Olen yrittänyt kaikkien löydettävissä olevien ohjeiden mukaan saada MMS viestit tulemaan suoran äidin puhelimeen eikä nettiin. Hänellä kun ei ole tietonetta eikä ole koskaan tietokonetta edes käyttänyt. Tässä 5 G hypessä ilmeisesti unohdetaan vanhukset ja heidän vanhat puhelimet. Äidilläni on Doro 631.
Hei @Taimis ja tervetuloa Telian yhteisöön!
Näiden seuraavien asetusten kautta pitäisi mms-viestien tulla puhelimeen, myös mobiilidata kannattaa olla käytössä Dorossa (koska on älypuhelin).
Internet-asetukset
- APN: internet
MMS-asetukset
- Yhteyden nimi : Telia MMS
- APN: mms
- Välipalvelimen osoite: 195.156.25.33
- Välipalvelimen portti: 8080
- MMSC-osoite: http://mms/
Tärkeää on siis myös internet asetuksiin laittaa tuo ylinnä oleva.
Olisiko näistä apua?
@kiisseli67@ kirjoitti:Tärkeää on siis myös internet asetuksiin laittaa tuo ylinnä oleva.
Multimediaviestit eivät toimi internetissä, joten internet-yhteyden APN-asetuksella ei ole merkitystä multimediaviestien kulkuun. Niille riittää, että MMS-asetukset ovat kunnossa.
Internet-asetuksen voi toki laittaa kuntoon, jos haluaa hyödyntää puhelimen muita ominaisuuksia. En tunne tuota Doroa, mutta tyypillisesti näitä voivat olla esimerkiksi sähköposti ja sääennusteet.
Monissa puhelimissa mobiilidata päällä/pois vaikuttaa ainoastaan internet-yhteyteen, ei multimediaviesteihin. Mikäli mobiilidata-asetuksen toiminta ei ole omassa puhelimessa tuttu, kannattaa kokeilla lähettää multimediaviesti sekä mobiilidata päällä että pois nähdäkseen, vaikuttaako se multimediaviesteihin juuri omassa puhelimessa.
Doro 631 käyttää multimediaviestikeskuksen osoitteesta nimitystä kotisivu. Yllämainitut MMS-asetukset Doron termein ovat:
Valikko → Asetukset → Viestit → MMS-aset.. →MMS Prof.
- Tilin nimi : Telia MMS
- APN: mms
- Käyttäjätunnus: jätetään tyhjäksi
- Salasana: jätetään tyhjäksi
- Kotisivu: http://mms/
- Yhteystyyppi: HTTP
- Välityspalvelimen osoite: 195.156.25.33
- Välitysportti: 8080
- Käyttäjätunnus: jätetään tyhjäksi
- Salasana: jätetään tyhjäksi
Kun olet tallentanut asetukset, muista myös ottaa ne käyttöön valitsemalla Valinta → Aktivoi.
Kannattaa myös tutustua Doro 631 käyttöohjeen sivuihin 26 – 29.
@irritus@ kirjoitti:
@kiisseli67@ kirjoitti:Tärkeää on siis myös internet asetuksiin laittaa tuo ylinnä oleva.
Multimediaviestit eivät toimi internetissä, joten internet-yhteyden APN-asetuksella ei ole merkitystä multimediaviestien kulkuun. Niille riittää, että MMS-asetukset ovat kunnossa.
Internet-asetuksen voi toki laittaa kuntoon, jos haluaa hyödyntää puhelimen muita ominaisuuksia. En tunne tuota Doroa, mutta tyypillisesti näitä voivat olla esimerkiksi sähköposti ja sääennusteet.
Monissa puhelimissa mobiilidata päällä/pois vaikuttaa ainoastaan internet-yhteyteen, ei multimediaviesteihin. Mikäli mobiilidata-asetuksen toiminta ei ole omassa puhelimessa tuttu, kannattaa kokeilla lähettää multimediaviesti sekä mobiilidata päällä että pois nähdäkseen, vaikuttaako se multimediaviesteihin juuri omassa puhelimessa.
Doro 631 käyttää multimediaviestikeskuksen osoitteesta nimitystä kotisivu. Yllämainitut MMS-asetukset Doron termein ovat:
Valikko → Asetukset → Viestit → MMS-aset.. →MMS Prof.
