Skip to main content
Kysymys

Miksi Prepaid-liittymä on poistunut Minun Prepaid -käyttäjätililtä?

  • 16. helmikuuta 2025
  • 28 kommenttia
  • 574 katselukertaa

Hei! Kun Telia Prepaid sovellus poistettiin, niin tein Telia Prepaid tilin selaimessa, lisäsin sinne 2 prepaid numeroa. Nyt piti ladata saldoa, niin numero olikin sieltä poistunut.

Mikä voisi olla syynä ettei toinen prepaid numero ole pysynyt siellä?

 

--

Muokkaus SonjaMelina: Tarkennettu otsikkoa “Telia Prepaid” löydettävyyden helpottamiseksi

SakuMik
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 16. helmikuuta 2025
Tepa kirjoitti:

Hei! Kun Telia Prepaid sovellus poistettiin, niin tein Telia Prepaid tilin selaimessa, lisäsin sinne 2 prepaid numeroa. Nyt piti ladata saldoa, niin numero olikin sieltä poistunut.

Mikä voisi olla syynä ettei toinen prepaid numero ole pysynyt siellä?

Ensimmäiseksi mieleeni tulisi varmistaa, että milloin tuo tililtä kadonnut numero on otettu käyttöön ja onko siihen ladattu saldoa käyttöönoton jälkeen? Telia Prepaid liittymä on käytettävissä 6 kuukautta käyttöönotosta tai 12 kuukautta viimeisimmästä latauksesta. Asiakastuen sivuilta löydät lisää tietoa Prepaid liittymistä.


  • 17. helmikuuta 2025

Saldoa ladattu tammikuun puolessa välissä, jolloin myös ostettu mobiilidadtaa 31 päiväksi, joten siitä se ei ole kiinni.

Toiseen liittynään ladattu toukokuussa, mutta se oli pysynyt tuolla näkyvissä. Eli voiko tuossa olla vain yksi prepaid liittymä per tili :O


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 17. helmikuuta 2025
Tepa kirjoitti:

Saldoa ladattu tammikuun puolessa välissä, jolloin myös ostettu mobiilidadtaa 31 päiväksi, joten siitä se ei ole kiinni.

Toiseen liittynään ladattu toukokuussa, mutta se oli pysynyt tuolla näkyvissä. Eli voiko tuossa olla vain yksi prepaid liittymä per tili :O

Telia Prepaid -tiliin tulisi olla mahdollista lisätä useitakin numeroita, joten siitä ei pitäisi kiikastaa. Ja kun numero on sinulla ollut ihan vastikään käytössä, niin sekään ei tosiaan selitä asiaa.  

Vaikka kerroitkin lisänneesi kummankin numeron tiliin, niin armistan vielä, että menikö näin kummankin osalta:

  • Kirjaudu tiliin

  • Anna Prepaid -liittymäsi numero, jonka haluat liittää Minun Prepaid -tiliisi

  • Numeroon lähetetään vahvistuspyyntö, johon vastaamalla liität numeron Minun Prepaid -tiliin

  • Vahvistusviesti on PREPAID TILI OK → numeroon 15400. 


  • 19. helmikuuta 2025

Hei!

käynnistettiin puhelin uudestaan ja kirjauduin tiliin, annoin puhelinnumeron ja tuli teksti heti lisää nappulan painamisen jälkeen: 

Numeron lisääminen epäonnistui

Tarkista, että annoit oikean numeron ja yritä uudelleen. Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

 

Vahvistusviestiä ei tule ollenkaan. Saldon pystyi tekstiviestillä samaan: antoi saldon ja voimassaolo ajan ensi vuoden helmikuulle asti, sekä nettipaketti on voimassa vielä ens kuun puoliväliin asti.

Miksi vahvistusviestiä ei tule? Entä onko muita tapoja saada opiskelijalle saldoa?


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 19. helmikuuta 2025
Tepa kirjoitti:

Hei!

käynnistettiin puhelin uudestaan ja kirjauduin tiliin, annoin puhelinnumeron ja tuli teksti heti lisää nappulan painamisen jälkeen: 

Numeron lisääminen epäonnistui

Tarkista, että annoit oikean numeron ja yritä uudelleen. Jos ongelma jatkuu, ota yhteyttä asiakaspalveluun.

