Onko Telian prepaid liittymän vanheneminen tosiaan niin tarkalla että vuosi sitten klo 10.28 ladattu saldoa ja nyt myöhästyin 8 tuntia uuden latauksessa niin kortti ei enää olekaan voimassa? Aiemmin on voinut mennä päivän ja kaksikin yli uusi lataus ja kortti on toiminut. Kai ae on riistakameroissa siirryttävä Saunalahteen.
Hei
Kyllä se näin on, että pitää ladata 12 kk:n sisällä jotta liittymä pysyy voimassa.
Se lukee ihan käyttöehdoissa :
Liittymä on otettava käyttöön ennen pakkauk-
seen merkittyä päivämäärää. Tämän jälkeen
liittymänumero poistuu käytöstä, eikä sitä
voi enää aktivoida käyttöön. Käyttöön otetun
liittymän voimassaoloaika on kuusi (6) kuukautta
käyttöönotosta ja/tai kaksitoista (12) kuukautta
viimeisimmästä latauksesta. Jos liittymää ei ladata
kuuden (6) kuukauden sisällä käyttöönotosta tai
kahdentoista (12) kuukauteen edellisestä latauk-
sesta, se sulkeutuu.
Sama homma on muillakin operaattoreilla, tosin oliko alkulataus huomattavasti lyhyempi Saunalahdella ?
Edit. Kyllä näin on :
Liittymä on ennen ensimmäistä latausta voimassa 3 kuukauden ajan aktivoinnista. Jokaisesta latauksesta lukien liittymä on voimassa 12 kuukautta. (Saunalahti prepaid)
Näissä kannattaa olla oikeasti tarkkana ja etenkin jos prepaid-kortilla on saldoa niin sitä ei muutenkaan saa takaisin..
Jos liittymää ei ladata kuuden (6) kuukauden sisällä käyttöönotosta tai
kahdentoista (12) kuukauteen edellisestä latauksesta, se sulkeutuu.
Jos ollaan pilkuntarkkoja, Telia Prepaid ei toimi toimitusehtojen mukaisesti. Todellisuudessa Telia Prepaid on voimassa viimeisimmän latauksen jälkeen 363 tai 364 vuorokautta. Eli voimassaolo jää yhdestä kolmeen vuorokautta toimitusehdoissa mainittua aikaa lyhyemmäksi.
Lisäksi voimassaoloaika myös lyhenee omituisesti itsekseen. Latauksen jälkeen tulevassa vahvistusviestissä voi lukea esimerkiksi 22.04.2020. Mutta kun puoli vuotta myöhemmin tarkastat saldo- ja voimassaolotiedot, päivämäärä onkin muuttunut itsekseen 21.04.2020!
Harmillista, ettei Telia Prepaidissa ole muiden operaattoreiden tavoin varsinaisen voimassaoloajan jälkeistä vapaajaksoa, jolloin liittymän käyttöä on rajoitettu, mutta liittymän saa vielä palautettua toimivaksi lataamalla sitä.
En kuitenkaan suosittele Saunalahti Prepaidia riistakameraan, sillä sen saldon selvittämiseksi joudut ottamaan sim-kortin aina pois riistakamerasta ja asettamaan puhelimeen tai USSD-koodeja tai tekstiviestejä tukevaan tablettiin tai reitittimeen.
Telia Prepaidin saldon voit salasanan luonnin jälkeen tarkastaa mistä tahansa internetin kautta. Ohjeet löydät vanhasta viestistäni Telia Prepaid riistakameraan, joskin hallintasivuston osoite on muuttunut ja se löytyy nykyään täältä: Telia Prepaid -hallintasivusto.
@irritus@ kirjoitti:Jos liittymää ei ladata kuuden (6) kuukauden sisällä käyttöönotosta tai
kahdentoista (12) kuukauteen edellisestä latauksesta, se sulkeutuu.Jos ollaan pilkuntarkkoja, Telia Prepaid ei toimi toimitusehtojen mukaisesti. Todellisuudessa Telia Prepaid on voimassa viimeisimmän latauksen jälkeen 363 tai 364 vuorokautta. Eli voimassaolo jää yhdestä kolmeen vuorokautta toimitusehdoissa mainittua aikaa lyhyemmäksi.
