Skip to main content

On se vaikeaa vastata kun kysyy miksi lahjakortti on myöhässä . Onko tämä firman tapa vai mistä on kyse. Epäluotettavuus oikeen ajaa kilpailijalle . Juhannukseksi luvattiin .  Kuinka monella sama tilanne . Luodaanko oma Facebook ryhmä jollei asiat tule kuntoon ?

 

---

Muokkaus SonjaNii: Muokattu otsikkoa kuvaavammaksi

@Kai1964  kirjoitti:

On se vaikeaa vastata kun kysyy miksi lahjakortti on myöhässä . Onko tämä firman tapa vai mistä on kyse. Epäluotettavuus oikeen ajaa kilpailijalle . Juhannukseksi luvattiin .  Kuinka monella sama tilanne . Luodaanko oma Facebook ryhmä jollei asiat tule kuntoon ?

On tietysti todella harmillinen tilanne, jos lahjakortti on myöhässä. Tottakai pyrimme toimittamaan lahjakortit ajallaan. Jos luvattu lahjakotti ei ole sinulle vielä saapunut perille, niin kannattaa ehdottomasti olla meidän asiakaspalveluun yhteydessä, jotta päästään asiaa tutkimaan tarkemmin. Täällä Yhteisössä jaamme näitä yleisiä neuvoja ja vinkkejä, mutta jos tilanne vaatii tarkempia asiakastietoja niin nämä hoituu ainoastaan asiakaspalvelun kautta. Täältä näet meidän yhteystiedot eri asiakaspalvelu kanaviimme.


Olen kolme kertaa asiaa tiedustellut ja vastausta en saa . Eli olen toiminut juuri miten kehoitit . Onko teillä jotain vastuu henkilöä joka vastaa lahjakorteista ja yhteystiedot kiitos. Saadaan homma maaliin. Asiakkuus asiat sille tasolle mitä ne pitää olla . 


@Kai1964  kirjoitti:

Olen kolme kertaa asiaa tiedustellut ja vastausta en saa . Eli olen toiminut juuri miten kehoitit . Onko teillä jotain vastuu henkilöä joka vastaa lahjakorteista ja yhteystiedot kiitos. Saadaan homma maaliin. Asiakkuus asiat sille tasolle mitä ne pitää olla . 

Ymmärrän, että tämä asia harmittaa ja haluankin omasta puolestani pahoitella tätä tilannetta. Tämä hoituu ainoastaan asiakaspalvelun kautta, koska sitä kautta pystymme selvittämään asiaa tarkemmin ja saadaan asiakaspalvelun kautta mm. asiakastiedot auki. 


Kun tein sopparit puh liittymistä niin sanottiin että kuukauden päästä ja ekan laskun maksettuani saan Lidl lahjakortit...arvatkaa onko näkyny??? Kolmas lasku jo maksettu😡. Ei tullut Lidlin herkkuja joulupöytään tänä jouluna. Tulisiko 2023 jouluna🤔

Telia valehtelee.


Kun tein sopparit puh liittymistä niin sanottiin että kuukauden päästä ja ekan laskun maksettuani saan Lidl lahjakortit...arvatkaa onko näkyny??? Kolmas lasku jo maksettu😡. Ei tullut Lidlin herkkuja joulupöytään tänä jouluna. Tulisiko 2023 jouluna🤔

Telia valehtelee.


No nyt on kestänyt kyllä turhan kauan. Laitahan telia.fi -sivuilta löytyvän chatin kautta viestiä asiakaspalveluun ja kysäise (jos et vielä ole niin tehnyt) että missä lahjakortti viipyy. Todennäköisesti numerosi puuttuu lähetyslistalta jostain syystä, ja se täytyy käydä sinne erikseen lisäämässä jos lahjakortti soppariin kuuluu. 


Kahden liittymän päivitys joulukuussa ja tammikuun loppuun luvattiin Lidl lahjakortit molemmista. No eipä tullut…

Helmikuun alussa soitto asiakaspalveluun ja sen jälkeen vahvistus tekstiviestillä, että kortit tilattu ja saapuvat kuukauden sisällä. No eipä tullut….

