuluu Telian uuteen hienoon vastaajapalveluun ja sillä siisti, eikä sitä voi muuttaa. Asiakkaille sitä ei ole kerrottu. Muilla operaattoreilla ei ole tuollaista ”palvelua”, joten olen vaihtamassa operaattoria.

 

Telia disconnecting people.


@Junttimaisteri kirjoitti:


Ihmetteletkö, miten kärsimättömiä puhelimenkäyttäjiä ihmiset nykyään ovat? Kun saat puhelun, soittaja sulkee puhelimen ennen kuin ehdit vastata. Jotkut puolestaan sulkevat vastaamatta puhelimen muutaman hälytysäänen jälkeen, vaikka kyseessä olisi hyväkin kaveri, ja kuuluu tuut tuut tuut…



 



Sitten selvisi salamana, mistä voi olla kyse: Telian liittymä.



 



Luulin, että puhelimessani tai liittymässäni on vikaa tai jokin asetus pielessä, joten otin viimein yhteyttä Telian chattipalveluun. Kokeiltiin monta kertaa, kunnes tyyppi totesi, että vikaa ei ole, vaan kaikki toimii, kuten pitääkin. 



Tässä pihvi: jos sinulla on Telian liittymä, etkä ehdi 30 sekunnissa vastata puheluun, puhelu katkeaa, ja soittaja ihmettelee, miksi löit luurin korvaan. Jos sinulla on vastaajapalvelu, puhelu menee vastaajaan, ja soittaja lopettaa siihen. Kukapa haluaisi sanella asioitaan puhelinvastaajaan? En minä ainakaan.



 



Jotta ehtisi vastata 30 sekunnissa, puhelin pitää olla koko ajan suunnilleen kädessä. Se ei saa olla toisessa huoneessa, ei laukussa, eikä sinulla saa olla kintaita tai muita käsineitä, eikä mitään ylimääräisiä sekunteja kuluttavaa puuhaa, sinun pitää osua kertaheitolla oikealla liikkeellä vastauskuvakkeeseen, ja sen pitää toimia heti.



 



Mitään perustelua typerälle 30 sekunnin aikarajalle ei kerrottu. Se vain kuuluu Telian uuteen hienoon vastaajapalveluun ja sillä siisti, eikä sitä voi muuttaa. Asiakkaille sitä ei ole kerrottu. Muilla operaattoreilla ei ole tuollaista ”palvelua”, joten olen vaihtamassa operaattoria.



 



Telia disconnecting people.






Komppaan. Varsinkin autoillessa toivoisi pidempää aikaa, joskus ei vain ole turvallista paikkaa pysähtyä. Ajaessa en periaatteesta puhelimeen koske, eikä kaikissa autoissa vielä ole sellaista autosarjaa, jotta puhelimeen vastaaminen onnistuisi ratin painikkeista. Saisi kyllä hälyyttää pidempään.



 



Takaisin en myöskään soita, varsinkaan numeroihin, joita en entuudesta tunne eivätkä Fonecta Callerista löydy.



@Junttimaisteri kirjoitti:
snip ... 30s ... snip

Telia disconnecting people.


samoilla linjoilla, pitäisi tuo hälytysaika olla 120 sekuntia keskiverto tilanteeseen. varmaan kelpaisi useimmille. tosin vastaajien soitonsiirroissa voisi max olla 99 s ja oletus olla esim 30 s.

 

itselläni on puheluita vähän joten tuo ei haittaa minua pahasti ja yleensä numerokin jää.

 

jostain luin että gsm/3gpp standardit määrittelee tuon ajan 30 sekunniksi (ei nyt lähteitä). joten vika ei oikein ole operaattoreissa. hälytysaika on ollut suurempi kuin 30 s joillakin operaattoreilla tai liittymillä.



@Purnipsi kirjoitti:



@Junttimaisteri kirjoitti:


Ihmetteletkö, miten kärsimättömiä puhelimenkäyttäjiä ihmiset nykyään ovat? Kun saat puhelun, soittaja sulkee puhelimen ennen kuin ehdit vastata. Jotkut puolestaan sulkevat vastaamatta puhelimen muutaman hälytysäänen jälkeen, vaikka kyseessä olisi hyväkin kaveri, ja kuuluu tuut tuut tuut…



 



Sitten selvisi salamana, mistä voi olla kyse: Telian liittymä.