Lisäksi voimassaoloaika myös lyhenee omituisesti itsekseen. Latauksen jälkeen tulevassa vahvistusviestissä voi lukea esimerkiksi 22.04.2020. Mutta kun puoli vuotta myöhemmin tarkastat saldo- ja voimassaolotiedot, päivämäärä onkin muuttunut itsekseen 21.04.2020!
Harmillista, ettei Telia Prepaidissa ole muiden operaattoreiden tavoin varsinaisen voimassaoloajan jälkeistä vapaajaksoa, jolloin liittymän käyttöä on rajoitettu, mutta liittymän saa vielä palautettua toimivaksi lataamalla sitä.
En kuitenkaan suosittele Saunalahti Prepaidia riistakameraan, sillä sen saldon selvittämiseksi joudut ottamaan sim-kortin aina pois riistakamerasta ja asettamaan puhelimeen tai USSD-koodeja tai tekstiviestejä tukevaan tablettiin tai reitittimeen.
Telia Prepaidin saldon voit salasanan luonnin jälkeen tarkastaa mistä tahansa internetin kautta. Ohjeet löydät vanhasta viestistäni Telia Prepaid riistakameraan, joskin hallintasivuston osoite on muuttunut ja se löytyy nykyään täältä: Telia Prepaid -hallintasivusto.
Jep.
Myös DNA:n prepaidin voi rekisteröidä , jolloin sen hallinnointi onnistuu laitteella kuin laitteella nettipalvelussa Telian tapaan.
Saunalahden prepaid on siinä tökerö ettei sitä voi samalla tavalla hallinnoida , mutta heillä on tarjolla myös latausliittymiä , joilla esim. riistakameran käyttö onnistuu samalla tavalla kuin prepaidilla ja hallinnointi on Oma Elisassa.
@kustaa1967@ kirjoitti:Myös DNA:n prepaidin voi rekisteröidä , jolloin sen hallinnointi onnistuu laitteella kuin laitteella nettipalvelussa Telian tapaan.
Telian liittymää ei tarvitse rekisteröidä, jotta pääsee hallintasivuillle. Pelkkä salasanan luonti riittää, joka tehdään tekstiviestisilmukalla.
Dna:n tarjonta on aika kirjavaa. Osan heidän prepaideista voi rekisteröidä suomalaisilla verkkopankkitunnuksilla, osaa ei taas voi rekisteröidä lainkaan. Dna ei siis sovellu kaikkiin tilanteisiin. Muun muassa ulkosuomalaiselle tai maahanmuuttajalle voi nousta seinä pystyyn.
Telia Prepaidissa ei ole tällaisia rajoitteita.
Tänään latasin lataussovelluksen kautta saldoa 10e prepaid liittymääni, jotta se pysyy voimassa.
Mutta minne hävisi yksi päivä voimassaolosta? Eli kun tänään latasin 26.2.2020 liittymääni niin kaiken järjen mukaan liittymän voimassaolo pitäisi olla 25.2.2021 asti, mutta sovellus näyttää että liittymä on voimassa 24.2.2021 asti ?
Onko tämä nyt lataussovelluksen syy? Aiemmin olen ladannut saldoa nettisivulla, niin silloin voimassaolo on ollut tasan vuosi.
Tämä vuosi on karkausvuosi, eli 366 päivää. Saattaisiko tuo vaikuttaa? Tässä kuussahan on 29. päivä. :smileyhappy:
@Purnipsi@ kirjoitti:
Tämä vuosi on karkausvuosi, eli 366 päivää. Saattaisiko tuo vaikuttaa? Tässä kuussahan on 29. päivä. :smileyhappy:
Tuossa ylempänä @irritus kirjoittaa samasta asiasta poikkeuksena 1-3 päivän erot ?
@Purnipsi@ kirjoitti:
Tämä vuosi on karkausvuosi, eli 366 päivää. Saattaisiko tuo vaikuttaa? Tässä kuussahan on 29. päivä. :smileyhappy:
Tästä juuri on kysymys, eli jos liittymää ei lataa 12kk (365 päivän) aikana uudelleen, niin se päättyy. Normaalisti vuodessa on kuitenkin tuo 365 päivää, jolloin sitä käytetään tässäkin laskennallisena määränä.
