Skip to main content
Kysymys

Liittymän peruminen ja avausmaksun hyvitys.

  • 21. heinäkuuta 2024
  • 34 kommenttia
  • 740 katselukertaa

Kysyn miksi Telia rikkoo edelleen sopimusehtojaan. 

Sivujenne mukaan kun liittymä peruutetaan etämyynnin peruutusoikeutta käyttäen 14 vrk sisällä avausmaksu hyvitetään. Käytöstä veloitetaan. 

Kuten joskus aiemminkin  jälleen laskussa velotte tuota avausmaksua. Milloin laskutus oppii noudattamaan sopimusehtoja! 

34 kommenttia

  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 15 kommenttia
  • 21. heinäkuuta 2024

Alla oleva peruuttamisilmoitus on lähetetty onnistuneesti. Peruuttamistilanteessa hyvitämme mahdollisesti etukäteen perityn kytkentämaksun, mutta emme palvelun käytöstä aiheutuneita kustannuksia. Käsittelemme ilmoituksesi kahden arkipäivän kuluessa ja otamme tarvittaessa yhteyttä. 

 

Tässä tietoa peruutuksen jälkeen  saamastani viestistä! 


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 719 kommenttia
  • 21. heinäkuuta 2024
Veitara kirjoitti:

Alla oleva peruuttamisilmoitus on lähetetty onnistuneesti. Peruuttamistilanteessa hyvitämme mahdollisesti etukäteen perityn kytkentämaksun, mutta emme palvelun käytöstä aiheutuneita kustannuksia. Käsittelemme ilmoituksesi kahden arkipäivän kuluessa ja otamme tarvittaessa yhteyttä. 

 

Tässä tietoa peruutuksen jälkeen  saamastani viestistä! 


Moikka @Veitara ja tervetuloa Yhteisöön! Toivottavasti viihdyt ja löydät haluaamasi tietoa täältä😊

Jos tosiaan olet perunut tilauksen 14 vrk sisällä tilauksesta, niin silloin kytkentämaksu poistetaan tai hyvitetään, ja vain mahdollinen käytöstä koitunut kulu peritään. Koska itselläni ei ole pääsyä asiakastietoihin tarkistamaan laskutustilannettasi, niin melkeinpä kehotan odottamaan mahdollista yhteydenottoa tai kysymään vielä meidän asiakaspalvelusta. Olisin kuitenkin luottavaisin mielin ottaen huomioon tuon saamasi viestin. 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 15 kommenttia
  • 21. heinäkuuta 2024

Olen asiaa kysynyt ja saanut ala-arvoisen vastauksen jo ja mukaan avausmaksua ei voida poistaa. Yleensäkin asiakaspalvelusta on erittäin huonot kokemukset. Ei tiedetä ehdoista ja palvelu on jopa ylimielistä. 


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 719 kommenttia
  • 21. heinäkuuta 2024
Veitara kirjoitti:

Olen asiaa kysynyt ja saanut ala-arvoisen vastauksen jo ja mukaan avausmaksua ei voida poistaa. Yleensäkin asiakaspalvelusta on erittäin huonot kokemukset. Ei tiedetä ehdoista ja palvelu on jopa ylimielistä. 

Omasta puolestani en voi kuin pahoitella tilannetta ja saamaasi palvelua😔Tulethan kertomaan, miten tuo asia tuosta nyt etenee, kun muutama päivä on kulunut tai viimeistään, kun laskutuskausi on kulunut. 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 15 kommenttia
  • 22. heinäkuuta 2024

Laskun peruuttamastani liittymästä siis sain ja avausmaksu siinä peritään. Kun asiaa kysyn vastataan kuin jollekin kymmenvuotiaalle. Varsinkin chatissa tapa kohdata asiakas on välillä todella alentavaa. Itse olen aina ollut Telian asiakas, mutta nyt en enää varmasti palaa  mm. asiakaspalvelun heikentymisen takia. 


