Skip to main content
Kysymys

Liittymän peruminen ja avausmaksun hyvitys.

  • 21. heinäkuuta 2024
  • 34 kommenttia
  • 760 katselukertaa

Näytä ensimmäinen kirjoitus

  • Morsettaja
  • 26. maaliskuuta 2025
Merja_J kirjoitti:

Kuten varmasti tiedätte, meitäkin koskee tarkat tietosuojasäännökset ja toimimme GDPR-säännösten mukaisesti. Meillä ei ole oikeutta “yhdistellä” asiakkaiden antamia tietoja, eikä meillä ole edes niihin pääsyäkään. Asiakastietojen tarkistelu vaatii aina asiakkaan vahvan tunnistamisen ja sellaista ei täällä Yhteisössä ole käytössä. Täällä keskusteluissa toimimme ainoastaan nimimerkkien turvin ja se ei asiakkaan taustoista vielä kerro mitään. 

Kuten aiemmin mainitsinkin niin useiden vuosien asiakaspalvelukokemuksesta on se hyöty että kaikenlaisia tapauksia on tullut vastaan matkan varrella. Välttämättä ei aina tarvitsekaan niitä asiakastietoja, kun voi oman kokemuksen pohjalta avata asioita ja kertoa mistä todennäköisesti jokin asia johtuu. 

Niin. Itselläni 35 vuoden kokemus on tuonut sen,että pitää olla faktaa taustalla. Ei se niin mene,että jos joskus on tietty asiakastilanne mennyt tietyllä tavalla aina taustalla on sama syy asioihin. Eli todennäköisyys on aika huono perustelu asioiden kulkuun. 


  • Morsettaja
  • 26. maaliskuuta 2025

Vielä kerran sopimusehdot.

Tämmönen viesti tulee kun tekee perumisilmoituksen. Eikö tämä ole aika sitova ettei avausmaksua peritä. Kun asia ei etene Telian kautta olen sitä vienyt eteenpäin.

"Alla oleva peruuttamisilmoitus on lähetetty onnistuneesti. Peruuttamistilanteessa hyvitämme mahdollisesti etukäteen perityn kytkentämaksun, mutta emme palvelun käytöstä aiheutuneita kustannuksia. Käsittelemme ilmoituksesi kahden arkipäivän kuluessa ja otamme tarvittaessa yhteyttä sinuun."


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 26. maaliskuuta 2025

Huutelen täältä taustalta, mutta olemme täällä Yhteisössä täysin sen varassa, mitä kukin jäsen täällä kertoo ja kirjoittaa. Taustatietoja ei ole käytettävissä, että osaisimme niiden pohjalta muotoilla vastauksen.

 

Veitara kirjoitti:

Niin. Itselläni 35 vuoden kokemus on tuonut sen,että pitää olla faktaa taustalla. Ei se niin mene,että jos joskus on tietty asiakastilanne mennyt tietyllä tavalla aina taustalla on sama syy asioihin. Eli todennäköisyys on aika huono perustelu asioiden kulkuun. 

Olet aiemmin kirjoittanut mm. näin:

 

Veitara kirjoitti:

...ainoa mitä Telia teki on,että asetti  palveluiden avauskiellon?

Jos tuollainen avauskielto on lisätty, niin siihen on ollut varmasti hyvä syy. Joka ehkä liittynee tähän, mitä itsekin pohdit. Alleviivasin kohdan, johon viittaan:

 

Veitara kirjoitti:

Avauskiellosta en ole saanut järkeviä perusteluja. Nähtävästi parin liittymän peruutus ja omien oikeuksien puolustaminen sai sen aikaan.

 

Arvailuja kuitenkin vain.

 

Veitara kirjoitti:

Nämä keskustelut eivät vie asiaa yhtään eteenpäin.

Tämä on juurikin näin, Yhteisö ei ole asiakaspalvelukanava siinä missä vaikka puhelinpalvelu tai chat. Yhteisö on pääosin käyttäjien välistä keskustelua varten, vaikkakin meitä telialaisia on täällä mukana myös. Täällä jutellaan asioista yleisellä tasolla, juurikin sen tiedon perusteella mitä kukin kertoo. Jos yleisillä neuvoilla asia ei ratkea niin silloin pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.