@NikoNo@ kirjoitti:
@Purnipsi@ kirjoitti:
Tämä vuosi on karkausvuosi, eli 366 päivää. Saattaisiko tuo vaikuttaa? Tässä kuussahan on 29. päivä. :smileyhappy:
Tästä juuri on kysymys, eli jos liittymää ei lataa 12kk (365 päivän) aikana uudelleen, niin se päättyy. Normaalisti vuodessa on kuitenkin tuo 365 päivää, jolloin sitä käytetään tässäkin laskennallisena määränä.
Eli tämä on muuttunut sitten joku aika sitten, koska 2016 kun latasin prepaidia 29.4.2016 niin sen voimassaolo jatkui 29.4.2017 saakka ? silloin ollut myös karkausvuosi.
@kiisseli67@ kirjoitti:
Eli tämä on muuttunut sitten joku aika sitten, koska 2016 kun latasin prepaidia 29.4.2016 niin sen voimassaolo jatkui 29.4.2017 saakka ? silloin ollut myös karkausvuosi.
Meillä on yhtenäistetty tätä prepaid tarjontaa, kun aiemmin oli erilaisia versioita käytössä. Samoin tuotiin myös erillinen bonusohjelma, jolloin latauksista saa etua. Tällainen on tosiaan nykyinen käytäntö, joten kannattaa huomioida tämä kun miettii latauspäiviä.
Jep. Onneksi tulee tekstiviestillä muistutuksia lisäksi kun voimassaoloaika alkaa olla lopussa.
Bonusohjelma muuten ihan kiva, mutta sitä voi hyödyntää vain pakettilatauksessa. Harvemmin itselle tarvetta.
Tulisi vain äkkiä vielä tuo ulkomailla toimiminen Telian prepaidiin ?
@NikoNo@ kirjoitti:Normaalisti vuodessa on kuitenkin tuo 365 päivää, jolloin sitä käytetään tässäkin laskennallisena määränä.
Mutta Telia Prepaidin voimassaolo jää usein vain 364 päivään viimeisimmästä latauksesta. Eli joku bugi siellä systeemissä on syömässä päiviä.
Kestävätkö Telian järjestelmät aivan varmasti kellojen vääntelyn kesä- ja normaaliaikaan? Minkä aikavyöhykkeen mukaan voimassaoloaika on tallennettu tietokantaan? Otetaanko latauksen kellonaika huomioon voimassaolopäivämäärää laskiessa?
@irritus@ kirjoitti:
Kestävätkö Telian järjestelmät aivan varmasti kellojen vääntelyn kesä- ja normaaliaikaan? Minkä aikavyöhykkeen mukaan voimassaoloaika on tallennettu tietokantaan? Otetaanko latauksen kellonaika huomioon voimassaolopäivämäärää laskiessa?
Ei näillä kellonajoilla ole merkitystä tässä tapauksessa. Toki se päivä kun lataat prepaidin, lasketaan ensimmäiseksi päiväksi koska silloin tuota voi käyttää. Liittymän voimassaoloajasta pysyy varmasti myös kartalla, kuten @kiisseli67 tuossa hyvin kertoikin.
@Purnipsi@ kirjoitti:Tämä vuosi on karkausvuosi, eli 366 päivää. Saattaisiko tuo vaikuttaa?
Tämä ei saisi vaikuttaa liittymän toimintaan, sillä toimitusehdoissa lukee Liittymän voimassaoloaika on 6 kuukautta liittymän käyttöönotosta ja 12 kuukautta aina edellisestä latauksesta.
@NikoNo@ kirjoitti:Tästä juuri on kysymys, eli jos liittymää ei lataa 12kk (365 päivän) aikana uudelleen, niin se päättyy.
Toimitusehdoissa voimassaolo on määritelty kuukausina, joten se ei voi olla 365 päivää. Lisäksi edes tuo 365 päivää ei nykysellään toteudu. Esimerkkejä:
Viimeisin lataus | Liittymä voimassa |
23.04.2019 | 20.04.2020 |
03.06.2019 | 31.05.2020 |
08.11.2019 | 05.11.2020 |
21.11.2019 | 18.11.2020 |
22.11.2019 | 19.11.2020 |
Jos toimitusehdoissa lukisikin liittymän voimassaoloaika on 52 viikkoa viimeisimmästä latauksesta latauspäivä mukaan laskien, kaikki olisi kunnossa. Mutta toimitusehdoissa lukee 12 kuukautta ja nyt liittymät sulkeutuvat ennen aikojaan.
