Uuden liittymän mukana luvattu Lidl-lahjakortti on asiakkaiden pettämistä. Asiakaspalvelu ei osaa auttaa asiassa. Seuraava toimeni on henkilökohtainen ja vähemmän lämminhenkinen vierailu Telian Tampereen Ratinan myymälään. Erilaisten keskustelupalstojen perusteella en ole tässä asiassa yksin.
Lahjakortti ei tule heti. Minä uusin puhelinliittymän kesäkuussa muistaakseni ja olen jo käyttänyt lahjakorttini. Eli pari kk siinä nyt meni. Joskus on mennyt kauemminkin mutta aina se on tullut kuitenkin.
Mää vaihdoin telial ja sain 30e lidlin lahjakortin, ennen ku kortti saapu , ni mainostivat jo 50e lahjakorttia per liittymä, perhanan perhana ,
Kusettivat minuu perkule
Mää vaihdoin telial ja sain 30e lidlin lahjakortin, ennen ku kortti saapu , ni mainostivat jo 50e lahjakorttia per liittymä, perhanan perhana ,
Kusettivat minuu perkule
Ainakin äsken oli 200M 4G-liittymään 30€ lahjakortti ja 300M 5G ja parempiin 50€ lahjakortti tarjolla. Kumpaa nyt tarkoitit?
Telian kannattaisi lopettaa eri kylkiäisten tarjoamisen liittymien yhteydessä, koska kylkiäisten toimitusprosessi ei toimi. Itse tein virheen ja siirryin kokeeksi Telian asiakkaaksi, toki liittymän mukana tarjottu kylkiäinen houkutteli. Tämän kylkiäisen toimitus piti alkaa 15.6 ja pariin otteeseen olen kysellyt perään. On kuulemma toimituksessa. En enää kysele perään ja kun liittymän määräaikaisuus (kyllä, luit oikein) loppuu 05/2025, lähtee liittymä kilpailijalle vaikka kylkiäinen olisi toimitettu. Telialla ei vaan prosessit pelaa
Tämän kylkiäisen toimitus piti alkaa 15.6 ja pariin otteeseen olen kysellyt perään. On kuulemma toimituksessa. En enää kysele perään ja kun liittymän määräaikaisuus (kyllä, luit oikein) loppuu 05/2025, lähtee liittymä kilpailijalle vaikka kylkiäinen olisi toimitettu.
Nyt on kyllä harvinaisen kauan kestänyt tuo toimitus. Oliko tässäkin tapauksessa kyse nimenomaan lahjakortista? Milloin viimeksi kyselit tuon perään? Jos siitä on jo kauemmankin aikaa, suosittelen että laittaisit vielä kerran meille viestiä yhteydenottolomakkeella jos suinkin viitsit. Täytyyhän tuo nyt saada toimitettua sinulle jos ja kun se kerran sinulle kuuluu.
Kyse on laitteesta, eli tarkemmin kaiuttimesta. Viimeksi kun olin yhteydessä, niin sanoivat että on toimituksessa. Tämä yhteydenottto tapahtui joskus elokuussa varmaan. En näe syytä ottaa uudelleen yhteyttä. Voihan olla että joku pihtiputaan mummo on sitä vanhalla ruosteisella naistenpyörällä tuomassa mene ja tiedä. Tai sitten Telian edustaja valehteli, tosin vastuullinen yritys ei valehtele.
Mutta ehdotan, että luovutte näistä liittymien mukana toimitettavista kylkiäisistä, kun niiden toimitus ei vaan pelaa ja aiheuttaa turhaa mielipahaa asiakkaille. Muutaman kympin tuotteen perään ei ole järkevää kysellä useita kertoja. Muutenkin Teliasta on jäänyt huono kuva ja riskillä ajattelin kokeilla joko Telia olisi ymmärtänyt asiakaspalvelun päälle. Ei ole ymmärtänyt ja asiakkuuteni jää vuoden mittaiseksi.
Kyse on laitteesta, eli tarkemmin kaiuttimesta. Viimeksi kun olin yhteydessä, niin sanoivat että on toimituksessa. Tämä yhteydenottto tapahtui joskus elokuussa varmaan. En näe syytä ottaa uudelleen yhteyttä. Voihan olla että joku pihtiputaan mummo on sitä vanhalla ruosteisella naistenpyörällä tuomassa mene ja tiedä. Tai sitten Telian edustaja valehteli, tosin vastuullinen yritys ei valehtele.
