Skip to main content

Jo kaksi päivää talon puhelimet ovat olleet kuolleessa tilassa: meille ei voi soittaa eikä meiltä voi soittaa, jos ei mene ulos ja etsi sopivaa paikkaa, jossa edes yksi palkki ilmestyy puhelimeen. 

 

Telian palveluun ei pääse puhelimella eivätkä vikailmoitukset mene läpi. kaksi päivää tätä on tahkottu -  ja menetetty tärkeitä puheluita.  Mitään korjausilmoitusta tai työmaailmoitusta ei meille ole tullut eikä sitä löydy Telian sivuiltakaan. 

 

Vaihdoin juuri DNA:lta Teliaan. Teinkö virheen? 


@Korjataanko  kirjoitti:


Jo kaksi päivää talon puhelimet ovat olleet kuolleessa tilassa: meille ei voi soittaa eikä meiltä voi soittaa, jos ei mene ulos ja etsi sopivaa paikkaa, jossa edes yksi palkki ilmestyy puhelimeen. 






Tervetuloa Yhteisöön @Korjataanko ! Ikävää kuulla, että yhteyksissä on ollut ongelmia. Onko kaikissa puhelimissa siis meidän liittymä ja mikään niistä ei toimi lainkaan? Ja ovatko yhteydet toimineet ollenkaan sinä aikana kun olet siirtynyt Telian asiakkaaksi?



 




@Korjataanko  kirjoitti:

Telian palveluun ei pääse puhelimella eivätkä vikailmoitukset mene läpi. kaksi päivää tätä on tahkottu -  ja menetetty tärkeitä puheluita.  Mitään korjausilmoitusta tai työmaailmoitusta ei meille ole tullut eikä sitä löydy Telian sivuiltakaan. 






Oletko siis yrittänyt soittaa asiakaspalveluun vai mitä tarkoitat sillä, että et pääse palveluumme? Varmistaisin myös, että onko vikailmoituksen jättämisessä ollut millaisia ongelmia? Voit jättää häiriöilmoituksen sivullamme, jonka puolesta sinuun otetaan tarvittaessa yhteyttä. Lisään myös varmuudeksi viat ja häiriöt sivulle linkin, josta voit seurata meneillään olevia häiriöitä.


Hei,

asiakaspalveluun ei pääse soittamalla, puhelu katkeaa. Häiriöilmoituksen tein valmiiksi ja lähetin. Viesti ei lähtenyt,  vaan tuli ilmoitus: "Palvelussa tapahtui virhe!"

Aiemmin puhelimet ovat toimineet: minulla ja miehellä Telia. Minä liityin kesällä, ja kesän mittaan on ollut pieniä häiriöitä kuuluvuudessa kyllä. Mutta eilen ja tänään puhelimet eivät siis ole toimineet ollenkaan: palkkeja ei ollenkaan tai vajavainen yksi palkki. 


Hei vielä! 
 
Osoitteen avulla löysin tämän: Viat ja häiriöt -sivustolla tästä ei mainita mitään. 
 
"Suunnittellut muutokset

Teemme huoltotöitä alueelle parantaaksemme palveluiden laatua, yhteysnopeuksia ja peittoalueita. Parannustöiden yhteydessä alueella saattaa ilmetä häiriöitä matkapuhelinverkon palveluissa. Pahoittelemme työn mahdollisesti aiheuttamia häiriöitä.Koskettaa verkkoja: 2G, 4G

Alkanut eilen---"
Arvioitu valmistuminen15 tunnin kuluttua"
 
 


@Korjataanko  kirjoitti:








Hei vielä! 

 

Osoitteen avulla löysin tämän: Viat ja häiriöt -sivustolla tästä ei mainita mitään. 