 



Luulin, että puhelimessani tai liittymässäni on vikaa tai jokin asetus pielessä, joten otin viimein yhteyttä Telian chattipalveluun. Kokeiltiin monta kertaa, kunnes tyyppi totesi, että vikaa ei ole, vaan kaikki toimii, kuten pitääkin. 



Tässä pihvi: jos sinulla on Telian liittymä, etkä ehdi 30 sekunnissa vastata puheluun, puhelu katkeaa, ja soittaja ihmettelee, miksi löit luurin korvaan. Jos sinulla on vastaajapalvelu, puhelu menee vastaajaan, ja soittaja lopettaa siihen. Kukapa haluaisi sanella asioitaan puhelinvastaajaan? En minä ainakaan.



 



Jotta ehtisi vastata 30 sekunnissa, puhelin pitää olla koko ajan suunnilleen kädessä. Se ei saa olla toisessa huoneessa, ei laukussa, eikä sinulla saa olla kintaita tai muita käsineitä, eikä mitään ylimääräisiä sekunteja kuluttavaa puuhaa, sinun pitää osua kertaheitolla oikealla liikkeellä vastauskuvakkeeseen, ja sen pitää toimia heti.



 



Mitään perustelua typerälle 30 sekunnin aikarajalle ei kerrottu. Se vain kuuluu Telian uuteen hienoon vastaajapalveluun ja sillä siisti, eikä sitä voi muuttaa. Asiakkaille sitä ei ole kerrottu. Muilla operaattoreilla ei ole tuollaista ”palvelua”, joten olen vaihtamassa operaattoria.



 



Telia disconnecting people.






Komppaan. Varsinkin autoillessa toivoisi pidempää aikaa, joskus ei vain ole turvallista paikkaa pysähtyä. Ajaessa en periaatteesta puhelimeen koske, eikä kaikissa autoissa vielä ole sellaista autosarjaa, jotta puhelimeen vastaaminen onnistuisi ratin painikkeista. Saisi kyllä hälyyttää pidempään.



 



Takaisin en myöskään soita, varsinkaan numeroihin, joita en entuudesta tunne eivätkä Fonecta Callerista löydy.






Keskity ajaessasi ajamiseen äläkä puhelimeesi 🙂 Anna soida, jos jokin tärkeä asia, varmasti yrittää pian uudelleen. Sitä varten on keksitty "vastaajakin"... Itsekin soitan vaikka 3 kertaa peräkkäin niin varmasti vastaanottaja tietää on kiireinen asia... 



@olkitu kirjoitti:



@Purnipsi kirjoitti:



@Junttimaisteri kirjoitti:


Ihmetteletkö, miten kärsimättömiä puhelimenkäyttäjiä ihmiset nykyään ovat? Kun saat puhelun, soittaja sulkee puhelimen ennen kuin ehdit vastata. Jotkut puolestaan sulkevat vastaamatta puhelimen muutaman hälytysäänen jälkeen, vaikka kyseessä olisi hyväkin kaveri, ja kuuluu tuut tuut tuut…



 



Sitten selvisi salamana, mistä voi olla kyse: Telian liittymä.



 



Luulin, että puhelimessani tai liittymässäni on vikaa tai jokin asetus pielessä, joten otin viimein yhteyttä Telian chattipalveluun. Kokeiltiin monta kertaa, kunnes tyyppi totesi, että vikaa ei ole, vaan kaikki toimii, kuten pitääkin. 



Tässä pihvi: jos sinulla on Telian liittymä, etkä ehdi 30 sekunnissa vastata puheluun, puhelu katkeaa, ja soittaja ihmettelee, miksi löit luurin korvaan. Jos sinulla on vastaajapalvelu, puhelu menee vastaajaan, ja soittaja lopettaa siihen. Kukapa haluaisi sanella asioitaan puhelinvastaajaan? En minä ainakaan.



 



Jotta ehtisi vastata 30 sekunnissa, puhelin pitää olla koko ajan suunnilleen kädessä. Se ei saa olla toisessa huoneessa, ei laukussa, eikä sinulla saa olla kintaita tai muita käsineitä, eikä mitään ylimääräisiä sekunteja kuluttavaa puuhaa, sinun pitää osua kertaheitolla oikealla liikkeellä vastauskuvakkeeseen, ja sen pitää toimia heti.