Mutta ehdotan, että luovutte näistä liittymien mukana toimitettavista kylkiäisistä, kun niiden toimitus ei vaan pelaa ja aiheuttaa turhaa mielipahaa asiakkaille. Muutaman kympin tuotteen perään ei ole järkevää kysellä useita kertoja. Muutenkin Teliasta on jäänyt huono kuva ja riskillä ajattelin kokeilla joko Telia olisi ymmärtänyt asiakaspalvelun päälle. Ei ole ymmärtänyt ja asiakkuuteni jää vuoden mittaiseksi.
Jos ei viitsi kysellä perään niin ei sitä kai sitten viitsi myöskään palautetta, jos kylkiäisellä ei siis ole mitään merkitystä?
Ei sillä aspassa palvelevalla ole mitään oikeaa tietoa yhtään sen enempää kuin sinullakaan, vaikka kuinka monta kertaa ottaisi yhteyttä. Pitäisi saada linjoille joku logistiikka(vai mikä lie)puolen pomo, jolla olisi sekä ihan tietoa, että myös mahdollisuus vaikuttaa asioihin. Tai sitten tehdä vaan kerran reklamaatio kun ensimmäinen luvattu päivämäärä on mennyt ohi.
Tuo on yleinen harha, jota sai kuulla itse aspassa jatkuvasti, että ottamalla useita kertoja yhteyttä jotenkin nopeuttaisi ja helpottaisi asian hoitamista, eikä tekisi todellisuudessa täysin päinvastaista.
Kyse on laitteesta, eli tarkemmin kaiuttimesta. Viimeksi kun olin yhteydessä, niin sanoivat että on toimituksessa. Tämä yhteydenottto tapahtui joskus elokuussa varmaan. En näe syytä ottaa uudelleen yhteyttä. Voihan olla että joku pihtiputaan mummo on sitä vanhalla ruosteisella naistenpyörällä tuomassa mene ja tiedä. Tai sitten Telian edustaja valehteli, tosin vastuullinen yritys ei valehtele.
Mutta ehdotan, että luovutte näistä liittymien mukana toimitettavista kylkiäisistä, kun niiden toimitus ei vaan pelaa ja aiheuttaa turhaa mielipahaa asiakkaille. Muutaman kympin tuotteen perään ei ole järkevää kysellä useita kertoja. Muutenkin Teliasta on jäänyt huono kuva ja riskillä ajattelin kokeilla joko Telia olisi ymmärtänyt asiakaspalvelun päälle. Ei ole ymmärtänyt ja asiakkuuteni jää vuoden mittaiseksi.
Koitimme kaivella asiaa sen mitä tästä ketjusta saamilla tiedoilla pystyimme, eli hivenen ehkä kädet sidoittuina, mutta saatoimme päästä kyllä jäljilleJos sinulla on siis keväällä sovittu sopimus ja siihen kaupanpäällisenä JBL Clip Bluetooth -kaiutin, niin pääsimme jäljille. Emme tietysti kuitenkaan asiakastasolle asti, ja siksi tulee taas tämä ehkä hermoonkin osuva lausahdus, eli pyytäisin vielä olemaan asiakaspalveluumme yhteydessä. Jos chatin kautta olet yhteydessä, niin tämän ketjunhan voisi linkata taustatiedoksi ja pohjustukseksi asiaan. Tuon kyseisen kaupanpäällisen toimituslupaus on mennyt jo kesäkuulla, eli jotain hämärää tässä sinun tilauksessasi on, ja se toki haluttaisiin kanssasi selvittää.
Jos ei viitsi kysellä perään niin ei sitä kai sitten viitsi myöskään palautetta, jos kylkiäisellä ei siis ole mitään merkitystä?
Mielestäni tässä on kyseessä luottamus, luottamus siihen että toimitaan sovitun mukaisesti.
Eihän tässä maailmassa toimi mikään, jos joka asiassa pitää kysellä perään…
Itse olen ollut kännykkägeimeissä mukana asiakkaana NMT450 ajasta lähtien ja myönnän, että meno on parantunut koko ajan. 2010 TeliaSoneran laajakaista osasto oli niin kuutamolla että äänestin jaloillani, mutta palasin olosuhteiden pakosta Teliaan. sain silloin 50 euron lahjakortin Lidl’iin mukisematta, sen perään ei tarvinnut kysellä.
Jo se, että täällä pitää keskustella asiasta osoittaa, että jossakin on korjaamisen varaa.
Ei pidä ampua viestin tuojaa...
