Kyllä täytyy sanoa että kyllä on mennyt hankalaksi liittymän vaihto. Alkaa tuo soppari loppua ja pitäis uusia. Niimpä Elisalle kyselyä ja hyvä tarjous Telialle ei tunnu olevan väliä vanhat asiakkaat. Tulikin juuri Elisalta ilmoitus milloin lähestyy kytkentä. Kumma että 4g tehdään kalliimmaksi kuin 5g luulisi olevan päin vastoin. No joka tapauksessa kysymys todellakin kuuluu Eikö vanhoista aisakkaista ole väliä.
Tarjousjakso kestää tyypillisesti 12 tai 24 kk liittymän avauksesta tai sen päivittämisestä. Tarjousjakson jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana sen hetkisen hinnaston mukaisesti. Oletko jo kerennyt tarkistaa Minun Telian kautta onko siellä suosituksia liittymän päivitykselle? Meiltä myös monissa tapauksissa tulee suoraan jatkotarjous liittymiin, tai ilmoitus kampanjaedun päättymisestä jolloin Minun Teliasta voit näppärästi tarkistaa saatavilla olevat vaihtoehdot.
Asiakaspalvelumme voi myös tarjota uutta etujaksoa, jotta liittymä saadaan pidettyä meillä käytössä. Meille on nykyasiakkaamme ehdottoman tärkeitä, ja jos etujakson päättyessä ei suoraan yhteydenottoa suuntaasi ole kuulunut, niin voit jättää meille myös soittopyynnön lomakkeella. Myös Minun Teliassa vuorokauden ympäri avoinna olevan chatin kautta voimme katsoa vaihtoehtoja, jos liittymän päivityssivulta ei suoraan tarjottu sinulle sopivia vaihtoehtoja.
Yksikään operaattori ei “välitä” vanhoista asiakkaistaan tippaakaan, kunnes nämä käynnistävät siirron toiselle operaattorille. Vasta sitten saa parhaat tarjoukset. Tämä ole muuttunut mihinkään vuosikausiin, eikä tosiaan parane mitenkään vaihtamalla. Itsekin laitoin Elisan törkeän ylihintaiset liittymät tilaukseen niin kohta sai taas Telialta järkihintaisille jatkoa.
Kyllä täytyy sanoa että kyllä on mennyt hankalaksi liittymän vaihto. Alkaa tuo soppari loppua ja pitäis uusia. Niimpä Elisalle kyselyä ja hyvä tarjous Telialle ei tunnu olevan väliä vanhat asiakkaat. Tulikin juuri Elisalta ilmoitus milloin lähestyy kytkentä. Kumma että 4g tehdään kalliimmaksi kuin 5g luulisi olevan päin vastoin. No joka tapauksessa kysymys todellakin kuuluu Eikö vanhoista aisakkaista ole väliä.
Tässä tilanteessa kannattaa mielestäni ottaa itse yhteyttä Telian asiakaspalveluun joko soittamalla tai kirjautuneena chatin kautta ja kysyä jatkotarjousta nykyiselle liittymälle. Kun liittymän numeronsiirto on käynnissä toiselle operaattorille, niin Telian asiakaspalvelusta on kysymällä saanut viime aikoina Rajaton 200 M -liittymän hintaan 15,99 €/kk tai 17,99 €/kk ja kaupan päälle on tullut yleensä vielä 50 € Lidl-lahjakortti.
Jos asiakaspalvelusta kysymällä ei jostain syystä saisi hyvää tarjousta, niin Telian sivulta saa tuon saman 200 M 4G-liittymän itsepalveluna 19,99 €/kk ja 30 € Lidl-lahjakortti kaupan päälle. Liittymän päivitys 0 € (normaalisti 8,99 €) ja liittymän tarjoushinta voimassa 12 kk ilman määräaikaisuutta.
Aina voi myös vastata siihen tulevaan tekstiviestiin ja soittelevat itse sinullle päin samat tarjoukset.
