Skip to main content

Miksiköhän Telia on laittanut vastaajan maksulliseksi?

Maksaa nyt uusissa liittymissä 5€ aktivoida ja 1,5€/kk.

Telialla ollut vastaaja ilmainen monta vuotta, miksi tehdä siitä maksulliseksi?

Tutkiskelin vastaajapalvelun tietoja Omilla Sivuilla. Kovasti kertovat, että vastaajapalvelun perustaso sisältyy maksutta liittymään. Missään tosin ei sanota, että mitä tuo “päivitä” nappi tekee.

 

 

 

Ja tuo telia.fi/vastaaja vie sitten sivulle, jossa on tieto:

 

Hmm, eli siis säilyy maksuton vastaaja, koska olen tilannut vastaajapalvelun ties koska historiassa.

 

Mutta samalla kerrotaan, että kaikki vastaajat päivitetään. Hyvin hämmentävää.


Tutkiskelin vastaajapalvelun tietoja Omilla Sivuilla. Kovasti kertovat, että vastaajapalvelun perustaso sisältyy maksutta liittymään. Missään tosin ei sanota, että mitä tuo “päivitä” nappi tekee.

 

 

 

Ja tuo telia.fi/vastaaja vie sitten sivulle, jossa on tieto:

 

Hmm, eli siis säilyy maksuton vastaaja, koska olen tilannut vastaajapalvelun ties koska historiassa.

 

Mutta samalla kerrotaan, että kaikki vastaajat päivitetään. Hyvin hämmentävää.

Joo edelleen sekavaa viestintää varsinkin vanhasta vastaajasta ja jos ei halua sitä päivittää 🤔

Jos tuota oikein tulkitsee niin kaikki vastaajat pakko-päivitetään huhtikuussa, mutta jos on määräaikainen liittymä jossa on ollut vanha vastaaja käytössä niin niissä vastaaja muuttuu maksulliseksi määräajan päätyttyä 🤷🏻


Tutkiskelin vastaajapalvelun tietoja Omilla Sivuilla. Kovasti kertovat, että vastaajapalvelun perustaso sisältyy maksutta liittymään. Missään tosin ei sanota, että mitä tuo “päivitä” nappi tekee.

 

 

 

 

Joo edelleen sekavaa viestintää varsinkin vanhasta vastaajasta ja jos ei halua sitä päivittää 🤔

Jos tuota oikein tulkitsee niin kaikki vastaajat pakko-päivitetään huhtikuussa, mutta jos on määräaikainen liittymä jossa on ollut vanha vastaaja käytössä niin niissä vastaaja muuttuu maksulliseksi määräajan päätyttyä 🤷🏻


Kiitos näistä huomioista! Välitin nämä eteenpäin. Tarve olisi vielä siis tarkentaa tuota Vastaajan päivitys -valintaa sekä myös sitä miten tulisi toimia, jos sitä ei päivittää halua.


Nyt ilmoitus vastaajan muutoksista saapui minullekin. Ei kuitenkaan ole mikään kiire tehdä muutoksia, koska tuo vaikuttaa hinnoitteluun vasta 2/24. Joten katsotaan ensi vuonna uudelleen. En tiedä mikä vastaaja minulla sitten on, päivitetty vai vanha, mutta mitään ei tarvitse tehdä vasta kuin ensi vuoden helmikuussa.

 

 


 En tiedä mikä vastaaja minulla sitten on, päivitetty vai vanha, mutta mitään ei tarvitse tehdä vasta kuin ensi vuoden helmikuussa.


Tuon vaihtoehto ykkösen pari ensimmäistä riviä sen kertoo, eli liittymääsi päivittyy uusi vastaaja 3.4.2023 mutta saat pitää nykyisen etuhinnan voimassa sinne 4.2.2024 saakka. Eli sitä ennen vastaajasta ei veloiteta. Siinähän on hyvää aikaa testailla sitten onko uudistettu vastaaja tarpeellinen vai ei.


 En tiedä mikä vastaaja minulla sitten on, päivitetty vai vanha, mutta mitään ei tarvitse tehdä vasta kuin ensi vuoden helmikuussa.


Tuon vaihtoehto ykkösen pari ensimmäistä riviä sen kertoo, eli liittymääsi päivittyy uusi vastaaja 3.4.2023 mutta saat pitää nykyisen etuhinnan voimassa sinne 4.2.2024 saakka. Eli sitä ennen vastaajasta ei veloiteta. Siinähän on hyvää aikaa testailla sitten onko uudistettu vastaaja tarpeellinen vai ei.