- Tilin nimi : Telia MMS
- APN: mms
- Käyttäjätunnus: jätetään tyhjäksi
- Salasana: jätetään tyhjäksi
- Kotisivu: http://mms/
- Yhteystyyppi: HTTP
- Välityspalvelimen osoite: 195.156.25.33
- Välitysportti: 8080
- Käyttäjätunnus: jätetään tyhjäksi
- Salasana: jätetään tyhjäksi
Kun olet tallentanut asetukset, muista myös ottaa ne käyttöön valitsemalla Valinta → Aktivoi.
Kannattaa myös tutustua Doro 631 käyttöohjeen sivuihin 26 – 29.
Asetuksia veivasin moneen kertaan käsin, että hakemalla ne txttarilla. Ja ovat juuri noin. Ei vaan skulaa. Lähetys toimii tosiaan niin ku pitää, mutta vvastaanotto ei. Tulee tosiaan vaan txt, joka kehottaa lukemaan mms:n netissä.
@Taimis@ kirjoitti:
@irritus@ kirjoitti:
@kiisseli67@ kirjoitti:
Tärkeää on siis myös internet asetuksiin laittaa tuo ylinnä oleva.
Multimediaviestit eivät toimi internetissä, joten internet-yhteyden APN-asetuksella ei ole merkitystä multimediaviestien kulkuun. Niille riittää, että MMS-asetukset ovat kunnossa.
Internet-asetuksen voi toki laittaa kuntoon, jos haluaa hyödyntää puhelimen muita ominaisuuksia. En tunne tuota Doroa, mutta tyypillisesti näitä voivat olla esimerkiksi sähköposti ja sääennusteet.
Monissa puhelimissa mobiilidata päällä/pois vaikuttaa ainoastaan internet-yhteyteen, ei multimediaviesteihin. Mikäli mobiilidata-asetuksen toiminta ei ole omassa puhelimessa tuttu, kannattaa kokeilla lähettää multimediaviesti sekä mobiilidata päällä että pois nähdäkseen, vaikuttaako se multimediaviesteihin juuri omassa puhelimessa.
Doro 631 käyttää multimediaviestikeskuksen osoitteesta nimitystä kotisivu. Yllämainitut MMS-asetukset Doron termein ovat:
Valikko → Asetukset → Viestit → MMS-aset.. →MMS Prof.
- Tilin nimi : Telia MMS
- APN: mms
- Käyttäjätunnus: jätetään tyhjäksi
- Salasana: jätetään tyhjäksi
- Kotisivu: http://mms/
- Yhteystyyppi: HTTP
- Välityspalvelimen osoite: 195.156.25.33
- Välitysportti: 8080
- Käyttäjätunnus: jätetään tyhjäksi
- Salasana: jätetään tyhjäksi
Kun olet tallentanut asetukset, muista myös ottaa ne käyttöön valitsemalla Valinta → Aktivoi.
Kannattaa myös tutustua Doro 631 käyttöohjeen sivuihin 26 – 29.
Asetuksia veivasin moneen kertaan käsin, että hakemalla ne txttarilla. Ja ovat juuri noin. Ei vaan skulaa. Lähetys toimii tosiaan niin ku pitää, mutta vvastaanotto ei. Tulee tosiaan vaan txt, joka kehottaa lukemaan mms:n netissä.
Sitten kannattaa vielä tarkastaa telia.fi omilta sivuilta liittymän kohdalta ettei siellä ole estetty mms-viestien vastaanotto.
Eli liittymäsi - Lisäpalvelut- estot ja rajoitukset- muokkaa - multimediaviestirajoitukset
@kiisseli67@ kirjoitti:
@Taimis@ kirjoitti:
@irritus@ kirjoitti:
@kiisseli67@ kirjoitti:Tärkeää on siis myös internet asetuksiin laittaa tuo ylinnä oleva.
Multimediaviestit eivät toimi internetissä, joten internet-yhteyden APN-asetuksella ei ole merkitystä multimediaviestien kulkuun. Niille riittää, että MMS-asetukset ovat kunnossa.
Internet-asetuksen voi toki laittaa kuntoon, jos haluaa hyödyntää puhelimen muita ominaisuuksia. En tunne tuota Doroa, mutta tyypillisesti näitä voivat olla esimerkiksi sähköposti ja sääennusteet.