Maaliskuun alussa jälleen yhteyttä asiakaspalveluun ja korttien luvattiin saapuvan kuun loppuun mennessä. No eipä tullut... 

Nyt huhtikuun alussa soiteltu pariin kertaan asiakaspalveluun ja sieltä lupailtiin kortteja 30 päivän sisällä. En pidättele hengitystäni.

 

Miksi asiakaslupausten pitäminen on niin vaikeaa Telialle? Kuinka voitte kuvitella pitäväni minut vielä jatkossa asiakkaana, kun palvelun taso on tätä luokkaa?

Olisiko mahdollista/kohtuullista, että olisin myös muutaman kuukauden maksamatta liittymistäni? Te olette luvanneet jotain, ettäkä ole saaneet lupaamianne kortteja muutamaan kuukauteen hoidettua. Minä olen luvannut makssaa maksuni ja niin olen toki tehnytkin. Lupaus pidetään, muutoin menetetään luottamus. 

Tästä oli nyt viimein syytä avautua julkisesti, koska näitä tapauksia vaikuttaa olleen aiemmin muitakin. Osa ei varmasti jaksa edes vaivautua valittamaan, en minäkään normaalisti. Kyse on periatteesta, ei kovin isoita summista. 


Kahden liittymän päivitys joulukuussa ja tammikuun loppuun luvattiin Lidl lahjakortit molemmista. No eipä tullut…

Helmikuun alussa soitto asiakaspalveluun ja sen jälkeen vahvistus tekstiviestillä, että kortit tilattu ja saapuvat kuukauden sisällä. No eipä tullut….

Maaliskuun alussa jälleen yhteyttä asiakaspalveluun ja korttien luvattiin saapuvan kuun loppuun mennessä. No eipä tullut... 

Nyt huhtikuun alussa soiteltu pariin kertaan asiakaspalveluun ja sieltä lupailtiin kortteja 30 päivän sisällä. En pidättele hengitystäni.

 

Miksi asiakaslupausten pitäminen on niin vaikeaa Telialle? Kuinka voitte kuvitella pitäväni minut vielä jatkossa asiakkaana, kun palvelun taso on tätä luokkaa?

Hei @ChiliPepper ja tervetuloa Yhteisöön! Ensimmäiseksi pahoitteluni, että asian hoito on mennyt näin monimutkaiseksi. Luvattu lahjakortti pitäisi lähteä viimeistään seuraavan kuukauden aikana tilaushetkestä. Eli tässä tapauksessa tammikuun loppuun, kuten sinulle on ensimmäisellä kerralla todettu. En pääse tästä tutkimaan asiaa tarkemmin ilman asiakastietoja, mutta todennäköisesti jokin virhe on tapahtunut lahjakorttia tilattaessa kun se ei ole lähtenyt sinulle. Onko asiakaspalvelumme kertonut sinulle tarkemmin mistä tämä on saattanut johtua? Kuulostaa omituiselta, että olet joutunut odottamaan lahjakorttiasi näin kauan. Toivottavasti saataisiin nyt vihdoin lahjakortti sinulle perille! 😊


En pääse tästä tutkimaan asiaa tarkemmin ilman asiakastietoja, mutta todennäköisesti jokin virhe on tapahtunut lahjakorttia tilattaessa kun se ei ole lähtenyt sinulle. Onko asiakaspalvelumme kertonut sinulle tarkemmin mistä tämä on saattanut johtua? Kuulostaa omituiselta, että olet joutunut odottamaan lahjakorttiasi näin kauan. Toivottavasti saataisiin nyt vihdoin lahjakortti sinulle perille! 😊

Kovin outoa, että virhe on tapahtunut jo useampaan kertaan!

Asiakaspalvelu ei todellakaan ole kertonut mistä viivästys johtuu. 


 

Asiakaspalvelu ei todellakaan ole kertonut mistä viivästys johtuu. 


Oma arvaukseni on että numerosi on puuttunut lahjakorttien lähetyslistalta jostain syystä. Tekniikka voi joskus tehdä kepposet eikä poimintaan syystä tai toisesta tulekaan kaikki numerot joiden siellä pitäisi olla. Harmillistahan tämä on niin asiakkaan kuin meidänkin kannalta jos näin käy.