Jos kuvittelette, että tämä on jotenkin vain Telian ongelma niin Google auttaa ja löytää ainakin 2 isoa kilpailijaa koskevia ketjuja tismalleen samasta aiheesta vuosien varrelta. Eli kenelle meinasitte vaihtaa, jos haluatte jotain muutosta ongelmiin?
Se on aina nykyisen ongelman aiheuttama harha, että ruoho olisi jotenkin vihreämpää aidan toisella puolen. Siellä sitten törmää taas uuteen ongelmaan ja vaihtoruletti pyörii. Parempi vaan pysyä Telialla, jossa saa sentään pyytämällä kohtuullisia korvauksia ongelmista.
Jos kuvittelette, että tämä on jotenkin vain Telian ongelma niin Google auttaa ja löytää ainakin 2 isoa kilpailijaa koskevia ketjuja tismalleen samasta aiheesta vuosien varrelta. Eli kenelle meinasitte vaihtaa, jos haluatte jotain muutosta ongelmiin?
Näinhän se on.
Ennen maan tapa oli vaihtaa palveluntarjoajaa vuoden välein, kun kytkynä sai muutaman minuutin toista enemmän ilmaista puheaikaa. Nyt kun kaikilla puhua saa rajattomasti ilman pidäkkeitä, ei palveluntarjoajissa ole näiltäkään osin juurikaan eroja. Pieniä nyansseja on siinä, mihin osa asiakaspalveluista on ulkoistettu, ja ne saattavat aiheuttaa skismaa.
Eli kenelle meinasitte vaihtaa, jos haluatte jotain muutosta ongelmiin?
Onhan olemassa vielä ne pari pikkuoperaattoria, jotka eivät tunge liittymän kylkeen robotti-imuria, vaan keskittyvät puhelinliittymien tarjoamiseen.
Eli kenelle meinasitte vaihtaa, jos haluatte jotain muutosta ongelmiin?
Onhan olemassa vielä ne pari pikkuoperaattoria, jotka eivät tunge liittymän kylkeen robotti-imuria, vaan keskittyvät puhelinliittymien tarjoamiseen.
Niin jää; Moi, jonka omistaa DNA ja Globetel, joka käyttää Telian verkkoa…
Robotti-imuri olisi kiva.
Eli kenelle meinasitte vaihtaa, jos haluatte jotain muutosta ongelmiin?
Onhan olemassa vielä ne pari pikkuoperaattoria, jotka eivät tunge liittymän kylkeen robotti-imuria, vaan keskittyvät puhelinliittymien tarjoamiseen.
Niin jää; Moi, jonka omistaa DNA ja Globetel, joka käyttää Telian verkkoa…
Robotti-imuri olisi kiva.
Ja harmillisesti kumpikaan ei ole kovin kilpailukykyinen ainakaan omassa käytössäni, mitä olen vertailua tehnyt.
Jos ei viitsi kysellä perään niin ei sitä kai sitten viitsi myöskään palautetta, jos kylkiäisellä ei siis ole mitään merkitystä?
Mielestäni tässä on kyseessä luottamus, luottamus siihen että toimitaan sovitun mukaisesti.
Eihän tässä maailmassa toimi mikään, jos joka asiassa pitää kysellä perään…
Itse olen ollut kännykkägeimeissä mukana asiakkaana NMT450 ajasta lähtien ja myönnän, että meno on parantunut koko ajan. 2010 TeliaSoneran laajakaista osasto oli niin kuutamolla että äänestin jaloillani, mutta palasin olosuhteiden pakosta Teliaan. sain silloin 50 euron lahjakortin Lidl’iin mukisematta, sen perään ei tarvinnut kysellä.
Jo se, että täällä pitää keskustella asiasta osoittaa, että jossakin on korjaamisen varaa.
Ei pidä ampua viestin tuojaa...
Sitä pitäisi voida luottaa, mutta monelta eri yhteiskunnan ja yritysmaailman alalta kokemusta keränneenä sanon, että odottavan aika voi käydä todella piiiiitkäksi ilman välikyselyitä. Kuluttajan on pakko olla aktiivinen ja ajaa omia etujaan ahkerasti, jotta toteutuneet sopimukset pitävät. Niin ne yrityksetkin laittavat laskut perintään, jos ei niitä aikanaan maksele.