SonjaNii
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • 160 kommenttia
  • 22. heinäkuuta 2024
Veitara kirjoitti:

Laskun peruuttamastani liittymästä siis sain ja avausmaksu siinä peritään. Kun asiaa kysyn vastataan kuin jollekin kymmenvuotiaalle. Varsinkin chatissa tapa kohdata asiakas on välillä todella alentavaa. Itse olen aina ollut Telian asiakas, mutta nyt en enää varmasti palaa  mm. asiakaspalvelun heikentymisen takia. 

Harmillista kuulla, että olet kokenut meidän chat-palvelun tuolla tavoin. Tietenkään ei ole meidän arvojen mukaista toimia niin, että kohtaamme asiakkaan mainitsemallasi alentavalla tavalla. Mietinkin, jos lähetät tästä meille lomakkeella viestiä, niin asiakaspalvelusta soitetaan sinulle. Löydät lomakkeen täältä. Yhteydenottopyyntöön voit liittää kuvakaappauksen saamastasi viestistä.


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 15 kommenttia
  • 24. heinäkuuta 2024

Olin yhteydessä asiakaspalveluun muunmuassa chatin kautta. Ensin kerrottiin, että avausmaksu olisi hyvitetty. Tänään sitten tarkistin asiaa ja keskustelu siirrettiin kai laskutukseen. Siellä varmaan sama Anne  niminen "  asiakaspalvelija" :) joka joskus aiemmin "palveli" minua teki omia sääntöjään ja sanoi ettei avausmaksua voi poistaa.

Onko tällä "asiakaspalvelijalla" :) sopiva työ kun tuntuu, että kaikki on niin hirveän vaikeaa. Ehkä kannattaisi vaihtaa ammattia jos asiakkaan palveleminen ei kiinnosta. Voiko yksittäinen työntekijä soveltaa omia sääntöjään? Eikö säännöt olekaan kaikille samat. 


SonjaNii
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img+1
  • Ex-telialainen
  • 160 kommenttia
  • 24. heinäkuuta 2024
Veitara kirjoitti:

Olin yhteydessä asiakaspalveluun muunmuassa chatin kautta. Ensin kerrottiin, että avausmaksu olisi hyvitetty. Tänään sitten tarkistin asiaa ja keskustelu siirrettiin kai laskutukseen. Siellä varmaan sama Anne  niminen "  asiakaspalvelija" :) joka joskus aiemmin "palveli" minua teki omia sääntöjään ja sanoi ettei avausmaksua voi poistaa.

Onko tällä "asiakaspalvelijalla" :) sopiva työ kun tuntuu, että kaikki on niin hirveän vaikeaa. Ehkä kannattaisi vaihtaa ammattia jos asiakkaan palveleminen ei kiinnosta. Voiko yksittäinen työntekijä soveltaa omia sääntöjään? Eikö säännöt olekaan kaikille samat. 

Kuulostaa kyllä hyvin erikoiselta. Laitoitko vielä tuon yhteydenottopyyntölomakkeen kautta viestiä kuvakaappauksen kera?


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 15 kommenttia
  • 24. heinäkuuta 2024

Laitoin  sitä kautta viestiä. Vastaukseksi sain joltakin pojalta, ettei asiaan voida ottaa kantaa koska minua ei voida sitä kautta varmaksi tunnistaa eikä siis asiaan ottaa mitään kantaa.

En viitsi enää tässä iässä turhaan leikkiä tyhjän takia... 


PihlaHei
Ex-telialainen
Forum|alt.badge.img
  • Ex-telialainen
  • 96 kommenttia
  • 25. heinäkuuta 2024

Mikä sinulle sanottiin syyksi, ettei tuota avausmaksua voitaisiin hyvittää? 

Veitara kirjoitti:

Olin yhteydessä asiakaspalveluun muunmuassa chatin kautta. Ensin kerrottiin, että avausmaksu olisi hyvitetty.

Tämäkin kuulostaa kummalta, että asiakaspalvelija on katsonut sen näkyvän jo hyvitettynä. Suosittelisin kyllä varmistamaan chatin kautta, onko avausmaksu hyvitetty seuraavalla laskulla – toki se selviää myös seuraavan laskutuskauden päätyttyä. Myös omasta puolestani pahoittelut, että tällaista asiaa joutuu selvittämään näinkin useilla yhteydenotoilla.