 

"Suunnittellut muutokset



Teemme huoltotöitä alueelle parantaaksemme palveluiden laatua, yhteysnopeuksia ja peittoalueita. Parannustöiden yhteydessä alueella saattaa ilmetä häiriöitä matkapuhelinverkon palveluissa. Pahoittelemme työn mahdollisesti aiheuttamia häiriöitä.Koskettaa verkkoja: 2G, 4G







Alkanut eilen---"



Arvioitu valmistuminen15 tunnin kuluttua"































Hienoa, että juurisyy häiriöön löytyi. Verkon muutostyöt voivat todellakin aiheuttaa katkoksia/kuuluvuuden heikkenemistä, jos muista tukiasemista ei yllä kantama korvaamaan yhteyttä. Varsinkin jos osoite on taajaman ulkopuolella tai vähäisemmän asutuksen alueella, jossa ei ole tiheään tukiasemia, voi yksittäisen tukiaseman sammutus muutostyön aikana näkyä selvästi verkon toimivuudessa.

Häiriötiedotteisiin nostamme vain laajemmat häiriöt, jotka ei ole suuniteltuja ja koskee kokonaista palvelua tai kaupunginosaa. Nämä suunitellut mobiiliverkon parannustyöt on sitten häiriökartalla ilmoitettu. Minun Telia -itsepalvelusta voi myös kirjautuneena tilata mobiiliverkon häiriötiedotteet, eli sitten ne tulee tekstarilla tai sähköpostilla. Asetukset voi säätää Minun Telia -> Omat tiedot ja asetukset -> Häiriötiedoteasetukset -> Mobiiliverkon häiriötiedteasetukset: Lisää uusi -> Syötä osoite ja tee valinnat, milloin ja mistä haluat häiriötiedotteita liittyen mobiiliverkkoon.


Mulle yritettiin soittaa pari viikkoa sitten, Telian ja Elisan liittymiin, ei kuulemma mitään elämää. Tulivat sitten käymään, että jotain on käynyt, ihmettelivät etten vastaa. Koettivat molemmat puhelimillaan siinä soittaa mun kahteen numeroon, ei mitään elämää, ei mun puhelimet soineet eikä ilmoittaneet että vastaamattomia puheluita. Piti molemmat puhelimet käynnistää uudelleen, perus kännystäkin irroitin akun ja laitoin takaisin. Sitten pystyi soittamaan molempiin. Keski suomessa myös olen, puhelimet olivat mykkiä niin kauan kunnes ne käynnisti uudelleen, eikä mikään puhelimissa ilmoittanut, ettei niihin voinut soittaa.

 



  kirjoitti:


Mulle yritettiin soittaa pari viikkoa sitten, Telian ja Elisan liittymiin, ei kuulemma mitään elämää. Tulivat sitten käymään, että jotain on käynyt, ihmettelivät etten vastaa. Koettivat molemmat puhelimillaan siinä soittaa mun kahteen numeroon, ei mitään elämää, ei mun puhelimet soineet eikä ilmoittaneet että vastaamattomia puheluita. Piti molemmat puhelimet käynnistää uudelleen, perus kännystäkin irroitin akun ja laitoin takaisin. Sitten pystyi soittamaan molempiin. Keski suomessa myös olen, puhelimet olivat mykkiä niin kauan kunnes ne käynnisti uudelleen, eikä mikään puhelimissa ilmoittanut, ettei niihin voinut soittaa.



 






Puhelinta kannattaa muutoinkin välillä käynnistää uudelleen. Mobiiliverkkomme osalta voimme sanoa, että verkkoa päivitämme ja pidämme kunnossa sitä yleensä siihen aikaan milloin ei ole käyttäjiä paljon eli yöaikaan. Yleensä matkapuhelimet lähtevät päivityksien jälkeen toimimaan automaattisesti, mutta jos huomaa esim. aamulla ettei puhelin löydä verkkoa, niin uudelleenkäynnistämisen jälkeen yleensä se löytyy takaisin ja toimii normaalisti. Jotkut laitteet toimivat niin, että laitteet näyttävät päällepuolisin hyvälle, mutta juuri soitot eivät tule eivätkä lähde. Jälkimmäiseen tilanteeseen auttaa siis puhelimen uudeelleenkäynnistäminen. Nykyään trendinä tuntuu olevan, että akun vähentyessä puhelimesta se laitetaan vain lataukseen. Uudelleenkäynnistämiset tuntuvat olevan historiaa nykyaikana. Sille kuitenkin suuri suositus muutaman kerran viikossa, vähintään kerta viikkoon. 


Vastaa