Oma arvaukseni on että numerosi on puuttunut lahjakorttien lähetyslistalta jostain syystä. Tekniikka voi joskus tehdä kepposet eikä poimintaan syystä tai toisesta tulekaan kaikki numerot joiden siellä pitäisi olla. Harmillistahan tämä on niin asiakkaan kuin meidänkin kannalta jos näin käy.

Kahteen otteeseen poiminta on sitten kohdallani epäonnistunut ja nyt on kolmannen yrityksen vuoro. Kovin suuri odotusarvo ei ole, että tälläkään keralla tämä onnistuisi. Oliisko tässä mitään mahdollisuutta hoitaa asiaa toisin? Itselleni tulee kyllä pari varsin helppoa toimintatapaa mieleeni.

Eniten tässä ärsyttää se, että asikaspalveluun ei saa aitoa yhteyttä. Siis sellaiseen tahoon, joka ihan aidosti hoitaisi asiaa eteenpäin. Kaipaan siis selkeän selvityksen miksi lahjakorttien lähetys ei ole onnistunut 3 kuuakauden aikana ja kuinka niiden perille tulo ihan oikeasti varmistetaan. 


Eniten tässä ärsyttää se, että asikaspalveluun ei saa aitoa yhteyttä. Siis sellaiseen tahoon, joka ihan aidosti hoitaisi asiaa eteenpäin. Kaipaan siis selkeän selvityksen miksi lahjakorttien lähetys ei ole onnistunut 3 kuuakauden aikana ja kuinka niiden perille tulo ihan oikeasti varmistetaan. 

Onpa harmi, että sinulle on jäänyt asiakaspalvelustamme tällainen kuva. Asiakaspalvelumme tavoitteena on kuitenkin selvittää ongelmatilanteita ja auttaa niiden ratkaisussa. Ehdottomasti halutaan hoitaa myös tämä asia aidosti kuntoon. Ymmärrän tuohtumuksesi varsinkin, kun tilanne on jatkunut kohdallasi jo useamman kuukauden. 

Toivottavasti kuitenkin lahjakortit lähtevät nyt vihdoin matkaan, jotta pääsette niistä nauttimaan. Voisit jättää meille myös asiakaspalautetta tästä prosessista, ellet vielä ole näin tehnyt. Teemme parannuksia palveluihimme asiakaspalautteiden perusteella. 
 


Upeaa Telia Finland!

Asiani on jälleen edennyt, kun pariin otteeseen soittelin asiakaspalveluun ja vaatimalla vaadin selvitystä tammikuun lopulle 2023 luvatuista 2 Lidl lahjakortista.

Sain alkuun keskiviikkona tiedon, että tulevat minulle viimeistään 5.5.2023.

Eilen torstaina minulle kerrottiin, että kortit saapuvat toukokuun lopussa

 

En usko, että tulen luvattuja lahjakortteja lasteni liittymistä koskaan saamaan. Eihän tämä ole mitenkään mahdollista, että tätä aina vaan siirretään hamaan tulevaisuuteen. Telialla ei ole mitään vastuuta asiakaslupauksen säilyttämisestä tai lunastamisesta.

 

Lupasin kortit heti joulukussa lapsilleni, eli saavat ne kun tammikussa meille tulevat. Tytär kävi tammikuun lopulla toiveikkaana muutamaan kertaan postilaatikolla postia hakemassa ja tuli pettyneenä aina takaisin. Se riittää minulle ja tulen irtisanomaan kaikki perheemme palvelut Telialta. Asiakaspalvelu on ollut tämän osalta ala-arvoista kaikilta osin. Se on aivan turha selitellä, että korttien lähettäjä Lidl olis mahdollisesti mokannut tai Posti ei olisi noita kortteja toimittanut. Minä olisin vaikka voinut hakea ne tarvittaessa lähimmästä Lidlistä, tai olisihan nykyaikana mahdollista hoitaa näin monimutkaiset asiat ihan vaikka sähköisesti. On tää farssi... 