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 15 kommenttia
  • 25. maaliskuuta 2025

Jälleen sama asia. Kun liittymästä laittaa etämyynnin 14 vrk perumisaikana perumisen seuraavassa laskussa avausmaksua veloitetaan vaikka perumisilmoituksen yhteydessä tulee sähköpostiin selkeä vahvistus jossa myös mainitaan että avausmaksu hyvitetään. Vain käytöstä veloitetaan. Nyt asiaa mm chatissa on joku"Jaakko"  niminen hoitanut. Jostain syystä chat keskustelut ei näy kohdallani omateliassa!!?? Tämän takia olen jokaisen keskustelun ottanut talteen jotta todiste erittäin huonosta ja töykeästä palvelusta on todisteena. Kun asiasta valitin ainoa mitä Telia teki on,että asetti  palveluiden avauskiellon? Onneksi on muita parempia operaattoreita! Onkohan nyt hieman asiat sekaisin Telian asiakaspalvelussa. Puuttuuko perehdyttäminen? Väärän asenteen omaavia nuoria palkattu?  


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1685 kommenttia
  • 25. maaliskuuta 2025
Veitara kirjoitti:

Jälleen sama asia. Kun liittymästä laittaa etämyynnin 14 vrk perumisaikana perumisen seuraavassa laskussa avausmaksua veloitetaan vaikka perumisilmoituksen yhteydessä tulee sähköpostiin selkeä vahvistus jossa myös mainitaan että avausmaksu hyvitetään. Vain käytöstä veloitetaan. 

Näin ei tietenkään saisi olla, että liittymän avausmaksua laskutetaan, jos liittymä on irtisanottu etämyynnin 14 vuorokauden peruutusoikeutta käyttäen. 

 

Veitara kirjoitti:

Nyt asiaa mm chatissa on joku"Jaakko"  niminen hoitanut. Jostain syystä chat keskustelut ei näy kohdallani omateliassa!!?? Tämän takia olen jokaisen keskustelun ottanut talteen jotta todiste erittäin huonosta ja töykeästä palvelusta on todisteena. Kun asiasta valitin ainoa mitä Telia teki on,että asetti  palveluiden avauskiellon? Onneksi on muita parempia operaattoreita! Onkohan nyt hieman asiat sekaisin Telian asiakaspalvelussa. Puuttuuko perehdyttäminen? Väärän asenteen omaavia nuoria palkattu?  

Oletko käynyt selaimella Minun Teliassa? Minun Telia -sovelluksella näyttää ainakin omalla laitteellani puuttuvan keskusteluhistoria kokonaan, mutta tiedot löytyvät selaimen kautta.

Saitko chatin Jaakon kanssa varmistettua virheellisesti laskutetun avausmaksun hyvityksen? 

Reklamointi ei koskaan ole pätevä syy palveluiden avauskiellolle. Asiakas tai asiakkaan edunvalvoja voi pyytää avauskieltoa. Myös me voimme määrittää väliaikaisen uusien palveluiden avauskiellon tai nykyisten palveluiden maksullisten lisäpalveluiden tilauskiellon tietyissä tilanteissa. Meidän puolelta avauskielto asetetaan tyypillisesti joko luottotappioiden tai väärinkäytösten ehkäisemiseksi. 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 15 kommenttia
  • 25. maaliskuuta 2025

En saanut sovittua hyvitystä. 

Olen käynyt myös selaimella Minun Teliassa. Keskustelut eivät ole näkyvissä siitä lähtien kun asiasta olin yhteydessä monta kertaa 

En ole pyytänyt avauskieltoa eikä ole edunvalvojatakaan:)

Eikä myöskään väärinkäytöksiä?? Luottotiedot on aina olleet kunnossa. Omalla elämänkokemuksellani sekä pitkällä  ammatillisella kokemuksella koen saamani palvelun hyvin alentavasti.

Hyvin omavaltaista käytöstä mielestäni!


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • 1685 kommenttia
  • 25. maaliskuuta 2025
Veitara kirjoitti:

En saanut sovittua hyvitystä. 

