Skip to main content

Olen tässä muutamana kertana huomannut, että kun puhelin on 4G-verkossa, eivät mobiilivarmenteen kyselyt meinaa tulla puhelimeen perille. Jos niitä saattaa rapsua muutama minuutti pyynnön lähettämisestä kun pyyntö on jo vanhentunut time-outiin nettisivun päässä, joskus ne eivä tule perille ollenkaan.

 

Viimeksi tänään kun tein tunnistuspyynnön, ensimmäinen kerta time-outasi, tein uuden pyynnön ja sitä odotellessa ensimmäinen pyyntö tuli puhelimeen, ja tämä toinen tekemäni ei tullut ollenkaan.

 

Testiksi käänsin luurin GSM/3G-only tilaan kolmatta pyyntöä varten ja kas, pyyntö saapui perille normaalisti ilman viivästyksiä.

 

Onko kyseessä vika vai ominaisuus mikä liittyy mobiilivarmenteen toimintaan? Eivätkös ne varmenneviestit jotain tekstiviestejä ole mitä siellä taustalla liikkuu, ja tekstarit eivät kai LTE-verkkoa myöten heilahda?

Kyllä viestit kulkevat myös 4G:ssä.

 

- SMS toimii myös LTE-verkossa (pakettivälitteisesti)

- MMS toimii LTE-verkossa samoilla asetuksilla kuin muissa verkoissa

 

Voisit testata toista laitetta.

Ja tarvittaessa vikailmoitusta Tekniseen asiakaspalveluun. Ennen vikailmoitusta kannattaa olla muutama esimerkki mukana. Vikailmoituksen teko onnistuu mm. Soneran Omilta Sivuilta.

 

 

 

 

 

 

 

 



@Tiina_V kirjoitti:

Kyllä viestit kulkevat myös 4G:ssä.

 

- SMS toimii myös LTE-verkossa (pakettivälitteisesti)

- MMS toimii LTE-verkossa samoilla asetuksilla kuin muissa verkoissa

 

Voisit testata toista laitetta.

Ja tarvittaessa vikailmoitusta Tekniseen asiakaspalveluun. Ennen vikailmoitusta kannattaa olla muutama esimerkki mukana. Vikailmoituksen teko onnistuu mm. Soneran Omilta Sivuilta.

 

 


 

Päivittelen tätä asiaa sen verran, että tänään tuli taas testailtua mobiilivarmenteen toimintaa 4G-verkon alueella, ja nyt viestit tulivat normaalisti läpi. Ilmeisesti aikaisemmat kerrat olivat vain jotain tilapäisiä häiriöitä.


Vastaa