 

Vahvistusviestiä ei tule ollenkaan. Saldon pystyi tekstiviestillä samaan: antoi saldon ja voimassaolo ajan ensi vuoden helmikuulle asti, sekä nettipaketti on voimassa vielä ens kuun puoliväliin asti.

Miksi vahvistusviestiä ei tule? Entä onko muita tapoja saada opiskelijalle saldoa?



Liittymän lisääminen Minun Prepaidiin pitäisi onnistua täältä löytyvillä ohjeilla, eli noilla joihin jo aiemmin viitattiin tässä keskustelussa. 

Jos numeron lisääminen ei onnistu vielä huomennakaan niin suosittelen että olet yhteydessä asiakaspalveluumme. Tämä saattaa nimittäin tarvita syvempää tutkimista. Erityisesti tuo että numero on jo kertaalleen lisätty, mutta itsestään poistunut, on erikoista ja vaatii selvittämistä. 

Jotta opiskelija ei nyt kuitenkaan jäisi ilman toimivaa liittymää, voi saldoa ladata myös telia.fi -sivujen kautta. Tuolta voitte valita joko saldon, nettipaketin tai Prepaid-paketin ja kunkin palvelun alla on sitten lisää vaihtoehtoja mistä valita. Sitä kautta saatte liittymän ladattua. 


  • 19. helmikuuta 2025

Kiitos! Yritän vielä jossain vaiheessa, kunhan opiskelijalla on aikaa testailla. Puhelin on aika tärkeä osa nykyään, ja kun sitä tarvitaan kaikkeen. ja numerohan on ollut jo vuosia opiskelijalla, joten numeron vaihtuinen oli kyllä jonkinlainen katastrofi.

Katsotaan mitä viikon aikana tapahtunee. Onneksi tuon pyykinpesumaksun pystyn ehkä maksamaan etänä.

 


  • 20. helmikuuta 2025

Hei!

Ei onnistunut tänäänkään numeron lisääminen. Asiakaspalvelunumerosta vastattiin etteivät hoida puhelimitse prepaid asioita, pitäisi mennä telia kauppaa. Huono puoli vain on että on kahden tunnin junamatkaan lähimpään ja täältäkin parin tunnin automatka lähimpään telia kauppaan.

Alan ihmetellä miksi Telia alkaa “ajaa alas” prepaid palvelua ja asiakaspalveluakin näköjään….

Kiitokset täällä saamistani neuvoista, mutta taitaa olla aika alkaa valmistella vaihtoja toiselle operaattorille… ja sorvata budjettia sen mukaisesti että pystyy maksamaan enemmän kuukaudessa, kun tähän mennessä on mennyt puolessa vuodessa soittoihin se 10 euroa...


  • 20. helmikuuta 2025

Tosin nyt on mennyt mobiilidataan se parikymppiä, joten ehkä sillä rahalla saisi oikean liittymänkin hänelle


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 20. helmikuuta 2025

Suosittelen ​@Tepa, että teet tästä kirjallisesti meille häiriöilmoituksen tarkoilla tiedoilla ja voit laittaa linkin  keskustelusta myös mukaan. Telia Kauppa ei olisi kyllä tätä asiaa voinut ratkaista, joten pahoittelut siitä, kun asiakaspalvelu ei ole tiennyt miten toimia oikein. Joku bitti on nyt poikittain käyttämäsi Telia Prepaidin osalta, mutta häiriöilmoituksen jätettyäsi, saamme tarvittavat tiedot ja hoidamme homman kuntoon. 


  • 20. helmikuuta 2025

Kiitos, mutta en taida nyt jaksaa enää tämän kanssa tapella. Katsellaan miten saadaan maksuliittymäksi ja sitten vaihtoon ennen kesää kaikki.

 


  • 20. helmikuuta 2025

jossain varmaan on ohjeet miten prepaid numeron voi pitää?

 


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 20. helmikuuta 2025
Tepa kirjoitti:

jossain varmaan on ohjeet miten prepaid numeron voi pitää?

 

Meidän Asiakastukemme ohjeistuksissa tämä tieto tosiaan löytyy eli Prepaidin voi muuttaa laskutettavaksi liittymäksi. Se onneksi onnistuu nykyään ilman käyntiä Telia Kaupassa, minne sinulla oli pitkä matka. 