Olen käynyt myös selaimella Minun Teliassa. Keskustelut eivät ole näkyvissä siitä lähtien kun asiasta olin yhteydessä monta kertaa 

Kirjaathan meille reklamaation virheellisestä veloituksesta, jotta lasku saadaan korjattua.

Keskustelujen tulisi löytyä Minun Teliassa Laskut ja Viestit osiosta kohdasta Chat-historia. Näetkö siellä ollenkaan keskutelujen yhteenvetoja vai puuttuvatko vain uusimmat keskustelut?

Veitara kirjoitti:

En ole pyytänyt avauskieltoa eikä ole edunvalvojatakaan:)

Eikä myöskään väärinkäytöksiä?? Luottotiedot on aina olleet kunnossa. Omalla elämänkokemuksellani sekä pitkällä  ammatillisella kokemuksella koen saamani palvelun hyvin alentavasti.

Hyvin omavaltaista käytöstä mielestäni!

Harvoin asiakkaat itse pyytävät palveluiden avauskieltoa. Ja nekin avauskieltoa haluavat tekevät sen yleensä omaehtoisen luottokiellon kautta. Kommentoin asiaan liittyen vain yleisellä tasolla, enkä halunnut arvailla syytä miksi juuri sinulle on laitettu avauskielto. Perusteeton luottokielto tai uusien palveluiden avauskielto ei tietenkään ole liiketoiminnan kannalta hyvä asia. Kysyitkö syytä asiakaspalvelustamme? 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 15 kommenttia
  • 25. maaliskuuta 2025

Kaikki on tehty mitä ehdotti. Turhaan ...


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1771 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025
Veitara kirjoitti:

Kaikki on tehty mitä ehdotti. Turhaan ...



Eli olet tehnyt meille jo kirjallisen reklamaation kuten tuossa aiemmin ehdotettiin, se on käsitelty mutta siltikään avausmaksua ei ole hyvitetty? Entä käsiteltiinkö reklamaatiossa myös tuota avauskieltoa? Mitä siitä sait vastaukseksi. 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 15 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025
Merja_J kirjoitti:
Veitara kirjoitti:

Kaikki on tehty mitä ehdotti. Turhaan ...



Eli olet tehnyt meille jo kirjallisen reklamaation kuten tuossa aiemmin ehdotettiin, se on käsitelty mutta siltikään avausmaksua ei ole hyvitetty? Entä käsiteltiinkö reklamaatiossa myös tuota avauskieltoa? Mitä siitä sait vastaukseksi. 

Juurikin näin. Sain vastauksen ettei chat keskusteluun jossa avausmaksun hyvitys evättiin tehdä muutoksia.

Avauskiellosta olen nyt laittanut sekä kuuluttaja toiminnasta vastaavalle sekä oikeus- ja lakiasiainjohtajalle tietoa asiasta. Nimiä en mainitse luonnollisesti,mutta tietänette keitä he ovat.

Avauskiellosta en ole saanut järkeviä perusteluja. Nähtävästi parin liittymän peruutus ja omien oikeuksien puolustaminen sai sen aikaan.

Nämä keskustelut eivät vie asiaa yhtään eteenpäin.

Mielelläni asiaa hoidan yksityisviesteillä/ muilla tavoin jatkossa.

Liittymä muuten luvattiin,mutta joku teki siihen täyskäännöksen. Varmaan oma kommentointini  tähän pahensi asiaa.


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1771 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025
Veitara kirjoitti:

Juurikin näin. Sain vastauksen ettei chat keskusteluun jossa avausmaksun hyvitys evättiin tehdä muutoksia.

Avauskiellosta olen nyt laittanut sekä kuuluttaja toiminnasta vastaavalle sekä oikeus- ja lakiasiainjohtajalle tietoa asiasta. Nimiä en mainitse luonnollisesti,mutta tietänette keitä he ovat.

Avauskiellosta en ole saanut järkeviä perusteluja. Nähtävästi parin liittymän peruutus ja omien oikeuksien puolustaminen sai sen aikaan.

Nämä keskustelut eivät vie asiaa yhtään eteenpäin.

Mielelläni asiaa hoidan yksityisviesteillä/ muilla tavoin jatkossa.

Liittymä muuten luvattiin,mutta joku teki siihen täyskäännöksen. Varmaan oma kommentointini  tähän pahensi asiaa.


