Skip to main content

Tuli hommattua tuo multi sim liittymä .Nyt kun vanhan alkuperäisen pääliitymän puhelimen sammuttaa niin rinnakkais liittymän puhelimenhan pitäsi soida, puhelun tullessa,mutta ei  soikkaan vaan menee suoraan vastaajaan.



Pitääkö jotain asetuksia muuttaa vai pitääkö molempien olla päällä kuitenkin.Vai mahtaako johtua ,kun pääliitymän puhelin Nokian perinteinen parannettu painos 3310.

Edit IlariJR: otsikko muokattu kuvaavammaksi.



 


@Verneri1212@  kirjoitti:

Tuli hommattua tuo multi sim liittymä .Nyt kun vanhan alkuperäisen pääliitymän puhelimen sammuttaa niin rinnakkais liittymän puhelimenhan pitäsi soida, puhelun tullessa,mutta ei  soikkaan vaan menee suoraan vastaajaan.

Pitääkö jotain asetuksia muuttaa vai pitääkö molempien olla päällä kuitenkin.Vai mahtaako johtua ,kun pääliitymän puhelin Nokian perinteinen parannettu painos 3310.

 


Morjesta @Verneri1212  ja Tervetuloa Yhteisöön!

 

Multi-sim toimii juurikin kuvailemallasi tavalla. Puhelu ohjautuu suoraan siihen puhelimeen joka on auki. Ainoa tapa milloin puhelu ohjautuu vastaajaan on silloin, kun molemmat puhelimet ovat kiinni. Toimiiko se palvelu normaalisti, kun molemmat puhelimet ovat auki?


Toimii ihan normaalisti, kun molemmat on auki. Luuulin ja tietoja myös sain, että rinnakkais puhelimien pitäsi soida vaikka pääpuhelin on kiinni,virta pois.Ei siinä mitään ongelmaa sinänsä ole kun laittaa alkuperäisen vaikka äänettömälle, niin silloin vain rinnakkais puhelin soi.

Vaimo kun haluaa pikkuhiljaa opetella käyttämään kosketusnäytöllistä puhelinta, ennekuin siirtyy pelkästään sitä käyttämään.


Eihän pääliittymään ole jäänyt itse kytkettyjä soitonsiirtoja päälle? Puhelimet tekevät joskus taskunpohjalla pyöriessään ihan ihmeellisiä temppuja.

 

Poista varmuuden vuoksi kaikki soitonsiirrot molemmista puhelimista näppäilemällä numerovalitsimeen ##002# ja luuri auki.

 

Jos rinnakkaispuhelin ei tämän jälkeenkään toimi pääpuhelimen ollessa suljettu, ota yhteys asiakaspalveluun ja tee vikailmoitus.


Olipa näköjään joku soitonsiirto jäänyt jommassa kummassa päälle. Otin kaikki molemmista pois ja nyt pelittää.


Ihan normaalia Telia Multisimillä. Itselläni ollut Telian Multisim kolme kertaa ja aina sama ongelma. Tämä on Teliallakin ollut tiedossa ainakin 15 vuotta mutta mitään ei myönnetä.

 

Edellisen, ja viimeisen, kerran kokeilin tätä niin että liittymän perussimmi oli älypuhelimessa ja kakkossimmi oli mallia eSim älykellossa.

 

Tapahtui aivan samaa kuin aina aiemminkin. Saan puhelun mutta vain toinen laite hälyttää. Useimmiten kävi niin että vain älykello soi ja älykännykkä ei.

 

Kiva jutella ulkomaalaisten kontaktien kanssa älykellon kautta... 

 

Kysyin asiaa Telialta monta kertaa mutta aina oli vika muualla kuin heissä. Sitten kysyin kahden puhelintukkurin edustajalta ja, kas, ongelma on yleisessä tiedossa sekä lievän naurun aiheena puhelinpiireissä.

