Skip to main content
Kysymys

Numeronsiirron peruutuksesta vahvistus

  • October 13, 2025
  • 6 kommenttia
  • 148 katselukertaa

  • Savumerkittäjä

Pitäisikö numeronsiirron peruutuksesta tulla jonkinlainen vahvistusviesti? Numeroni piti siirtyä Telialle huomenna aamulla, mutta olen tilannut liittymän toiselta operaattorilta, ja he sanoivat peruvansa siirron puolestani. En kuitenkaan ole saanut mitään kuittausta teiltä, että siirto olisi peruttu. 

6 kommenttia

Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • October 13, 2025

Ei siitä kai toisinkaan päin mitään erillistä vahvistusta tullut. Se vahvistus tulee sieltä operaattorilta, jolle numero on jäämässä eikä 1 numero voi olla kerrallaan kuin 1 operaattorilla. 


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • October 15, 2025

Pitäisikö numeronsiirron peruutuksesta tulla jonkinlainen vahvistusviesti? Numeroni piti siirtyä Telialle huomenna aamulla, mutta olen tilannut liittymän toiselta operaattorilta, ja he sanoivat peruvansa siirron puolestani. En kuitenkaan ole saanut mitään kuittausta teiltä, että siirto olisi peruttu. 

Moikka ​@Mmmm ja tervetuloa Yhteisön jäseneksi! 😊 Pahoittelen, että vastauksemme tulee näin jälkijunassa, mutta kyllä, meiltä lähtee aina asiakkalle vahvistusviesti kun numeronsiirto on peruttu, ja viesti kuuluu näin: “Hei, peruimme numerosi siirron pyynnöstäsi. Jos muutat vielä mieltäsi, olet aina tervetullut asiakkaaksemme.  T. Telia  

Haluaisitko kertoa, mikä tilanteesi on nyt eli saatiinhan siirto onnistuneesti peruutettua, ja sinulla on nyt uusi liittymä käytössä?


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • October 15, 2025

Pitäisikö numeronsiirron peruutuksesta tulla jonkinlainen vahvistusviesti? Numeroni piti siirtyä Telialle huomenna aamulla, mutta olen tilannut liittymän toiselta operaattorilta, ja he sanoivat peruvansa siirron puolestani. En kuitenkaan ole saanut mitään kuittausta teiltä, että siirto olisi peruttu. 

Moikka ​@Mmmm ja tervetuloa Yhteisön jäseneksi! 😊 Pahoittelen, että vastauksemme tulee näin jälkijunassa, mutta kyllä, meiltä lähtee aina asiakkalle vahvistusviesti kun numeronsiirto on peruttu, ja viesti kuuluu näin: “Hei, peruimme numerosi siirron pyynnöstäsi. Jos muutat vielä mieltäsi, olet aina tervetullut asiakkaaksemme.  T. Telia  

Haluaisitko kertoa, mikä tilanteesi on nyt eli saatiinhan siirto onnistuneesti peruutettua, ja sinulla on nyt uusi liittymä käytössä?

En saanut ikinä tuollaista viestiä, enkä ole myöskään saanut vahvistusta liittymätilauksen peruutukseen, jonka lähetin maanantaina verkkosivujenne peruutuslomakkeen kautta. Elisan liittymäni kuitenkin toimii edelleen. 


SonjaMelina
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • October 15, 2025

En saanut ikinä tuollaista viestiä, enkä ole myöskään saanut vahvistusta liittymätilauksen peruutukseen, jonka lähetin maanantaina verkkosivujenne peruutuslomakkeen kautta. Elisan liittymäni kuitenkin toimii edelleen. 

Tämäpä erikoista. Itselleni tulee se mieleen, että peruutuslomakkeen kautta tehdyt ilmoitukset käsitellään kahden arkipäivän kuluessa, joten mahdollisesti ilmoitustasi ei ole vielä käsitelty → viestikään ei olisi ennättänyt meiltä lähteä.

Voisitko vielä tarkentaa tilannettasi, eli onko sinulla ollut alunperin Elisan liittymä ja peruutuksen jälkeen olet palannut takaisin heidän asiakkaakseen, vai oletko nyt siirtymässä siis aivan muulle operaattorille? Entä milloin siirto meille on alun perin aloitettu?

Kiinnostaisi kuulla myös, oletko saanut nyt yhtään mitään viestejä meiltä/muualta koskien tätä operaattorin vaihtoa ja numeronsiirtoa? 


Forum|alt.badge.img+4
  • Irkkaaja
  • October 15, 2025

Eihän tuossa siirron perumisessa asiakkaan kuulukaan mitään tehdä vaan se operaattori jolle jäi hoitaa ihan kaiken. Eli jos Elisalta oli vaihtamassa ja jäi sinne niin uusi Telia peruttiin sillä sekunnilla. Itse tehty peruutus on taas normaalissa asiakasjonossa aiheuttamassa ihmetystä, että eihän tällaista siirtoa enää ole olemassakaan. Näin on ainakin on toiminut joka kerta kun olen siirron käynnistänyt toiseen suuntaan saadakseni tarjoushinnan edellisen jakson loppuessa enkä tehnyt muuta kuin käynnistänyt siirron jonnekin netissä, odotellut hetken ja mennyt joko chattiin tai tarjoussivulle perumaan. 


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • October 16, 2025

Eihän tuossa siirron perumisessa asiakkaan kuulukaan mitään tehdä vaan se operaattori jolle jäi hoitaa ihan kaiken. Eli jos Elisalta oli vaihtamassa ja jäi sinne niin uusi Telia peruttiin sillä sekunnilla. Itse tehty peruutus on taas normaalissa asiakasjonossa aiheuttamassa ihmetystä, että eihän tällaista siirtoa enää ole olemassakaan. Näin on ainakin on toiminut joka kerta kun olen siirron käynnistänyt toiseen suuntaan saadakseni tarjoushinnan edellisen jakson loppuessa enkä tehnyt muuta kuin käynnistänyt siirron jonnekin netissä, odotellut hetken ja mennyt joko chattiin tai tarjoussivulle perumaan. 

Ihan totta ja hyvä täsmennys, eli siinä tilanteessa, kun asiakas päättää yhdessä luovuttavan operaattorin kanssa perua siirron niin luovuttava (tai luovuttamassa ollut) operaattori hoitaa kuviot toisen eli vastaanottamaisillaan olleen operaattorin kanssa kuntoon, eikä tästä koidu asiakkaalle itselleen minkäänlaista vaivaa.