Ilman asiakastietoja on melko mahdotonta sanoa mitä kaikkea tässä on tapahtunut ja miksi on päädytty avausestoon ja siihen ettei avausmaksua hyvitetä. Jos liittymiä availee ja sulkee toistuvasti, tai tilaa ja peruu toistuvasti, voi tämä toki vaikuttaa molempiin. Kuten sanottu, täällä Yhteisössä emme asiaa pääse tämän enempää selvittämään. 

Täällä käydyt keskustelut eivät kuitenkaan vaikuta siihen mitä asiakaspalvelussa tapahtuu. Yhteisössä toimitaan nimimerkeillä eikä niitä voida yhdistää tiettyyn asiakkaaseen. Siinä mielessä voit jatkossakin kommentoida vapaasti. 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 15 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025
Merja_J kirjoitti:
Veitara kirjoitti:

Juurikin näin. Sain vastauksen ettei chat keskusteluun jossa avausmaksun hyvitys evättiin tehdä muutoksia.

Avauskiellosta olen nyt laittanut sekä kuuluttaja toiminnasta vastaavalle sekä oikeus- ja lakiasiainjohtajalle tietoa asiasta. Nimiä en mainitse luonnollisesti,mutta tietänette keitä he ovat.

Avauskiellosta en ole saanut järkeviä perusteluja. Nähtävästi parin liittymän peruutus ja omien oikeuksien puolustaminen sai sen aikaan.

Nämä keskustelut eivät vie asiaa yhtään eteenpäin.

Mielelläni asiaa hoidan yksityisviesteillä/ muilla tavoin jatkossa.

Liittymä muuten luvattiin,mutta joku teki siihen täyskäännöksen. Varmaan oma kommentointini  tähän pahensi asiaa.


Ilman asiakastietoja on melko mahdotonta sanoa mitä kaikkea tässä on tapahtunut ja miksi on päädytty avausestoon ja siihen ettei avausmaksua hyvitetä. Jos liittymiä availee ja sulkee toistuvasti, tai tilaa ja peruu toistuvasti, voi tämä toki vaikuttaa molempiin. Kuten sanottu, täällä Yhteisössä emme asiaa pääse tämän enempää selvittämään. 
 Yhteisössä toimitaan nimimerkeillä eikä niitä voida yhdistää tiettyyn asiakkaaseen. 

Viestisi perusteella tuli vahva tunne,että kuitenkin yhdistät tapauksen minuun!

 


kustaa1967
Irkkaaja
  • 1582 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025
Merja_J kirjoitti:

Täällä käydyt keskustelut eivät kuitenkaan vaikuta siihen mitä asiakaspalvelussa tapahtuu. Yhteisössä toimitaan nimimerkeillä eikä niitä voida yhdistää tiettyyn asiakkaaseen. Siinä mielessä voit jatkossakin kommentoida vapaasti. 

Ei tuo kuulosta ihan uskottavalta , kun tänne Yhteisöön rekisteröidytään ja kirjaudutaan Telia-tunnuksella. Telia-tunnuksen luomisessa tarvitaan vahvaa tunnistautumista eli kyllä teillä ne nimimerkkien henkilötiedot on. Eri asia on käytättekö niitä ja sitähän me emme tiedä.


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1771 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025
Veitara kirjoitti:
Merja_J kirjoitti:


Ilman asiakastietoja on melko mahdotonta sanoa mitä kaikkea tässä on tapahtunut ja miksi on päädytty avausestoon ja siihen ettei avausmaksua hyvitetä. Jos liittymiä availee ja sulkee toistuvasti, tai tilaa ja peruu toistuvasti, voi tämä toki vaikuttaa molempiin. Kuten sanottu, täällä Yhteisössä emme asiaa pääse tämän enempää selvittämään. 
 Yhteisössä toimitaan nimimerkeillä eikä niitä voida yhdistää tiettyyn asiakkaaseen. 

Viestisi perusteella tuli vahva tunne,että kuitenkin yhdistät tapauksen minuun!

