Skip to main content

Minulla on Telian prepaid-liittymä käytössä mökillä. Olen lähettänyt siitä useaan kertaan viestin PREPAID PERHE OK numeroon 15400, sekä suoraan gsm-modeemista että toisesta puhelimesta. Viestin lähetyksellä ei näytä olevan sen tarkoittamaa vaikutusta eli Prepaid-äpin saldonäyttö ei aktivoidu. Saldokyselyyn PREPAID SALDO tulee kyllä vastaus. Kauanko aktivoitumisen pitäisi kestää ja kuinka monta viestin lähetystä siihen oikein tarvitaan?

 

--

Muokkaus SonjaMelina: viilattu otsikkoa “Prepaid perhe” 

Minulla on Telian prepaid-liittymä käytössä mökillä. Olen lähettänyt siitä useaan kertaan viestin PREPAID PERHE OK numeroon 15400, sekä suoraan gsm-modeemista että toisesta puhelimesta. Viestin lähetyksellä ei näytä olevan sen tarkoittamaa vaikutusta eli Prepaid-äpin saldonäyttö ei aktivoidu. Saldokyselyyn PREPAID SALDO tulee kyllä vastaus. Kauanko aktivoitumisen pitäisi kestää ja kuinka monta viestin lähetystä siihen oikein tarvitaan?

 

--

Muokkaus SonjaMelina: viilattu otsikkoa “Prepaid perhe” 

Hei @ossitar ! 

Asiakastukisivustollamme on ohje liittymän lisäämiseksi Prepaid -lataussovellukseen. Oletko toiminut tämän ohjeen mukaan? Sen jälkeen, kun olet lisännyt lisättävän liittymän numeron ja nimen sinun tulisi saada ko. liittymälle tekstiviesti, jossa pyydetään vahvistamaan liittymän lisääminen. Tämän jälkeen liittymän pitäisi näkyä sovelluksen päänäkymässä.


Ohjeessa kerrotaan tekemään juuri tuo mistä kerroin: lähettäny liitettävästä liittymästä pyydetynlaisen vahvistusviestin. Useaan kertaan. Tuloksetta.


Mahtaako prepaidin saldo olla lopussa? Koska 15400 ei ole aito ilmaisnumero¹, se ei aina toimi ilman saldoa, vaikka sitä kautta yrittäisi lähettää maksuttoman komentoviestin.

¹ Aidot ilmaistekstiviestinumerot alkavat numeroilla 18.

Jos järjestelmä ei reagoi PREPAID PERHE OK -viestiin, luo tili prepaidin itsensä numerolla. Silloin prepaidista ei tarvitse lähettää viestiä, vaan päin vastoin prepaidiin lähetetään väliaikainen pin-koodi.

Eli mene prepaid tilin luontiin, syötä prepaidin puhelinnumero, hyväksy käyttöehdot ja jatka valitsemalla seuraava.


Kiitos vinkistä irritus. Saldon loppumisesta ei ole kyse. Kokeilen tuota kertomaasi tapaa seuraavan kerran kun olen mökillä ja pystyn lukemaan k.o.kortin viestit.


@ossitar melkeinpä suosittelen sinua olemaan yhteydessä meidän asiakaspalveluun. Sitä kautta voidaan tarvittaessa kirjata tästä vikailmoitus. Laitan asiasta vielä viestiä meidän Prepaid-tuotteesta vastaavalle taholle ja kysyn tarkempaa tietoa tuosta PREPAID PERHE OK -viestin aikaansaamasta aktivoitumisesta. 


Moikka @ossitar, Prepaidin tuotepuolella käytiin läpi tapauksesi. Vastaavaa tapausta ei ole tullut vastaan.

Tarvitsemme Prepaid-liittymän numeron jatkoselvitystä varten.

Siksi aivan, kuten @AaTanja jo kertoikin, suosittelen, että olet yhteydessä Telian asiakaspalveluun. Voit ottaa yhteyttä Minun Teliaan kirjautuneena (www.telia.fi/kirjaudu → Kirjaudu sisään liittymän käyttäjänä → Klikkaa Chat) chatin kautta 24/7 tai puhelimitse arkisin klo 9-17 soittamalla numeroon 020 690 400 (pvm/mpm).  

Kiitos! 😊


Sain saldonäytön toimimaan Irrituksen vinkkaamalla keinolla. Se riittää minulle. Kiitos kuitenkin aktiivisuudesta.


