Skip to main content
Ratkaisu

Kuluvan laskutuskauden laskukertymä - missä?

  • November 13, 2025
  • 8 kommenttia
  • 101 katselukertaa

Forum|alt.badge.img+2

Onkoos tuo otsikon juttu nykyään kokonaan poistettu MinunTelian laskut & viestit -osiosta?

Piti pitkästä aikaa tarkistaa pari juttua kuluvalta laskutuskaudelta mut listalla on vain menneitä maksettuja laskuja.

Esim. mulla on edellinen täysi laskutuskausi 24.9. - 23.10. mut en onnistu näkemään tämän kuluvan kauden 24.10 - 23.11. tietoja missään.

 

Mistä kyse?

 

Ratkaisu jäseneltä DigiHate

Tänään, kun kirjautuu Teliaan (siis vahva tunnistautuminen) ja jatkaa MinunTelia-osastolle, tulee taas vaihteeksi (= tapahtunut myös joskus aiemmin) tuo kypsä ja pakollinen vahvistuspyyntö (kts. alla)

Kypsäksi asian tekee se, että vaikka juuri on kirjautunut vahvasti, niin tuossa tarkistusikkunassa yhteystietoruudut ovatkin tyhjät eli siinä ei ole pohjana olemassa olevia tietoja (puh.nro ja spostiosoite), vaikka siis ohjeen mukaan korjauksia pitää naputella vain tarvittaessa.

?????

 

Johan tää kuluvan laskutuskauden laskun tarkastus nyt mielenkiintoiseksi meni taas… 🙄

Mutjoo - näiden touhujen jälkeen kuluvan kk.n laskutus tosiaan löytyy MinunTelia > Liittymäni ja palveluni -osiosta - sekin tosin infon mukaan

“Alla olevat erittelytiedot näkyvät useamman vuorokauden viiveellä.”

Mikähän tuossakin voi kestää…

** **

“Tarkista yhteystietosi

Tarkistathan, että yhteystietosi ovat ajantasalla. Yhteystietojen on tärkeää olla oikein, jotta saat palveluihimme liittyvät tiedotteet, vika- ja häiriötiedotteet sekä tunnuksesi oikeaan puhelinnumeroon tai sähköpostiosoitteeseen. Korjaa tietosi tarvittaessa ja paina Vahvista-nappia. Jos tietosi ovat oikein, paina vain Vahvista-nappia. Kiitos!”

8 kommenttia

Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • November 13, 2025

Kuluvan kauden laskutuksen tilanne ei näy laskuissa, koska sellaista ei ole vielä muodostunut. Sen sijaan sen näkee Liittymäni ja Palveluni alla kun klikkaa vaikka puhelinliittymän tiedot auki. 


Forum|alt.badge.img+2
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • November 13, 2025

Kuluvan kauden laskutuksen tilanne ei näy laskuissa, koska sellaista ei ole vielä muodostunut. Sen sijaan sen näkee Liittymäni ja Palveluni alla kun klikkaa vaikka puhelinliittymän tiedot auki. 

Okei - kiitokset!!

Harmi vaan, että koko Minun Telia -osio vastaakin nyt (muutaman kerran kokeillut)…

...ehkä joskus… 😅

 

“Hups!

Tekniikka teki meille nyt tepposet, joten palvelu ei juuri nyt ole käytössä. Fiksaamme tilanteen niin nopeasti kuin pystymme. Kokeile kohta uudelleen!”

 


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • November 13, 2025

Kokeile kirjautua Yhteisöstä ulos ja vasta sitten Minun Teliaan.


Forum|alt.badge.img+2
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • November 14, 2025

Kokeile kirjautua Yhteisöstä ulos ja vasta sitten Minun Teliaan.

Oletan, että nämä toimivat toisistaan riippumatta: Telian yleinen kirjautuminen tehdään vahvana ja Yhteisöön voi kirjautua yhä tunnus-pw -yhdistelmällä….


Forum|alt.badge.img+2
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • Ratkaisu
  • November 14, 2025

Tänään, kun kirjautuu Teliaan (siis vahva tunnistautuminen) ja jatkaa MinunTelia-osastolle, tulee taas vaihteeksi (= tapahtunut myös joskus aiemmin) tuo kypsä ja pakollinen vahvistuspyyntö (kts. alla)

Kypsäksi asian tekee se, että vaikka juuri on kirjautunut vahvasti, niin tuossa tarkistusikkunassa yhteystietoruudut ovatkin tyhjät eli siinä ei ole pohjana olemassa olevia tietoja (puh.nro ja spostiosoite), vaikka siis ohjeen mukaan korjauksia pitää naputella vain tarvittaessa.

?????

 

Johan tää kuluvan laskutuskauden laskun tarkastus nyt mielenkiintoiseksi meni taas… 🙄

Mutjoo - näiden touhujen jälkeen kuluvan kk.n laskutus tosiaan löytyy MinunTelia > Liittymäni ja palveluni -osiosta - sekin tosin infon mukaan

“Alla olevat erittelytiedot näkyvät useamman vuorokauden viiveellä.”