@ChiliPepper  Tämä kuulostaa todellakin farssilta. Ei sanat enää riitä mitä tähän kommentoisin. 😫 Vahvasti vaikuttaa siltä että monikin asia on mennyt pieleen. Syyllistä on turha etsiä, eikä se nyt enää tässä tilanteessa autakaan. Yhtään en ihmettele vaikka olet tehnytkin jo päätöksen operaattorin vaihdoksesta, itse ajattelisin varmasti samoin. 

Kiitos kuitenkin että olet pitänyt keskustelua “hengissä” ja informoinut meitä missä mennään. Toivottavasti lahjakortit löytävät perille kaikesta säätämisestä huolimatta. Tämä on hyvä keskustelu ja vien tämän ehdottomasti eteenpäin myös ylemmälle taholle. Systeemissä on lahjakorttien osalta selkeästi parannettavaa. 


@Kai1964  kirjoitti:
 

On se vaikeaa vastata kun kysyy miksi lahjakortti on myöhässä . Onko tämä firman tapa vai mistä on kyse. Epäluotettavuus oikeen ajaa kilpailijalle . Juhannukseksi luvattiin .  Kuinka monella sama tilanne . Luodaanko oma Facebook ryhmä jollei asiat tule kuntoon ?

 

On tietysti todella harmillinen tilanne, jos lahjakortti on myöhässä. Tottakai pyrimme toimittamaan lahjakortit ajallaan. Jos luvattu lahjakotti ei ole sinulle vielä saapunut perille, niin kannattaa ehdottomasti olla meidän asiakaspalveluun yhteydessä, jotta päästään asiaa tutkimaan tarkemmin. Täällä Yhteisössä jaamme näitä yleisiä neuvoja ja vinkkejä, mutta jos tilanne vaatii tarkempia asiakastietoja niin nämä hoituu ainoastaan asiakaspalvelun kautta. Täältä näet meidän yhteystiedot eri asiakaspalvelu kanaviimme.

 

Omalla kohdalla lahjakortti luvattiin toimittaa 4 viikon kuluttua, mutta ei ole näkynyt vielä. Aikaa on nyt kulunut liittymän tilaamisesta 9 viikkoa. En nyt taida viitsiä lähteä soittelemaan lahjakortin perään, tulee joskus jos tulee. En kuitenkaan vaihtanut liittymää lahjakortin takia, vaan satuin löytämään paremman vaihtoehdon.


Omalla kohdalla lahjakortti luvattiin toimittaa 4 viikon kuluttua, mutta ei ole näkynyt vielä. Aikaa on nyt kulunut liittymän tilaamisesta 9 viikkoa. En nyt taida viitsiä lähteä soittelemaan lahjakortin perään, tulee joskus jos tulee. En kuitenkaan vaihtanut liittymää lahjakortin takia, vaan satuin löytämään paremman vaihtoehdon.

Hei @Paavo1122  ja tervetuloa Yhteisön jäseneksi! On kyllä turhan pitkä odotusaika, jos korttisi luvattiin toimittaa neljässä viikossa. Kannustaisin ehdottomasti sinuakin jättämään palautteen kokemuksestasi.


Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää kysely lahjakortin perään, luvattiin huhtikuun loppuun mennessä, toukokuussa sanottiin ettei sitä minulle kuulu, vaikka tilausvahvistuksessa se mainitaan. Oli kyllä virhe vaihtaa operaattoria, kun kohtelu on tämä. Ja kyllä, palautetta on laitettu. 


Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttää kysely lahjakortin perään, luvattiin huhtikuun loppuun mennessä, toukokuussa sanottiin ettei sitä minulle kuulu, vaikka tilausvahvistuksessa se mainitaan. Oli kyllä virhe vaihtaa operaattoria, kun kohtelu on tämä. Ja kyllä, palautetta on laitettu. 

Hei @SatuRose ja tervetuloa Yhteisön jäseneksi! 

On kyllä harmi, miten tämä lahjakorttikampanja on mennyt monen asiakkaan osalta. Ei tämän kyllä näin kuuluisi venyä. Oletko ollut siis aikaisemmin yhteydessä asiakaspalveluun tästä, vai mitä tarkoitat tuolla että lahjakortti ei sinulle kuuluisi? Yhteisön kautta en voi selvittää tarkempia asiakastietoja, joten ainoastaan asiakaspalvelun chatin kautta tai puhelimitse voidaan nähdä tarkemmat tiedot ja auttaa sen osalta.