Okei kiitos tiedosta
No kovin yritin ensin yritin netin kautta ei onnistunut. Seuraavaksi yritin kivijalkamyymälässä mutta taisi olla vähän väsynyt hommaan ei onnistunut. Taas yritin kaksi kertaa netin kautta ei oltu sielläkään halukkaita. Mutta laittoi 1kk katsomo+. No kokeilin sitä missään ei siinä vaiheessa käynyt ilmi että jatkuu 12 määräaikaisena ja 10.ja jotain hinta. Ei muuta kuin peruin koko jutun saman tien. Enkä enää tee noita sopimuksia. Palataanpa asiaan kun ei onnistunut niin käännyin kilpailijan puoleen. Sen seurauksena tein sen julkaisun kuinka hankalaksi on tehty liittymän hallisiminen. Harmi etten huomannut aikaisemmin ottaa esille täällä. Jurkele. Onneksi sain pidettyä telialla.
No kovin yritin ensin yritin netin kautta ei onnistunut. Seuraavaksi yritin kivijalkamyymälässä mutta taisi olla vähän väsynyt hommaan ei onnistunut. Taas yritin kaksi kertaa netin kautta ei oltu sielläkään halukkaita. Mutta laittoi 1kk katsomo+. No kokeilin sitä missään ei siinä vaiheessa käynyt ilmi että jatkuu 12 määräaikaisena ja 10.ja jotain hinta. Ei muuta kuin peruin koko jutun saman tien. Enkä enää tee noita sopimuksia. Palataanpa asiaan kun ei onnistunut niin käännyin kilpailijan puoleen. Sen seurauksena tein sen julkaisun kuinka hankalaksi on tehty liittymän hallisiminen. Harmi etten huomannut aikaisemmin ottaa esille täällä. Jurkele. Onneksi sain pidettyä telialla.
Näissä kannattaa myös huomioida, että omissa tiedoissa markkinointiluvat ovat kunnossa! Eli sitä kautta saa aina uusia ajankohtaisia tarjouksia kuultavaksi tai nähtäväksi. Sitä kautta myös vanhoille asiakkaillemme tarjoamme hyviä tarjouksia liittymien ja palvelujen osalta.
Hinnat ovat aika samantyyppisiä kaikilla operaattoreilla. Meillä Telialla kannattaa muistaa se, että mobiilivarmenne on maksuton palvelu. Muut operaattorit sitä veloittavat n. pari euroa kuukaudessa.
Olemme pitäneet mobiilivarmennetta jo vuosia ja hyväksi se on todettu.
Kiva kun päätit jäädä vielä meidän asiakkaaksemme vaikka meinasitkin olla oven raossa menossa muualle. Olemme täällä sinua varten!
Telia ei koskaan anna vaikka kuinka kyselee vanhat asiakkaat hyviä tarjouksia ennen numeron siirtoa ja tästä ennekin juteltu täällä toisessa ketjussa, vaikka kuinka koitetaan toista väittää, kokeiltu monesti useana vuonna vaikka mistä kysellen ja muitakin samassa tilanteessa, jotenkin vain laiskuutta jäänyt tänne.( ja vielä onneksi tuo mobiilivarmenne ilmaisena kompensoi hiukan hintaeroa, jos tämä loppuisi niin silloin katkeaisi niin sanotusti kamelin selkä ja lähtö sinne missä oikeasti halvempaa.
Joskus täälläkin oli kyselyä miten voisi vanhojen asiakkaiden palkitsemista parantaa mutta ei koskaan mitään niistäkään tullut, edelleen uusien asiakkaiden hinnat aina parempia.
Jos on numeronsiirto aktiivisena, niin tämän sivun tarjoukset ovat käytettävissä: https://www.telia.fi/kampanjat/liittymat/erikoisetu
Hyvää Joulua ja
Rauhallista Uutta Vuotta
Joskus täälläkin oli kyselyä miten voisi vanhojen asiakkaiden palkitsemista parantaa mutta ei koskaan mitään niistäkään tullut, edelleen uusien asiakkaiden hinnat aina parempia.
Kyllä itse koen olevani ainakin hyvin palkittu asiakkuuden keskittämisestä ja saan esim tuon 15.99€/kk 200M 4G tarjouksen ja 15€/kk 1000M taloyhtiönetin. Mikäs operaattori tarjoaa uusille asiakkaille mitään tuollaista? Joka kerta kun olen numeronsiirtoakin käynnistänyt on toisen operaattorin hinta ollut yleensä kympin korkeampi, mutta Telia ystävällisesti tarjoaa jopa halvempaa kuin oli ennen.