@NikoNo@ kirjoitti:Liittymän voimassaoloajasta pysyy varmasti myös kartalla, kuten @kiisseli67 tuossa hyvin kertoikin.
Kovin vaikeaa se on, sillä latauksen jälkeen saapuvassa tekstiviestissä voi olla eri päivämäärä kuin mitä puoli vuotta myöhemmin tehdyssä saldokyselyssä lukee!
@kiisseli67@ kirjoitti:Onko tämä nyt lataussovelluksen syy?
Ei ole. Voimassaoloajat menevät pieleen, vaikka lataat liittymää nettisivulla.
@irritus@ kirjoitti:
@kiisseli67@ kirjoitti:Onko tämä nyt lataussovelluksen syy?
Ei ole. Voimassaoloajat menevät pieleen, vaikka lataat liittymää nettisivulla.
Niinpä.
Vaikka kyse ei ole mistään maata mullistavasta virheestä , niin kyse on kuitenkin sopimusehtojen vastaisesta toiminnasta. Siis jompaa kumpaa pitää muuttaa , että ehdot ja toiminta vastaavat toisiaan. Sopimusehdot ovat juridisesti sitovat.
Olen muissakin ketjuissa kysellyt , milloin bonuspisteitä voi käyttää saldon lataamiseen. Nyt ei voi kuin paketteihin ja se asettaa asiakkaat eriarvoiseen asemaan.
Lisäämme ensiviikon alusta alkaen, eli ma 9.3.2020 alkaen, yhdellä päivällä voimassaoloa, jolloin asiakkaat saavat jatkossa 365 täyttä päivää voimassaoloa latauksen jälkeen.
Muutos koskee uusia latauksia, ei nykyistä kantaa. Edelleen asiakkaat saavat muistutusviestit normaalisti milloin lataus pitää tehdä ettei liittymä irtisanoudu.
@MinnaLN@ kirjoitti:Lisäämme ensiviikon alusta alkaen, eli ma 9.3.2020 alkaen, yhdellä päivällä voimassaoloa, jolloin asiakkaat saavat jatkossa 365 täyttä päivää voimassaoloa latauksen jälkeen.
Muutos koskee uusia latauksia, ei nykyistä kantaa. Edelleen asiakkaat saavat muistutusviestit normaalisti milloin lataus pitää tehdä ettei liittymä irtisanoudu.
Kiitos siitä.
Vielä kun tekisitte sen muutoksen , että bonuspisteillä voisi ostaa myös saldoa eikä vain paketteja , niin alkaisi näyttää paremmalta.
Toki vielä parempi olisi asiakkaan kannalta , että tuo 12 kk voimassaoloaika ei olisi kiinteä , vaan liittymä pysyisi sen jälkeenkin voimassa niin kauan , kun siellä saldoa on. Nyt , jos liittymä on vähällä käytöllä , helposti käy niin , että on pakko ladata saldoa , vaikka sitä vielä on ja saldo vain kasvaa ja kasvaa.
@kustaa1967@ kirjoitti:
@MinnaLN@ kirjoitti:
Lisäämme ensiviikon alusta alkaen, eli ma 9.3.2020 alkaen, yhdellä päivällä voimassaoloa, jolloin asiakkaat saavat jatkossa 365 täyttä päivää voimassaoloa latauksen jälkeen.
Muutos koskee uusia latauksia, ei nykyistä kantaa. Edelleen asiakkaat saavat muistutusviestit normaalisti milloin lataus pitää tehdä ettei liittymä irtisanoudu.
Kiitos siitä.
Vielä kun tekisitte sen muutoksen , että bonuspisteillä voisi ostaa myös saldoa eikä vain paketteja , niin alkaisi näyttää paremmalta.
Toki vielä parempi olisi asiakkaan kannalta , että tuo 12 kk voimassaoloaika ei olisi kiinteä , vaan liittymä pysyisi sen jälkeenkin voimassa niin kauan , kun siellä saldoa on. Nyt , jos liittymä on vähällä käytöllä , helposti käy niin , että on pakko ladata saldoa , vaikka sitä vielä on ja saldo vain kasvaa ja kasvaa.