 

Useiden vuosien kokemus asiakaspalvelutyöstä antaa jonkinlaisen pohjan, jonka perusteella voi ilman asiakastietoja arvailla mitä missäkin tapauksessa on saattanut tapahtua. Kuten sanottu, nimimerkkisi ei kerro meille kuka olet, oletko asiakkaamme, tai mitään muutakaan asiakaskohtaista tietoa. Olemme kuitenkin suurin osa moderaattoreista työskennelleet aiemmin vuosia asiakaspalvelussa ja sieltä kokemusta on karttunut todella monenlaisista asioista. Näin voimme ainakin kirjoitusten pohjalta arvailla mitä missäkin tapauksessa on saattanut tapahtua ja ohjeistaa asiakkaita sen pohjalta. 
 


  • Aloittaja
  • Morsettaja
  • 15 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025
kustaa1967 kirjoitti:
Merja_J kirjoitti:

Täällä käydyt keskustelut eivät kuitenkaan vaikuta siihen mitä asiakaspalvelussa tapahtuu. Yhteisössä toimitaan nimimerkeillä eikä niitä voida yhdistää tiettyyn asiakkaaseen. Siinä mielessä voit jatkossakin kommentoida vapaasti. 

Ei tuo kuulosta ihan uskottavalta , kun tänne Yhteisöön rekisteröidytään ja kirjaudutaan Telia-tunnuksella. Telia-tunnuksen luomisessa tarvitaan vahvaa tunnistautumista eli kyllä teillä ne nimimerkkien henkilötiedot on. Eri asia on käytättekö niitä ja sitähän me emme tiedä.

Juurikin näin. Tässä olen kustaa1967 kanssa aivan samaa mieltä. Tästä olen luullut aiemminkin toiselta taholta,että Telia tarkkaan pystyy yhdistämään rekisteröinnit ja asiakkuuden. Arvelen,että myös käyttävät niitä. Siis vain arvelen:)


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 1771 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025
Veitara kirjoitti:
kustaa1967 kirjoitti:
Merja_J kirjoitti:

Täällä käydyt keskustelut eivät kuitenkaan vaikuta siihen mitä asiakaspalvelussa tapahtuu. Yhteisössä toimitaan nimimerkeillä eikä niitä voida yhdistää tiettyyn asiakkaaseen. Siinä mielessä voit jatkossakin kommentoida vapaasti. 

Ei tuo kuulosta ihan uskottavalta , kun tänne Yhteisöön rekisteröidytään ja kirjaudutaan Telia-tunnuksella. Telia-tunnuksen luomisessa tarvitaan vahvaa tunnistautumista eli kyllä teillä ne nimimerkkien henkilötiedot on. Eri asia on käytättekö niitä ja sitähän me emme tiedä.

Juurikin näin. Tässä olen kustaa1967 kanssa aivan samaa mieltä. Tästä olen luullut aiemminkin toiselta taholta,että Telia tarkkaan pystyy yhdistämään rekisteröinnit ja asiakkuuden. Arvelen,että myös käyttävät niitä. Siis vain arvelen:)



Sähköpostiosoitteen jokainen antaa rekisteröinnin yhteydessä, mutta me moderaattorit emme tee sillä tiedolla varsinaisesti mitään emmekä ole noiden osoitteiden kanssa tekemisissä, koska emme niitä tarvitse.

Kuten varmasti tiedätte, meitäkin koskee tarkat tietosuojasäännökset ja toimimme GDPR-säännösten mukaisesti. Meillä ei ole oikeutta “yhdistellä” asiakkaiden antamia tietoja, eikä meillä ole edes niihin pääsyäkään. Asiakastietojen tarkistelu vaatii aina asiakkaan vahvan tunnistamisen ja sellaista ei täällä Yhteisössä ole käytössä. Täällä keskusteluissa toimimme ainoastaan nimimerkkien turvin ja se ei asiakkaan taustoista vielä kerro mitään. 

