Skip to main content

Prepaid-lataussovelluksessa on rajoitus, että siihen saa määriteltyä max 4 prepaid-liittymää. Onko tämä jokin tarkoituksella tehty rajaus jota enempää samalla käyttäjällä ei saisi olla prepaideja, vai onko sovelluksen koodaaja vain ajatellut ettei enempää tarvitsisi?



 



Olisin lähiaikoina vaihtamassa muutamia erilaisten laitteiden käytössä olevia laskutettavia liittymiä prepaideiksi, laskutettavien liittymien hintojen hurjan nousun takia. Nykyisten jo olevien 2 prepaidin jälkeen tuo 4 kpl määrä ylittyisi reilusti. Sovellus on niin kätevä, että sitä haluaisin käyttää jatkossakin.



 



Onko 4 liittymän rajoituksen kiertämiseen muuta keinoa kuin asentaa lataussovellus myös johonkin vanhaan puhelimeen ja määritellä siihen toinen 4 liittymän "perhe"? Tuntuu vaan kovin kömpelöltä ratkaisulta tuollainen...



 



Edit EssiJn: Muokattu otsikkoa


@Timppa888@  kirjoitti:


 



Onko 4 liittymän rajoituksen kiertämiseen muuta keinoa kuin asentaa lataussovellus myös johonkin vanhaan puhelimeen ja määritellä siihen toinen 4 liittymän "perhe"? Tuntuu vaan kovin kömpelöltä ratkaisulta tuollainen...






Kummalta rajoitukselta tuntuu, odotellaan Telian vastausta tähän. Mutta tuli tätä lainattua pätkää lukiessa mieleen, että moneen Android-laitteeseen pystyy luomaan useamman käyttäjäprofiilin. Eri profiileilla on eri sovellukset, eli periaatteessa pystyisit luomaan toisen käyttäjäprofiilin toista prepaid-sovellusta varten. Kömpelö ratkaisu tämäkin, mutta hieman helpompi kuin useampi puhelin.



 



Edit EssiJn: Muokattu otsikkoa


Tietojeni mukaan tuo neljä liittymää on tällä hetkellä maksimimäärä sovelluksessa. Kieltämättä se voisi olla tarpeellista muillekin käyttäjille :smileyhappy: Tarkistan vielä, olisiko useampien liittymien lisääminen sovellukseen mahdollista muuten kuin kuvailemallasi tavalla.



Oletko muuten tutustunut vielä tuohon Dot-liittymään? Niitä voi tilata samaan sovellukseen 10 kappaletta.


Kiitos, odotellaan jos löytyisi jotain käypää tapaa sen 4 kpl rajoituksen ylittämiseen.

 

 

Tämä lipsuu nyt hiukan pois otsikon alta, mutta kysyn samalla tuosta DOTista... miten "Hinnoittelu"- sivulla olevaa seuraavaa lainausta sovelletaan:

----

Jos sinulla on käyttämätön liittymä, jonka haluaisit siirtää Dotiin, se on toki ok, mutta silloin veloitamme numeron säilyttämisestä 5 €/kk. Emme peri maksua, jos liittymän numero on uusi tai sinulla on Dotissa muita, säännöllisessä käytössä olevia liittymiä.

----

Kun tämä tarpeeni olisi juurikin vähäiseen datasiirtoon tai viesteihin liittyvä, ei puheluita. Niin tulkitaanko sellaisia liittymiä "käyttämättömiksi" tai muuksi kuin "säännöllisessä käytössä oleviksi" ja yllättäen niille tuleekin jokin 5 e/kk minimimaksu? Onko em. säännölliselle käytölle kerrottu täsmällistä kriteeriä?


Näitä Dot-liittymien käyttöjä seuraillaan 3kk jaksoissa ja mikäli on sellaisia liittymiä, joissa käyttöä ei ole lainkaan, on mahdollista periä jälkeen päin 5e/kk maksut liittymistä. Pienikin käyttö on siis käyttöä kuitenkin :) 
Se mitä tällä haetaan on se, että Dot-liittymää ei ole tarkoitettu numeron säilytystä varten, vaan käytössä olevaksi liittymäksi. Toki numeroa voi Dot-liittymänä myös säilyttää ns. parkissa, mutta siitä veloitetaan tuo 5e/kk sitten jälkikäteen.


Palaan vielä Prepaid-asiaan. Tällä hetkellä tosiaan liittymien maksimimäärä lataussovelluksessa on 1+4 liittymää. Palaute tästä on kuultu ja tarkastelemme mahdollisuuksia kasvattaa tuota määrää tulevaisuudessa, mutta tässä vaiheessa ei voida luvata tarkemmin. 



@Timppa888@  kirjoitti:

Kiitos, odotellaan jos löytyisi jotain käypää tapaa sen 4 kpl rajoituksen ylittämiseen.

Valitse sovelluksesta ja Kirjaudu ulos, niin pääset vaihtamaan hallittavaa liittymäryhmää.

 

Telia Prepaid-liittymää voi hallita myös ihan tavallisella www-selaimellakin, ei ole pakko käyttää kankeaa sovellusta.

 

 


@Timppa888@  kirjoitti:

Kun tämä tarpeeni olisi juurikin vähäiseen datasiirtoon tai viesteihin liittyvä, ei puheluita.


Huomioithan, että Dotissa on 0,20 € vuorokausikohtainen aloitusmaksu. Mikäli tiedonsiirto on vähäistä, tämä aloitusmaksu tekee Dotista Prepaidia kalliimman liittymän.

 


@Timppa888@  kirjoitti:

Onko em. säännölliselle käytölle kerrottu täsmällistä kriteeriä?


Telia Dotin säännöllisen käytön kriteeri on 15 € per 3 kuukautta koskien koko Dot-asiakkuutta ja siirrettyjä numeroita. Lue Usein kysyttyjä kysymyksiä | Hinnoittelu:

 

Onko liittymässä avausmaksua tai minimiveloitusta? Mitä maksu 5 €/kk tarkoittaa?

 

Numeron siirtäminen Dotiin tai uuden liittymän avaaminen ei maksa mitään. Kun liittymäsi on käytössä, maksat vain siitä mitä käytät. Dot on kuitenkin tarkoitettu säännölliseen käyttöön, joten jos siirrät numerosi Dotiin mutta et käytä liittymääsi, veloitamme liittymästä 5 € kuukaudessa. Maksua ei kuitenkaan veloiteta, jos liittymän numero on uusi (eli kyseessä ei ole numeronsiirto) tai sinulla on Dotissa muita, säännöllisessä käytössä olevia liittymiä. Käyttö on säännöllistä, jos omistamiesi Dot-liittymien yhteenlaskettu käyttö kolmelta kuukaudelta on 15 €. Maksu veloitetaan takautuvasti, ja siitä vähennetään toteutunut käyttö.


Vastaa