Hei @SatuRose ja tervetuloa Yhteisön jäseneksi! 

On kyllä harmi, miten tämä lahjakorttikampanja on mennyt monen asiakkaan osalta. Ei tämän kyllä näin kuuluisi venyä. Oletko ollut siis aikaisemmin yhteydessä asiakaspalveluun tästä, vai mitä tarkoitat tuolla että lahjakortti ei sinulle kuuluisi? Yhteisön kautta en voi selvittää tarkempia asiakastietoja, joten ainoastaan asiakaspalvelun chatin kautta tai puhelimitse voidaan nähdä tarkemmat tiedot ja auttaa sen osalta.

Kolme kertaa olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun chatin kautta ja viimeksi sanottiin, ettei kampanja muka ollut voimassa. Sanoin taas kerran, että se oli voimassa ja tilausvahvistuksessakin se mainitaan, ja jälleen luvattiin selvittää asiaa. Tämän jälkeen ei olekaan kuulunut mitään. 

 

Muokkaus Ainopuu: siistitty lainausta


Kolme kertaa olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun chatin kautta ja viimeksi sanottiin, ettei kampanja muka ollut voimassa. Sanoin taas kerran, että se oli voimassa ja tilausvahvistuksessakin se mainitaan, ja jälleen luvattiin selvittää asiaa. Tämän jälkeen ei olekaan kuulunut mitään. 

Onko tästä viimeisimmästä kerrasta jo kauan aikaa? Tälläisissä tapauksissa yhteydenotossa saattaa kestää parikin viikkoa, jonosta riippuen. Niin harmi kuin onkin, vain sitä kautta voidaan selvittää tilaushistoria ja koko lahjakorttiongelma.


En siis ole ainut tämän asian kanssa. Ostin 2 liittymää maaliskuun alussa ja edelleen odottelen Lidlin lahjakortteja. Chat infoaa, että lahjakortit tulevat seuraavan kuun (huhtikuu) loppuun mennessä, kun tilaus on tehty. Tämä on kuulemma väärä tieto, sain vastauksen Telian asiakaspalvelusta ja tiedon, että tulee toukokuun loppuun mennessä. Ei kuulunut ja kesäkuun alussa olin taas yhteydessä, luvattiin tulevan 30 päivän sisällä. Ei näkynyt, asiakaspalvelu ilmoitti, että olin saanut väärän tiedon, tulee heinäkuun lopussa. Jännityksellä odotan, maanantaihan on viimeinen päivä... 

Mutta, mikä tässä voi kestää? Eikä ole ensimmäinen kerta, kun ongelmia Telian kanssa. Jo useampi vuosi sitten tilasin pojalle pleikkarin joululahjaksi Telian kautta, piti keretä tulla ennen joulua. Kun lähemmäs joulua mentiin niin kysyin tilauksen perään... Koko tilausta ei löytynyt?!? Ei sitten kerennyt lahja jouluksi. 

Kotinetin kaupan päällisiksi tuli robotti-imuri, jota menin liikkeestä kyselemään, kun ei kuulunut tietoa saapumisesta. Kyseistäkään tilausta ei löytynyt. Onneksi myymälästä sain hyvää palvelua ja järjestyi tuo luvattu robotti-imuri. 

Onko minulla vaan aina huonoa tuuria? 🤔


En siis ole ainut tämän asian kanssa. Ostin 2 liittymää maaliskuun alussa ja edelleen odottelen Lidlin lahjakortteja. Chat infoaa, että lahjakortit tulevat seuraavan kuun (huhtikuu) loppuun mennessä, kun tilaus on tehty. Tämä on kuulemma väärä tieto, sain vastauksen Telian asiakaspalvelusta ja tiedon, että tulee toukokuun loppuun mennessä. Ei kuulunut ja kesäkuun alussa olin taas yhteydessä, luvattiin tulevan 30 päivän sisällä. Ei näkynyt, asiakaspalvelu ilmoitti, että olin saanut väärän tiedon, tulee heinäkuun lopussa. Jännityksellä odotan, maanantaihan on viimeinen päivä... 