 



Mitään perustelua typerälle 30 sekunnin aikarajalle ei kerrottu. Se vain kuuluu Telian uuteen hienoon vastaajapalveluun ja sillä siisti, eikä sitä voi muuttaa. Asiakkaille sitä ei ole kerrottu. Muilla operaattoreilla ei ole tuollaista ”palvelua”, joten olen vaihtamassa operaattoria.



 



Telia disconnecting people.






Komppaan. Varsinkin autoillessa toivoisi pidempää aikaa, joskus ei vain ole turvallista paikkaa pysähtyä. Ajaessa en periaatteesta puhelimeen koske, eikä kaikissa autoissa vielä ole sellaista autosarjaa, jotta puhelimeen vastaaminen onnistuisi ratin painikkeista. Saisi kyllä hälyyttää pidempään.



 



Takaisin en myöskään soita, varsinkaan numeroihin, joita en entuudesta tunne eivätkä Fonecta Callerista löydy.






Keskity ajaessasi ajamiseen äläkä puhelimeesi 🙂 Anna soida, jos jokin tärkeä asia, varmasti yrittää pian uudelleen. Sitä varten on keksitty "vastaajakin"... Itsekin soitan vaikka 3 kertaa peräkkäin niin varmasti vastaanottaja tietää on kiireinen asia... 






Et selvästi ymmärtänyt pointtiani. Nimenomaan, ajaminen ajamisena, eli jos puhelin soi, niin tien sivuun ja vastataan. 30sec aikana tämä ei todellakaan ole mahdollista jokaisessa tilanteessa.



 



Ehkä 1% kaikista ihmisistä jättävät viestin vastaajaan. Yleensä vain jotain suhinaa ja rasahtelua kuuluu ja sitten katkeaa.



 



Uusissa autoissa on autosarjat, jotta puhelut onnistuvat ajotietokoneen näytöltä ja ratista, jolloin suorituskyky ei järky ja tapahtuma on hallittu. Homma sujuu kuten nopeusmittarin tai vakkarin säätö, kädet eivät irtoa ratista.



@Purnipsi kirjoitti:



@olkitu kirjoitti:



@Purnipsi kirjoitti:



@Junttimaisteri kirjoitti:


Ihmetteletkö, miten kärsimättömiä puhelimenkäyttäjiä ihmiset nykyään ovat? Kun saat puhelun, soittaja sulkee puhelimen ennen kuin ehdit vastata. Jotkut puolestaan sulkevat vastaamatta puhelimen muutaman hälytysäänen jälkeen, vaikka kyseessä olisi hyväkin kaveri, ja kuuluu tuut tuut tuut…



 



Sitten selvisi salamana, mistä voi olla kyse: Telian liittymä.



 



Luulin, että puhelimessani tai liittymässäni on vikaa tai jokin asetus pielessä, joten otin viimein yhteyttä Telian chattipalveluun. Kokeiltiin monta kertaa, kunnes tyyppi totesi, että vikaa ei ole, vaan kaikki toimii, kuten pitääkin. 



Tässä pihvi: jos sinulla on Telian liittymä, etkä ehdi 30 sekunnissa vastata puheluun, puhelu katkeaa, ja soittaja ihmettelee, miksi löit luurin korvaan. Jos sinulla on vastaajapalvelu, puhelu menee vastaajaan, ja soittaja lopettaa siihen. Kukapa haluaisi sanella asioitaan puhelinvastaajaan? En minä ainakaan.



 



Jotta ehtisi vastata 30 sekunnissa, puhelin pitää olla koko ajan suunnilleen kädessä. Se ei saa olla toisessa huoneessa, ei laukussa, eikä sinulla saa olla kintaita tai muita käsineitä, eikä mitään ylimääräisiä sekunteja kuluttavaa puuhaa, sinun pitää osua kertaheitolla oikealla liikkeellä vastauskuvakkeeseen, ja sen pitää toimia heti.



 



Mitään perustelua typerälle 30 sekunnin aikarajalle ei kerrottu. Se vain kuuluu Telian uuteen hienoon vastaajapalveluun ja sillä siisti, eikä sitä voi muuttaa. Asiakkaille sitä ei ole kerrottu. Muilla operaattoreilla ei ole tuollaista ”palvelua”, joten olen vaihtamassa operaattoria.



