Skip to main content
Ratkaisu

Kauanko kestää tieto liittymän siirrosta toisaalle Teliassa

  • November 24, 2025
  • 12 kommenttia
  • 170 katselukertaa

Satapuu
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+4

Mietin tuossa että kauanko kestää Telian asiakkaan liittymän siirto toiselle operaattorille. Kuinka sen jälkeen toimitte kun tieto tulee. Vai saako vapaasti siirtyä toiselle operaattorille ilman kilpailua. Tätähän taitaa tapahtua aika lailla. 

Ratkaisu jäseneltä Satapuu

Täytyy kyllä sanoa että Dna kesti 6 pvä että tieto liikkui. Eilen päivällä tein vaimon liittymän siirron vireille niin iltapäivällä oli tieto liikkunut ja kun odotimme vielä tovin niin saatiin siihenkin sopiva hinta. Elikkä Telialla oleminen jatkuu edelleen miksi vaihtaisi jos kaikki toimii. Näin se on ollut ja tulee olemaan. 👍👏

12 kommenttia

Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • November 25, 2025

Mietin tuossa että kauanko kestää Telian asiakkaan liittymän siirto toiselle operaattorille. Kuinka sen jälkeen toimitte kun tieto tulee. Vai saako vapaasti siirtyä toiselle operaattorille ilman kilpailua. Tätähän taitaa tapahtua aika lailla. 

Numeronsiirrossa kestää tilauskanavasta riippuen 5-7 arkipäivää. Liikkeestä viisi päivää ja etämyyntikanavista seitsemän päivää, Saamme tiedon käytännössä välittömästi, kun toinen operaattori aloittaa numeronsiirto prosessin. Olemme asiakkaaseen yhteydessä hyvissä ajoin mikäli asiakas ei ole erityisesti kieltänyt meidän yhteydenottoja tai markkinointia. 


Satapuu
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • November 25, 2025

Nyt en purematta niele tuota. Oikeastaan tämä on jo toinen liittymä. Koska toinen operaattori aloitti jo perjantaina klo 9.00 jälkeen numeron siirron ja kukaan ei ole reagoinut siihen. Siksi kyselenkin tätä kun nyt jo ollaan tiistaissa. 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • November 25, 2025

Nyt en purematta niele tuota. Koska toinen operaattori aloitti jo perjantaina klo 9.00 jälkeen numeron siirron ja kukaan ei ole reagoinut siihen. Siksi kyselenkin tätä kun nyt jo ollaan tiistaissa. 

Asiakkaamme, jotka ovat sallinneet markkinoinnin saavat tyypillisesti noin vuorokauden jälkeen ensimmäisen viestin, johon vastaamalla myyjämme ottaa yhteyttä. Oletko saanut minkäänlaista viestiä meiltä tämän perjantain jälkeen?

Oletko saanut toiselta operaattorilta SIM-korttia uuteen liittymääsi? Muistelen, että osa kilpailijoistamme aloittaa vasta SIM-kortin luovutuksen/vastaanoton jälkeen numeronsiirto prosessin nykyiselle operaattorille. 


Satapuu
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • November 25, 2025

Teiltä ei ole kuulunut mitään ja toiselta operaattorilta on tulossa postia. Olen kokeillut teidän paluu sivustoakin ei mitään reagtiota. Tämä tulee kun sitä 100m 4g yrittää. 

 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • November 25, 2025

Teiltä ei ole kuulunut mitään ja toiselta operaattorilta on tulossa postia. Olen kokeillut teidän paluu sivustoakin ei mitään reagtiota

Onko uusi operaattori ilmoittanut sinulle tarkan ajankohdan, jolloin numerosiirto tapahtuu? Jos on niin siirtoprosessi on käynnistynyt. Mikäli siirtohetkeä ei ole vielä ilmoitettu uuden opertaattorin toimesta, niin tällöin uusi operaattori ei ole vielä aloittanut numerosiirto prosessia. 


Satapuu
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • November 25, 2025

On kerrottu vain että kerrotaan kun viesti tulee milloin siirto on tapahtunut. Kohta alkaa kolmannen siirto. 


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • November 25, 2025

On kerrottu vain että kerrotaan kun viesti tulee milloin siirto on tapahtunut. Kohta alkaa kolmannen siirto. 

Uuden operaattorin tulee ilmoittaa hyvissä ajoin asiakkaalle tarkka ajankohta milloin numeronsiirto tullaan toteuttamaan. Tyypillisesti tämä tieto kerrotaan liikkeessä heti myyntitapahtuman aikana ja etämyynnissä sen jälkeen, kun asiakas on asiakkaalle on lähetetty SIM-kortti.

Jos et ole saanut vielä viestillä tietoosi tätä ajankohtaa, niin epäilen ettei uusi operaattori ole vielä käynnistänyt numeronsiirtoa.


jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • November 25, 2025

Jos siirto on DNA, niin siirto pitää käynnistää aktivoinnilla. Kirjautumalla DNA sivuille. Kun se on aktivoitu, näkyy heti Telialla.


Satapuu
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • November 25, 2025

Sieltä piti tulla postipaketti oven taakse ei oo kuulunut. 

 


jokeri59
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • November 25, 2025

Sieltä piti tulla postipaketti oven taakse ei oo kuulunut. 

 

No tuleehan se, mutta ei kannata jäädä odottelemaan. 😀

aktivointi


Satapuu
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • November 25, 2025

👍


Satapuu
Irkkaaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • Ratkaisu
  • November 27, 2025

Täytyy kyllä sanoa että Dna kesti 6 pvä että tieto liikkui. Eilen päivällä tein vaimon liittymän siirron vireille niin iltapäivällä oli tieto liikkunut ja kun odotimme vielä tovin niin saatiin siihenkin sopiva hinta. Elikkä Telialla oleminen jatkuu edelleen miksi vaihtaisi jos kaikki toimii. Näin se on ollut ja tulee olemaan. 👍👏