Tämä on vaan osa suomalaista byrokraattista järjettömyyttä, että se siirto pitää käynnistää rituaalinomaisesti ennen kuin mitään voi tapahtua. Ja tismalleen samaa se on joka operaattorilla, ettei se parane oikeasti vaihtamalla vaan ainoastaan esittämällä vaihtavaa. Vastineeksi ollaan sitten oltu vuosikausia niitä harvoja maita, joissa mobiilinetit ovat rajoittamattomat.
Oikeassa olet, ei kaikki ole huonoa, taloyhtiö laajakaista on hyvään hintaa itselläkin ja kyllä tuosta liikkuvasta netistä tuota tarjousta saisi, ei ole vaan käyttöä( oletan kyseessä liikkuva netti eikä puhelinliittymä) mutta en ole koskaan saanut puhelinliittymästä mistään tarjousta, en liikkeestä/chatista tai puhelimitse monena eri kertana vaikka olisi ystävällinen (joten näinhän sen ei pitäisi tietenkään olla, että joku saa ja toinen ei, varsinkaan jos lajitellaan vanhat ja uudet asiakkaat) joo joku 26,99 ja siitä voisi saada 25,99 joten onhan se tarjous myös , mutta näitä numerosiirto tarjouksia ei saa muuta kuin numeron tosiaan siirtämällä ja kuten hyvin totesit valitettavasti tämä on alan tapa josta pitäisi päästä eroon.
Mutta tosiaan tästä keskusteltu enemmänkin johon osallistunut yhteisön henkilöitä näkemyksellään niin turha sitä toistaa. Ei ole vaan oikea tapa hoitaa minun mielestä tai hirveästi ketään tästä tykkää kun lukee kirjoituksia , työntekijätkään, tulee vaan turhaa työtä. Nyt asiakkaat eriarvoisessa asemassa.
Asiakas itse laittaa itsensä eriarvoiseen asemaan, jos ei ymmärrä tämän systeemin järjenvastaista toimintaa. Jokainen asiakas, joka osaa käynnistää numeronsiirron ja vasta sen jälkeen kysellä tarjousta on samanlaisessa asemassa, kun vielä otetaan huomioon asiakkuuden kesto ja kokonaislaskutus. Eli tismalleen samoja etuja on Telialla ollut epävirallisesti jo vuosikymmenet, kuin esim Elisa tuo vasta nyt etuohjelmassaan kaikille avoimesti.
Kaikki asiakkaat ja asiakaspalvelijat ovat varmasti samaa mieltä systeemin järjettömyydestä, mutta eipä sille ole yksikään operaattori tehnyt ikinä mitään. Asiat nyt vaan sattuu olemaan näin, kun ovat aina ennenkin olleet ja maan tavasta on turha syytellä yksittäistä operaattoria. Keskustelu asiasta on jatkunut jo vuosikymmeniä eli se ei tosiaan johda yhtään mihinkään. Ainoa mitä voit tehdä parantaaksesi asioita on levittää tietoa systeemin toiminnasta ja ehkäpä sitten kun yli puolet jo tajuavat sen toiminnan alkaa operaattoritkin heräämään. Niin kauan kuin suurin osa vaan ottaa jonkun listahintaisen liittymän kenelläkään ei ole mielenkiintoa muuttaa mitään.
Ainoa mitä voit tehdä parantaaksesi asioita on levittää tietoa systeemin toiminnasta ja ehkäpä sitten kun yli puolet jo tajuavat sen toiminnan alkaa operaattoritkin heräämään.
Koska järjestelmä on luotu niin, että tietokoneet hoitavat operaattorivaihdon käynnistämisen jälkeisen viestinnän, on ainoa oikea tapa asioida ihmisten kanssa aina kun siihen on mahdollisuus.