 



Telia disconnecting people.






Komppaan. Varsinkin autoillessa toivoisi pidempää aikaa, joskus ei vain ole turvallista paikkaa pysähtyä. Ajaessa en periaatteesta puhelimeen koske, eikä kaikissa autoissa vielä ole sellaista autosarjaa, jotta puhelimeen vastaaminen onnistuisi ratin painikkeista. Saisi kyllä hälyyttää pidempään.



 



Takaisin en myöskään soita, varsinkaan numeroihin, joita en entuudesta tunne eivätkä Fonecta Callerista löydy.






Keskity ajaessasi ajamiseen äläkä puhelimeesi 🙂 Anna soida, jos jokin tärkeä asia, varmasti yrittää pian uudelleen. Sitä varten on keksitty "vastaajakin"... Itsekin soitan vaikka 3 kertaa peräkkäin niin varmasti vastaanottaja tietää on kiireinen asia... 






Et selvästi ymmärtänyt pointtiani. Nimenomaan, ajaminen ajamisena, eli jos puhelin soi, niin tien sivuun ja vastataan. 30sec aikana tämä ei todellakaan ole mahdollista jokaisessa tilanteessa.



 



Ehkä 1% kaikista ihmisistä jättävät viestin vastaajaan. Yleensä vain jotain suhinaa ja rasahtelua kuuluu ja sitten katkeaa.



 



Uusissa autoissa on autosarjat, jotta puhelut onnistuvat ajotietokoneen näytöltä ja ratista, jolloin suorituskyky ei järky ja tapahtuma on hallittu. Homma sujuu kuten nopeusmittarin tai vakkarin säätö, kädet eivät irtoa ratista.






Älä ole aina puhelimessa kiinni 🙂 Ei voi soittaja olettaa että vastaanottaja vastaa 100% todennäköisyydellä. 30s tosiaan et voi ajaa tien sivuun, en sitä sanoisi mutta silloin kun ajan ei paljon kiinnosta puhelin ja sitä varten on bluetooth kuulokkeet + handsfreet tai se ajotietokoneen kautta nykyajassa.... handsfreetkin ovat jo olleet 10 vuotta ainakin...


Bluetooth handsfreet joita mulla on ollut, ovat olleet poikkeuksetta harvinaisen onnettomia ja aina vaatii toimenpiteitä, jotta on valmis käyttöön. Autosarjaan integroitu toiminne loistava.



 



Ajaessa sattuu tulla tärkeitä puheluita ja yksin pidempää matkaa ajaessa on mukava rupatella, pysyy ajatus virkeänä, kuten normaalisti muutenkin jutellessa.



 



Taitaa yhä olla laissa, että erillinen luuri on sallittu ajon aikana, eli autopuhelin ajalta jäänne, samoin rekkamiesten lälläri.



@Purnipsi kirjoitti:


Bluetooth handsfreet joita mulla on ollut, ovat olleet poikkeuksetta harvinaisen onnettomia ja aina vaatii toimenpiteitä, jotta on valmis käyttöön. Autosarjaan integroitu toiminne loistava.



 



Ajaessa sattuu tulla tärkeitä puheluita ja yksin pidempää matkaa ajaessa on mukava rupatella, pysyy ajatus virkeänä, kuten normaalisti muutenkin jutellessa.



 



Taitaa yhä olla laissa, että erillinen luuri on sallittu ajon aikana, eli autopuhelin ajalta jäänne, samoin rekkamiesten lälläri.






Bluetooth handsfreet ovat kyllä kehittyneet nykyään eli toimivat varmemmin kuin ennen ja se korvakuuloke bluetooth handsfree on kaikista yksinkertaisin ja kevyt käyttää. Autoon voi myös tätä nykyä saada edullisesti erillisen bluetooth handsfree sarjan, jonka voi kytkeä vaikka autoradioon ja kuulumaan kaiuttimista. Minusta on vastuuntonta pysähtyä autolla tien sivuun pelkästään puhelun takia ja jos on pakko päivystää siinä puhelimessa niin sitten on suotavaa hankkia kunnon vehkeet ettei vaaranna muita tielläliikkujia ja itseä.