Paljon tullut kommentteja ja en nyt ala jokaiseen kommenttiin vastailemaan. Mutta kyseessä on tuo JBL Clip kajari ja sen toimituksen alkoivat 15.6. Missään ei luvattu että tuolloin kajari olisi kädessä vaan taisi olla jopa niin, että tuon päivämäärän jälkeen niitä sitten tulee. Olen ollut väh. kaksi kertaa asian tiimoitla ja viimeksi kerrottiin, että on toimituksessa. En ymmärrä miksi minun pitäisi olla yhteydessä mihinkään. Toki jos Telialle on palkattu ammattivalehtelijoita hoitamaan näitä asioita, niin se onkin jo vakavampi ongelma. En väitä että tällaisia olisi palkattu.
Se mitä kilpailjat tekee tai jättää tekemättä ei kuulu tähän. Toki sellaisen huomion olen tehnyt, että vähemmän kilpailijat kylkiäisiä tarjoaa. Lienevät tunnistaneet niihin liittyvät ongelmat.
Välikyselyt eivät kuulu normaaliin toimintaan. Jos pitää kysellä, niin se aiheuttaa jokaiselle osapuolelle lisää työtä ja ylimääräistä vaivaa. Kuluttajan ei lähtökohtaisesti tarvi olla edes aktiivinen ja kysellä perään. Kyllä tämä periaate suurimmalla osalla toimii. Kahden muun operaattorin kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta Telian kanssa kyllä sitäkin enemmän. Ei pidä luvata liikoja jos niitä ei pysty toteuttamaan.
Ehkä olen vielä kerran yhteydessä aspaan. Silloin kyllä puhutaan aiheesta sopimusrikko.
Välikyselyt eivät kuulu normaaliin toimintaan. Jos pitää kysellä, niin se aiheuttaa jokaiselle osapuolelle lisää työtä ja ylimääräistä vaivaa. Kuluttajan ei lähtökohtaisesti tarvi olla edes aktiivinen ja kysellä perään. Kyllä tämä periaate suurimmalla osalla toimii. Kahden muun operaattorin kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta Telian kanssa kyllä sitäkin enemmän. Ei pidä luvata liikoja jos niitä ei pysty toteuttamaan.
Ehkä olen vielä kerran yhteydessä aspaan. Silloin kyllä puhutaan aiheesta sopimusrikko.
Itse olen taas pettynyt 2 muun suoranaisiin valheisiin kun on myyty muuta kuin on luvattu. Telialla ei ole vielä tuota sattunut, vaan pelkkää raskasta byrokratiaa ja pitkiä odotteluja. Kaikki on periaatteessa mennyt kuitenkin niin kuin sovittu, vaikka siinä on joskus kestänytkin. Ja jos ei ole niin siitä on saanut hyvitystä.
Mitäpä jos tekisit sen viattoman ja mitään tietämättömän aspan kiusaamisen sijaan ihan reklamaation? Voit ottaa aspaan yhteyttä kymmeniä kertoja ja joka kerta pihistä raivosta tai tehdä tuon yhden kerran ja odotella. Aspaan on palkattu ihmisiä auttamaan yleisimmissä ongelmissa, ei tuntemaan Telian mystistä logistiikkaketjua saati sitten vaikuttamaan siihen mitenkään.
Hienosti Telian lupaama lahjakortti löysi perille. Ei tarvinut perään kysellä eikä piinata ketään asian johdosta.
Joo, olinhan minä viikko pari sitten yhteydessä asian tiimoilta Telian aspan kanssa. Taas kovasti luvattiin lähettää ja aspan henkilön jopa henkilökohtaisesti lupasi seurata asian etenemistä. Lupasi vielä 10 euron hyvityksen laskulle. Tilanne on se, että kaiutinta ei ole näkynyt ja kuulunut ja Minun Teliaan generoituneessa laskussa ei näy 10 euron hyvitystä. Ehdotin kyllä sopimuksen määräaikasuuden poistoa, mutta siihen ei kuulemma ole mahdollisuuksia.
Hiljaiseksi vetää tämä Telian touhu ja täytyy alkaa testailemaan Dna:n prepaid kortilla heidän verkon toimivuutta kotona. Toki olihan minulla pieni epäilys, että onko Telia parantanut toimintaansa kun olin edellisen kerran asiakkaana. Nyt voi sanoa, että ei ole parantanut.
Joo, olinhan minä viikko pari sitten yhteydessä asian tiimoilta Telian aspan kanssa. Taas kovasti luvattiin lähettää ja aspan henkilön jopa henkilökohtaisesti lupasi seurata asian etenemistä. Lupasi vielä 10 euron hyvityksen laskulle. Tilanne on se, että kaiutinta ei ole näkynyt ja kuulunut ja Minun Teliaan generoituneessa laskussa ei näy 10 euron hyvitystä. Ehdotin kyllä sopimuksen määräaikasuuden poistoa, mutta siihen ei kuulemma ole mahdollisuuksia.
