Onko muilla ollut ongelmia mobiilidatan kanssa? Itselläni mobiiliverkko pätkii silloin tällöin täysin, eli data ei liiku lainkaan muutamaan minuuttiin, ja tämä tapahtuu satunnaisesti kellonajasta riippumatta. Ongelma on jatkunut jo ainakin yli kuukauden.
Huomasin myös, että aina kun itselläni yhteys katkeaa, samaan aikaan Downdetectorissa näkyy piikki, eli myös muilla käyttäjillä näyttää olevan ongelmia Telian yhteyksien kanssa.
Olen myös saanut Telialta viestejä, joissa kerrotaan mobiiliverkon huoltotöiden peruuntumisesta (katso kuva). Voiko näillä perutuilla huoltotöillä olla jotakin tekemistä jatkuvien yhteysongelmien kanssa?
Olisi hyvä kuulla, onko muilla samanlaista ongelmaa .
Ratkaisu jäseneltä KaPetri
Ihan ymmärrettävää, jos ongelmia havaitsee lähinnä siellä missä liittymää tulee eniten käytettyä. Jos olisit havainnut samoja ongelmia säännöllisesti myös muualla, voisi ongelma johtua tällöin myös päätelaitteesta. Erityisesti, jos ongelma on jatkunut pidemmän aikaa.
Tässä tilanteessa suosittelen kokeilemaan auttaako laitteen verkkoasetusten nollaus. Ongelman jatkuessa tästä on hyvä luoda häiriöilmoitus, josta löytyy muutama tarkka ajankohta milloin yhteys on mennyt jumiin. Näiden esimerkkien avulla matkapuhelinverkon asiantuntija pääsee tutkimaan miltä tukiaseman lokit näyttävät ongelman esiintyessä.
Tyypillisesti matkapuhelinverkosta johtuvissa häiriöissä samat jumiset näkyvät samanaikaisesti myös muissa liittymissä. Jos taloudestasi löytyy myös muita meidän liittymiä niin niiden toimintaa on hyvä tarkistella, kun havaitset tässä liittymässä ongelmia.
Kiitos hyvästä keskustelun aloituksesta @Akufranorge. Toistuvat katkokset eivät tietenkään kuulu palveluun. Pyrimme ehkäisemään ja korjaamaan verkon huoltotöillä asiakkaille näkyviä häiriöitä. Nyt en saanut varmuutta mitä muutostöitä alueesi verkossa oli tarkoitus tehdä ja miksi työ on peruttu.
Oletko näitä katkoksia havainnut vain tietyn alueen / osoitteen läheisyydessä vai onko ongelma paikasta riippumaton? Oletko pistänyt merkille, että pysyykö laitteella verkkoyhteys tukiasemaan, kuten kuvankaappauksessa vai katoaako verkko kokonaan?
Jos verkkoyhteys pysyy päällä, niin onko verkkotyyppi katkosten aikana aina 5G vai tapahtuuko datayhteyden katkoksia myös 4G-yhteyden ollessa käytössä?
Ihan ymmärrettävää, jos ongelmia havaitsee lähinnä siellä missä liittymää tulee eniten käytettyä. Jos olisit havainnut samoja ongelmia säännöllisesti myös muualla, voisi ongelma johtua tällöin myös päätelaitteesta. Erityisesti, jos ongelma on jatkunut pidemmän aikaa.
Tässä tilanteessa suosittelen kokeilemaan auttaako laitteen verkkoasetusten nollaus. Ongelman jatkuessa tästä on hyvä luoda häiriöilmoitus, josta löytyy muutama tarkka ajankohta milloin yhteys on mennyt jumiin. Näiden esimerkkien avulla matkapuhelinverkon asiantuntija pääsee tutkimaan miltä tukiaseman lokit näyttävät ongelman esiintyessä.
Tyypillisesti matkapuhelinverkosta johtuvissa häiriöissä samat jumiset näkyvät samanaikaisesti myös muissa liittymissä. Jos taloudestasi löytyy myös muita meidän liittymiä niin niiden toimintaa on hyvä tarkistella, kun havaitset tässä liittymässä ongelmia.
Mulla pätkii myös. Tosi katkot kestävät vain sekunteja. Aika ajoin (päivittäin kuitenkin) nettisivu latautuu vain osittain tai selain ilmottaa nettiyhteyden puuttuvan, mutta uudelleenlatauksella yleensä toimii taas. Joskus harvoin pitää yrittää muutaman kerran.
Olen uusi asiakas, eikä vanhalla operaattorilla pätkinyt, mutta hinnat nousivat siihen malliin, että otan mieluummin pätkimisen kuin hirvittävän hinnan.
Mulla on 4G ja puhelin kyllä pysyy verkossa. Joku aamu näkyi pudonneen edgeen, mutta palasi jossain vaiheessa takaisin 4G:hen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Skannataan tiedostoa virusten varalta
Pahoittelut, tarkistamme vielä tiedoston sisältöä varmistaaksemme, onko sen lataaminen turvallista. Ole hyvä ja yritä uudestaan muutaman minuutin kuluttua.