Matkustan n. kerran vuodessa Kaukokohteisiin ja tilaan ennakkoon Reissupaketin. Ikinä ei aiemmin ole ollut näin paljon ongelmia sen kanssa. Selitän asiani pitkästi ja toivoisin, että siellä jotkut roaming/markkinointi/äppivastaavat ottaisivat palautteestani kopin.
Luulin tilanneeni reissupaketin ennakkoon äpin kautta, kuten aina ennenkin (olen ollut asiakkaanne ainakin 10v). Mutta ilmeisesti koko tilaus jäi roikkumaan johonkin. Reissussa ollessani, tuli tekstiviesti että on olemassa reissupaketit ja päiväkohtainen veloitus. En kiinnittänyt sen enempää asiaan huomiota, koska luulin tosiaan tilanneeni reissupaketin ennakkoon ja äpissäni näkyi, että se on tilattu. Tässä olisi ensimmäinen kehityskohde: kannattaako samassa viestissä lukea, että “JOS olet jo tilannut reissupaketin ennakkoon, voit unohtaa tämän viestin”. Mielestäni olisi järkevämpää laittaa viesti joko niin, että “hei tilaamasi REISSUPAKETTI on nyt käytössä” tai “hei TILAATHAN reissupaketin, sillä veloitamme päiväkohtaisesti nyt”.
Jostain kumman syystä (onneksi) päätin avata Telian äpin ja tutkia asiaa tarkemmin ja ihmettelin siellä näkyvää 12,99e päiväveloitusta. Joten otin teihin yhteyttä chatin kautta. Minulle kerrottiin, että olin ilmeisesti laittanut sen 24,90e, reissupaketin vain ”ostoskoriin” eikä se siis ikinä ollut aktivoitunut. Asiakaspalvelija onneksi aktivoi sen minulle, mutta sanoi, ettei voi nyt auttaa muutoin noiden päiväkohtaisten veloitusten kanssa ennen kuin lasku tulee.
Otin asiasta uudelleen yhteyttä teihin chätin kautta laskun saatuani ja Suomeen palattuani neljästi. Laskulla näytti olevan jopa kaksi noita päiväveloituksia ja sen lisäksi vielä se reissupaketti. Ja myös uudella laskutuskaudella, josta ei ole vielä tullut laskua näkyy tuo 12,99e päiväveloitus eli olisitte nyt laskuttamassa minulta kolme kertaa tuon 12,99e vaikka pitäisi olla vain se reissupaketti 24,90e.
Reklamoin aiheesta ja pääsin chättäämään hieman tympeän laskutuspalvelijan kanssa ja hän sanoi palavaansa 1-2 päivän päästä. Toisin sanoen hän osasi tasan lukea mustaa valkoisella, eikä millään tavalla “kuunnellut” minua ja sitä, että vaikka data hänellä olisi silmien edessä, en ole ollut tyytyväinen palveluun, jota olen saanut ja siihen miten asiat ovat firman puolelta markkinoitu. Hän ei esimerkiksi missään vaiheessa pahoitellut sitä, että tämä on neljäs kerta kun yritän saada apua laskuni kanssa tai kommentoinut mitään siihen, kun sanoin että on todella epäselvästi äpissä asiat. Lopuksi ei tullut myöskään kiitosta tai toivotellut edes päivänjatkoja, vaan koko keskustelu loppui sanoin “Palataan asiaan kun tämä on tarkistettu.” Laskutuksen kanssa asiasta chätättyäni selvisi siis seuraavaa: En tilannut ennakkoon reissupakettia, vaan “netin lisäpalvelun” 12,99e, sen jälkeen maahan laskeuduttuani ja nettiä käytettyäni on mennyt päiväkohtainen veloitus 12,99e päälle. Sen jälkeen chät aktivoi pyynnöstäni minulle reissupaketin 24,90e, ja lopuksi reissupaketti on kulunut loppuun ja laskulle tulee taas 12,99e.