Kyllä esim. myymälän henkilökunta tietää miten järjestelmä toimii. Osaavat tarjota jatkosopimusta, joka todennäköisesti päihittää kilpailijoiden tarjoukset. Samalla on mukava keskustella myyjien kanssa…
Itse olen saanut aina Viikin myymälässä extrahyvää palvelua. Ei ole tavinnut kiukutella! Jo pienenä sain ohjeet; “Osta maata, sitä ei valmisteta lisää” ja “Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa”. Näillä on pärjänny aika hyvin.
Se tietysti harmittaa, kun ihmiset asioivat koneiden kanssa. Myymälöitä suljetaan ja henkilökuntaa pistetään pihalle. Mikä meitä ihmisiä vaivaa?
Itse taas toivoisin, että kaikki jotka tekevät tuon numeronsiirron niin pysyisi myös siellä eikä ottaisi tuota winback tarjousta( ja ymmärrän miksi ottaa koska se on halvempi, joten järkevämpi itselle, joten tuon tapahtuminen olisi aika ihme). Myös tällä tavalla voisi loppua tuo systeemi kun huomattaisiin, että tämä ei toimi enää ja pidetään asiakkaista parempaa huolta niin eivät lähde muualle. Ehkä kun elisa aloittaa oman etuohjelman niin se voisi jotain vaikuttaa Tai lopetettaisiin tälläinen hölmöys kuten jo vähän yhteisön puolelta mainittiin/tai toivottiin , että tilannetta katsotaan ja tulisi jotain muuta.
Se on kaikkien operaattorien syy ja miksi tässä ollaan niin vaikea sanoa. Se, että on vaan näin aina ollut niin tuohon ajatus malliin haluaisin muutoksen( ja itsekin pyrkiä omasta puolesta aina pois tuosta ajatus mallista muissakin asioissa yleensä, vaikka käytän itse tätä samaa tässä asiassa, olen ollut telialla ja olen edelleen, mutta löytyy täällä hyvääkin, ei pelkästään tuosta syystä täällä roikuta) ja sen pitää tosiaan lähteä operaatttoreista, vaikka me yksilöina tehtäisiin mikä tahansa päätös niin ei se koskaan mene kuitenkaan yksin tuumin kaikilla samalla lailla. Jokainen kuitenkin tekee päätöksen mikä sopii parhaiten omaan näkökulmaan, tässä tapauksessa itsekin, jossain kohtaa tilanne voi muuttua liittymä asioissa( jollei sitä ennen muutu) ja tekisin toisin. Se tosiaan on yhtenäistä sentään, ettei ketään pidä tästä, mutta se vaan ei valitettavasti riitä
Ainoa mitä voit tehdä parantaaksesi asioita on levittää tietoa systeemin toiminnasta ja ehkäpä sitten kun yli puolet jo tajuavat sen toiminnan alkaa operaattoritkin heräämään.
Koska järjestelmä on luotu niin, että tietokoneet hoitavat operaattorivaihdon käynnistämisen jälkeisen viestinnän, on ainoa oikea tapa asioida ihmisten kanssa aina kun siihen on mahdollisuus.
Kyllä esim. myymälän henkilökunta tietää miten järjestelmä toimii. Osaavat tarjota jatkosopimusta, joka todennäköisesti päihittää kilpailijoiden tarjoukset. Samalla on mukava keskustella myyjien kanssa…
Itse olen saanut aina Viikin myymälässä extrahyvää palvelua. Ei ole tavinnut kiukutella! Jo pienenä sain ohjeet; “Osta maata, sitä ei valmisteta lisää” ja “Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa”. Näillä on pärjänny aika hyvin.
Se tietysti harmittaa, kun ihmiset asioivat koneiden kanssa. Myymälöitä suljetaan ja henkilökuntaa pistetään pihalle. Mikä meitä ihmisiä vaivaa?
