Noinhan se on vääjäämättä mennyt monien toimijoiden osalta. Hinnat nousevat, samalla tulee pakkodataa. Perustellaan yhdenmukaistamisella ja sillä, että palvelua parannetaan. Toki jossain määrin pitääkin yhdenmukaistaa eikä voi olla kymmeniä eri liittymätyyppejä samanaikaisesti. Tai voi ehkä olla, mutta se on kallista ja epäkäytännöllistä operaattorille.
Pohjimmiltaan Telia on osakeyhtiö, ja ainoa tarkoitus on tuottaa maksimaalista voittoa osakkeenomistajille. Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että Telia yrittää kaikin tavoin saada kerättyä enemmän rahaa asiakkailta.
Asiakas harvoin saa palkintoja uskollisuudesta, joten jos hinnoittelun nousu tympii, suosittelen katsastamaan muiden operaattorien tarjonnan. -Kun laitat numeronsiirron muualle, saat Telialta todennäköisesti paremman tarjouksen. Hullu maksaa listahintoja nyt muutenkaan.
Täältä kannattaa lukea taktiikoista, miten saa parempia tarjouksia:
https://www.matkapuhelinfoorumi.fi/threads/operaattorikampanjat.41791/page-284
ja
https://www.matkapuhelinfoorumi.fi/threads/operaattorien-vastatarjoukset-winback-pois-l%C3%A4hteville.70997/page-66
nämä ketjut painottaen viimeisimpiä viestejä (tämä vuosi)
p.s. en edusta Teliaa vaan olen ihan asiakas.
Niin, ja noin vähäisellä käytöllä kannattaa siirtyä prepaid-liittymään :)
Moi @tikkakei! Prepaid-liittymää suosittelen minäkin, jos käyttö on noin vähäistä. Aloituspakkauksen saat hintaan 5,90e ja se sisältää 7e saldoa, jonka voit käyttää vaikka pelkkiin puheluihin. Kuukausimaksua ei ole lainkaan, vaan maksat ainoastaan käytön mukaan. Lisätietoa sivuillamme.
Mitä hinnankorotuksiin tulee, niin lakkautamme vähitellen vanhoja liittymätyyppejä ja yksinkertaistamme näin liittymävalikoimaamme. Joissain tapauksissa kasvatamme liittymien nettipakettien kokoa, jolloin myös hinta hieman nousee. Tämä johtuu muun muassa siitä, että asiakkaiden keskimäärin kuukaudessa käyttämän datan määrä kasvaa jatkuvasti.
Huomioithan, että muutoksen yhteydessä myös puhelujen ja tekstiviestien hinta laskee 0,08e -> 0,07e per min/kpl. Puhe- ja viestimäärästä riippuen uudistus saattaa siis jopa tulla aiempaa halvemmaksi.
Jep ja jos numero on tärkeä, niin ei sitä kannata hukata. Laskutusliittymää kun ei tietääkseni saa prepaidiksi.
Vanhaa tuttua liittymänumeroa ei saa sopimuksettomaan prepaidiin, mutta liittymäsopimukselliseen prepaidiin sen voi siirtää, eli Saunalahti Latausliittymään.
Näkyi taas tulleen Telialta tiedote, jotta yhdenmukaistavat liittymiään (=nostavat hintojaan taas reilusti). Eihän siitä edellisestä vastaavasta olekaan kovin kauaa, sitä ennen oli meillä hinnat reilu 12€/kk, nousi 17,90€/kk ja nyt nousis 19,90€/kk. Puheaika kasvais 200->600min/kk, tekstarit 200->600kpl/kk ja netin nopeus 20->100Mbit/s. Noilta vaan ei ole meille mitään hyötyä, 200min paketti riittää vallan hyvin, tekstareita enää paljon kukaan käytä eikä täällä maalla netti toimi kuin jotain luokkaa 3-8Mbit/s nopeudella, vaikka meille pari vuotta sitten myytiin mm mobiili laajakaista Kodin netti, jolle luvattu nopeus takuu 10-50Mbit/s, ei vaan toimi tuota em nopeammin, taitaa vaihtua, jahka kohta hinta nousee, kun n 10€/kk etu poistuu. Liittymäksi riittänee jatkossa ilman pakettia oleva puheajan mukaan hinnoiteltu tai sitten kilpailijan tuotteet.
@ErkkiXC kirjoitti:
Näkyi taas tulleen Telialta tiedote, jotta yhdenmukaistavat liittymiään (=nostavat hintojaan taas reilusti). Eihän siitä edellisestä vastaavasta olekaan kovin kauaa, sitä ennen oli meillä hinnat reilu 12€/kk, nousi 17,90€/kk ja nyt nousis 19,90€/kk. Puheaika kasvais 200->600min/kk, tekstarit 200->600kpl/kk ja netin nopeus 20->100Mbit/s. Noilta vaan ei ole meille mitään hyötyä, 200min paketti riittää vallan hyvin, tekstareita enää paljon kukaan käytä eikä täällä maalla netti toimi kuin jotain luokkaa 3-8Mbit/s nopeudella, vaikka meille pari vuotta sitten myytiin mm mobiili laajakaista Kodin netti, jolle luvattu nopeus takuu 10-50Mbit/s, ei vaan toimi tuota em nopeammin, taitaa vaihtua, jahka kohta hinta nousee, kun n 10€/kk etu poistuu. Liittymäksi riittänee jatkossa ilman pakettia oleva puheajan mukaan hinnoiteltu tai sitten kilpailijan tuotteet.
Oletko @ErkkiXC käynyt tuolla telia.fi -sivuilla katsomassa millaisia liittymäpaketteja siellä on tarjolla. Jos valikoimasta löytyisi joku joka sopisi käyttöösi paremmin. Jos puheminuutteja tulee vähän, ehkäpä S paketti tulisi edullisimmaksi. Kannattaa sekin laskeskella omien puheminuuttien perusteella.