Skip to main content
Ratkaistu

Prepaid perhe ok ei toimi

  • 1. tammikuuta 2025
  • 9 kommenttia
  • 236 katselukertaa

Minulla on pari prepaid liittymää. Toinen toimii sovelluksessa ihan ok. Toiseen latasin lisää saldoa tänään sovelluksen kautta ja halusin aktivoida että näkisin saldon yms toisestakin liittymästä soveluksessa. Ohjeissa lukee että pitäisi lähettää tekstiviesti “PREPAID PERHE OK” prepaid numerosta. Tein kuten käsketty ja lähetin kyseisen viestin prepaid kännykästä mutta herjaa vain “Moikka! Pahoittelut lataus ei onnistu juuri nyt. Et tehnyt mitään väärin, vika on tälläkin kertaa meidän päässä. Kokeile kohta uudelleen”. Kokeiltu nyt pari tuntia eikä tästä tule mitään. Hoitakaa että nämä perusjutut toimii. Liittymä tulee reitittimeen enkä sieltä voi tekstiviestejä lähettää joten vi*tuttaa jos pitää tämän kanssa jahtailla ja yrittää lähettää viestejä silloin tällöin ja vain toivoa että toimisi.

Ratkaisu jäseneltä irritus

AKSAP kirjoitti:

pitäisikö nyt siis ladata joku toinen sovellus?

Ei ole olemassa mitään toista sovellusta.

Jatkossa Telian prepaid-liittymien saldojen ja voimassaolojen tarkastaminen tapahtuu yksinomaan www-sivustolla Minun Prepaidini.

 

AKSAP kirjoitti:

Vai pitääkö aina kirjautua tuohon “minun prepaidiin” jatkossa?

Kyllä.

AKSAP kirjoitti:

Kuinka voikin toteuttaa jotain näin heikosti...

Sanos muuta. Ennen tätä uudistusta Telia Prepaidin hallintasivusto oli Suomen markkinoiden paras. Enää se ei sitä ole.

elo420 kirjoitti:

Iloa olisi juuri sillä hetkellä kun asiakkaan ei tarvitse turhaan tapella ja ihmetellä koko ajan vaihtuvia systeemejä, eikä pitkälle ajalle. 

Niin, mutta tämäkin uudistus on toteutettu niin, että uusi järjestelmä olisi mahdollisiman epäyhteensopiva vanhan kanssa.

Kun vanhaan järjestelmään kirjauduttiin puhelinnumerolla ja nelinumeroisella salasanalla, uuteen järjestelmään joutuu kirjautumaan sähköpostiosoitteella ja sähköpostisilmukalla.

Kun käyttäjätunnuksetkin menevät uusiksi, niin eipä näiden välillä oikein voi olla minkäänlaista yhteensopivuutta.

Katso alkuperäinen viesti

AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1. tammikuuta 2025

Moikka ​@AKSAP ja tervetuloa Yhteisöön! Mukavaa, että löysit tänne ja toivottavasti viihdyt jatkossakin vaikkei sen kummempia häiriötä esiintyisikään 😊Nyt kuvaamasi tilanne liittyy nimenomaan häiriöön, joka on ilmennyt Telia Prepaid -latauksissa ja liittymien aktivoinneissa. Pyrimme saamaan tilanteen kuntoon mahdollisimman pikaisesti! Ikävään saumaan näin joulun ja uudenvuoden pyhien alle osui. 

Voit seurata halutessasi häiriötiedotetta, jota päivitetään sitä mukaan, kun tilanne etenee. Voit tilata sitä kautta myös tekstari-ilmoituksen itsellesi, jolloin etenkin pysyt ajan hermolla. 

 


  • Savumerkittäjä
  • 1. tammikuuta 2025

Kiva että löytyi häiriötiedote, eikä miltei kahteen viikkoon sille ole saatu tehtyä mitään. Kiitos kuitenkin nopeasta vastauksesta


irritus
Tekstaaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Tekstaaja
  • 1. tammikuuta 2025
AKSAP kirjoitti:

Ohjeissa lukee että pitäisi lähettää tekstiviesti “PREPAID PERHE OK” prepaid numerosta.

Tuo viesti ei ole enää kolmeen kuukauteen ollut käytössä. Olet törmännyt vanhoihin ohjeisiin, jotka eivät enää pidä paikkansa.

Prepaidin hallintaan tarvitset nykyään Minun Prepaid-tilin, joka sinulla onkin jo automaattisesti, kun kirjoittelet tänne Telia Yhteisöön. Minun Prepaidini on toisin sanoen osa Telia Tili:llä käytettäviä palveluita.

Kirjaudu Minun Prepaidiini ja lisää hallittava numero tilillesi. Vahvistus tapahtuu nykyään lähettämällä tekstiviesti  ”PREPAID TILI OK” numeroon 15400, ei enää ”PREPAID PERHE OK”.

Lukijoille, jotka eivät kirjota Yhteisöön mitään eikä heillä ole tiliä tänne, voivat luoda Minun Prepaidiini uuden tilin.

Ohessa vielä Telian tiedote asiasta: Siirry käyttämään Telia Prepaidin uutta latauskanavaa

 

AKSAP kirjoitti:

”Kokeile kohta uudelleen”.

Kröhm, Telia voisi hieman korjata tuota virheilmoitusta.

Uudelleen yrittäminen ei auta, sillä PREPAID PERHE OK on loppu, kaput, капут!


Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 1. tammikuuta 2025

Tuossa olisi voinut säästää aikaa ja vaivaa sekä asiakkailta että asiakaspalvelijoilta, jos vanha viestikin vaan toimisi. 


AaTanja
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderaattori
  • 1. tammikuuta 2025

@AKSAP pahoittelut täältä🙋Itsellä meni tässä puurot ja vellit alussa sekaisin. Häiriötä on ollut tässä joulun tienoilla, mutta se ei siis nyt kosketa juuri tätä sinun tilannettasi. ​@irritus onkin antanut tosi hyvät ohjeet linkkeineen päivineen tuossa ylempänä! 


irritus
Tekstaaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Tekstaaja
  • 1. tammikuuta 2025
elo420 kirjoitti:

Tuossa olisi voinut säästää aikaa ja vaivaa sekä asiakkailta että asiakaspalvelijoilta, jos vanha viestikin vaan toimisi. 

Toisaalta ”PREPAID PERHE OK” ja ”PREPAID TILI OK” aktivoivat kaksi täysin eri palvelua.

Toki, järkeväähän olisi, että molemmat avainlauseet aktivoisivat sekä vanhan että uuden hallinnan kummatkin. Mutta tällä hetkellä tilanne on, että vanhaan hallintaan ei enää voi lisätä uusia liittymiä. Telialla on muutoinkin tarkoitus ajaa koko vanha hallinta alas parin viikon kuluttua 16.1.2025. Eli eipä siitä pitkäaikaista iloa olisi.

PS. Unohdin edellisessä viestistä mainita, että lataussovellukseen ei ole kolmeen kuukauteen voinut enää lisätä uusia numeroita. Lataussovelluksen käyttö päättyy myös vanhoilta numeroilta 16.1.2025.


Forum|alt.badge.img+3
  • Meilaaja
  • 1. tammikuuta 2025
irritus kirjoitti:

Toisaalta ”PREPAID PERHE OK” ja ”PREPAID TILI OK” aktivoivat kaksi täysin eri palvelua.

Toki, järkeväähän olisi, että molemmat avainlauseet aktivoisivat sekä vanhan että uuden hallinnan kummatkin. Mutta tällä hetkellä tilanne on, että vanhaan hallintaan ei enää voi lisätä uusia liittymiä. Telialla on muutoinkin tarkoitus ajaa koko vanha hallinta alas parin viikon kuluttua 16.1.2025. Eli eipä siitä pitkäaikaista iloa olisi.

Niin tai koska asiakas oletettavasti haluaa vain jonkinlaisen palvelun käyttöön, eikä juuri tiettyä vanhaa tai uutta versiota siitä, niin vastauksena voisi tulla vaikka “perhepalvelu poistuu kohta käytöstä, aktivoimme sinulle sen sijaan uuden tili palvelun” ja samalla vaivalla kaikki vanhan palvelun käyttäjät siirtää uuteen heti kun Telia Tili otetaan käyttöön. Iloa olisi juuri sillä hetkellä kun asiakkaan ei tarvitse turhaan tapella ja ihmetellä koko ajan vaihtuvia systeemejä, eikä pitkälle ajalle. 


  • Savumerkittäjä
  • 1. tammikuuta 2025

Kuinka voikin toteuttaa jotain näin heikosti...

No nyt saanut liittymät tuonne “minun prepaidiin” ihan kiva mutta pitäisikö nyt siis ladata joku toinen sovellus? Sillä Telia Prepaid sovellukseen ei tiedot ainakaan tule koskien tuota toista liittymää vaikka se nyt linkitetty “minun prepaidiin”. Vai pitääkö aina kirjautua tuohon “minun prepaidiin” jatkossa?

Aina hauskaa kun toimiva järjestelmä korvataan huonommalla ja näköjään sekin rahoitettu sitten hintoja samalla korottamalla yli 100% “matkapuhelumaksu (mpm) 0,171 €/min (nyt 0,081 €/min)”


irritus
Tekstaaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Tekstaaja
  • 1. tammikuuta 2025
AKSAP kirjoitti:

pitäisikö nyt siis ladata joku toinen sovellus?

Ei ole olemassa mitään toista sovellusta.

Jatkossa Telian prepaid-liittymien saldojen ja voimassaolojen tarkastaminen tapahtuu yksinomaan www-sivustolla Minun Prepaidini.

 

AKSAP kirjoitti:

Vai pitääkö aina kirjautua tuohon “minun prepaidiin” jatkossa?

Kyllä.

AKSAP kirjoitti:

Kuinka voikin toteuttaa jotain näin heikosti...

Sanos muuta. Ennen tätä uudistusta Telia Prepaidin hallintasivusto oli Suomen markkinoiden paras. Enää se ei sitä ole.

elo420 kirjoitti:

Iloa olisi juuri sillä hetkellä kun asiakkaan ei tarvitse turhaan tapella ja ihmetellä koko ajan vaihtuvia systeemejä, eikä pitkälle ajalle. 

Niin, mutta tämäkin uudistus on toteutettu niin, että uusi järjestelmä olisi mahdollisiman epäyhteensopiva vanhan kanssa.

Kun vanhaan järjestelmään kirjauduttiin puhelinnumerolla ja nelinumeroisella salasanalla, uuteen järjestelmään joutuu kirjautumaan sähköpostiosoitteella ja sähköpostisilmukalla.

Kun käyttäjätunnuksetkin menevät uusiksi, niin eipä näiden välillä oikein voi olla minkäänlaista yhteensopivuutta.


Vastaa