Hienoa, että olet saanut hyvää palvelua myymälässä, niin minäkin yleisesti ja siitä ei ole valitettavaa, yleensä. Mutta vaikka olisi miten kiva tai ystävällinen niin aina tulee vain sama vastaus, en voi antaa tarjousta vaan tee numeron siirto niin kyllä onnistuu, useita kertoja. Tässä tilanteessa näen tuon asiakkaat eriarvoisessa asemassa tietyllä tapaa, sattuu olemaan kiinni ketä palvelee missä myymälässä ja mikä päivä kyseessä ja mieliala ( jos saanut tarjouksen mitä ei ole sitten muille tarjottu vaan oikeasti katsotaan naamalukeman perusteella). Kysyin myymälässä asiaa huvikseni kun ostin toista tuotetta, että liittymäni etuhinta on loppumassa ja näin tälläisen tarjouksen( juuri tuo win back tarjous niin myyjä sitä valitteli, että ei voi antaa koska se on vain win back tarjous tee numeron siirto. Hän antaisi sen jos voisi, mutta tälläiseksi järjestelmä vaan on tehty.
En sitten tiedä minkälaisen tarjouksen olet saanut, voi olla hyvä ja tosiaan tarjous niin sanotusta lista hinnasta mikä netissä näkyy niin tälläisen olen saanut kyllä, mutta onko se paras niin vaikea sanoa. Jos itse on tyytyväinen niin se riittää. Se , että näet jonkin hinnan ja sanotaan et saa, ellet tee win back ( numeron siirtoa) on itselle vaikea ymmärtää, tai kuten todettu ymmärrän realiteetit ja niihin pakko hyväksyä kuten yllä kirjoitin, ehkä maailma muuttua tässäkin joskus. Koko ajan se on muutoksessa ja nyt liikaa yleisesti ollut vähän negatiivisempaan suuntaan niin toivotaan se kääntyy positiivisempaan suuntaan jatkossa kaikille, on se asia mikä tahansa.
Koska järjestelmä on luotu niin, että tietokoneet hoitavat operaattorivaihdon käynnistämisen jälkeisen viestinnän, on ainoa oikea tapa asioida ihmisten kanssa aina kun siihen on mahdollisuus.
Kyllä esim. myymälän henkilökunta tietää miten järjestelmä toimii. Osaavat tarjota jatkosopimusta, joka todennäköisesti päihittää kilpailijoiden tarjoukset. Samalla on mukava keskustella myyjien kanssa…
Eivät vaan enää saa aspassa tarjota niitä parhaita tarjouksia ilman numeronsiirtoa. Menneinä aikoina, kun olin itsekin töissä Telian aspassa, me saimme tarjota niitä jos asiakas selvästi sanoi vaihtavansa liittymää. Nykyään tuntuu sekin muuttuneen, eikä näille yleisille ohjeille voi yksittäinen aspa mitään. Jos erehdyt vain pyytämään tarjousta ilman siirtoa saat tarjoushinnan siitä listahinnan ja parhaan hinnan puolivälistä. Kun siirto on käynnissä saat itse valita asioitko ihmisen vai koneen kanssa ja itsekin tykkään hoitaa asiat nopeiten chatissa ihmisen kanssa.
Niinpä ennen kun tuli vastaava tilanne kohdalle niin sai helposti kivijalka myymälässä asioidessa kysyä kun oli kuukausi jäljellä. Helposti sain jatkettua sopimusta mutta ei tänä vuonna puhettakaan ei vaikka kuinka ilmaisin. Yritin vaimonkin saada että ottavat yhteyttä kun näytin että on livahtamassa kilpailijalle soppmusta näyttämällä ei edes kiinnostanut sama oli chatissa sama juttu. Itsekin sain kun otin kilpailijaan yhteyttä. Koittakaa nyt saada helpommaksi niille jotka haluaa asioida TELIASSA. Olen joskus kauan aikaa sitten ollut Elisan asiakas mutta yhteys eibpelittänyt. Soitin heille heidän toimipaikkansa on vastapäätä meitä sanoin että samasta talosta on ollut useampikin soittanut olikohan 5-6 henkilöä. Vastasi vain ettei tästä talosta ole kukaan valittanut. Siihen hätään sanoin että sanomme kaikki sopimukset irti ja siirryimmeTELIAAN. TELIALLA on hommat toiminut hyvin vaikka viime vuonna ei oikein toiminut. Tänä vuonna on palvelu ollut parempaa. Onhan teilläkin ollut hulinaa vähennyksien vuoksi.
Nautitaan joulun ajan odotuksesta.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.