Mikähän tuossakin voi kestää…

** **

“Tarkista yhteystietosi

Tarkistathan, että yhteystietosi ovat ajantasalla. Yhteystietojen on tärkeää olla oikein, jotta saat palveluihimme liittyvät tiedotteet, vika- ja häiriötiedotteet sekä tunnuksesi oikeaan puhelinnumeroon tai sähköpostiosoitteeseen. Korjaa tietosi tarvittaessa ja paina Vahvista-nappia. Jos tietosi ovat oikein, paina vain Vahvista-nappia. Kiitos!”


SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • November 14, 2025

Tänään, kun kirjautuu Teliaan (siis vahva tunnistautuminen) ja jatkaa MinunTelia-osastolle, tulee taas vaihteeksi (= tapahtunut myös joskus aiemmin) tuo kypsä ja pakollinen vahvistuspyyntö (kts. alla)

Kypsäksi asian tekee se, että vaikka juuri on kirjautunut vahvasti, niin tuossa tarkistusikkunassa yhteystietoruudut ovatkin tyhjät eli siinä ei ole pohjana olemassa olevia tietoja (puh.nro ja spostiosoite), vaikka siis ohjeen mukaan korjauksia pitää naputella vain tarvittaessa.

?????

“Tarkista yhteystietosi

Tarkistathan, että yhteystietosi ovat ajantasalla. Yhteystietojen on tärkeää olla oikein, jotta saat palveluihimme liittyvät tiedotteet, vika- ja häiriötiedotteet sekä tunnuksesi oikeaan puhelinnumeroon tai sähköpostiosoitteeseen. Korjaa tietosi tarvittaessa ja paina Vahvista-nappia. Jos tietosi ovat oikein, paina vain Vahvista-nappia. Kiitos!”

Tiedot tarkistetaan tosiaan aika-ajoin, mutta varmistaisin kuinka usein saat tuon pyynnön keskimäärin? Teetkö yhteystietojen tarkistuksen ja vahvistat ne vai ohitatko tarkistuksen? Jos olet ainakin kertaalleen täyttänyt kentät ja vahvistanut ne, niin kuulostaa oudolta, että kentät ovat silti tyhjinä. 🤔


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • November 14, 2025

Oletan, että nämä toimivat toisistaan riippumatta: Telian yleinen kirjautuminen tehdään vahvana ja Yhteisöön voi kirjautua yhä tunnus-pw -yhdistelmällä….

Näin voisi olettaa, mutta todellisuus on ihan muuta. Juuri äsken kokeilin taas ja Minun Telia sanoi vaan Hups. Kirjauduin ulos täältä jolloin sanottiin minun kirjautuvan ulos Telia tilistä eikä Yhteisö tunnuksesta ja samantien Minun Telia taas latautuikin. 


Forum|alt.badge.img+2
  • Aloittaja
  • Irkkaaja
  • November 14, 2025

Tänään, kun kirjautuu Teliaan (siis vahva tunnistautuminen) ja jatkaa MinunTelia-osastolle, tulee taas vaihteeksi (= tapahtunut myös joskus aiemmin) tuo kypsä ja pakollinen vahvistuspyyntö (kts. alla)

Kypsäksi asian tekee se, että vaikka juuri on kirjautunut vahvasti, niin tuossa tarkistusikkunassa yhteystietoruudut ovatkin tyhjät eli siinä ei ole pohjana olemassa olevia tietoja (puh.nro ja spostiosoite), vaikka siis ohjeen mukaan korjauksia pitää naputella vain tarvittaessa.

?????

“Tarkista yhteystietosi

Tarkistathan, että yhteystietosi ovat ajantasalla. Yhteystietojen on tärkeää olla oikein, jotta saat palveluihimme liittyvät tiedotteet, vika- ja häiriötiedotteet sekä tunnuksesi oikeaan puhelinnumeroon tai sähköpostiosoitteeseen. Korjaa tietosi tarvittaessa ja paina Vahvista-nappia. Jos tietosi ovat oikein, paina vain Vahvista-nappia. Kiitos!”

Tiedot tarkistetaan tosiaan aika-ajoin, mutta varmistaisin kuinka usein saat tuon pyynnön keskimäärin? Teetkö yhteystietojen tarkistuksen ja vahvistat ne vai ohitatko tarkistuksen? Jos olet ainakin kertaalleen täyttänyt kentät ja vahvistanut ne, niin kuulostaa oudolta, että kentät ovat silti tyhjinä. 🤔

Tuota tarkistustahan ei voi ohittaa - sen voi vain hyväksyä, jos siinä on valmiina olemassa olevat tunnukset. Kun yhteystietokentät ovat tyhjinä, ne pitää siihen uudelleen naputella, jotta pääsee eteenpäin.. 

Ehkä nyt oli ainakin puoli vuotta väliä, kun tämä kysely viimeeksi ilmaantui.