Ostin eilen Telia prepaidin ja minulla on tämä sama ongelma, en saa sitä kytkettyä olemassaolevaan prepaid-äpin “perheeseen”. Puhelimeen tulee viesti että pitää lähettää PREPAID PERHE OK numeroon 15400, mutta vaikka olen tämän tehnyt useita kertoja ja kokeillut vaikka mitä, niin järjestelmä ei reagoi siihen mitenkään (muihin viesteihin tuo numero reagoi kyllä). Tilin luonti prepaidin numerolla toimii, mutta haluaisin nimenomaan kytkeä sitä olemassaolevaan perheeseen, kun minulla on siinä muita liittymiä. Yritin kyllä asiakaspalveluun eilen soittaa, mutta siellä ei oikein ymmärretty tätä ongelmaa oikein (siis että haluan yhdistää olemassaolevaan perheeseen) ja sitten puhelu katkesi. Chatti taas ei suostunut yhdistämään elävälle ihmiselle, vaan toistaa niitä samoja ohjeita… Löytyisiköhän prepaidin tuotepuolelle vaikka suora sähköpostiosoite?


Ostin eilen Telia prepaidin ja minulla on tämä sama ongelma, en saa sitä kytkettyä olemassaolevaan prepaid-äpin “perheeseen”. Puhelimeen tulee viesti että pitää lähettää PREPAID PERHE OK numeroon 15400, mutta vaikka olen tämän tehnyt useita kertoja ja kokeillut vaikka mitä, niin järjestelmä ei reagoi siihen mitenkään (muihin viesteihin tuo numero reagoi kyllä). Tilin luonti prepaidin numerolla toimii, mutta haluaisin nimenomaan kytkeä sitä olemassaolevaan perheeseen, kun minulla on siinä muita liittymiä. Yritin kyllä asiakaspalveluun eilen soittaa, mutta siellä ei oikein ymmärretty tätä ongelmaa oikein (siis että haluan yhdistää olemassaolevaan perheeseen) ja sitten puhelu katkesi. Chatti taas ei suostunut yhdistämään elävälle ihmiselle, vaan toistaa niitä samoja ohjeita… Löytyisiköhän prepaidin tuotepuolelle vaikka suora sähköpostiosoite?

Onpa harmi kuulla, ettei asiakaspalvelija pystynyt auttamaan sinua puhelimitse, ja sitten puhelukin vielä katkesi. 😣 Neuvoisin kuitenkin olemaan vielä meihin yhteydessä puhelimitse tai chatin kautta uudelleen.

Chatissa saat yhteyden ihmisasiakaspalvelijaan kirjoittamalla esimerkiksi “asiakaspalveluun”. Suoraa sähköpostiosoitetta ei meillä prepaid-puolelle ole antaa.

Valittavanasi on myös yhteydenottolomake, jonka voit käydä täyttämässä - meiltä otetaan sinuun tällöin yhteydessä 1-2 arkipäivän sisällä.


Moi

 

Minulla sama ongelma, 2kpl prepaid-liittymiä ja tuo PREPAID PERHE OK viestin lähetys ei toimi, saldotietoja ei saa näkymään sovellukseen. SMS viestin lähetys kyllä muutoin toimii ok, vastaanottajaksi kun laitan oman numeron niin viesti tulee perille.


Huomasithan, että Telia uusii prepaid-liittymien hallinnan. Voisiko olla, että liittymien lisääminen vanhaan järjestelmään on mennyt uuden järjestelmän käyttöönoton yhteydessä rikki?

Kokeile lisätä liittymä uuteen prepaid-järjestelmään. Tätä varten tarvitset Telia-tilin.

Mikäli haluat käyttää samaa Telia-tiliä, jolla kirjaudut Yhteisöön, siirry suoraan Minun Prepaidiini kirjautumiseen.

Jos haluat luoda uuden Telia-tilin prepaid-liittymiäsi varten toisella sähköpostiosoitteella, sekin onnistuu.

─═─

Ja sitten palautetta Minun Prepaidiini kirjautumisesta Telialle:

Sähköposti ei ole reaaliaikainen viestintämuoto, joten sitä ei tule käyttää tileille kirjautumisiin.

Muun muassa aikaviiveeseen perustuva roskapostisuodatin voi estää Minun Prepaidiini kirjautumisen kokonaan. Minun Prepaidini kun ei odota niin kauaa, että tällainen suodatin päästää viestin loppujen lopuksi läpi. Kirjautumisikkunan tulisi pysyä aktiivisena vähintään muutaman tunnin ajan.

Käyttäkää kirjautumiseen mieluummin reaaliaikaisia tapoja, kuten esimerkiksi salasanaa.