  • 20. helmikuuta 2025

Paitsi, että nyt on häiriö telian verkkosivuilla. Kokeilin vielä kuitenkin, että poistin toisen prepaidin ja nyt kun lisäksin opiskelijan numeron, niin ei tullut virheviestiä, mutta eipä siihen puhelimeen mennyt vieläkään vahvistusviestiä.

 


Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 20. helmikuuta 2025
Tepa kirjoitti:

Paitsi, että nyt on häiriö telian verkkosivuilla. Kokeilin vielä kuitenkin, että poistin toisen prepaidin ja nyt kun lisäksin opiskelijan numeron, niin ei tullut virheviestiä, mutta eipä siihen puhelimeen mennyt vieläkään vahvistusviestiä.

 

Huomasin saman, kun kirjauduin Mobiilivarmenteella Minun Teliaan, ettei siellä nyt ole kaikki etusivulla kohdillaan. Tosin pääsee ihan normaalisti valikoihin eli alavalikot toimivat. Laitoin tästä eteenpäin häiriöilmoitusta, että saisimme sivustot toimimaan oikein. 


  • 21. helmikuuta 2025

Huomenta!

Onko tietoa miten pitkään tuo häiriö verkkokaupassa kestää?

 


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 21. helmikuuta 2025
Tepa kirjoitti:

Huomenta!

Onko tietoa miten pitkään tuo häiriö verkkokaupassa kestää?


Huomenta huomenta, vaikka melkeinhän se puolille päivin on nyt jo taipumassa😊

Kohtaatko ongelmaa Telia Prepaidin vaihdossa laskutusliittymäksi? Vai ollaanko siinä pisteessä, että koetat vielä lisätä toista prepaid-liittymää Telia Prepaid-tiliin?

Keskityn tässä vastauksessa ensimmäiseen vaihtoehtoon. Verkkokaupassa ei tietojemme mukaan ole tällä hetkellä häiriötä meneillään. Eilinen Minun Telia -kirjautumisen häikkä on sekin tiessään.

Tässä vielä aukikirjoitettuna vinkkejä prepaidin muuttamiseen laskutusliittymäksi:

Aloita verkkokaupassa liittymän tilaus, kuin tilaisit uuden laskutusliittymän. Jatka tilauksen kanssa kohti kassaa, jolloin voit alla olevan kuvan mukaisesti valita  kohdan "Vaihdan Prepaid -liittymäni laskutettavaksi liittymäksi". 

Eli vähän kuin tilaisit kokonaan uutta liittymää kokonaan, mutta täppäät tilauksen yhteydessä alla olevan vaihtoehdon.
 

 


  • 21. helmikuuta 2025

puhelin liittymät → kaikki liittymät

tulos:

 


  • 21. helmikuuta 2025

Älkää vain sanoko, että tuo tulle vain mulle, kokeilin kyllä kaikki selaimet läpi. ja sama ilmoitus

 


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 21. helmikuuta 2025
Tepa kirjoitti:

Älkää vain sanoko, että tuo tulle vain mulle, kokeilin kyllä kaikki selaimet läpi. ja sama ilmoitus

 

Laitoin heti tuosta aiemmasta kommentistasi viestiä meillä talossa eteenpäin! Palaan heti, kun saan tietoa lisää.


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 21. helmikuuta 2025
Tepa kirjoitti:

puhelin liittymät → kaikki liittymät

tulos:

 

Suosittelen vielä tyhjäämään selaimen / selainten välimuistin ja kokeilemaan, jos vain mahdollista, toisellakin laitteella. Entä pääsetkö kirjautumaan muihin palveluihin, kuten vaikka Kelan sivuille tai OmaKantaan? Rajataan tällä tavoin häikkää.

En tohtisi sanoa, mutta emme tosiaan saaneet toistettua tuota ongelmaa, eli verkkokaupassa sinällään ei ole havaittu häiriötä. Tiedän, ettei se sinua nyt kovin lämmitä, mutta taustatiedoksi halusin kertoa, että olemme penkoneet tätä ilmiötä porukalla ja koettaneet päästä jäljille.