Juuri tuota minäkin ehdotin että liittymä pysyisi voimassa jos siellä on saldoa jäljellä. Jos pitäisi liittymän aktiivisuutta jotenkin todistaa niin se voisi käydä vaikka tekstiviestillä tai niin että voimassaoloa voisi jatkaa vuodeksi eteenpäin tekstiviestillä ( jos siitä pitäisi maksaa niin korkeintaan 1e ).
Sitten kun pian saataisiin liittymä toimimaan ulkomailla ja Volte/VoFiWi myös toimintaan sitä tukevissa puhelimissa niin ??
Tämä on kyllä mukava uudistus. :smileyhappy: Toivetta tästä, että bonuspisteillä saisi ladattua myös saldoa on laitettu eteenpäin. Vielä ei ole kuulunut tähän tulevan muutosta, mutta seuraillaan tillannetta.
Se että vuoden voimassaolo aika pidentyisi ei todennäköisesti tule toteutumaan. Tällöin jäisi liikaa numeroita käyttämättömäksi. Kuitenkin ehkäpä ongelma ratkeaisi @kiisseli67 ehdottamalla tavalla. Kiitos kehitysideoista!
Mitä täsmällisesti tarkoittaa, kun esim. Telia Prepaid sovelluksessa näkyy "Liittymä voimassa 01.04.2020"?
Lakkaako se toimimasta ko. vuorokauden alkaessa, vai päättyessä, ko. päivänä voimassaolevan kesä/talviajan mukaan? Vai otetaanko huomioon jopa edellisen latauksen kellonaika ja voimassaolo ja voimassaolo päättyisi samaan kellonaikaan kuin oli viimeksi ladattu.
Tämä voi tuntua pilkunviilaukselta, mutta tavoittelisin pitää vähällä käytöllä olevien liittymien voimassaoloaikoja synkronoituna kalenterini joihinkin muihin "ylläpitotehtäviin", etteivät voimassaolot liukuisi toistuvasti eri päivämäärille. Tässä mielessä olisi mukavaa jos voimassaolo olisi jopa esim. päivän-pari pitempi kuin kalenterivuosi, tai liittymän toiminnallisuuden jo päätytyyä olisi vielä hiukan armonaikaa uusintalataukselle (btw, kilpailija Elisalla taitaa olla 1kk aikaa pelastaa toimintansa jo lopettanut prepaid-liittymä)
@Timppa888@ kirjoitti:
Mitä täsmällisesti tarkoittaa, kun esim. Telia Prepaid sovelluksessa näkyy "Liittymä voimassa 01.04.2020"?
Lakkaako se toimimasta ko. vuorokauden alkaessa, vai päättyessä, ko. päivänä voimassaolevan kesä/talviajan mukaan? Vai otetaanko huomioon jopa edellisen latauksen kellonaika ja voimassaolo ja voimassaolo päättyisi samaan kellonaikaan kuin oli viimeksi ladattu.
Täsmällisesti tuo tarkoittaa sitä, että liittymä napsahtaa kiinni 2.4. päivän puolella jos et 1.4. päivän aikana lataa siihen uudelleen saldoa. Tässä ei siis ole tarvetta pohtia sen kummemmin kellonaikoja, kun tiedostaa vain että tuo 1.4. päivä on aikaa lataus tehdä.
Hei, miksi pitää venytellä viimeiseen asti? Itse olen ostanut lisäaikaa ja se alkaa kun edellinen loppuu ... ei pitäis olla mitään ongelmaa …
Jos käyttöaika loppuu niin ostaa sit vaikka viikon ...
Hei, miksi pitää venytellä viimeiseen asti? Itse olen ostanut lisäaikaa ja se alkaa kun edellinen loppuu ... ei pitäis olla mitään ongelmaa …
Jos käyttöaika loppuu niin ostaa sit vaikka viikon ...
Hyvä kysymys, mutta tähän ei taida olla mitään selkeää vastausta kuin henkilöllä itsellään. Pyrin ainakin itse lähtökohtaisesti huomioon tälläiset tilanteet aina ennakkoon eikä tapana ole jättää viime hetkeen.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.