Prepaid-hallinta epäkunnossa

  • 1 September 2022
  • 5 kommenttia
  • 21 katselukertaa

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +13

Telia Prepaid-liittymien hallintasivusto on ollut jo aamusta asti epäkunnossa. Kun sinne yrittää kirjautua, saa virheilmoituksen  Nyt sattui tekninen vika meidän päässä. Odota hetki ja kokeile kohta uudelleen. Lataussovelluksen käyttäjiä taas tervehditään Something went wrong, please try again later.

 

Samanaikaisesti, kun latauspalvelut eivät toimi, Telia lähettää mainoksia Hei, lataa Telian Rajaton 4G L -paketti.

 

Kannattaisikohan noiden mainosten lähettäminen keskeyttää siksi aikaa, kunnes latauspalvelut ovat jälleen toiminnassa? Ja miksi viasta ei mainita mitään ajankohtaisissa häiriöissä?


5 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +12

@irritus  kirjoitti:

Telia Prepaid-liittymien hallintasivusto on ollut jo aamusta asti epäkunnossa. Kun sinne yrittää kirjautua, saa virheilmoituksen  Nyt sattui tekninen vika meidän päässä. Odota hetki ja kokeile kohta uudelleen. Lataussovelluksen käyttäjiä taas tervehditään Something went wrong, please try again later.

 

Samanaikaisesti, kun latauspalvelut eivät toimi, Telia lähettää mainoksia Hei, lataa Telian Rajaton 4G L -paketti.

 

Kannattaisikohan noiden mainosten lähettäminen keskeyttää siksi aikaa, kunnes latauspalvelut ovat jälleen toiminnassa? Ja miksi viasta ei mainita mitään ajankohtaisissa häiriöissä?


Kiitos ilmoituksesta! Otetaan samantien tutkintaan ja palataan asiaan kun selkenee mikä on tilanne.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +9

Tarkistimme tilanteen ja telia.fi-sivuston Prepaid-lataukset ja muutkin latauskanavat ovat toimineet tänään moitteetta. Tarkistimme myös kirjautumisen Prepaid Web Loginiin ja sekin näyttäisi toimivan normaalisti tällä hetkellä. Jotta voimme tutkia asiaa tarkemmin, pyytäisin sinua tekemään asiasta häiriöilmoituksen.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +9

@KaPetri  kirjoitti:

Tarkistimme tilanteen ja telia.fi-sivuston Prepaid-lataukset ja muutkin latauskanavat ovat toimineet tänään moitteetta. Tarkistimme myös kirjautumisen Prepaid Web Loginiin ja sekin näyttäisi toimivan normaalisti tällä hetkellä. Jotta voimme tutkia asiaa tarkemmin, pyytäisin sinua tekemään asiasta häiriöilmoituksen.


Itse asiassa nyt saatiin kirjaumisen ongelma toistettua. Häiriöilmoitusta ei tarvita.

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +13

Huomasin sellaisen pikantin nyanssin, että yksi vanha prepaid hallintatili, joka on luotu muulla kuin Telia Prepaidin numerolla, toimii nyt vian aikanakin.

Tästä ei kuitenkaan ole iloa muille, kuin niille, joilla on jo tällainen hallintatili. Uusien hallintatilien luonti johtaa tällä hetkellä Nyt sattui tekninen vika meidän päässä -limboon. Kertakäyttöinen salasana tulee kyllä tekstiviestillä, mutta sillä kirjautuminen johtaa jälleen Nyt sattui tekninen vika meidän päässä -virheeseen, vaikka numero ei olisi Telia Prepaidin numero.

 

Kirjautumatta lataaminen, saldoa, netin käyttöaikaa tai prepaid paketit, vaikuttaa toimivan. Tällöin tulee kuitenkin olla erittäin huolellinen, ettei vahingossa lataa väärää liittymää, sillä vääriin numeroihin tehtyjä latauksia ei palauteta.

 

Kirjautumatta ei voi maksaa bonuspisteillä, mutta ne kertyvät kyllä anonyymeistäkin nettilatauksista. Anonyymit lataukset eivät myöskään tule näkyviin hallintasivuston lataushistoriaan.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +9

@irritus  kirjoitti:

Huomasin sellaisen pikantin nyanssin, että yksi vanha prepaid hallintatili, joka on luotu muulla kuin Telia Prepaidin numerolla, toimii nyt vian aikanakin.

Tästä ei kuitenkaan ole iloa muille, kuin niille, joilla on jo tällainen hallintatili. Uusien hallintatilien luonti johtaa tällä hetkellä Nyt sattui tekninen vika meidän päässä -limboon. Kertakäyttöinen salasana tulee kyllä tekstiviestillä, mutta sillä kirjautuminen johtaa jälleen Nyt sattui tekninen vika meidän päässä -virheeseen, vaikka numero ei olisi Telia Prepaidin numero.

 

Kirjautumatta lataaminen, saldoa, netin käyttöaikaa tai prepaid paketit, vaikuttaa toimivan. Tällöin tulee kuitenkin olla erittäin huolellinen, ettei vahingossa lataa väärää liittymää, sillä vääriin numeroihin tehtyjä latauksia ei palauteta.

 

Kirjautumatta ei voi maksaa bonuspisteillä, mutta ne kertyvät kyllä anonyymeistäkin nettilatauksista. Anonyymit lataukset eivät myöskään tule näkyviin hallintasivuston lataushistoriaan.


Telian Prepaid -tileille kirjautumisessa oli ongelmia to 1.9.2022 aikana. Ongelmat ilmenivät sekä Telia Prepaid -lataussovellukseen kirjatumisessa, että Web login -käyttöliittymässä. Korjaus saatiin tehtyä perjantaina 2.9 iltapäivän aikana.

 

Häiriön aikana lataaminen toimi kirjautumatta latauskanavissamme (www.telia.fi/lataa, Telia Kaupat, R-kioskit, Citymarketit, K-Supermarketit, K-Marketit ja Neste K-asemat). Jos päädyit lataamaan saldoa kirjautumatta, et menettänyt latauksen bonuspisteitä. Ne kertyivät normaalisti ja ovat käytettävissä, kun seuraavan kerran lataat kirjautuneena.

 

@irritus  iso kiitos, kun kerroit ongelmasta! Palautteesi avulla pääsimme tutkimaan asiaa vielä torstai-iltana. Sillä aiempia ilmoituksia tilanteesta emme olleet ilmeisesti saaneet.

Vastaa