 

Veitara kirjoitti:

Vielä kerran sopimusehdot.

Tämmönen viesti tulee kun tekee perumisilmoituksen. Eikö tämä ole aika sitova ettei avausmaksua peritä. Kun asia ei etene Telian kautta olen sitä vienyt eteenpäin.

"Alla oleva peruuttamisilmoitus on lähetetty onnistuneesti. Peruuttamistilanteessa hyvitämme mahdollisesti etukäteen perityn kytkentämaksun, mutta emme palvelun käytöstä aiheutuneita kustannuksia. Käsittelemme ilmoituksesi kahden arkipäivän kuluessa ja otamme tarvittaessa yhteyttä sinuun."

Kuten tuossa yllä niin jos asia ei selviä Yhteisössä yleisillä neuvoilla niin sitten yhteys asiakaspalveluun.


kustaa1967
Irkkaaja
  • 26. maaliskuuta 2025
TeroRe kirjoitti:

Eli tällä hetkellä Yhteisö ja Telia Tili eivät ole linkitetty asiakkuuteen. Tulevaisuudessa se on mahdollista, mutta ei pakollista.

Hmmm….

En ole mikään yritysasiakas ja minulla Telia-tilillä näkyy palveluina tämä Yhteisö ja Telia-tilini tunnuksilla pääsen Yhteisöön.

No jos se Telia-tili ei ole pakollinen täällä Yhteisössä , niin sen olin jo unohtanut , kun tuo tilitiedoilla kirjautuminen on ollut käytössä jo jonkun aikaa.


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 26. maaliskuuta 2025
kustaa1967 kirjoitti:

En ole mikään yritysasiakas ja minulla Telia-tilillä näkyy palveluina tämä Yhteisö ja Telia-tilini tunnuksilla pääsen Yhteisöön.

Kyllä, niin myös minulla ja kaikilla muillakin näkyy. Mutta Telia Tili -tunnuksillasi et pääse kirjautumaan Minun Teliaan, sillä pääsee vain tänne Yhteisöön.

Tulevaisuudessa, kunhan Telia Tili tulee käyttöön myös kuluttaja-asiakkaille, niin silloin sinulla ja muillakin on halutessasi mahdollisuus yhdistää Telia Tili asiakkuutesi kanssa. Ja silloin pääset samalla Telia Tili -tunnuksella sekä Yhteisöön, että Minun Teliaan.

Tuota yhdistämistä ei ole kuitenkaan tosiaan pakko tehdä.

 

kustaa1967 kirjoitti:

No jos se Telia-tili ei ole pakollinen täällä Yhteisössä , niin sen olin jo unohtanut , kun tuo tilitiedoilla kirjautuminen on ollut käytössä jo jonkun aikaa.

Se nimenomaan on pakollinen 😀


  • Morsettaja
  • 26. maaliskuuta 2025
TeroRe kirjoitti:

Huutelen täältä taustalta, mutta olemme täällä Yhteisössä täysin sen varassa, mitä kukin jäsen täällä kertoo ja kirjoittaa. Taustatietoja ei ole käytettävissä, että osaisimme niiden pohjalta muotoilla vastauksen.

 

Veitara kirjoitti:

Niin. Itselläni 35 vuoden kokemus on tuonut sen,että pitää olla faktaa taustalla. Ei se niin mene,että jos joskus on tietty asiakastilanne mennyt tietyllä tavalla aina taustalla on sama syy asioihin. Eli todennäköisyys on aika huono perustelu asioiden kulkuun. 

Olet aiemmin kirjoittanut mm. näin:

 

Veitara kirjoitti:

...ainoa mitä Telia teki on,että asetti  palveluiden avauskiellon?

Jos tuollainen avauskielto on lisätty, niin siihen on ollut varmasti hyvä syy. Joka ehkä liittynee tähän, mitä itsekin pohdit. Alleviivasin kohdan, johon viittaan:

 

Veitara kirjoitti:

Avauskiellosta en ole saanut järkeviä perusteluja. Nähtävästi parin liittymän peruutus ja omien oikeuksien puolustaminen sai sen aikaan.

 

Arvailuja kuitenkin vain.

 

Veitara kirjoitti:

Nämä keskustelut eivät vie asiaa yhtään eteenpäin.