Hiljaiseksi vetää tämä Telian touhu ja täytyy alkaa testailemaan Dna:n prepaid kortilla heidän verkon toimivuutta kotona. Toki olihan minulla pieni epäilys, että onko Telia parantanut toimintaansa kun olin edellisen kerran asiakkaana. Nyt voi sanoa, että ei ole parantanut.
Ikävä kuulla ettei kaiutin ole vieläkään löytänyt perille! Uskoisin kyllä vakaasti, että viimeisin asiakaspalvelija kenen kanssa olet jutellut, seuraa tosiaan tuon asian etenemistä ja olet kaiuttimen lähettymisen suhteen nyt postituslistalla. Tällaista odottelua tämän ei tietenkään pitäisi olla, ja palaute asiasta on varmasti myös välitetty oikeille tahoille täällä talon sisällä.
Mitä tuohon luvattuun hyvitykseen tulee, niin todennäköisesti tehty hyvitys ei ole ehtinyt vielä tähän nyt sinulle kirjautuneeseen laskuun. Lasku kirjautuu eteenpäin jo ennen laskussa näkyvää päiväystä, ja hyvityksissäkin on pieni viive. Eli jos pari viikkoa sitten asiasta sovitte, ja lasku esimerkiksi viikko takaperin tuli, niin todennäköisesti tässä viiveessä syy ettei hyvitystä vielä näy. Tämäkin on toki asia mikä olisi ollut hyvä käydä jo asiakaspalvelutilanteessa läpi väärinymmärryksien välttämiseksi.
Hyvitys voidaan myös tässä kohtaa perua tulevalta laskulta, ja kohdistaa tähän nyt sinulle kirjautuneeseen laskuun jos se olisi sinulle mieluisampi vaihtoehto! Se toki vielä vaatii asiakaspalveluun yhteydenoton, mutta on kuitenkin nopea korjaus.
Minä taas uskon, että hyvitystä ja kaiutinta ei näy eikä kuulu. Liian pitkään on ollut hiljaista. En enää kysele noiden perään, on muutakin tekemistä. 13.04.2025 näyttää määräaikaisuus loppuvan liittymästä. Sitten alkaa operaattorinvaihtorumba.
Minulle pitäisi tulla lahjakortti joulukuussa, ihan luottavaisin mielin odotan toistaiseksi.
Kyllä nyt saa piirtää tervaristin peräseinään, kauitin saapui vastoin ennakko-odotuksia. Yht’äkkiä tupsahti epämääräinen tekstiviesti Telialta, jossa puhuttiin lähetyksestä. Aluksi epäilin, että kyseessä on huijaus mutta rohkenin klikkaamaan linkkiä. Linkin takaa avautui Telian sivu ja siitä oli linkki Postin sivuille seurantaan. Tämä seurantasivu näytti epäilyttävältä, ei ollut Postin totulla fontilla. Mutta sähköpostiin kilahti sitten saapumisilmoitus.
Kyllä nyt saa piirtää tervaristin peräseinään, kauitin saapui vastoin ennakko-odotuksia. Yht’äkkiä tupsahti epämääräinen tekstiviesti Telialta, jossa puhuttiin lähetyksestä. Aluksi epäilin, että kyseessä on huijaus mutta rohkenin klikkaamaan linkkiä. Linkin takaa avautui Telian sivu ja siitä oli linkki Postin sivuille seurantaan. Tämä seurantasivu näytti epäilyttävältä, ei ollut Postin totulla fontilla. Mutta sähköpostiin kilahti sitten saapumisilmoitus.
Onpa hienoa, että kaiutin löysi vihdoinkin (liian pitkän) odotuksen jälkeen perille - toivottavasti siitä on sinulle paljon iloa!
Tulethan muuten tänne kertomaan, jos luvattua hyvitystä ei näy seuraavallakaan laskulla. Kaiken järjen mukaan sen kyllä pitäisi näkyä, jos edellinen lasku on ehtinyt muodostua hyvityksen hetkellä. Joka tapauksessa, kurjia juttuja tällaiset ja jättävät kyllä ikävän maun. Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että muutaman kymmenen euron arvoisen laitteen takia ei pitäisi joutua olemaan useita kertoja yhteydessä asiakaspalveluun.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.