Monissa puhelimissa mobiilidata päällä/pois vaikuttaa ainoastaan internet-yhteyteen, ei multimediaviesteihin. Mikäli mobiilidata-asetuksen toiminta ei ole omassa puhelimessa tuttu, kannattaa kokeilla lähettää multimediaviesti sekä mobiilidata päällä että pois nähdäkseen, vaikuttaako se multimediaviesteihin juuri omassa puhelimessa.
Doro 631 käyttää multimediaviestikeskuksen osoitteesta nimitystä kotisivu. Yllämainitut MMS-asetukset Doron termein ovat:
Valikko → Asetukset → Viestit → MMS-aset.. →MMS Prof.
- Tilin nimi : Telia MMS
- APN: mms
- Käyttäjätunnus: jätetään tyhjäksi
- Salasana: jätetään tyhjäksi
- Kotisivu: http://mms/
- Yhteystyyppi: HTTP
- Välityspalvelimen osoite: 195.156.25.33
- Välitysportti: 8080
- Käyttäjätunnus: jätetään tyhjäksi
- Salasana: jätetään tyhjäksi
Kun olet tallentanut asetukset, muista myös ottaa ne käyttöön valitsemalla Valinta → Aktivoi.
Kannattaa myös tutustua Doro 631 käyttöohjeen sivuihin 26 – 29.
Asetuksia veivasin moneen kertaan käsin, että hakemalla ne txttarilla. Ja ovat juuri noin. Ei vaan skulaa. Lähetys toimii tosiaan niin ku pitää, mutta vvastaanotto ei. Tulee tosiaan vaan txt, joka kehottaa lukemaan mms:n netissä.
Sitten kannattaa vielä tarkastaa telia.fi omilta sivuilta liittymän kohdalta ettei siellä ole estetty mms-viestien vastaanotto.
Eli liittymäsi - Lisäpalvelut- estot ja rajoitukset- muokkaa - multimediaviestirajoitukset
Ei oo mitään rajotuksiakaan päällä. Kai se on hyväksyttävä, että aika on ajanu ohi tosta Doro 631:sta.
@Taimis@ kirjoitti:
Ei oo mitään rajotuksiakaan päällä. Kai se on hyväksyttävä, että aika on ajanu ohi tosta Doro 631:sta.
Vielä sellainen tuli mieleen, että viestien asetuksissa on valittuna hae multimediaviestit automaattisesti tai lataa automaattisesti. En tiedä miten Dorossa on se ilmoitettu 😉>
@kiisseli67@ kirjoitti:
@Taimis@ kirjoitti:Ei oo mitään rajotuksiakaan päällä. Kai se on hyväksyttävä, että aika on ajanu ohi tosta Doro 631:sta.
Vielä sellainen tuli mieleen, että viestien asetuksissa on valittuna hae multimediaviestit automaattisesti tai lataa automaattisesti. En tiedä miten Dorossa on se ilmoitettu 😉>
@Tossa aiemmin on @irrituksen linkki kyseisen Doron ohjeisiin. Ei mielestäni löydy asetusta mms viestien hausta.
@Taimis@ kirjoitti:
@kiisseli67@ kirjoitti:
@Taimis@ kirjoitti:
Ei oo mitään rajotuksiakaan päällä. Kai se on hyväksyttävä, että aika on ajanu ohi tosta Doro 631:sta.
Vielä sellainen tuli mieleen, että viestien asetuksissa on valittuna hae multimediaviestit automaattisesti tai lataa automaattisesti. En tiedä miten Dorossa on se ilmoitettu 😉>
@Tossa aiemmin on @irrituksen linkki kyseisen Doron ohjeisiin. Ei mielestäni löydy asetusta mms viestien hausta.
Pitäisi löytyä tekstiviesti sovelluksesta ja sen asetuksista.
Olisiko siellä vielä lisäasetusten joukossa?
@Taimis@ kirjoitti:Lähetys toimii tosiaan niin ku pitää, mutta vvastaanotto ei.
Jos lähetys toimii, MMS-asetukset ovat kunnossa.
Eihän puhelimen multimediaviestimuisti ole tullut täyteen? Tarkasta Valikko → Asetukset → Viestit → MMS-aset.. → Muistin tila
Tarvittaessa poista vanhoja viestejä. Voit myös hankkia MicroSD tai MicroSDHC muistikortin ja vaihtaa viestiasetuksista käytettäväksi muistiksi muistikortti.
