Skip to main content
Ratkaisu

Numerosiirron peruminen win back -tarjouksen vuoksi

  • August 27, 2025
  • 3 kommenttia
  • 269 katselukertaa

Tein viime viikolla Telian myyntipisteessä vuoden määräaikaisen puhelinliittymäsopimuksen etuhintaan. Numeron siirtoajankohdaksi sovittiin ensi viikon maanantai. Sain kuitenkin omalta nykyiseltä(vanhalta) operaattorilta win back -tarjouksen. Jos hyväksyn heidän tarjouksen ja jään heille, periikö Telia minulta irtisanomismaksun, liittymävaihdonmaksun tai koko sopimuskauden maksut? 

Ratkaisu jäseneltä KaPetri

Hei ​@pegotet ja tervetuloa Yhteisöön! Numeronsiirto ei ole vielä ilmeisesti tapahtunut ja olet edelleen nykyisen operaattorisi asiakkaana? Näissä tilanteissa sinulle ei aiheudu ylimääräisiä kuluja, jos jäät nykyiselle palveluntarjoallesi asiakkaaksi. He hoitavat numeronsiirron peruutuksen ja sitä kautta tekemäsi uuden liittymäsopimuksen peruutuksen. 

Jos olisit liikkeessä avannut liittymäsopimuksen uudella numerolla olisi tilanne toinen. Jos olet saanut lahjakortin tai alennusta liikkeestä ostamastasi tuotteesta voidaan näiden kaupanpäällisten ylimääräisiä etuja laskuttaa sopimusehtojen mukaisesti. 

3 kommenttia

Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • Ratkaisu
  • August 27, 2025

Hei ​@pegotet ja tervetuloa Yhteisöön! Numeronsiirto ei ole vielä ilmeisesti tapahtunut ja olet edelleen nykyisen operaattorisi asiakkaana? Näissä tilanteissa sinulle ei aiheudu ylimääräisiä kuluja, jos jäät nykyiselle palveluntarjoallesi asiakkaaksi. He hoitavat numeronsiirron peruutuksen ja sitä kautta tekemäsi uuden liittymäsopimuksen peruutuksen. 

Jos olisit liikkeessä avannut liittymäsopimuksen uudella numerolla olisi tilanne toinen. Jos olet saanut lahjakortin tai alennusta liikkeestä ostamastasi tuotteesta voidaan näiden kaupanpäällisten ylimääräisiä etuja laskuttaa sopimusehtojen mukaisesti. 


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • August 27, 2025

Mitä tarkoittaa, kun chatbot sanoi: “ Jos teit sopimuksen paikan päällä sopimus on sitova ja vastaat siihen liittyvistä maksuista sopimuskauden loppuun asti. Voit perua numerosiirron, mutta toisella operaattorilla on oikeus periä sinulta heidän kanssaan tehdyn sopimuksen mukaiset maksut”?


Forum|alt.badge.img+8
  • Moderaattori
  • August 27, 2025

Mitä tarkoittaa, kun chatbot sanoi: “ Jos teit sopimuksen paikan päällä sopimus on sitova ja vastaat siihen liittyvistä maksuista sopimuskauden loppuun asti. Voit perua numerosiirron, mutta toisella operaattorilla on oikeus periä sinulta heidän kanssaan tehdyn sopimuksen mukaiset maksut”?

Botti tarkoittanee sitä, että liikkeessä tehdyllä sopimuksella ei ole kuluttajasuojan mukaista 14 vuorokauden peruutusoikeutta. Numerosiirtojen tapauksessa sopimus katsotaan alkaneeksi vasta numeronsiirron jälkeen. Uudella liittymänumerolla avattavat liittymäsopimukset alkavat heti. Samoin lisäarvopalvelut kuten Telia Play tai muut vastaavat. 

En ole kuullut, että meillä olisi peritty näissä tapauksissa kuin liittymäsopimuksen mukana tulleita lisäalennuksia tuotteista. Esimerkiksi asiakas saa 50€ alennuksen laitteesta, kun hän tekee liittymäsopimuksen samalla. Jos liittymäsopimus peruutetaan voidaan tämä 50€ alennus laskuttaa jälkikäteen. 

Oliko kilpailijamme tarjous kuinka paljon parempi meidän tarjoukseen verrattuna?