Skip to main content

Telia lähestyi sähköpostilla, jossa kerrottiin seuraavaa:

Liittymän hinta nousee  14,90->15,99 ja nopeus nousee 2M ->5M, puheluiden hinnat pysyvät samana. Periaatteessa ihan OK, mutta Telialla on joku pakkomielle, että liittymä on 2M. Se on päivittynyt heidän toimestaan jo aikoja sitten 10 megaiseksi.

Todellisuudessa he siis tiputtavat nopeutta ja nostavat hintaa. Uusi liittymä on nimeltään Rajaton Lite 5M. 10 megaista ei kuulemma ole enää saatavilla. Kuitenkin vaimon liittymä päivittyy 0,2M->10M ja puhelut toki kuuluvat hintaan 9,90 €/kk. Nimi on sama Rajaton Lite 5M. Reilua, eikö totta?

 

 

Hei @Adolf  ja tervetuloa Yhteisöön! Mukavaa että löysit tiesi tänne 😊

Mainitsemasi liittymät taitavat olla niitä Tele Finlandin aikaisia, joissa on tuki ainoastaan 2G ja 3G -verkoille. Niitä päivitämme nyt sellaiseksi jotka toimivat sitten 3G-verkon alasajon jälkeenkin. Näissä vanhoissa Tele Finlandin liittymissä oli vielä 2M nopeuksia olemassa. Nyt kyseiset liittymät saavat uusia ominaisuuksia, nettinopeudet nousevat ja niihin tulee myös muita tarvittavia ominaisuuksia. 

Mitä tulee täysin uusiin Telian liittymiin niin siellä valikoimassa ei ole enää 10M liittymäversioita. Tarjolla on 4G liittymissä 5M ja 20M nopeudet. 5G-valikoimassa nopeudet ovat sitten 300M ylöspäin. Jos tuntuu että tuo sinun liittymääsi tuleva muutos ei miellytä, voit toki katsoa yleisesti tarjolla olevan valikoiman täältä ja vaihtaa pakettia sitten johonkin sopivampaan. 

 

___
Muokkaus AaTanja: muokattu nimimerkkiä. 


Hei @Adolf ja tervetuloa Yhteisöön! Mukavaa että löysit tiesi tänne 😊

Nyt kyseiset liittymät saavat uusia ominaisuuksia, nettinopeudet nousevat ja niihin tulee myös muita tarvittavia ominaisuuksia. 

Tuossa on tämän homman ongelma. Nettinopeus ei nouse, vaan laskee. Te ette tunnu sitä ymmärtävän millään. Kuten tuossa aloituksessa sanoin, liittymäni nykyinen nopeus on 10M. Nyt aiotte “päivittää” tämän 5M. Mille tämä sinusta kuulostaa?


Hmmm … kuulostaapa erikoiselta. Onko vanha liittymäsi ollut nimeltään Tele Finland Mini + Perusnetti, jossa puheluista ja viesteistä veloitettiin 0,07 eur min/kpl ja liittymän hinta oli 14,90 eur/kk? Jos näin on, laitetaan ilman muuta kyselyä eteenpäin mikä tuo nopeus on ollut. Meidänkin saamien infojen mukaan nopeus on ollut 2M, mutta täytyyhän tämä ehdottomasti varmistaa. 🙄


Tele Finland tämä alkujaan on. Puhelut ja viestit maksavat juuri tuon ja netti oli 2M, kunnes te nostitte sen nopeuden 10 megaan. Siitä tuli ilmoituskin aikoinaan, ja tuolla nopeudella se toimii. Tarvitsetteko tästä jotain todisteita?

Ymmärrät varmaan, että tämä hieman rassaa kun liittymää huononnetaan ja hintaa nostetaan?


Tele Finland tämä alkujaan on. Puhelut ja viestit maksavat juuri tuon ja netti oli 2M, kunnes te nostitte sen nopeuden 10 megaan. Siitä tuli ilmoituskin aikoinaan, ja tuolla nopeudella se toimii. Tarvitsetteko tästä jotain todisteita?

Ymmärrät varmaan, että tämä hieman rassaa kun liittymää huononnetaan ja hintaa nostetaan?

Se on selvää että tässä tapauksessa liittymän päivitys ei ilahduta. Kuten tuossa edelle jo kollegani kirjoitti, nämä muutokset vanhoihin liittymätyyppeihin johtuvat liittymätarjoomamme yhtenäistämisestä. Täällä emme kuitenkaan voi katsoa liittymäehtojasi tarkemmin, kun emme pääse asiakastietoihisi.

Haluatko kertoa vielä kuitenkin tuosta vaimosi liittymäpäivityksestä, kun kerroit että se muuttuu 0,2 M:sta 10 megaiseksi, kun tällaista ei meidän tietojen mukaan ole suunniteltu? Osa Rajaton Lite 5M liittymistä tarjotaan 9,90€ hintaan vanhan tuotteen päättyessä.