@kiisseli67@ kirjoitti:Vielä sellainen tuli mieleen, että viestien asetuksissa on valittuna hae multimediaviestit automaattisesti tai lataa automaattisesti.
Hyvä huomio. Erityisesti Nokialaisissa täytyy muistaa asettaa multimediaviestin vastaanotto aina automaattisesti tai vastaanotto verkkovierailussa automaattisesti, jotta viestit tulevat perille myös Pohjois- ja Itä-Suomessa, eli Yhteisverkon toiminta-alueella, kartassa kiinteästi väritetty alue.
En kuitenkaan löytänyt Doron käyttöohjeesta vastaavaa valintaa, joten olettaisin, että Doro ottaa viestit aina vastaan automaattisesti.
Hyviä vinkkejä keskustelussa, nämä on kaikki tärkeää testata. Liittymän MMS-viestien ohjauksesta kannattaa myös olla yhteydessä meidän asiakaspalveluun, josta voidaan tarkistaa onko viestien lähetys ohjattu järjestelmissä suoraan verkkosivuille, kun viesti tulisi ohjata puhelimeen sen sijasta.
Tarkistusta varten liittymän omistajan tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme tai jos omistaja valtuuttaa toisen henkilön asiaa hoitamaan, voidaan asia selvittää myös valtuutetun henkilön kanssa. Toisen henkilön valtuuttamisen voi tehdä vain soittamalla asiakaspalveluumme.
@Taimis@ kirjoitti:Olen yrittänyt kaikkien löydettävissä olevien ohjeiden mukaan saada MMS viestit tulemaan suoran äidin puhelimeen eikä nettiin. Hänellä kun ei ole tietonetta eikä ole koskaan tietokonetta edes käyttänyt. Tässä 5 G hypessä ilmeisesti unohdetaan vanhukset ja heidän vanhat puhelimet. Äidilläni on Doro 631.
Moi! Nähtävästi tämäkin asia on muuttunut asiakkaiden pissittämiseksi, mms-viestien pitäisi kuulua normaalin sopimukseen, joka liittymässä on ja silti on yleistynyt tämä, että viestit eivät tulekaan puhelimeen, vaan joutuu aina käydä lukemassa/katsommassa ne erikseen telian omilla sivuilla! Minulla on puhelimessani asetukset aivan oikein ja silti en pysty lähettään/ vastaanottamaan mms viestejä. Ihan tarpeeksi kallista muutenkin maksaa turhasta, mutta tätähän tämä on nykypäivänä. Tsemppiä kaikille ongelman kanssa.
@TONTSA43@ kirjoitti:
Moi! Nähtävästi tämäkin asia on muuttunut asiakkaiden pissittämiseksi, mms-viestien pitäisi kuulua normaalin sopimukseen, joka liittymässä on ja silti on yleistynyt tämä, että viestit eivät tulekaan puhelimeen, vaan joutuu aina käydä lukemassa/katsommassa ne erikseen telian omilla sivuilla! Minulla on puhelimessani asetukset aivan oikein ja silti en pysty lähettään/ vastaanottamaan mms viestejä. Ihan tarpeeksi kallista muutenkin maksaa turhasta, mutta tätähän tämä on nykypäivänä. Tsemppiä kaikille ongelman kanssa.
Oletko ollut yhteydessä meidän asiakaspalveluun, josta voidaan tarkistaa liittymäsi MMS-viestien ohjausasetukset? Asetuksena voi olla joko ohjaus verkkosivuille tai suoraan puhelimeen, kuten kollega tuossa mainitsikin. Tuo voi olla syynä siihen, miksi viestit eivät tule perille.
puhelimeni on vanha nokia e51. ekaa kertaa saan vastauksen: puhelimeesi ei voi lähettää asetuksia. aina ennemmin on
voinut. mistä kiikastaa. saldo on nyt loppu (prepaid) mutta ei se varmaan siitä johdu koska viesti lähti 15400.
voisittakos selvittää tiedot näihin:
aloitussivu:
yhteysosoitteen nimi:
puhelimen ip-osoite:
DNS-osoite:
proksipalv. osoite:
proksiportin numero:
Eikö tosiaan nokia uusi3310:n estettyjen listaa voi ohjelmoida suodattamaan private-numeroita?
jos ei, niin häirikkö voi häiritä kun salaa numeronsa.