Neljän päivän jälkeen laskutus laittaa minulle tekstiviestin, jossa lukee, että veloitukset ovat oikein, mutta “netin lisäpakettia ei kannata tilata etukäteen, sillä vain reissupaketin voi tilata etukäteen”. Miksi se sitten edes on vaihtoehtona äpissä? Tai miksei tämä tilaus kuitannut sitä ensimmäistä 12,99e maksua, joka automaattisesti aktivoitui, kun kohdemaassa kytkin netin päälle, kunnes reissupaketti saatiin kuntoon? Tämä tilaus on ollut toisin sanoen täysin turha ja käyttämätön, enkä tämmöistä edes ollut tilaamassa, ja hän itsekin sanoo että vain reissupaketin voi tilata ennakkoon... Olisin jo ensimmäisen kerran chätissä ennen reissupaketin aktivointia laittanut silloin screenshotin, että olen kyllä ollut tilaamassa ihan reissupakettia enkä mitään ulkomaan netin lisäpalvelua, (joku bugi on ollut äpissä siis), mutta äppi ei antanut ottaa printscreeniä (ja minulle selvisi, ettei chätissä voi muutenkaan lähettää kuvia = kehityskohde).
Olin 10 päivää reissussa. En siis myöskään ymmärrä, miten reissupakettini on voinut kulua loppuun, kun minulle on tullut tekstiviesti, että “olet nyt käyttänyt 80%”. Tästä hetkestä, kun viestin sain, 10h myöhemmin olen jo ollut takaisin Suomessa, ja lentokoneessa meni n.8h. Toisin sanoen olisin käyttänyt 20% nettiä n.2h aikana? Ja en siis todellakaan alkanut tilaamaan uutta pakettia, kun viesti tuli lähtöpäivänä. Ehkä kännykkä on tietämättäni ladannut jotain leffoja itseensä ja paketti on kulunut, mutta kuulostaa todella absurdilta. Vai onko tuo tekstari jäänyt johonkin matkanvarrelle ja olisi pitänyt tulla minulle jo aiemmin? Oli miten oli, mielestäni olisi myös reilua, että siitä tulisi ilmoitus, jos paketti on käytetty loppuun. Tai miksei se aiemmin ennakkoon tilattu netin lisäpaketti (jota ei ole mahdollista ennakkoon tilata, mutta näkyy laskulla kyllä) ole tässä kohtaa sitten aktivoitunut? Ihan vaan vertauskohteena miehelleni, joka on Elisan asiakas tuli 80% viesti, 95% viesti ja 100% viesti reissupaketin käytöstä.
Laskutus lupasi “hyvää hyvyyttään poikkeuksellisesti”, että voin vähentää laskultani 13e. En jaksa tästä aiheesta enää kenenkään kanssa tapella ja kysellä, joten tyydyn nyt tuohon, mutta täytyy vaan sanoa, että en ole täysin tyytyväinen siihen, miten tämä koko homma eskaloitui. Kuten alussa mainitsin, tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen kerta kun ulkomailla käyn ja ikinä aiemmin ei ole teidän kanssa tällaista säätöä ollut. Toivottavasti saitte jostain kiinni, mitä haen takaa ja voitte kehittää palveluitanne.
Hei
Kiitokset myös että jaoit kokemuksesi kanssamme, onpa kurja juttu ettei tuo Reissupaketin tilaus mennyt loppuun asti.
Mitä itse tilausprosessiin tulee, tarkistaisin vielä, että olethan itse ko. liittymän omistaja, ja olitko tilaushetkellä kirjautunut Minun Teliaan pankki- tai mobiilivarmenteen avulla? Mobiililiittymien maksullisiin lisäpalveluihin on nimittäin hiljattain tuotu vaatimus vahvasta tunnistautumisesta ennen tilauksen viimeistelyä, joten tämä voi olla yksi syy miksi tuote jäi roikkumaan ostoskoriin.
Hyvä että olit asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme, ja tilaus saatiin lopulta aktivoitua. Olit myös tehnytkin asiasta reklamaation, meille nämä palautteet ovat aina arvokkaita, sillä kehitämme palvelujamme asiakaskokemuksien pohjalta.
Toivottavasti tämä epäonninen tilauskokemus ei aiheuttanut korjaamatonta säröä pitkään asiakassuhteeseemme.
Hei,
Kyllä olen liittymän omistaja. En muista kirjauduinko pankkitunnuksilla tilausta tehdessä, mutta jos en ollut kirjautunut ei olisi kaiken järjen mukaan sen väärän ennakkoon tilatun netin lisäpaketinkaan tilaus pitänyt mennä läpi.
Hei,
Kyllä olen liittymän omistaja. En muista kirjauduinko pankkitunnuksilla tilausta tehdessä, mutta jos en ollut kirjautunut ei olisi kaiken järjen mukaan sen väärän ennakkoon tilatun netin lisäpaketinkaan tilaus pitänyt mennä läpi.
Aivan. Nappaamme joka tapauksessa aloituspostauksesi talteen palautteen muodossa, jotta voimme kehittää palvelujamme ja prosessejamme.
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.