Minua ei myöskään ilahduta se, että asiakaspalvelu väittää liittymäni olevan 2M, vaikka se on Minun Telian mukaan 10M ja sillä se myös toimii. Jotenkin tuntuu että XXXX minulle, tai eivät muuten vaan usko.

 

 

--

Muokkaus SonjaMelina: Poistettu kirosana


Ja tuossa vielä kuvakaappaus sähköpostista erästä toista liittymää koskien.

 


Kaiken kaikkiaan, olen saanut todella huonoa asiakaspalvelua tämän suhteen. Vastaukset yhteydenottolomakkeisiin ovat ylimielisiä ja asiakasta aliarvioivia. Mitenköhän saisin yhteyden johonkin esihenkilöön?


Kaiken kaikkiaan, olen saanut todella huonoa asiakaspalvelua tämän suhteen. Vastaukset yhteydenottolomakkeisiin ovat ylimielisiä ja asiakasta aliarvioivia. Mitenköhän saisin yhteyden johonkin esihenkilöön?

Kurja kuulla, että sinulle on jäänyt asiakaspalvelustamme tällainen kuva. Voisit täyttää tämän lomakkeen ja siten jättää meille kertaluontoisen soittopyynnön. Sitä kautta pääset varmasti eteenpäin asiassa, kun täällä emme pääse näkemään tietojasi.


Noh, tänään soitti joku naispuoleinen ihminen. Ei tämä nyt oikein parantanut tilannetta, kun minulle kerrottiin että Rajaton Lite 5M -liittymän MINIMInopeus on tuo 5M. 😁 Teidän sivuillanne tuotekuvauksessa lukee, että se on MAKSIMInopeus, kuten vähän arvelinkin. Oli ihan pakko kysyä useaan kertaan tuota, koska ajattelin että hänellä kävi vain ajatusvirhe. Kivenkovaan väitti kuitenkin, että se on miniminopeus, eikä liittymäni huonone. Voin kuulemma olla yhteydessä sitten kun liittymä vaihtuu, jos se huononee. Olisin halunnut tuon väitteen kirjallisena, koska tästähän ei nyt jää mitään jälkeä mitä soopaa minulle on yritetty syöttää. Ei ollut kuulemma mahdollista tämäkään. Voin myös kuulemma vaihtaa liittymää tai operaattoria, jos ei toimi kunnolla.

Odotan innolla marraskuuta, tästä tulee vielä pitkä tarina.


Hehe, tarina jatkuu…

Tänään sain Telialta sähköpostin:

“ sait meiltä asiakastiedotteen koskien liittymässäsi **** tapahtuvia muutoksia. Teknisen virheen vuoksi liittymäsi netin nykyinen arvioitu maksiminopeus oli saamassasi tiedotteessa väärin. Olemme pahoillamme tapahtuneesta. Tämä tiedote sisältää korjauksen aiemmin lähettämäämme tiedotteeseen.”

 

Tässä vielä oleellisimmat kohdat, miten meni noin omasta mielestä? Kuka oli taas oikeassa? Kunpa saisin keskustella sen naisihmisen kanssa uudelleen, joka on ollut Telialla 20 vuotta töissä ja jonka mielestä liittymäni on 2 megainen ja jonka mielestä liittymäni ei huonone. Niin, ja jonka mielestä tuo 5 Mbit/s on vähimmäisnopeus. 🤣

Netin arvioitu maksiminopeus

  • Nykyisin 10 Mbit/s  
  • 5 Mbit/s 11.11.2023 alkaen
Kuukausimaksu
  • Nykyisin 14,90 €/kk
  • 11.11.2023 alkaen 15,99 €/kk 

Hehe, tarina jatkuu…

Tänään sain Telialta sähköpostin:

“ sait meiltä asiakastiedotteen koskien liittymässäsi **** tapahtuvia muutoksia. Teknisen virheen vuoksi liittymäsi netin nykyinen arvioitu maksiminopeus oli saamassasi tiedotteessa väärin. Olemme pahoillamme tapahtuneesta. Tämä tiedote sisältää korjauksen aiemmin lähettämäämme tiedotteeseen.”

 

Kiitokset sinulle @Adolf että nostit asian esille tänne Yhteisöön. Näin asiaan saatiin korjaus ja nyt siitä infottiin muitakin asiakkaita. Virheitä voi joskus tulla teknisistä syistä tai jostain muusta syystä. Tärkeintä on kuitenkin että ne korjataan, ja että jos sellaisen huomaa niin ilmoittaa siitä samantien kuten teitkin. 