E51:ssäni on handy blacklist, jossa se onnistuu. onnistuu myös suodattamaan numerot joita ei ole tallennettu
puhelinkirjaan, joten rauhassa saa varmasti olla kun haluaa sallia puhelut vain tutuilta.
Ellei uus3310 onnistu suodattamaan privaatteja, kertokaas sellainen näppäinpuhelinmalli jossa on myös privatesuodin.
Nykyään on kaikemmaaliman ropotteja jotka häiriköi. numero näkyy mutta kun soittaa siihen niin kuuluu ettei ole
käytössä, siis ei ole olemassa.
Olisin tiedoista hyvin kiitollinen.
Edit MinnaLN: upotettu kuvat.
@aikuishuvitus@ kirjoitti:
puhelimeni on vanha nokia e51. ekaa kertaa saan vastauksen: puhelimeesi ei voi lähettää asetuksia. aina ennemmin on
voinut. mistä kiikastaa. saldo on nyt loppu (prepaid) mutta ei se varmaan siitä johdu koska viesti lähti 15400.
voisittakos selvittää tiedot näihin:
aloitussivu:
yhteysosoitteen nimi:
puhelimen ip-osoite:
DNS-osoite:
proksipalv. osoite:
proksiportin numero:
Eikö tosiaan nokia uusi3310:n estettyjen listaa voi ohjelmoida suodattamaan private-numeroita?
jos ei, niin häirikkö voi häiritä kun salaa numeronsa.
E51:ssäni on handy blacklist, jossa se onnistuu. onnistuu myös suodattamaan numerot joita ei ole tallennettu
puhelinkirjaan, joten rauhassa saa varmasti olla kun haluaa sallia puhelut vain tutuilta.
Ellei uus3310 onnistu suodattamaan privaatteja, kertokaas sellainen näppäinpuhelinmalli jossa on myös privatesuodin.
Nykyään on kaikemmaaliman ropotteja jotka häiriköi. numero näkyy mutta kun soittaa siihen niin kuuluu ettei ole
käytössä, siis ei ole olemassa.
Olisin tiedoista hyvin kiitollinen.
Tarkentaisitko hieman, missä yhteydessä puhelin kysyy nuita listaamiasi tietoja? Yleisesti puhelin hakee verkosta verkkoasetukset automaattisesti tai viimeistään tuolla asetusviestillä. Internetin ja MMS -viestien osalta tarvittavat asetukset löytyy asiakastuestamme.
Puhelin kannattaa myös käynnistää uudelleen ja tarpeen vaatiessa palauttaa tehdasasetuksille, jos asetusviesti ei suostu toimimaan. Toimiiko asetusviesti muilla puhelimillasi normaalisti?
Puhelimien eri ominaisuuksista en osaa suoriltaan sanoa, että puuttuuko jokin tietty toiminnallisuus tai mistä se tarkemmin löytyisi. Toivottavasti yhteisöstä löytyy muilta käyttäjiltä kyseisiä laitteita ja osaisivat neuvoa tarkemmin. Telia Helppi auttaa myös mielellään omien laitteiden toiminnallisuuksien käytön / etsimisen kanssa.
nokia e-51, palautin tehdasasetukset. kun tilaan asetukset, herjaa ettei voi tähän puhelimeen lähettää. Yritän käsin
@aikuishuvitus@ kirjoitti:
nokia e-51, palautin tehdasasetukset. kun tilaan asetukset, herjaa ettei voi tähän puhelimeen lähettää. Yritän käsin
Jos syötät "yhteysosoitteen nimi" kohtaan: internet ja jätät loput tyhjiksi, antaako puhelin jatkaa näillä asetuksilla?
Multimediaviestit eivät toimi internetissä, joten yhteysosoitteen nimeä internet on turha edes yrittää.
Valitettavasti mms-asetusten termistö vaihtelee valmistajittain, joten ohjeita joutuu aina soveltamaan. Kokeileppa, josko nämä toimisivat:
aloitussivu | http://mms/ |
yhteysosoitteen nimi | mms |
puhelimen ip-osoite | dynaaminen, dhcp tai tyhjä |
DNS-osoite | tyhjä |
proksipalv. osoite | 195.156.25.33 |
proksiportin numero | 8080 |
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.