@antt0 kirjoitti:
Telia mainostaa, että uusiin liittymiin kaupanpäälle Moto C Plus puhelin. Mainoksessa mainitaan "
Sopimuskauden kokonaishinta 12 kk määräaikaisella sopimuksella alkaen 136,80 €."
Menin Oulun Telia myymälään, siirtääkseni liittymäni Telialle. Myymälästä kerrottiin, että C Plus puhelimen saa ainoastaan kalliimpiin liittymätyyppeihin. L ja XL. Kysyin miten on mahdollista, että näin mainostetaan. Eivät osanneet vastata. Liittymä on siirtymässä telialle, mutta puhelin jäi saamatta.
Hyvää iltaa @antt0! :smileyhappy:
En edusta Teliaa, mutta etsin vähän lisätietoa kyseisestä kampanjasta. Telian asiakaspalvelija on oikeassa eli tarjous on kyseisille liittymille. Se löytyy kampanjan tarjousehdoista, joka kuuluu näin:
"Moto C plus 0 € ja Yhteys puhelimeen L – paketti etuhintaan 24,90 €/kk 12 kuukauden ajan, jonka jälkeen hinta on 29,90 €/kk tai paketin kulloinkin voimassa oleva hinta. Etu edellyttää 12kk määräaikaista
sopimusta. Laitteen ja liittymän sopimuskauden kokonaishinta 298,80 €. Liittymä toimii samoilla hinnoilla ollessasi missä tahansa EU/ETA-alueella. Paketti sisältää 600 min norm. hintaisia puheluita ja 600 kpl norm. hintaisia viestejä. Paketin ylimenevät puhelut 0,09 €/alkava minuutti ja viestit 0,09 €/kpl. Lisäetuna liittymällä voi soittaa Suomesta Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, Viroon, Latviaan ja Liettuaan kotimaan hinnoin. Hinnoittelu ei koske puheluja ja viestejä palvelu- ja yritysnumeroihin. Muu ulkomaankäyttö erillisen hinnaston mukaisesti. Netin arvioitu maksiminopeus 100 Mbit/s. Saapuvan liikenteen vaihteluväli 2G-verkossa 0,02–0,2 Mbit/s, 3G-verkossa 0,4–40 Mbit/s, 4G-verkossa 10–100 Mbit/s. Lähtevän liikenteen vaihteluväli 2G-verkossa 0,01–0,1 Mbit/s, 3G-verkossa 0,1–4 Mbit/s, 4G-verkossa 3–50 Mbit/s. Tiedonsiirron maksiminopeus sekä nopeuden vaihtelu riippuu mm. laitteen ominaisuuksista sekä verkon kuormituksesta. Maksiminopeus käytettävissä rajattomasti kotimaassa ja 10 Gt/kk käyttömäärään saakka EU/ETA-alueella. Jos määrä täyttyy, käyttö jatkuu päivähinnalla 1 €/pvä. Päivähinta sisältää 300 Mt netin käyttöä per päivä. Määrän täyttyessä, voit jatkaa käyttöä ilman lisäkustannuksia verkon perusnopeudella (128 kbit/s) seuraavan vuorokauden alkuun, jolloin nopeus palautuu. Uuden liittymän avaus 5 €, verkkokaupassa 0 €. Ks. suuntaa-antavat peittoalueet: www.telia.fi/kuuluvuus
Etu koskee vain uusia liittymiä. Laite-edun hyödyntäminen edellyttää, että liittymäpaketiksi valitaan L, L+, XL-paketti. Alle 26 vuotiaille valittavissa on X ja X+. Laitteen hinta ilman määräaikaista sopimusta 129 €." (lähde: https://www.telia.fi/kauppa/laitteet/motocplus-kytky)
En tiedä katsoitko suoraan vain verkkokaupan Moto C Plus -sivulta. Siellä ei ole mainintaa tästä, niin voi hieman hämmentää. Tietenkin tuota voisi mielestäni tarkentaa. Telian modet palailevat huomenaamulla, niin varmasti palaavat tämän asian äärelle vielä. Harmillista sinänsä, mutta toivottavasti tämä selvensi asiaa! :smileyhappy:
En tiedä, miten tässä mainoksessa oleva esimerkkihinta saadaan jos laskemiseen käytetään L tai XL liittyymää. "Sopimuskauden kokonaishinta 12 kk määräaikaisella sopimuksella alkaen 136,80 €."
@antt0 kirjoitti:
En tiedä, miten tässä mainoksessa oleva esimerkkihinta saadaan jos laskemiseen käytetään L tai XL liittyymää. "Sopimuskauden kokonaishinta 12 kk määräaikaisella sopimuksella alkaen 136,80 €."
