Skip to main content
Kysymys

Leva L11s ja VoLTE

  • 30. maaliskuuta 2025
  • 4 kommenttia
  • 139 katselukertaa

Otin käyttöön 4G-peruspuhelimen malliltaan Doro Leva L11s. Puhelin on valmiustilassa 4G-verkossa, mutta heti kun sillä soittaa, niin puhelin tippuu 2G-verkkoon. Telian sivujen mukaan VoLTE eli 4G-puhelut kytkeytyy automaattisesti päälle liittymälle, jos laite tukee sitä.

 

SIM-kortissa on VoLTE-tuki ja puhelimen asetuksissa VoLTE oli oletuksena jo päällä, mutta puhelut menee silti 2G-verkon kautta.

 

Kokeilin myös tilata asetukset numerosta 15400, jos se olisi auttanut, mutta vastausviestissä luki, että tähän puhelinmalliin ei voi tilata asetuksia.

 

Telia itse myy Doro Leva L11s -puhelinta, joten varsin erikoista, jos Telia ei tue tätä puhelinta.

SebastianE
Telialainen
  • Telialainen
  • 31. maaliskuuta 2025

Moikka ​@dorrr1,

 

Tervetuloa yhteisöön!

 

Olisiko teillä mahdollisuutta tarkistaa mikä päivitys kyseisessä luurissa on asennettuna ja samalla tarkistaa jos uusia päivityksiä olisi saatavilla? Päivityksiä pääsee tarkistamaan seuraavalla tavalla: Valikko → Asetukset → Ohjelmistopäivitys

 

Omassa testikappaleessa on juuri nyt DFB-0510_SL277_N_S01A_V07_M241010_MP, ja en valitettavasti pystynyt toistamaan ongelmaa ainakaan sillä versiolla Telian liittymällä.

 

Toki kannattaa myös tarkistaa Minun Telia sovelluksen tai telia.fi kautta ettei kyseisen liittymän kohdalla VoLTE / 4G Puhe ole jostain syystä pois päältä, tämän löytää kyseisen liittymän lisäpalvelu kohdasta Muut osiossa ja siellä löytyvästä Telia 4G-Puhe rivistä. Jos VoLTE / Telia 4G-Puhe ei löydy tai on harmaana kannattaa ottaa suoraan yhteyttä meidän asiakaspalveluun ja pyytää heitä kytkemään kyseinen palvelu päälle.


  • Savumerkittäjä
  • 31. maaliskuuta 2025

Kiitos testaamisesta. Tässä puhelimessa on sama ohjelmistoversio kuin testikappaleessasi.

 

En ole katsonut Minun Teliasta, mutta hyvinkin mahdollista, että liittymässä ei ole 4G-puhetta kytkettynä. Oli miten oli, mutta Telian ohjesivuilla tosiaan lukee, että 4G-puhe kytkeytyy automaattisesti päälle, jos puhelin tukee sitä. Ja noinhan sen pitäisi olla, että VoLTE/4G-puhe kytkeytyy päälle täysin automaattisesti. Mitään estettä sen kytkemiseen ei ole, joten sen pitäisi kytkeytyä ilman asiakaspalvelun toimenpiteitä.


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 31. maaliskuuta 2025
dorrr1 kirjoitti:

Kiitos testaamisesta. Tässä puhelimessa on sama ohjelmistoversio kuin testikappaleessasi.

 

En ole katsonut Minun Teliasta, mutta hyvinkin mahdollista, että liittymässä ei ole 4G-puhetta kytkettynä. Oli miten oli, mutta Telian ohjesivuilla tosiaan lukee, että 4G-puhe kytkeytyy automaattisesti päälle, jos puhelin tukee sitä. Ja noinhan sen pitäisi olla, että VoLTE/4G-puhe kytkeytyy päälle täysin automaattisesti. Mitään estettä sen kytkemiseen ei ole, joten sen pitäisi kytkeytyä ilman asiakaspalvelun toimenpiteitä.

Kiitos ​@SebastianE aiemmista kommenteista 😊. Se on totta, että VoLTEn pitäisi kytkeytyä automaattisesti. Tekniikka voi kuitenkin tehdä tepposet, ja VoLTE jäänyt jostakin syystä kytkeytymättä liittymällesi. Tarkista ihmeessä ensin liittymäsi tilanne Minun Teliasta ja sen jälkeen vahva suositus on, että ottaisit yhteyttä asiakaspalveluumme esim. Chatin kautta.


olmari
Morsettaja
  • Morsettaja
  • 31. maaliskuuta 2025

Omaehtoinen “tilaus” tai kytkentä Minun Teliassa, etenkin jos on ollut liittymä jo aataminajoista saakka, lienee peruja kun VoLTE oli uusi asia ja se ei ollut niin universaalisti tuettu juttu kuin mitä se tänä päivänä on, niin siksi jäämistöä tuommoinen mahdollinen “tilaappa tästä, 0€” -toiminto.


Vastaa