@soittajat@ kirjoitti:
Osaisiko joku auttaa ongelmassa, jossa puheluiden aikana vastapuoli ei kuule ääntäni mutta minä kuulen kyllä toisen äänen.
Minulla on Telian liittymä, vastapuolilla on DNA:ta ja Elisaa.
On vaihdettu Sim-kortti, puhelin ja kaikki mahdollinen mutta mikään ei auta.
Olen tehnyt häiriöilmoituksia Chatin kautta ja aina sama vastaus: alueellanne ei ole häiriöitä.
Meillä on kiinteistössä kaksi asuntoa, joissa toisessa on 4 liittymää käytössä ilman mitään ongelmaa. Toisessa on sitten tämä yksi liittymä, joka ei siis toimi.
On testattu ettei ole merkitystä soittaako vastapuoli minulle vai minä toisaalle. Ei vaikutusta myöskään puhuuko ulkona vai sisällä.
Whatsapp-puhelut vaikuttaisi toimivan.
Onko jäljellä enää muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa toisen palveluntarjoajan liittymään?
Morjesta @soittajat ja Tervetuloa Yhteisöön!
Olet tehnytkin jo hyviä testejä! Ymmärsinkö oikein, että kyseessä on kuitenkin sama paikka missä puhelut eivät toimi kunnolla vai onko tätä missä vain oletkin? Siinä vaiheessa jos tämä alkaa seuraamaan sinua niin häiriö jää yleensä siihen puhelimeen. Mikäli puhelut toimivat missä tahansa muualla mutta ei kotona niin silloin kyseessä voi olla jokin, mikä estää sen kuuluvuuden. Siihen itse kuuluvuuteen voi vaikuttaa useita erilaisia asioita, kuten tukiaseman sijainti tai rakenteet mitä puhelimen ja tukiaseman välillä on. Tällöin asiasta tehdään kuuluvuuspalaute verkonsuunnitelijalle.
Kerroit, että olet testannut samaista SIM-korttia toisessa puhelimessa. Teitkö testin niin, että otit puhelimen missä liittymä toimii ja laitoit oman SIM-kortin siihen puhelimeen? Vastaavasti voisi testata sitä toisen puhelimen SIM-korttia siinä sinun omassa puhelimessasi ja katsoa toimiiko se normaalisti. Jos toinen SIM-kortti toimii siinä sinun puhelimessa ja omasi ei toimi siinä toisessa niin tiedetään, ettei se jää siihen itse puhelimeen.
Mikäli olet tuon testin jo tehnyt ja puhelut pätkivät silti, niin sitten asiaa pitää tutkia meidän kautta tarkemmin. Tällöin on tarvitsemme kolme kappaletta esimerkkejä, joissa tätä ilmenee. Esimerkeissä tulisi olla päivämäärä, kellonaika, numero mistä soitetaan ja mihin numeroon soitetaan. Mitä siinä puhelun aikana tapahtuu(esim, puhelu katkeaa, puhelu pätkii, ääni muuttuu erilaiseksi)
@MikaelMu@ kirjoitti:
@soittajat@ kirjoitti:
Osaisiko joku auttaa ongelmassa, jossa puheluiden aikana vastapuoli ei kuule ääntäni mutta minä kuulen kyllä toisen äänen.
Minulla on Telian liittymä, vastapuolilla on DNA:ta ja Elisaa.
On vaihdettu Sim-kortti, puhelin ja kaikki mahdollinen mutta mikään ei auta.
Olen tehnyt häiriöilmoituksia Chatin kautta ja aina sama vastaus: alueellanne ei ole häiriöitä.
Meillä on kiinteistössä kaksi asuntoa, joissa toisessa on 4 liittymää käytössä ilman mitään ongelmaa. Toisessa on sitten tämä yksi liittymä, joka ei siis toimi.
On testattu ettei ole merkitystä soittaako vastapuoli minulle vai minä toisaalle. Ei vaikutusta myöskään puhuuko ulkona vai sisällä.
Whatsapp-puhelut vaikuttaisi toimivan.
Onko jäljellä enää muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa toisen palveluntarjoajan liittymään?
Morjesta @soittajat ja Tervetuloa Yhteisöön!
Olet tehnytkin jo hyviä testejä! Ymmärsinkö oikein, että kyseessä on kuitenkin sama paikka missä puhelut eivät toimi kunnolla vai onko tätä missä vain oletkin? Siinä vaiheessa jos tämä alkaa seuraamaan sinua niin häiriö jää yleensä siihen puhelimeen. Mikäli puhelut toimivat missä tahansa muualla mutta ei kotona niin silloin kyseessä voi olla jokin, mikä estää sen kuuluvuuden. Siihen itse kuuluvuuteen voi vaikuttaa useita erilaisia asioita, kuten tukiaseman sijainti tai rakenteet mitä puhelimen ja tukiaseman välillä on. Tällöin asiasta tehdään kuuluvuuspalaute verkonsuunnitelijalle.
Kerroit, että olet testannut samaista SIM-korttia toisessa puhelimessa. Teitkö testin niin, että otit puhelimen missä liittymä toimii ja laitoit oman SIM-kortin siihen puhelimeen? Vastaavasti voisi testata sitä toisen puhelimen SIM-korttia siinä sinun omassa puhelimessasi ja katsoa toimiiko se normaalisti. Jos toinen SIM-kortti toimii siinä sinun puhelimessa ja omasi ei toimi siinä toisessa niin tiedetään, ettei se jää siihen itse puhelimeen.
Mikäli olet tuon testin jo tehnyt ja puhelut pätkivät silti, niin sitten asiaa pitää tutkia meidän kautta tarkemmin. Tällöin on tarvitsemme kolme kappaletta esimerkkejä, joissa tätä ilmenee. Esimerkeissä tulisi olla päivämäärä, kellonaika, numero mistä soitetaan ja mihin numeroon soitetaan. Mitä siinä puhelun aikana tapahtuu(esim, puhelu katkeaa, puhelu pätkii, ääni muuttuu erilaiseksi)
Itsellä tuli vielä mieleen että onko puhelimeen/puhelimiin kytketty 4G-puhelut eli Volte? Ja onko puhelimen asetuksista valittu vain 4G puhelut?
Ilmeisesti wifi-verkon kautta puhelut toimisi, jos Whatsapp puhelut toimii ? vai onko wifi käytössä?
Itse olen Samsung Galaxy S8 -puhelimen kanssa huomannut kiusallista ongelmaa. Ilmeisesti taskusta pölyä tai jostain vettä tms. päätyy puhelimen mikrofoneihin aina silloin tällöin ja se aiheuttaa pätkintää. Ratkaisuna on yrittää jollain tavalla imeä, vaikka pölynimurilla tai jollain mikrofoniaukkoja. Kun sen on tehnyt, kuulee vastapuoli puheen normaalisesti.
Tämä roska / kosteusasia voisi kyllä tulla kyseeseen, kiitos tästä huomiosta!
@soittajat@ kirjoitti:
Tämä roska / kosteusasia voisi kyllä tulla kyseeseen, kiitos tästä huomiosta!
Oletko tehnyt lisää testailua tässä asiassa, eli onko ongelmanratkaisu edennyt mitenkään?
@NikoNo@ kirjoitti:
@soittajat@ kirjoitti:
Tämä roska / kosteusasia voisi kyllä tulla kyseeseen, kiitos tästä huomiosta!
Oletko tehnyt lisää testailua tässä asiassa, eli onko ongelmanratkaisu edennyt mitenkään?
Ainakin ne puhelut mitä tässä ajassa on testattu, näyttäisi nyt toimiva ?