Tähän en osaa vastata, koska laitteen hinta ilman liittymää on 129 euroa ja Telia Rahoituksella ei pitäisi syntyä juurikaan kustannuksia. Ilmeisesti lipsahtanut virhe :smileyvery-happy:
Oikeat laskelmat löytyvät täältä:
https://www.telia.fi/kauppa/laitteet/motocplus-kytky
Eiköhän Telialaiset laita palautetta eteenpäin niin saavat oikaistua tarvittaessa :)
@Sekunti kirjoitti:
@antt0 kirjoitti:
En tiedä, miten tässä mainoksessa oleva esimerkkihinta saadaan jos laskemiseen käytetään L tai XL liittyymää. "Sopimuskauden kokonaishinta 12 kk määräaikaisella sopimuksella alkaen 136,80 €."
Tähän en osaa vastata, koska laitteen hinta ilman liittymää on 129 euroa ja Telia Rahoituksella ei pitäisi syntyä juurikaan kustannuksia. Ilmeisesti lipsahtanut virhe :smileyvery-happy:
Oikeat laskelmat löytyvät täältä:
https://www.telia.fi/kauppa/laitteet/motocplus-kytky
Eiköhän Telialaiset laita palautetta eteenpäin niin saavat oikaistua tarvittaessa :)
Liittymän kokonaishintaahan tuossa lasketaan eikä päälliskauppa-puhelimen.
@PasiS kirjoitti:
@Sekunti kirjoitti:
@antt0 kirjoitti:
En tiedä, miten tässä mainoksessa oleva esimerkkihinta saadaan jos laskemiseen käytetään L tai XL liittyymää. "Sopimuskauden kokonaishinta 12 kk määräaikaisella sopimuksella alkaen 136,80 €."
Tähän en osaa vastata, koska laitteen hinta ilman liittymää on 129 euroa ja Telia Rahoituksella ei pitäisi syntyä juurikaan kustannuksia. Ilmeisesti lipsahtanut virhe :smileyvery-happy:
Oikeat laskelmat löytyvät täältä:
https://www.telia.fi/kauppa/laitteet/motocplus-kytky
Eiköhän Telialaiset laita palautetta eteenpäin niin saavat oikaistua tarvittaessa :)
Liittymän kokonaishintaahan tuossa lasketaan eikä päälliskauppa-puhelimen.
@PasiS, minkä liittymän? Kampanjan liittymien kokonaishinta 12 kuukaudelta on paljon suurempi esim. L-liittymällä se on yhteensä 298,80 e eli 24,90 e x 12 kk (puhelimen 0 e). Sitä vain mistä tuo 136,80 euroa muodostuu kaiken kaikkiaan, koska laitetta myydään 129 eurolla Telian verkkokaupassa ja en löytynyt sopivaa liittymääkään. Ilmeisesti jotenkin virheellisesti raapustettu tuonne Moto C Plus liittymälle -sivulle? Päälliskaupan kokonaishinta? Random liittymän kokonaishinta eli 11,40€/kk 12kk määräaikaisella sopimuksella? :smileyembarrassed:
S-liittymää saa seuraavalla tarjouksella: Ensimmäiset 6kk 9.90e kuukaudessa, loput 6kk 12.90e = 136,80e.
Varmaan laskettu tuon arvion mukaan @antt0, mutta joka ei liity kyllä tarjoukseen ollenkaan :smileyvery-happy: no, virheitä sattuu kun ihmisen tekemiä
@Sekunti kirjoitti:
@PasiS kirjoitti:
@Sekunti kirjoitti:
@antt0 kirjoitti:
En tiedä, miten tässä mainoksessa oleva esimerkkihinta saadaan jos laskemiseen käytetään L tai XL liittyymää. "Sopimuskauden kokonaishinta 12 kk määräaikaisella sopimuksella alkaen 136,80 €."
Tähän en osaa vastata, koska laitteen hinta ilman liittymää on 129 euroa ja Telia Rahoituksella ei pitäisi syntyä juurikaan kustannuksia. Ilmeisesti lipsahtanut virhe :smileyvery-happy:
Oikeat laskelmat löytyvät täältä:
https://www.telia.fi/kauppa/laitteet/motocplus-kytky
Eiköhän Telialaiset laita palautetta eteenpäin niin saavat oikaistua tarvittaessa :)
Liittymän kokonaishintaahan tuossa lasketaan eikä päälliskauppa-puhelimen.
@PasiS, minkä liittymän?
Siihen just pitäisi Telian vastata...
Moikka! Laittelin tästä kysymystä eteenpäin, tarkistetaan hinnat ja muut, palataan siis tähän kun asiat varmistuneet.
Joskus kebappi pizzerian edessä oli iso mainoskyltti: ”Kakki pizzat ja kebabit 6 eur”
Tilasin perhepizzan useammalla täytteellä ja hinta olikin 12 eur. Kysyin, että miksi näin kallis?
”Joojoo, se on vaan mainos” :D
@Kimppikoo kirjoitti:
Joskus kebappi pizzerian edessä oli iso mainoskyltti: ”Kakki pizzat ja kebabit 6 eur”
Tilasin perhepizzan useammalla täytteellä ja hinta olikin 12 eur. Kysyin, että miksi näin kallis?
