Skip to main content

Miksi liittymän käyttäjä ei pysty tekemään häiriöilmoituksia Telialle?

Henkilö ei saa tehdä häiriöilmoitusta telialle sillä hänellä ei toimi netti ja hän on liittymän käyttäjä, eikä omistaja. Liittymän omistaja asuu satojen kilometrien päässä eikä häiriö koske hänta eikä hän tiedä mitään häiriöstä, niin eikö olisi parempi että liittymän käyttäjä jolla on häiriö voisi tehdä ilmoituksen koska hän tietää parhaiten milloin häiriö alkanut jne.

Mutta ei, Telian mukaan ilmoituksen tulee tehdä henkilö jota häiriö ei koske, ei tiedä mitään häiriöstä ja ei ole myöskään ennen tehnyt häiriöilmoitusta ja ei tiedä mitään tekniikasta.

Sinisellä operaattorilla otettiin häiriöilmoitukset tosissaan ja liittymän käyttäjä pystyi tekemään ilmoituksen häiriöstä ilman mitään ongelmia.

Miksi liittymän käyttäjä ei pysty tekemään häiriöilmoituksia Telialle?

Liittymän käyttäjä voi jättää häiriöilmoituksen liittymästä tai hänen käytössään olevasta palvelusta, vaikka omistaja olisi toinen henkilö. 
 
Yhteydenottotavat / häiriöilmoituksen jättämisen mahdollisuudet ovat liittymän käyttäjällä rajallisemmat liittymän omistajaan verrattuna. Suosittelemmekin ensisijaisesti, että omistaja ilmoittaa asiakaspalveluun tai vaihtoehtoisesti itse Minun Teliassa liittymille käyttäjät, jos liittymä ei ole omistajan käytössä. Käyttäjän tulisi pystyä kertomaan kenen nimissä hänen käytössään oleva palvelu on.
 
Helpointa käyttäjälle on jättää häiriöilmoitus yhteydenottopyyntö -lomakkeella tai soittamalla asiakaspalveluumme mikäli vikatilanteen vuoksi koko palvelun käyttö on estynyt. Viankorjauksen yhteydessä emme viesti liittymän käyttäjälle liittymäsopimuksen tarkemmasta sisällöstä tai kestosta.


Vastaa