Skip to main content

Mobiiliverkko ei käytössä

  • August 21, 2017
  • 7 kommenttia
  • 1859 katselukertaa

Mistä on kysymys kun ruutuun ilmestyy "mobiiliverkko ei ole käytössä"? Koko päivänä en ole voinut soittaa eikä puhelut tule minulle perille. 

7 kommenttia

kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • August 21, 2017

Hei tilpkol!

Onko SIM-kortti kunnolla paikoillaan ja oletko kokeillut käynnistää puhelimen uudelleen?

Eihän ole lentotila käytössä? Voitko kokeilla SIM-korttia toisessa laitteessa, jos siinä sattuisi olemaan vikaa?


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • August 22, 2017

@kiisseli67 kirjoitti:

Hei tilpkol!

Onko SIM-kortti kunnolla paikoillaan ja oletko kokeillut käynnistää puhelimen uudelleen?

Eihän ole lentotila käytössä? Voitko kokeilla SIM-korttia toisessa laitteessa, jos siinä sattuisi olemaan vikaa?


Lentotila siis poistaa puhelimen matkapuhelinverkko-, WLAN- ja Bluetooth-yhteydet sekä FM-radion (ns. radioverkot) käytöstä samanaikaisesti, joten mikään viesti tai soitto ei tule perille :smileyhappy:

 

EDIT: Lentokoneen kuvake näkyy suoraan siinä puhelimen tilarivillä mikäli se on päällä.


tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • August 22, 2017

Jos lasku olisi unohtunut maksaa, ilmoitus voisi myös olla jotain tollasta nykypuhelimissa.


Sekunti
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • August 22, 2017

@tilasto kirjoitti:

Jos lasku olisi unohtunut maksaa, ilmoitus voisi myös olla jotain tollasta nykypuhelimissa.


En oikein usko. Maksukehotus lähetetään kirjeitse 14 vrk:n (eli 2 viikon) kuluttua eräpäivästä ja jos ei maksa laskua kehotuksesta huolimatta niin Telialla on oikeus sulkea liittymä ja niin poispäin. Tuota on aika vaikea olla noteeraamatta (pl. ainoastaan liittymän käyttäjänä) :)


tilasto
Tekstaaja
  • Tekstaaja
  • August 22, 2017

@Sekunti kirjoitti:

@tilasto kirjoitti:

Jos lasku olisi unohtunut maksaa, ilmoitus voisi myös olla jotain tollasta nykypuhelimissa.


En oikein usko. Maksukehotus lähetetään kirjeitse 14 vrk:n (eli 2 viikon) kuluttua eräpäivästä ja jos ei maksa laskua kehotuksesta huolimatta niin Telialla on oikeus sulkea liittymä ja niin poispäin. Tuota on aika vaikea olla noteeraamatta (pl. ainoastaan liittymän käyttäjänä) :)


Niin, tuota olenkin useasti ihmetellyt kun ihminen sanoo unohtaneensa maksaa laskun.. Ehkäpä totuus on se ettei uskallata tunnustaa ettei ollut rahaa niin on helpompi sanoa maksun vain unohtuneen.

Mutta silti ilmoitus voisi liittyä maksamattomaan laskuun, en nyt tarkoita että tässä tapauksessa välttämättä olisi niin.


  • Uusi jäsen
  • August 21, 2018

Mulla sama ongelma, kännyssä netti kuitenkin toimii


Forum|alt.badge.img+7
  • Moderaattori
  • August 21, 2018

@RayHan Aiemmat keskustelut ovat vuoden takaisia, mutta aina ajankohtaisia :). Tilanteeseesi siis kuitenkin palaten: Oletko käynnistänyt puhelimesi uudelleen? Jos ei tuota onnistunutta tulosta, niin Android-käyttäjänä palauta oletukset ja iOS-käyttäjänä nollaa verkkoasetukset.

 

Joskus tulee vastaan, että puhelin ikäänkuin nukahtaa ja vain nettiosio toimii, yleensä uudelleenkäynnistäminen riittää puhelimelle.