Skip to main content
Ratkaisu

Prepaid-liittymä ei aktivoidu

  • July 19, 2025
  • 4 kommenttia
  • 171 katselukertaa

  • Savumerkittäjä

Ostin tänään uuden prepaid liittymän. Latasin samalla puheaikaa 20€:lla. Liittymä ei kuitenkaan toimi. Kokeiltiin kolmella eri puhelimella. Liittymä ei ole käytössä. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja sain ihmisen botin sijaan toiseen päähän mutta sekin katkesi kesken.  Lähetin myös jonkin ohjeen mukaan viestin nro 18100 ja aktivoi mutta tilausta ei löytynyt. Saanko tämän toimimaan telian kautta vai pitääkö mennä kuittien kanssa ostopaikkaan? 


--
Muokkaus katjane: Muokkasin otsikkoa "prepaid liittymä", jotta aihe löytyy hauilla helpommin.
 

Ratkaisu jäseneltä MatildaJuulia

Moikka ​@Rito ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Täällä voit osallistua mielenkiintoisiin ja ajankohtaisiin keskusteluihin sekä saada vinkkejä erilaisiin tilanteisiin, joista voi olla hyötyä myös sinulle jatkossa 😊

Prepaid -liittymän aktivointi pitäisi tapahtua ensimmäisestä soitetusta tai vastaanotetusta puhelusta, tekstiviestistä, avatusta nettiyhteydestä tai saldon latauksesta. Liittymän voi aktivoida myös lähettämällä tekstiviestin "AKTIVOI + puhelinnumerosi" numeroon 18100, kuten olitkin jo tehnyt. Jos liittymäsi ei edelleenkään toimi, suosittelen sinua tekemään meille häiriöilmoituksen, sillä liittymäsi olisi pitänyt aktivoitua jo tekemilläsi toimenpiteillä. Jotta voimme selvittää asian mahdollisimman tehokkaasti, liitäthän häiriöilmoitukseen linkin tähän keskusteluun, sekä kuvan Prepaid -liittymän ostokuitista. Näin varmistamme, että liittymäsi saadaan kuntoon 😊

4 kommenttia

MatildaJuulia
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • Ratkaisu
  • July 20, 2025

Moikka ​@Rito ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Täällä voit osallistua mielenkiintoisiin ja ajankohtaisiin keskusteluihin sekä saada vinkkejä erilaisiin tilanteisiin, joista voi olla hyötyä myös sinulle jatkossa 😊

Prepaid -liittymän aktivointi pitäisi tapahtua ensimmäisestä soitetusta tai vastaanotetusta puhelusta, tekstiviestistä, avatusta nettiyhteydestä tai saldon latauksesta. Liittymän voi aktivoida myös lähettämällä tekstiviestin "AKTIVOI + puhelinnumerosi" numeroon 18100, kuten olitkin jo tehnyt. Jos liittymäsi ei edelleenkään toimi, suosittelen sinua tekemään meille häiriöilmoituksen, sillä liittymäsi olisi pitänyt aktivoitua jo tekemilläsi toimenpiteillä. Jotta voimme selvittää asian mahdollisimman tehokkaasti, liitäthän häiriöilmoitukseen linkin tähän keskusteluun, sekä kuvan Prepaid -liittymän ostokuitista. Näin varmistamme, että liittymäsi saadaan kuntoon 😊


  • Aloittaja
  • Savumerkittäjä
  • July 20, 2025

Tässä kuitti mutta häiriöilmoituksen teon jälkeen tuli vain että kiitos yhteydenotosta niin en saa siitä linkkiä laitettua. 

 

---
Muokkaus MatildaJuulia: Kuva poistettu asiakastietojen näkymisen vuoksi


MatildaJuulia
Ex-telialainen
  • Ex-telialainen
  • July 20, 2025

Tässä kuitti mutta häiriöilmoituksen teon jälkeen tuli vain että kiitos yhteydenotosta niin en saa siitä linkkiä laitettua. 

 

---
Muokkaus MatildaJuulia: Kuva poistettu asiakastietojen näkymisen vuoksi

 

Poistin laittamasi kuvan tästä ketjusta, sillä se sisälsi henkilökohtaisia tietojasi. Voit liittää kuvan kuitista häiriöilmoitusta tehdessä kuvauksen liitetiedosto kohtaan, joka näyttää lomakkeella tältä:

Häiriöilmoituksen jättämisen jälkeen sinuun ollaan yhteydessä noin 3 arkipäivän kuluessa 😊


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • November 19, 2025

@Rito saitko silloin kesällä häiriöilmoituksen jättämällä liittymän käyntiin? Tässä on jo aikaa kulunut, mutta huomasimme, että tuossa ohjeessa on hiukan tarkentamista. 

Kuten sinulle kerroimmekin, niin Telia Prepaid -liittymä aktivoituu tai sen tulisi aktivoitua ensimmäisestä soitetusta puhelusta, lähetetystä tekstiviestistä, avatusta nettiyhteydestä tai saldolatauksesta. Se ei kuitenkaan vaadi aktivointiviestiä numeroon 18100 kuin vain meidän laskutusliittymiemme osalta.