Kuten aiemmin mainitsinkin niin useiden vuosien asiakaspalvelukokemuksesta on se hyöty että kaikenlaisia tapauksia on tullut vastaan matkan varrella. Välttämättä ei aina tarvitsekaan niitä asiakastietoja, kun voi oman kokemuksen pohjalta avata asioita ja kertoa mistä todennäköisesti jokin asia johtuu. 


kustaa1967
Irkkaaja
  • 1582 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025
Merja_J kirjoitti:

Sähköpostiosoitteen jokainen antaa rekisteröinnin yhteydessä, mutta me moderaattorit emme tee sillä tiedolla varsinaisesti mitään emmekä ole noiden osoitteiden kanssa tekemisissä, koska emme niitä tarvitse.

Eipä tänne enää pääse rekisteröitymään pelkällä sähköpostiosoitteella. Se aika on jo jäänyt taakse.

Jos haluat tänne rekisteröityä ja luoda nimimerkin , niin sinun pitää ensin luoda Telia-tili , jos sellaista ei vielä ole  ja antaa siihen liittyvä sähköpostiosoite ja salasana. On myös käytettävä vahvaa tunnistautumista pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella , että prosessin saa päätökseen. Kun se Telia-tili on luotu , niin siinä ilmoitetulla sähköpostiosoitteella ja salasanalla sitten pääsee myös tänne Yhteisöön , jossa sinut sitten tunnistetaan ilmoittamallasi nimimerkillä.

Sitä en tiedä mitä te niillä vahvan tunnistuksen tiedoilla teette ja epäilen , että ette ole halukkaita siitä mitään kertomaan.


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 10350 kommenttia
  • 26. maaliskuuta 2025
kustaa1967 kirjoitti:

Eipä tänne enää pääse rekisteröitymään pelkällä sähköpostiosoitteella. Se aika on jo jäänyt taakse.

Jos haluat tänne rekisteröityä ja luoda nimimerkin , niin sinun pitää ensin luoda Telia-tili , jos sellaista ei vielä ole  ja antaa siihen liittyvä sähköpostiosoite ja salasana. On myös käytettävä vahvaa tunnistautumista pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella , että prosessin saa päätökseen. Kun se Telia-tili on luotu , niin siinä ilmoitetulla sähköpostiosoitteella ja salasanalla sitten pääsee myös tänne Yhteisöön , jossa sinut sitten tunnistetaan ilmoittamallasi nimimerkillä.

Sitä en tiedä mitä te niillä vahvan tunnistuksen tiedoilla teette ja epäilen , että ette ole halukkaita siitä mitään kertomaan.

Pääsee pääsee ja nimenomaan ja vain pelkällä sähköpostiosoitteella 😊

Tässä kuvankaappaukset siitä, kun uusi jäsen rekisteröityy Yhteisöön:

Rekisteröityminen lähtee Luo tunnus Telia Yhteisöön -linkistä

 

Päästään tähän näkymään, jossa pakollisia tietoja on vain mailiosoite ja salasana

 

Tämän jälkeen sähköpostiin menee koodi, joka pitää syöttää tähän ikkunaan

 

Lopuksi valitaan vielä nimimerkki

 

Telia Tilissä on tosiaan mahdollisuus kirjautua Mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla (koska Telia Tili on käytössä tällä hetkellä myös Telian yritysasiakkailla), mutta niitä ei ole täällä Yhteisössä käytössä / käytettävissä.

Alla olevan linkin takana on lisää juttua Telia Tilistä, mutta lainaan sieltä tähän kohtaan oleellisimman:

Kuten ollaan keskusteltu aiemmin niin Yhteisön tunnusuudistus liittyy Telian tunnusuudistuksiin. Otamme tässä uudistuksessa käyttöön Telia Tilin nyt täällä Yhteisössä ja myöhemmin se tulee käyttöön myös meidän kuluttaja-asiakkaille. Telia Tili tulee mahdollistamaan pääsyn Telian palveluihin, yksillä tunnuksilla. Voit kuitenkin jatkossakin käyttää Yhteisöä ilman, että se on liitetty asiakkuuteesi mutta jos haluat, niin voit tulevaisuudessa kirjautua sekä Yhteisöön että Minun Teliaan samoilla tunnuksilla.

 

Eli tällä hetkellä Yhteisö ja Telia Tili eivät ole linkitetty asiakkuuteen. Tulevaisuudessa se on mahdollista, mutta ei pakollista.


Vastaa