@kiisseli67 kirjoitti:



@Purnipsi kirjoitti:


Bluetooth handsfreet joita mulla on ollut, ovat olleet poikkeuksetta harvinaisen onnettomia ja aina vaatii toimenpiteitä, jotta on valmis käyttöön. Autosarjaan integroitu toiminne loistava.



 



Ajaessa sattuu tulla tärkeitä puheluita ja yksin pidempää matkaa ajaessa on mukava rupatella, pysyy ajatus virkeänä, kuten normaalisti muutenkin jutellessa.



 



Taitaa yhä olla laissa, että erillinen luuri on sallittu ajon aikana, eli autopuhelin ajalta jäänne, samoin rekkamiesten lälläri.






Bluetooth handsfreet ovat kyllä kehittyneet nykyään eli toimivat varmemmin kuin ennen ja se korvakuuloke bluetooth handsfree on kaikista yksinkertaisin ja kevyt käyttää. Autoon voi myös tätä nykyä saada edullisesti erillisen bluetooth handsfree sarjan, jonka voi kytkeä vaikka autoradioon ja kuulumaan kaiuttimista. Minusta on vastuuntonta pysähtyä autolla tien sivuun pelkästään puhelun takia ja jos on pakko päivystää siinä puhelimessa niin sitten on suotavaa hankkia kunnon vehkeet ettei vaaranna muita tielläliikkujia ja itseä.






Tietenkin liikennetilanteesta riippuen. Bussipysäkki tai jokin muu pysähtymiseen turvallisesti soveltuva paikka se pitää olla. Ei keskelle tietä miten sattuu. Onneksi uudemmissa autoissa tuo on yksinkertaista kun on valmiina yhteensopivat jutut, mutta vanhempien autojen osalta ei yhtä helppoa ole.



 



Kun seurailee mitä liikenteessä näkyy niin yhä useampi snäppäilee tai kirjoittelee viestejä ajaessaan. Se jos jokin on vastuutonta.



@lasselusse kirjoitti:

 

jostain luin että gsm/3gpp standardit määrittelee tuon ajan 30 sekunniksi (ei nyt lähteitä). joten vika ei oikein ole operaattoreissa. hälytysaika on ollut suurempi kuin 30 s joillakin operaattoreilla tai liittymillä.


Vaimolla on DNA-liittymä, eikä se katkaise tulevaa puhelua ainakaan moneen minuuttiin. Vastaajaa ei tietenkään ole, se on muinaismuisto, johon todella ehkä 1% suostuu jotain sanomaan. 


Tähän asiaan liittyvän verkkoelementin valmistaja on määritellyt tuon 30 sekuntia hälytysajaksi, joten tämän muuttaminen verkkoon on hankalaa ja se vaikuttaa mahdollisesti myös muihin palveluihin sekä kustannustehokkuus muutoksessa on sangen alhainen. Tästä syystä joudutaan etenemään toistaiseksi tällä aikamääreellä.

 

Kiitän kuitenkin tähän ketjuun tulleista palautteista, välitän ne eteenpäin! :)


Kiitos rehellisestä vastauksesta. Se vahvistaa sen, mikä muutenkin oli tiedossa: kyseessä ei ole vika, vaan ominaisuus. Sillä kuitenkin kiusataan asiakkaita. Onneksi muut operaattorit eivät ole hankkineet niin huonoja "verkkoelementtejä".



@lasselusse kirjoitti:






samoilla linjoilla, pitäisi tuo hälytysaika olla 120 sekuntia keskiverto tilanteeseen.



 






Tämä on varmaan sitten makuasioita mutta minulla ei tulisi mieleenkään soittaa kenenkään kännykkään ja antaa sen piristä vaikka sen kaksi minuuttia. Jos joku ei vastaa 10-20 sekunnissa, hän ei kyllä vastaa ollenkaan juuri silloin joten kokeilen myöhemmin uudelleen. Koskaan ei ole ollut ongelmia sen takia, että hälytysaika olisi ollut liian lyhyt, olen itse ollut sitten soittajana tai puhelun vastaanottajana.



@TeroRe kirjoitti:



@lasselusse kirjoitti:






samoilla linjoilla, pitäisi tuo hälytysaika olla 120 sekuntia keskiverto tilanteeseen.