Hehe, tarina jatkuu…

Tänään sain Telialta sähköpostin:

“ sait meiltä asiakastiedotteen koskien liittymässäsi **** tapahtuvia muutoksia. Teknisen virheen vuoksi liittymäsi netin nykyinen arvioitu maksiminopeus oli saamassasi tiedotteessa väärin. Olemme pahoillamme tapahtuneesta. Tämä tiedote sisältää korjauksen aiemmin lähettämäämme tiedotteeseen.”

 

Kiitokset sinulle @Adolf että nostit asian esille tänne Yhteisöön. Näin asiaan saatiin korjaus ja nyt siitä infottiin muitakin asiakkaita. Virheitä voi joskus tulla teknisistä syistä tai jostain muusta syystä. Tärkeintä on kuitenkin että ne korjataan, ja että jos sellaisen huomaa niin ilmoittaa siitä samantien kuten teitkin. 

 

Jostain syystä tuli kuitenkin tunne ettei minua uskottu. Olisi ollut kiva jos olisi kerrottu, että selvitetäänpä asia. 😀

Vielä kivempi olisi, jos saisin tuohon euron nostoon kuukausimaksussa jotain katetta, eikä nopeuden tiputtamista puoleen.


Kiitokset sinulle @Adolf että nostit asian esille tänne Yhteisöön. Näin asiaan saatiin korjaus ja nyt siitä infottiin muitakin asiakkaita. Virheitä voi joskus tulla teknisistä syistä tai jostain muusta syystä. Tärkeintä on kuitenkin että ne korjataan, ja että jos sellaisen huomaa niin ilmoittaa siitä samantien kuten teitkin. 

Jostain syystä tuli kuitenkin tunne ettei minua uskottu. Olisi ollut kiva jos olisi kerrottu, että selvitetäänpä asia. 😀

Vielä kivempi olisi, jos saisin tuohon euron nostoon kuukausimaksussa jotain katetta, eikä nopeuden tiputtamista puoleen.

@Merja_J oli tuolla aiemmin tuonut esille, että lähtee asiaa selvittämään:

Hmmm … kuulostaapa erikoiselta. Onko vanha liittymäsi ollut nimeltään Tele Finland Mini + Perusnetti, jossa puheluista ja viesteistä veloitettiin 0,07 eur min/kpl ja liittymän hinta oli 14,90 eur/kk? Jos näin on, laitetaan ilman muuta kyselyä eteenpäin mikä tuo nopeus on ollut. Meidänkin saamien infojen mukaan nopeus on ollut 2M, mutta täytyyhän tämä ehdottomasti varmistaa. 🙄

Kyse ei siis ollut siitä, että olisimme kertomaasi epäröineet. Päinvastoin, ilmoituksesi perusteella pääsimme asiaa tutkimaan, tämä virheellinen informaatio selkeni meillekin tosiaan vasta myöhemmin. 


Sainhan minäkin tuon korjatun tiedotteen, tosin vasta 5.10.2023.

Sitä ennen olin kirjoittanut asiasta 2 kertaa lomakkeen kautta. 20.9.2023 sain toiseen yhteydenottoon vastauksen “Ollaan yhteydessä”. Eipä ole mitään kuulunut.

Puhelimeni asetukset nähtävästi valehtelevat, koska mobiiliverkkoasetus näyttää liittymän olevan 4 g verkossa ja paranneltu 4g LTE-tila on käytössä. Telian mielestä käytössä siis 3 g.

Korjatussa tiedotteessa oli näin

 

Samalla hinnalla saisi tuplasti nopeamman uutena asiakkaana? https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/liittyma.aspx?Subscription=Voice&Plan=Rajaton20M

Tarkoitus taitaa olla vain päästä eroon vanhoista, halvemmista liittymistä…

Mutta ei se mitään, operaattori menee vaihtoon tämän vuoksi.


 

Samalla hinnalla saisi tuplasti nopeamman uutena asiakkaana? https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/liittyma.aspx?Subscription=Voice&Plan=Rajaton20M

Tarkoitus taitaa olla vain päästä eroon vanhoista, halvemmista liittymistä…

Mutta ei se mitään, operaattori menee vaihtoon tämän vuoksi.


Ota ihmeessä yhteyttä asiakaspalveluumme ja tiedustele löytyisikö joku sopivampi vaihtoehto tuon ehdotetun liittymän tilalle ennenkuin teet päätöksen operaattorin vaihdosta.


Sainhan minäkin tuon korjatun tiedotteen, tosin vasta 5.10.2023.

Sitä ennen olin kirjoittanut asiasta 2 kertaa lomakkeen kautta. 20.9.2023 sain toiseen yhteydenottoon vastauksen “Ollaan yhteydessä”. Eipä ole mitään kuulunut.