  • 21. helmikuuta 2025

Huh huh, sinne meni kaikkia avatut sivutkin, kun tyhjensi selaimen, vielä on facebookin tunnukset hukassa. :D mutta pääsi nyt liittymiä tarkastelemaan: 4G:lle on vain vähän valinnan varaa…

Mutta tuohon Minun Prepaidiin se ei auttanut vieläkään ei pystynyt lisämään toista prepaidia siihen.

Pitää nyt vielä miettiä mitä ihmettä tekee, ja miten saada hyödynnettyä prepaidin saldo loppuun asti, siellä kun pitää olla se 20 euroa että pyykinpesukoneen pystyy maksamaan…


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 21. helmikuuta 2025
Tepa kirjoitti:

Huh huh, sinne meni kaikkia avatut sivutkin, kun tyhjensi selaimen, vielä on facebookin tunnukset hukassa. :D mutta pääsi nyt liittymiä tarkastelemaan: 4G:lle on vain vähän valinnan varaa…

Mutta tuohon Minun Prepaidiin se ei auttanut vieläkään ei pystynyt lisämään toista prepaidia siihen.

Pitää nyt vielä miettiä mitä ihmettä tekee, ja miten saada hyödynnettyä prepaidin saldo loppuun asti, siellä kun pitää olla se 20 euroa että pyykinpesukoneen pystyy maksamaan…

 

Tuo on kyllä urakka, kun joskus joutuu itsekin tyhjäämään välimuistin, jotta milloin mitkäkin systeemit toimii.

Mitä vielä tuohon Telia Prepaidin lisäämiseen sinne tiliin tulee, niin joudun toistamaan samaa mitä ​@PiaJo eilen ohjeisti, eli jättämällä meille häiriöilmoituksen pääsemme jäljille ja voidaan tehdä tarvittavia toimenpiteitä. Tästä sinun tapauksestasi on jo infottu asiantuntijoita, ja nyt tarvitsisimme häiriöilmiotuksella tarkempia liittymätietoja.

 


  • 22. helmikuuta 2025

Hei!

Cromessahan tuo kaiken tyhjentäminen ei vaikuttanut tuohon virhetilanteeseen. Vain sen että sielläkin nyt on kaikki kirjautumiset poissa. Hups kurssi jututkin meni sitten siinä… iiik.

 

Asiakaspalvelu otti viimein yhteyttä, mutta eipä alkuperäiseen ongelmaan saanut apua, joten voin unohtaa tuon Minun prepaid -sivuston.

Saldoa sain ladattua toista kautta, ja nyt pitää ne kympit käyttääloppuun ennen kuin voi taas harkita tuota latausliittymäksi muuttamsita, varsinkin kun opiskelija ei olekkaan tulossa käymään…

 


SannaMKoo
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 22. helmikuuta 2025
Tepa kirjoitti:

Asiakaspalvelu otti viimein yhteyttä, mutta eipä alkuperäiseen ongelmaan saanut apua, joten voin unohtaa tuon Minun prepaid -sivuston.

Saldoa sain ladattua toista kautta, ja nyt pitää ne kympit käyttääloppuun ennen kuin voi taas harkita tuota latausliittymäksi muuttamsita, varsinkin kun opiskelija ei olekkaan tulossa käymään…

Teithän varmasti ​@PiaJo vinkkaaman häiriöilmoituksen, ja sen pohjalta sinuun oltiin nyt yhteydessä? Eli yhteydenottolomakkeelta valitsit alasvetovalikosta kohdan Häiriöilmoitus? Tämä olisi nimittäin sitä kautta tärkeä saada meille tutkittavaksi. Linkkaa häiriöilmoitukseen myös tämä Yhteisö-keskustelu, jotta häiriöilmoituksen käsittelijä näkee mistä olemme täällä jo kanssasi jutelleet.


  • 22. helmikuuta 2025

Hei!

Kyllä tein juuri noin, tosin en keskustelun linkaaminen jäi. sekä että piti itse soittaa sähköpostissa annettuun numeroon. Tällä kertaa linjallakaan ei istunut variksi ja pystyi keskustelemaan. Käytössä omassa prepaidissa nimittäin nokian ei-älypuhelin.. :D


Vastaa