Mutta, mikä tässä voi kestää? Eikä ole ensimmäinen kerta, kun ongelmia Telian kanssa. Jo useampi vuosi sitten tilasin pojalle pleikkarin joululahjaksi Telian kautta, piti keretä tulla ennen joulua. Kun lähemmäs joulua mentiin niin kysyin tilauksen perään... Koko tilausta ei löytynyt?!? Ei sitten kerennyt lahja jouluksi. 

Kotinetin kaupan päällisiksi tuli robotti-imuri, jota menin liikkeestä kyselemään, kun ei kuulunut tietoa saapumisesta. Kyseistäkään tilausta ei löytynyt. Onneksi myymälästä sain hyvää palvelua ja järjestyi tuo luvattu robotti-imuri. 

Onko minulla vaan aina huonoa tuuria? 🤔

Hei @Ode11 ja tervetuloa Yhteisöön! Toivottavasti löydät täältä mieleisiä keskusteluja.

Sitten asiaan, tämä on venynyt kieltämättä ihan turhan pitkäksi prosessiksi. Lahjakorttien pitäisi tulla neljän viikon sisään tilauksesta, joten pahoittelut omalta osaltani siitä. Jos ensi viikolla ei vieläkään mitään kuulu, kannattaa olla toistamiseen yhteydessä asiakaspalveluumme. Voisit kysyä esimerkiksi, että eihän sinun lähetystietosi puutu listasta, jonka takia näitä ei olisi voinut lähettää ja venynyt aina seuraavaan kuuhun. Suosittelen jättämään asiakaspalautteen, jotta tieto välittyy myös eteenpäin.


Minäkään en ole saanut lahjakorttiani. Olinkin jo unohtanut sen. Enkä nyt edes muista kuinka kauan siitä on, kun puhelin liittymä kävi mutkan muualla ja palasin takaisin.

Edit. Minulla on kuukausi siitä. Minkä ajan sisällä sen kuuluisi tulla?


Minäkään en ole saanut lahjakorttiani. Olinkin jo unohtanut sen. Enkä nyt edes muista kuinka kauan siitä on, kun puhelin liittymä kävi mutkan muualla ja palasin takaisin.

Edit. Minulla on kuukausi siitä. Minkä ajan sisällä sen kuuluisi tulla?

Tällä hetkellä työstössä ja toimituksessa on toukokuussa sovitut lahjakortit, eli tahdin pysyessä samana uskon sinun saavan omasi elokuun lopulla.


Minäkään en ole saanut lahjakorttiani. Olinkin jo unohtanut sen. Enkä nyt edes muista kuinka kauan siitä on, kun puhelin liittymä kävi mutkan muualla ja palasin takaisin.

Edit. Minulla on kuukausi siitä. Minkä ajan sisällä sen kuuluisi tulla?

Tällä hetkellä työstössä ja toimituksessa on toukokuussa sovitut lahjakortit, eli tahdin pysyessä samana uskon sinun saavan omasi elokuun lopulla.

Mä en ole saanut toukokuussa hankittuun liittymään luvattua lahjakorttia. Kolme kertaa on asiakaspalvelusta kyselty, ja taas valehdeltiin, että kuukauden päästä tulee. Eli syyskuun lopussa vasta. Asuakasoalvelu jauhaa *****. Lupaavat jatkuvasti jotain, mitä ei tapahdu.

----
Muokkaus Merja_J: siistitty tekstiä


Mä en ole saanut toukokuussa hankittuun liittymään luvattua lahjakorttia. Kolme kertaa on asiakaspalvelusta kyselty, ja taas valehdeltiin, että kuukauden päästä tulee. Eli syyskuun lopussa vasta. Asuakasoalvelu jauhaa *****. Lupaavat jatkuvasti jotain, mitä ei tapahdu.
 

@Lahjapaperi Mikä on tämänhetkinen tilanne, joko olet saanut kaipaamasi lahjakortin?


Vastaa