Skip to main content

Mitä????

Laskussani näkyy 2x puhelinvastaaja lasku vaikka en ole sellaista tilannut eikä sitä aiemmin ole ollutkaan.

 

 

----
Muokkaus Merja_J: muokattu otsikkoa kuvaavammaksi

Mitä????

Laskussani näkyy 2x puhelinvastaaja lasku vaikka en ole sellaista tilannut eikä sitä aiemmin ole ollutkaan.

 

jos todella ei vastaajaa ollut aikasemmin niin joku kämmi on tapahtunut ja silloin tekemään asiakaspalvelussa valituksia, esim chat:ssa.

aikaisemmin vastaaja oli liittymissä ja maksuton. nyt se on maksullinen ja pitää tarvittaessa poistaa ennen jotain ajankohtaa. ajankohta vaihtelee riipuen tarjouksista, mutta jos tarjouksia ei ole ollut niin se ajankohta jo meni.

minä muistin just hiljattain poistaa vastaajan ennen kuin kuukausi maksut alkaa juosta.

 


En ole pitänyt huolta kun asetuksissani on ei maksullisia palveluja, eli vain ilmaispalvelut] siis lienee yksipuolinen sopimuksen muutos kun olen kieltänyt maksulliset lisäpalvelut, kysymys on periaatteellinen.


En ole pitänyt huolta kun asetuksissani on ei maksullisia palveluja, eli vain ilmaispalvelut] siis lienee yksipuolinen sopimuksen muutos kun olen kieltänyt maksulliset lisäpalvelut, kysymys on periaatteellinen.

Heippa @efcaristo ja tervetuloa Yhteisöön!😊 Ymmärsinkö oikein, että sinulla ei aikaisemmin ole ollut vastaajaa ollenkaan käytössä, mutta nyt siitä on tullut maksu? Vai onko niin, että siitä ei ole aikaisemmin tullut maksua, mutta sinulla on vastaaja ollut käytössä? 


Huomasin saman asian, että minulta laskutetaan vastaajasta eikä minulla ole se käytössä. 🤔


En ole koskaan halunnut vastajaa enkä ole antanut lupaa laittaa sitä. Asetuksissa olen laittanut (oma telia) vain ilmaispalvelut ei maksullisia palveluja, siis Telia on laittanut yksipuolisesti vastaajan käyttööni, nyt se on poistettu käytöstä, mutta asiakaspalvelu ei ole koskaan vastannut minulle (laskutus) vaikka olen jättänyt yhteydenottopyynnön, vaadin sopimusehtojen ja hyväntavan mukaisesti liikaa laskutetut eurot taikaisin “telian yksipuolinen sopimus rikkomus”. Palveluja on muitakin kuin telia vaikka kysymys on pienestä summasta samalla lähtee 17 kpl muitakin liittymiä.

Tästä asiasta en lausu enempää, vaan toimin aika pian nyt.


Joo tämä oli vähän tympeä juttu, joka tuli jo keväällä. Itsekin irtisanoin vastaajan mobiililaajakaistasta, johon en ollut sitä tilannut vaan se oli automaattisesti tullut liittymän mukana 🤷🏻

Täällä tuo keväinen tiedote:

Vastaaja uudistui huhtikuussa 2023

3.4.2023 alkaen liittymä ja vastaajapalvelu hinnoitellaan erikseen. Vastaajan hinta on 1,5 €/kk. Samalla kaikki vastaajat päivitettiin uuteen versioon. Voit tarkastella uudistetun vastaajan ominaisuuksia alla olevasta taulukosta. Avausmaksua ei kuitenkaan peritä vanhan vastaajan päivittyessä uuteen.

Jos liittymässäsi on voimassa määräaikainen sopimuskausi, vastaaja päivittyi uuteen versioon 3.4.2023, mutta hinnoittelumuutos astuu voimaan vasta määräaikaisen sopimuskauden päätyttyä.

Halutessasi voit poistaa vastaajan liittymästäsi.

  Uudistettu vastaaja
(12.10.2022 tai sen jälkeen tilattu)
Vanha vastaaja
(11.10.2022 tai aiemmin tilattu)
Kuuntelematto-
mien ääniviestien säilytysaika
28 vrk 10 vrk
Kuunneltujen ääniviestien säilytysaika 29 vrk 14 vrk
Viestien maksimimäärä 100 kpl 50 kpl
Hinta 1,50 €/kk
5 € avausmaksu
Maksuton
Tilaaminen Erikseen tilattava lisäpalvelu

Telia on laittanut yksipuolisesti vastaajan käyttööni, nyt se on poistettu käytöstä, mutta asiakaspalvelu ei ole koskaan vastannut minulle (laskutus) vaikka olen jättänyt yhteydenottopyynnön, vaadin sopimusehtojen ja hyväntavan mukaisesti liikaa laskutetut eurot taikaisin “telian yksipuolinen sopimus rikkomus”. Palveluja on muitakin kuin telia vaikka kysymys on pienestä summasta samalla lähtee 17 kpl muitakin liittymiä.

@kiisseli67 tuossa kertoikin mistä laskutuksessa on kyse. Kuulostaapa omituiselta ettei yhteydenottopyyntöön ole reagoitu. Tässä tapauksessa suosittelisin, että ottaisit yhteyttä suoraan chatitse tai esimerkiksi puhelimitse asiakaspalveluumme, niin asiaa voitaisiin selvittää kanssasi.