”Joojoo, se on vaan mainos” :D
tai...
"
Erikoistarjousten osalta mainostajan velvollisuus toimia huolellisesti on korostunut, koska erikoistarjouksen avulla halutaan kuluttaja liikkeeseen nimenomaan ostamaan tarjottu, houkuttava tuote.
Erikoistarjousten poikkeuksellisen luonteen vuoksi mainostajan mahdollista huolellisuutta ei ole tarpeen selvittää erikseen. Jos erikoistarjoustuote varotoimista huolimatta loppuu tarjouksen kestoaikana, myyjän on varauduttava hyvittämään kuluttajalle aiheutunut haitta. Kuluttajalle voidaan esimerkiksi antaa vastaava tuote erikoistarjouksen ehdoilla tai hänelle voidaan antaa mahdollisuus ostaa tarjoustuote myöhemmin.
Virheellisen hinnan sitovuus
Myyjän huolellisuusvelvoitteeseen kuuluu riittävä huolellisuus muun muassa markkinoinnin toteuttamisessa. Kuluttajalla on oikeus odottaa, että mainoksen hintatiedot pitävät paikkaansa.
Verkkokaupoissa ja -mainonnassa tietoja voi päivittää nopeasti ja milloin tahansa, minkä takia internetissä mainostajalla on suurempi vastuu mainosten ja kauppapaikkojen oikeista tiedoista ja huolellisuusvaatimus korostuu. Internetissä lähtökohta on, että myyjän ilmoittamat tiedot tuotteesta, esimerkiksi hinnasta ja ominaisuuksista ovat sitovia.
Kuluttaja voi vaatia tuotetta verkkosivuilla tarjottuun hintaa sen jälkeen, kun hän on hyväksynyt tarjouksen tilaamalla tuotteen. Ainoastaan tietyissä tilanteissa myyjä voi vedota tietojen paikkansa pitämättömyyteen ja vetäytyä kaupasta:
- Jos kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää hinnan olleen selvästi virheellinen, hinta ei sido myyjää. Näin on muun muassa silloin, jos ero ilmoitetun hinnan ja todellisen hinnan välillä on huomattavan suuri tai väärää hintaa voidaan pitää poikkeuksellisen alhaisena yleiseen hintatasoon verrattuna. Jos 600 euron televisiota myydään 60 eurolla, kyseessä on todennäköisesti erehdys.
- Jos myyjän mukaan hintatieto on ollut muu kuin se, jolla kuluttaja on tehnyt tilauksen, myyjän pitää pystyä esittämään asiasta luotettava näyttö."
Käymme ilmeisesti tämän dialogin loppuun saakka Telia Yhteisössä? Profiilistani löytyvät yhteystietoni.
Tässä on ollut ilmeisen hankalasti tulkittava tarjous. Se mistä tuo hinta 136,80e on koostunut tulee seuraavalla kaavalla: S-liittymän hinta 12kk ajan (9,90e/kk * 6kk + 12,90e/kk * 6kk = (59,40e + 77,40e) = 136,80e)
Tämä on siis ollut aivan oikein, mutta S-liittymä on ollut tilattavissa tällä tarjouksella vain verkkokaupassa.
Ei valitettavasti @antt0 voida käsitellä asiakkaiden liittymätietoja täällä Yhteisössä edes profiilin tietojen perusteella. Siitä syystä toivoisin, että otat yhteyttä meidän asiakaspalveluun mikäli haluat keskustella aiheesta tarkemmin tai tarkistella liittymäasioita.
Mitä ehdotat että etenemme asiassa? Minulle kerrottiin asiakaspalvelusta, että saan tuon liittymän ja siihen puhelimen Telia Kaupasta. Näin ei kuitenkaan tapahtunut.
Suosittelen vielä myös @NikoNo ohjeistuksen mukaisesti olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Voit linkata tähän keskusteluun, jolloin asiakaspalvelija pääsee nopeasti jyvälle asiaan. Voit esimerkiksi jättää meille yhteydenottopyynnön, jolloin olemme sinuun yhteydessä asian tiimoilta kunhan tuo pyyntö saapuu käsittelyvuoroon.
On kyllä harhaanjohtavaa markkinointia. Muistathan tehdä ilmoituksen asiasta osoitteessa https://kuti.kkv.fi/Kutiweb/kuluttajat/KuviLomake.aspx
Asiasta on syytä jättää valvontavihje.
Eipä ole kukaan ollut yhteydessä Telialta. Yhteydenottopyyntö on kyllä jätetty.
Sinuun ollaan kyllä varmasti yhteydessä kunhan tuo pyyntö saapuu käsittelyyn. Noissa on hippasen jonoa, mutta noita yhteydenottopyyntöjä käsitellään kovalla tohinalla koko ajan, ja pyritään kaikkiin asiakkaisiimme olemaan yhteydessä mahdollisimman nopeasti.