 






Tämä on varmaan sitten makuasioita mutta minulla ei tulisi mieleenkään soittaa kenenkään kännykkään ja antaa sen piristä vaikka sen kaksi minuuttia. Jos joku ei vastaa 10-20 sekunnissa, hän ei kyllä vastaa ollenkaan juuri silloin joten kokeilen myöhemmin uudelleen. Koskaan ei ole ollut ongelmia sen takia, että hälytysaika olisi ollut liian lyhyt, olen itse ollut sitten soittajana tai puhelun vastaanottajana.






ja jos oikeasti tärkeää niin kyllä soittaa uusiksi 🙂 Ei tarvitse aina olla tavoitettavissa ja turhaan se sielä joku odottaa kärsimättömänä 2min... 


Toisaalta, jos hälytysaika olisi maksimissaan sen 120 sekuntia niin jokainen voisi hälytellä sen mukaan kuin haluaa. Eipä tuosta pidemmästä soittoajasta sinänsä haittaakaan ole :)



@TeroRe kirjoitti:

@lasselusse kirjoitti:


samoilla linjoilla, pitäisi tuo hälytysaika olla 120 sekuntia keskiverto tilanteeseen.

 


Tämä on varmaan sitten makuasioita mutta minulla ei tulisi mieleenkään soittaa kenenkään kännykkään ja antaa sen piristä vaikka sen kaksi minuuttia. Jos joku ei vastaa 10-20 sekunnissa, hän ei kyllä vastaa ollenkaan juuri silloin joten kokeilen myöhemmin uudelleen. Koskaan ei ole ollut ongelmia sen takia, että hälytysaika olisi ollut liian lyhyt, olen itse ollut sitten soittajana tai puhelun vastaanottajana.


Se asia tulee olla sinun, eikä puhelinoperaattorin päätettävissä. Minä olen asiakas myös ja olen aivan toista mieltä. 



@Junttimaisteri kirjoitti:



@TeroRe kirjoitti:



@lasselusse kirjoitti:






samoilla linjoilla, pitäisi tuo hälytysaika olla 120 sekuntia keskiverto tilanteeseen.



 






Tämä on varmaan sitten makuasioita mutta minulla ei tulisi mieleenkään soittaa kenenkään kännykkään ja antaa sen piristä vaikka sen kaksi minuuttia. Jos joku ei vastaa 10-20 sekunnissa, hän ei kyllä vastaa ollenkaan juuri silloin joten kokeilen myöhemmin uudelleen. Koskaan ei ole ollut ongelmia sen takia, että hälytysaika olisi ollut liian lyhyt, olen itse ollut sitten soittajana tai puhelun vastaanottajana.






Se asia tulee olla sinun, eikä puhelinoperaattorin päätettävissä. Minä olen asiakas myös ja olen aivan toista mieltä. 






Paitsi ei tosiaan haittaa käyttäjille mutta kun linja auki verkossa se syö aina kapasiteettia... Toki tätä saa aina rahalla lisää :) 



@Junttimaisteri kirjoitti:



@TeroRe kirjoitti:



@lasselusse kirjoitti:






samoilla linjoilla, pitäisi tuo hälytysaika olla 120 sekuntia keskiverto tilanteeseen.



 






Tämä on varmaan sitten makuasioita mutta minulla ei tulisi mieleenkään soittaa kenenkään kännykkään ja antaa sen piristä vaikka sen kaksi minuuttia. Jos joku ei vastaa 10-20 sekunnissa, hän ei kyllä vastaa ollenkaan juuri silloin joten kokeilen myöhemmin uudelleen. Koskaan ei ole ollut ongelmia sen takia, että hälytysaika olisi ollut liian lyhyt, olen itse ollut sitten soittajana tai puhelun vastaanottajana.






Se asia tulee olla sinun, eikä puhelinoperaattorin päätettävissä. Minä olen asiakas myös ja olen aivan toista mieltä. 






Juuri näin ja varsinkin kun tosiaan tästä ei olisi haittaa suuntaan eikä toiseen vaikka aika olisikin pidempi.



 



Aloin muuten miettimään, että miten se vaikuttaisi esim. joihinkin yritysasiakkaiden palveluihin, vaihdepalveluihin ja erilaisiin soittoketjuihin. Vai vaikuttaisiko mitenkään.



 



No mutta, käyttämämme verkkolaitteisto (tjsp) määrittelee meillä tämän asian kuten aikaisemmin kerrottua.


Vastaa