Tämä on juurikin näin, Yhteisö ei ole asiakaspalvelukanava siinä missä vaikka puhelinpalvelu tai chat. Yhteisö on pääosin käyttäjien välistä keskustelua varten, vaikkakin meitä telialaisia on täällä mukana myös. Täällä jutellaan asioista yleisellä tasolla, juurikin sen tiedon perusteella mitä kukin kertoo. Jos yleisillä neuvoilla asia ei ratkea niin silloin pyydämme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.

 

Veitara kirjoitti:

Vielä kerran sopimusehdot.

Tämmönen viesti tulee kun tekee perumisilmoituksen. Eikö tämä ole aika sitova ettei avausmaksua peritä. Kun asia ei etene Telian kautta olen sitä vienyt eteenpäin.

"Alla oleva peruuttamisilmoitus on lähetetty onnistuneesti. Peruuttamistilanteessa hyvitämme mahdollisesti etukäteen perityn kytkentämaksun, mutta emme palvelun käytöstä aiheutuneita kustannuksia. Käsittelemme ilmoituksesi kahden arkipäivän kuluessa ja otamme tarvittaessa yhteyttä sinuun."

Kuten tuossa yllä niin jos asia ei selviä Yhteisössä yleisillä neuvoilla niin sitten yhteys asiakaspalveluun.

Kuten mainitsin OLEN ollut yhteydessä asiakaspalveluun useita kertoja!? Ei siellä osata hoitaa ehtojen mukaisesti asioita.


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 26. maaliskuuta 2025
Veitara kirjoitti:

Kuten mainitsin OLEN ollut yhteydessä asiakaspalveluun useita kertoja!? Ei siellä osata hoitaa ehtojen mukaisesti asioita.

Kyllä, halusin kuitenkin vielä tuota korostaa.

Kerroit, että olet vienyt asiaa eteenpäin toisaalle. Hyvä, se on sitten tässä kohtaa enää ainoa keino edistää asiaa.

Pyydän minäkin että kerrot sitten, miten asia päättyi. Kiitos jo etukäteen 🙂


kustaa1967
Irkkaaja
  • 26. maaliskuuta 2025
TeroRe kirjoitti:
kustaa1967 kirjoitti:

En ole mikään yritysasiakas ja minulla Telia-tilillä näkyy palveluina tämä Yhteisö ja Telia-tilini tunnuksilla pääsen Yhteisöön.

Kyllä, niin myös minulla ja kaikilla muillakin näkyy. Mutta Telia Tili -tunnuksillasi et pääse kirjautumaan Minun Teliaan, sillä pääsee vain tänne Yhteisöön.

Tulevaisuudessa, kunhan Telia Tili tulee käyttöön myös kuluttaja-asiakkaille, niin silloin sinulla ja muillakin on halutessasi mahdollisuus yhdistää Telia Tili asiakkuutesi kanssa. Ja silloin pääset samalla Telia Tili -tunnuksella sekä Yhteisöön, että Minun Teliaan.

Tuota yhdistämistä ei ole kuitenkaan tosiaan pakko tehdä.

 

kustaa1967 kirjoitti:

No jos se Telia-tili ei ole pakollinen täällä Yhteisössä , niin sen olin jo unohtanut , kun tuo tilitiedoilla kirjautuminen on ollut käytössä jo jonkun aikaa.

Se nimenomaan on pakollinen 😀

No höh.

Pikku hiljaa alkaa muisti palailemaan. Nuo tunnukset ovat sen verran muuttuneet viime aikoina , että ei ne pysy muistissa kauan , kun uuden luominen on vain kertatapahtuma.

No niin näillä mennään taas pätkä.


TeroRe
Yhteisömanageri
Forum|alt.badge.img+4
  • Yhteisömanageri
  • 27. maaliskuuta 2025
kustaa1967 kirjoitti:

No höh.

Pikku hiljaa alkaa muisti palailemaan. Nuo tunnukset ovat sen verran muuttuneet viime aikoina , että ei ne pysy muistissa kauan , kun uuden luominen on vain kertatapahtuma.

No niin näillä mennään taas pätkä.

Kyllä ja pahoittelut, että ne ovat muuttuneet. Ajan myötä alkaa tulla tutuksi 🙂


Vastaa