 

Ottaisin multisimin taas mielelläni mutta en jaksa kuunnella "asiantuntijoiden" neuvoja siitä mitä "olen tehnyt väärin"



@FatBob@  kirjoitti:


Ihan normaalia Telia Multisimillä. Itselläni ollut Telian Multisim kolme kertaa ja aina sama ongelma. Tämä on Teliallakin ollut tiedossa ainakin 15 vuotta mutta mitään ei myönnetä.



 



Edellisen, ja viimeisen, kerran kokeilin tätä niin että liittymän perussimmi oli älypuhelimessa ja kakkossimmi oli mallia eSim älykellossa.



 



Tapahtui aivan samaa kuin aina aiemminkin. Saan puhelun mutta vain toinen laite hälyttää. Useimmiten kävi niin että vain älykello soi ja älykännykkä ei.



 



Kiva jutella ulkomaalaisten kontaktien kanssa älykellon kautta... 



 



Kysyin asiaa Telialta monta kertaa mutta aina oli vika muualla kuin heissä. Sitten kysyin kahden puhelintukkurin edustajalta ja, kas, ongelma on yleisessä tiedossa sekä lievän naurun aiheena puhelinpiireissä.



 



Ottaisin multisimin taas mielelläni mutta en jaksa kuunnella "asiantuntijoiden" neuvoja siitä mitä "olen tehnyt väärin"






Tätä taidettiinkin käydä myös toisesssa ketjussa aikaisemmin läpi. Samsungin kelloihin ensisijaisesti meillä nykyään (12/2019) tarjotaan uudempaa Yhteys Multi-palvelua, mutta hieman tapauksesta riippuen käytössä voi olla myös vanhempaa Multi-SIM -palvelua. Palvelusta riippumatta puhelimen sekä älykellon tulisi hälyttää puhelun saapuessa.




Olitko tästä meille tehnyt häiriöilmoitusta tuon ongelman vuoksi ja jos teit, mitä meiltä oli häiriöilmoitusten puolelta tarkemmin vastattu? Ymmärsin, ettei sinulla enää ole palvelua käytössä, joten toki nyt tämän selvittely ei samanlailla onnistu. 


Tein kyllä häiriöilmoituksen, asiaa tutkitttiin ja kun seuraavan kerran soitin, ei raporttia löytynytkään.

 

Ehkä tämä joskus teillä saadaan toimimaan, niin voidaan palata asiaan. Ei kyllä hirveästi huvita jonotella asiakas"palveluun" kuuntelemaan juttuja siitä että johtuu kaikesta muusta paitsi Teliasta.

 

Tässäkin ketjussa ihmisillä on tämän kanssa ongelmia, samaa sanovat puhelintukkurit.

 

 

 



@FatBob@  kirjoitti:


Tein kyllä häiriöilmoituksen, asiaa tutkitttiin ja kun seuraavan kerran soitin, ei raporttia löytynytkään.



 



Ehkä tämä joskus teillä saadaan toimimaan, niin voidaan palata asiaan. Ei kyllä hirveästi huvita jonotella asiakas"palveluun" kuuntelemaan juttuja siitä että johtuu kaikesta muusta paitsi Teliasta.



 



Tässäkin ketjussa ihmisillä on tämän kanssa ongelmia, samaa sanovat puhelintukkurit.



 



 



 






Nämä soitonsiirrot pääliittymässä ovat yksi asia, mikä voi sekoittaa puheluiden ohjautumista kumpaankin laitteeseen. Sanoitkin, ettei sinulla niitä ollut käytössä, joten kyse on ollut jostain muusta. Ratkaisu on jäänyt nähtävästi jostain syystä siis kesken ja harmillista kuulla, ettet tuolloin saanut asiaan vielä korjausta. Emme valitettavasti täältä Yhteisöstä pääse pureutumaan tapaukseen enää tarkemmin kiinni, mutta mitään yleistä ongelmaa tämän kanssa ei ole tiedossa. 


Vastaa