Puhelimeni asetukset nähtävästi valehtelevat, koska mobiiliverkkoasetus näyttää liittymän olevan 4 g verkossa ja paranneltu 4g LTE-tila on käytössä. Telian mielestä käytössä siis 3 g.

Korjatussa tiedotteessa oli näin

 

Samalla hinnalla saisi tuplasti nopeamman uutena asiakkaana? https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/liittyma.aspx?Subscription=Voice&Plan=Rajaton20M

Tarkoitus taitaa olla vain päästä eroon vanhoista, halvemmista liittymistä…

Mutta ei se mitään, operaattori menee vaihtoon tämän vuoksi.

Mitäs ihmettä, miksi saat 10 megaisen liittymän? Minulle sanottiin ettei sellaisia ole enää tarjolla.


 


Ota ihmeessä yhteyttä asiakaspalveluumme ja tiedustele löytyisikö joku sopivampi vaihtoehto tuon ehdotetun liittymän tilalle ennenkuin teet päätöksen operaattorin vaihdosta.

Tuo on täysin turhaa hommaa niin kauan kuin asiakaspalvelusta ei ikinä tarjota parhaita tarjouksia. Ne saa vasta kun pistät liittymän siirron käyntiin. Eli ensin siirto ja vasta sitten päätös kun kaikki ovat lyöneet korttinsa pöytään.


Samalla hinnalla saisi tuplasti nopeamman uutena asiakkaana? https://kauppa.telia.fi/yksityisille/tuotteet/liittyma.aspx?Subscription=Voice&Plan=Rajaton20M

Tarkoitus taitaa olla vain päästä eroon vanhoista, halvemmista liittymistä…

Mutta ei se mitään, operaattori menee vaihtoon tämän vuoksi.

Toivottavasti en ole myöhässä kommenttini kanssa. Haluan vielä vinkata, että pääset halutessasi itse päivittämään liittymäsi Omilla sivuillasi koska vain, eli voit napata sieltä itsellesi  esimerkiksi tuon mainitsemasi Rajaton 20 M liittymän! 🙂


Noniin, eilen se sitten tapahtui. Liittymäni netin nopeus tipahti puoleen ja hinta nousi hieman. Tämä on kuulemma parannus Telian mielestä. 🤣


Noniin, eilen se sitten tapahtui. Liittymäni netin nopeus tipahti puoleen ja hinta nousi hieman. Tämä on kuulemma parannus Telian mielestä. 🤣

Vähän kiinnostaa, olisiko Telia tarjonnut parempaa tarjousta, jos olisivat olleet kartalla mitä ovat tekemässä? Nythän siellä leikittiin hyväntekijää, koska luulivat nostavansa nopeutta. Sitten kun asiaa selvitettiin, niin oho, nyt kävi näin.

Toisille kuitenkin sama liittymä tarjotaan kympillä.


Vähän kiinnostaa, olisiko Telia tarjonnut parempaa tarjousta, jos olisivat olleet kartalla mitä ovat tekemässä? Nythän siellä leikittiin hyväntekijää, koska luulivat nostavansa nopeutta. Sitten kun asiaa selvitettiin, niin oho, nyt kävi näin.

Toisille kuitenkin sama liittymä tarjotaan kympillä.

Olisivat tarjonneet parasta tarjousta vasta, kun laitat sen liittymän siirron käyntiin. Ilman sitä et ikinä saa mitään hyviä tarjouksia nykykäytännöllä. Uhkailet vaihtaa jonnekin niin kappas yhtäkkiä saatkin saman liittymän vitosella tai kympillä paremman.


Vähän kiinnostaa, olisiko Telia tarjonnut parempaa tarjousta, jos olisivat olleet kartalla mitä ovat tekemässä? Nythän siellä leikittiin hyväntekijää, koska luulivat nostavansa nopeutta. Sitten kun asiaa selvitettiin, niin oho, nyt kävi näin.

Toisille kuitenkin sama liittymä tarjotaan kympillä.

Olisivat tarjonneet parasta tarjousta vasta, kun laitat sen liittymän siirron käyntiin. Ilman sitä et ikinä saa mitään hyviä tarjouksia nykykäytännöllä. Uhkailet vaihtaa jonnekin niin kappas yhtäkkiä saatkin saman liittymän vitosella tai kympillä paremman.

Sain tsätin kautta ihan kohtuullisen hinnan vuodeksi. Toki se vuoden jälkeen taas nousee ja joutuu taas neuvottelemaan, mutta näillä mennään.

 

En ole kyllä ihan varma, tajusiko se tsättiasiakaspalvelija vieläkään sitä epäkohtaa, johon tässä asiassa vetosin. 😁


N.32e per liittymä plus laajakaista, modeemi maksu. Tekee jotain 150e kk.elämä maksaa..