Hei. Minulla ei ole aikaa roikkua linjoilla selvittelemässä asiaa koska en ole aloitteellinen, se on Telia joka on / oli laittanut vastaajan ja laskuttanut siitä vastoin sopimustaYKSIPUOLISESTI.


Hei. Minulla ei ole aikaa roikkua linjoilla selvittelemässä asiaa koska en ole aloitteellinen, se on Telia joka on / oli laittanut vastaajan ja laskuttanut siitä vastoin sopimustaYKSIPUOLISESTI.

Jonoaika esimerkiksi chatissa lähentelee nollaa tällä hetkellä. Ymmärrän, että asia turhauttaa mutta asiakaspalvelumme kanssa saisit varmasti tämän nopeasti ratkaistua.


Nopein tapa käydä dna myymälässä, annoin jo määräykset muille toimia.

 


Kävin tutkimassa laskujani ja minulle oli lisätty vastaaja elokuussa. Kävin sen poistamassa. Mutta miksi se oli lisätty? Eihän näin saisi käydä.


Kävin tutkimassa laskujani ja minulle oli lisätty vastaaja elokuussa. Kävin sen poistamassa. Mutta miksi se oli lisätty? Eihän näin saisi käydä.

Vastaajan päivityksen myötä sen ei olisi pitänyt aktivoitua, vaan vanhat vastaajat muuttuivat uuteen maksulliseen versioon. Onko kuitenkin näin, että sinulla se olisi ollut kytketty pois päältä ja se silti oli uudelleen aktivoitu käyttöösi? Jos vastaaja olisikin saattanut olla taustalla päällä, laskutus olisi voinut alkaa vasta elokuussa esimerkiksi aiemman liittymäsopimuksen vuoksi. Tarvittaessa kannattaa olla asiakaspalveluun yhteydessä, niin asiaa voidaan selvitellä tarkemmin asiakastietojen kera.


Kävin tutkimassa laskujani ja minulle oli lisätty vastaaja elokuussa. Kävin sen poistamassa. Mutta miksi se oli lisätty? Eihän näin saisi käydä.

Vastaajan päivityksen myötä sen ei olisi pitänyt aktivoitua, vaan vanhat vastaajat muuttuivat uuteen maksulliseen versioon. Onko kuitenkin näin, että sinulla se olisi ollut kytketty pois päältä ja se silti oli uudelleen aktivoitu käyttöösi? Jos vastaaja olisikin saattanut olla taustalla päällä, laskutus olisi voinut alkaa vasta elokuussa esimerkiksi aiemman liittymäsopimuksen vuoksi. Tarvittaessa kannattaa olla asiakaspalveluun yhteydessä, niin asiaa voidaan selvitellä tarkemmin asiakastietojen kera.

Mulla on ollut joskus vuonna jotakin vastaaja. Eli kauan sitten. Mutta kun sen sain itse poistettua niin riittää minulle. Ajattelin vain, että jos joku olisi täällä osannut vastata.


onko yksi mikä aiheittanut hämmenystä, se että vastaaja palvelu on eri asia kuin vastaaja toiminta päällä. vastaaja palvelun voi tehdä vain omistaja, ja vastaajan aktiivisuuden voi tehdä käyttäjä. nvp palvelu kuuluu vastaaja paveluun ja lähtee jos vastaaja palvelun poistaa.

niin, vastaajan käytöstä poistaminen käyttäjä asetuksissa ei poista laskutusta.

 


Mulla on ollut joskus vuonna jotakin vastaaja. Eli kauan sitten. Mutta kun sen sain itse poistettua niin riittää minulle. Ajattelin vain, että jos joku olisi täällä osannut vastata.

 

Asian tarkistaminen vaatii melkein asiakastietoihin kurkkaamista jotta varmuudella voidaan sanoa mitä tuossa on tapahtunut. Mutta hyvä jos sait sen nyt itse pois, niin siitä ei sitten enää veloiteta. 


Ongelama on se, että vastoin tahtoani Telia oli laittanut vastaajapalvelun päälle (maksullinen) vastoin minun tahtoani, olin jo vuosia sitten kieltänyt laittamasta mitään maksullisia lisäpalveluja oma Telia sivuillani ja laskuttanut niistä, se ei käy koska operaattori on lisännyt sen yksipuolisesti ja virheellisesti ja nyt olen joutunut sitten poistattaman palveluni kahdesta numerostani, en hyväksy Telian menettelyä asissa.


Ongelama on se, että vastoin tahtoani Telia oli laittanut vastaajapalvelun päälle (maksullinen) vastoin minun tahtoani, olin jo vuosia sitten kieltänyt laittamasta mitään maksullisia lisäpalveluja oma Telia sivuillani ja laskuttanut niistä, se ei käy koska operaattori on lisännyt sen yksipuolisesti ja virheellisesti ja nyt olen joutunut sitten poistattaman palveluni kahdesta numerostani, en hyväksy Telian menettelyä asissa.

Ymmärrän hyvin, että tilanne on aiheuttanut varmasti hämmennystä - yllättävät lisäveloitukset puhelinlaskulla eivät ilahduttaisi itseänikään.
Tuossa aiemmin todettiin, että vastaajan ei olisi kuulunut aktivoitua uudistuksen myötä. On siis hankalaa ottaa kantaa, miksi näin on kohdallasi tapahtunut. Ainoastaan asiakaspalvelun kautta voimme halutessasi tutkia syytä tapahtuneeseen asiakastietojesi avulla.