Skip to main content

Minulla on Telian prepaid-liittymä käytössä mökillä. Olen lähettänyt siitä useaan kertaan viestin PREPAID PERHE OK numeroon 15400, sekä suoraan gsm-modeemista että toisesta puhelimesta. Viestin lähetyksellä ei näytä olevan sen tarkoittamaa vaikutusta eli Prepaid-äpin saldonäyttö ei aktivoidu. Saldokyselyyn PREPAID SALDO tulee kyllä vastaus. Kauanko aktivoitumisen pitäisi kestää ja kuinka monta viestin lähetystä siihen oikein tarvitaan?

 

--

Muokkaus SonjaMelina: viilattu otsikkoa “Prepaid perhe” 

Minulla on Telian prepaid-liittymä käytössä mökillä. Olen lähettänyt siitä useaan kertaan viestin PREPAID PERHE OK numeroon 15400, sekä suoraan gsm-modeemista että toisesta puhelimesta. Viestin lähetyksellä ei näytä olevan sen tarkoittamaa vaikutusta eli Prepaid-äpin saldonäyttö ei aktivoidu. Saldokyselyyn PREPAID SALDO tulee kyllä vastaus. Kauanko aktivoitumisen pitäisi kestää ja kuinka monta viestin lähetystä siihen oikein tarvitaan?

 

--

Muokkaus SonjaMelina: viilattu otsikkoa “Prepaid perhe” 

Hei @ossitar ! 

Asiakastukisivustollamme on ohje liittymän lisäämiseksi Prepaid -lataussovellukseen. Oletko toiminut tämän ohjeen mukaan? Sen jälkeen, kun olet lisännyt lisättävän liittymän numeron ja nimen sinun tulisi saada ko. liittymälle tekstiviesti, jossa pyydetään vahvistamaan liittymän lisääminen. Tämän jälkeen liittymän pitäisi näkyä sovelluksen päänäkymässä.


Ohjeessa kerrotaan tekemään juuri tuo mistä kerroin: lähettäny liitettävästä liittymästä pyydetynlaisen vahvistusviestin. Useaan kertaan. Tuloksetta.


Mahtaako prepaidin saldo olla lopussa? Koska 15400 ei ole aito ilmaisnumero¹, se ei aina toimi ilman saldoa, vaikka sitä kautta yrittäisi lähettää maksuttoman komentoviestin.

¹ Aidot ilmaistekstiviestinumerot alkavat numeroilla 18.

Jos järjestelmä ei reagoi PREPAID PERHE OK -viestiin, luo tili prepaidin itsensä numerolla. Silloin prepaidista ei tarvitse lähettää viestiä, vaan päin vastoin prepaidiin lähetetään väliaikainen pin-koodi.

Eli mene prepaid tilin luontiin, syötä prepaidin puhelinnumero, hyväksy käyttöehdot ja jatka valitsemalla seuraava.


Kiitos vinkistä irritus. Saldon loppumisesta ei ole kyse. Kokeilen tuota kertomaasi tapaa seuraavan kerran kun olen mökillä ja pystyn lukemaan k.o.kortin viestit.


@ossitar melkeinpä suosittelen sinua olemaan yhteydessä meidän asiakaspalveluun. Sitä kautta voidaan tarvittaessa kirjata tästä vikailmoitus. Laitan asiasta vielä viestiä meidän Prepaid-tuotteesta vastaavalle taholle ja kysyn tarkempaa tietoa tuosta PREPAID PERHE OK -viestin aikaansaamasta aktivoitumisesta. 


Moikka @ossitar, Prepaidin tuotepuolella käytiin läpi tapauksesi. Vastaavaa tapausta ei ole tullut vastaan.

Tarvitsemme Prepaid-liittymän numeron jatkoselvitystä varten.

Siksi aivan, kuten @AaTanja jo kertoikin, suosittelen, että olet yhteydessä Telian asiakaspalveluun. Voit ottaa yhteyttä Minun Teliaan kirjautuneena (www.telia.fi/kirjaudu → Kirjaudu sisään liittymän käyttäjänä → Klikkaa Chat) chatin kautta 24/7 tai puhelimitse arkisin klo 9-17 soittamalla numeroon 020 690 400 (pvm/mpm).  

Kiitos! 😊


Sain saldonäytön toimimaan Irrituksen vinkkaamalla keinolla. Se riittää minulle. Kiitos kuitenkin aktiivisuudesta.


Ostin eilen Telia prepaidin ja minulla on tämä sama ongelma, en saa sitä kytkettyä olemassaolevaan prepaid-äpin “perheeseen”. Puhelimeen tulee viesti että pitää lähettää PREPAID PERHE OK numeroon 15400, mutta vaikka olen tämän tehnyt useita kertoja ja kokeillut vaikka mitä, niin järjestelmä ei reagoi siihen mitenkään (muihin viesteihin tuo numero reagoi kyllä). Tilin luonti prepaidin numerolla toimii, mutta haluaisin nimenomaan kytkeä sitä olemassaolevaan perheeseen, kun minulla on siinä muita liittymiä. Yritin kyllä asiakaspalveluun eilen soittaa, mutta siellä ei oikein ymmärretty tätä ongelmaa oikein (siis että haluan yhdistää olemassaolevaan perheeseen) ja sitten puhelu katkesi. Chatti taas ei suostunut yhdistämään elävälle ihmiselle, vaan toistaa niitä samoja ohjeita… Löytyisiköhän prepaidin tuotepuolelle vaikka suora sähköpostiosoite?


Ostin eilen Telia prepaidin ja minulla on tämä sama ongelma, en saa sitä kytkettyä olemassaolevaan prepaid-äpin “perheeseen”. Puhelimeen tulee viesti että pitää lähettää PREPAID PERHE OK numeroon 15400, mutta vaikka olen tämän tehnyt useita kertoja ja kokeillut vaikka mitä, niin järjestelmä ei reagoi siihen mitenkään (muihin viesteihin tuo numero reagoi kyllä). Tilin luonti prepaidin numerolla toimii, mutta haluaisin nimenomaan kytkeä sitä olemassaolevaan perheeseen, kun minulla on siinä muita liittymiä. Yritin kyllä asiakaspalveluun eilen soittaa, mutta siellä ei oikein ymmärretty tätä ongelmaa oikein (siis että haluan yhdistää olemassaolevaan perheeseen) ja sitten puhelu katkesi. Chatti taas ei suostunut yhdistämään elävälle ihmiselle, vaan toistaa niitä samoja ohjeita… Löytyisiköhän prepaidin tuotepuolelle vaikka suora sähköpostiosoite?

Onpa harmi kuulla, ettei asiakaspalvelija pystynyt auttamaan sinua puhelimitse, ja sitten puhelukin vielä katkesi. 😣 Neuvoisin kuitenkin olemaan vielä meihin yhteydessä puhelimitse tai chatin kautta uudelleen.

Chatissa saat yhteyden ihmisasiakaspalvelijaan kirjoittamalla esimerkiksi “asiakaspalveluun”. Suoraa sähköpostiosoitetta ei meillä prepaid-puolelle ole antaa.

Valittavanasi on myös yhteydenottolomake, jonka voit käydä täyttämässä - meiltä otetaan sinuun tällöin yhteydessä 1-2 arkipäivän sisällä.


Vastaa