Kiitos. Kuuluuko tähän myös “Visual Voicemail” ?


Kiitos. Kuuluuko tähän myös “Visual Voicemail” ?

Tällä hetkellä ei ainakaan kuulu. 😐 Kyseinen ominaisuus on yhä työn alla, ja ilmoittelemme heti kun tiedämme tarkemmin, millä aikataululla tämä etenee.


Näköjään tutulle uudistus myös tulossa. Jos vastaajan haluaa irtisanoa se siis onnistuu puhelinnumerolla kirjautumalla Telian sivuille? Vai vaatiiko verkkopankkitunnukset? Kamu numeroita ei ainakaan enää pääse muuttamaan ilman verkkopankki tunnuksia, miksei?

 

 


Näköjään tutulle uudistus myös tulossa. Jos vastaajan haluaa irtisanoa se siis onnistuu puhelinnumerolla kirjautumalla Telian sivuille? Vai vaatiiko verkkopankkitunnukset? Kamu numeroita ei ainakaan enää pääse muuttamaan ilman verkkopankki tunnuksia, miksei?

 

 

Juu puhelinnumerolla pääsee kirjautumaan sen liittymän tietoihin, jossa vastaaja on ja voi irtisanoa sen sieltä. Eikös ne kamu numerotkin tai se palvelu löydy sieltä liittymän tiedoista? Itsellä ei ole ollut käytössä sitä.

Lisäpalvelut kohdasta sekin löytyy, eikö pysty sieltä sitä irtisanomaan myös?


Näköjään tutulle uudistus myös tulossa. Jos vastaajan haluaa irtisanoa se siis onnistuu puhelinnumerolla kirjautumalla Telian sivuille? Vai vaatiiko verkkopankkitunnukset? Kamu numeroita ei ainakaan enää pääse muuttamaan ilman verkkopankki tunnuksia, miksei?

 

Juu puhelinnumerolla pääsee kirjautumaan sen liittymän tietoihin, jossa vastaaja on ja voi irtisanoa sen sieltä. Eikös ne kamu numerotkin tai se palvelu löydy sieltä liittymän tiedoista? Itsellä ei ole ollut käytössä sitä.

Lisäpalvelut kohdasta sekin löytyy, eikö pysty sieltä sitä irtisanomaan myös?

Pitääpä tuo vastaaja asia testata.

Kyllä sieltä viimeksi ne Kamu numerot näky, että ovat käytössä, muistaakseni niistä numeroista oli vaan suurinosa piilotettu *-merkillä ja tosiaan niille ei voinut sen kautta tehdä yhtään mitään. Tarkoitus ei ole irtisanoa Kamua, vaan muokata sinne yksi numero lisää. 

Verkkopankkitunnuksilla ilmeisesti niitä voisi muokata, mutta semmonen ei ole vaihtoehto tässä tapauksessa.


Näköjään tutulle uudistus myös tulossa. Jos vastaajan haluaa irtisanoa se siis onnistuu puhelinnumerolla kirjautumalla Telian sivuille? Vai vaatiiko verkkopankkitunnukset? Kamu numeroita ei ainakaan enää pääse muuttamaan ilman verkkopankki tunnuksia, miksei?

 

Juu puhelinnumerolla pääsee kirjautumaan sen liittymän tietoihin, jossa vastaaja on ja voi irtisanoa sen sieltä. Eikös ne kamu numerotkin tai se palvelu löydy sieltä liittymän tiedoista? Itsellä ei ole ollut käytössä sitä.

Lisäpalvelut kohdasta sekin löytyy, eikö pysty sieltä sitä irtisanomaan myös?

Pitääpä tuo vastaaja asia testata.

Kyllä sieltä viimeksi ne Kamu numerot näky, että ovat käytössä, muistaakseni niistä numeroista oli vaan suurinosa piilotettu *-merkillä ja tosiaan niille ei voinut sen kautta tehdä yhtään mitään. Tarkoitus ei ole irtisanoa Kamua, vaan muokata sinne yksi numero lisää. 

Verkkopankkitunnuksilla ilmeisesti niitä voisi muokata, mutta semmonen ei ole vaihtoehto tässä tapauksessa.

Pitäisi pystyä Telia tunnuksella (puhelinnumero on myös Telia tunnus) myös muokkaamaan ainakin tämän perusteella:

Kamu palvelu