Uudessa järjestelmässä liittymät lisätään lähettämällä lisättävästä liittymästä viesti PREPAID TILI OK.

Tästä syntyy heti kaksi ongelmaa.

  1. Mikäli joku näppäilee puhelinnumeronsa Minun Prepaidiini väärin samaan aikaan, kun olet itse lisäämässä liittymääsi Minun Prepaidiini, tulet vahingossa hyväksyneesi tuikituntemattomalle pääsyn prepaid-liittymäsi saldotietoihin.
  2. Sulautetuilla laitteilla tekstiviestien lähettäminen voi olla hankalaa tai mahdotonta. On helpompaa, jos lisääminen tehdään toisin päin. Eli Minun Prepaidini lähettäisi lisättävään prepaidiin vahvistuskoodin, joka sitten syötetään Minun Prepaidiini liittymän lisäämisen vahvistamiseksi.

Moi @Ltm @janne p 

Pahoittelut, että jouduit kohtaamaan nämä haasteet ja vastauskin on aivan liiaksi viipynyt!

PREPAID PERHE -lisäykset eivät ole olleet mahdollisia ti 15.10.2024 klo 22.15 jälkeen. Tuolloin on tehty latauskanavauudistukseen liittyvä järjestelmämuutos ja tämän jälkeen liittymien lisääminen on ollut mahdollista vain uuteen Minun Prepaid -palveluun. On myönnettävä, että tiedottaminen muutoksesta on ollut riittämätöntä.

Tilanne on vielä saatavissa näppärästi hallintaan. @irritus jo opastikin tässä oikeaan suuntaan.

  1. Ota käyttöön Minun Prepaid -palvelu. Ohjeet: https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/minun-prepaid
  2. Tuo Prepaid Perheen numerot poistuvasta latauskanavasta. Ohjeet: https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/minun-prepaid#liittyman-lisaaminen
  3. Liittääksesi uuden liittymän inun Prepaid -palveluun ”Lisää numero”. Ohjeet: https://www.telia.fi/asiakastuki/liittymat/minun-prepaid#liittyman-lisaaminen

@irritus kiitos paljon palautteesta kirjautumista koskien! Palautteesi on käyty läpi ja ainakin kirjautumisikkunan pidempi aktiivisuusaika on jo työn alla.


Sähköposti ei ole reaaliaikainen viestintämuoto, joten sitä ei tule käyttää tileille kirjautumisiin.

Muun muassa aikaviiveeseen perustuva roskapostisuodatin voi estää Minun Prepaidiini kirjautumisen kokonaan. Minun Prepaidini kun ei odota niin kauaa, että tällainen suodatin päästää viestin loppujen lopuksi läpi. Kirjautumisikkunan tulisi pysyä aktiivisena vähintään muutaman tunnin ajan.

Ihan noin mielenkiinnosta, miten tuollaisen turhan viiveen pitäisi estää roskapostia? Saat kaikki, sekä kriittiset, hyödylliset että haitalliset sähköpostit tuntien viiveellä? Kyllä ne postit tulee sekunneissa perille yleensä ilman tuollaista itse aiheutettua haittaa välissä ja siksi se onkin yleisesti käytetty tapa. 


Ihan noin mielenkiinnosta, miten tuollaisen turhan viiveen pitäisi estää roskapostia?

Postipalvelin siirtää mahdollisesti roskapostilta vaikuttavan viestin viivejonoon. Selkeät roskapostit hylätään suoraan ilman viivettä.

Koska roskapostittaja lähettää usein paljon samanlaisia viestejä lyhyessä ajassa, uusia epäilyttäviä viestejä verrataan jonossa oleviin viesteihin. Mikäli samankaltaisia viestejä löytyy paljon, sekä uudet että jonossa olevat viestit luokitellaan roskapostiksi. Tällön ne kaikki hylätään.

Jos mahdollisesti roskapostilta vaikuttaneen viestin kaltaisia viestejä ei tule lisää, viiveajan kuluttua jonoon jätetyt viestit toimitetaan perille.

Saat kaikki, sekä kriittiset, hyödylliset että haitalliset sähköpostit tuntien viiveellä?

Ei.

  • Jos viesti ei vaikuta lainkaan roskapostille, se toimitetaan noin minuutissa.
  • Jos viestiä epäiltiin mahdollisesti roskapostiksi, mutta vastaavia ei lyhyessä ajassa saavu, viesti toimitetaan perille noin puolessa tunnissa – tunnissa.
  • Jos viesti vaikuttaa vahvasti roskapostilta, se hylätään samantien.

Moi vielä!

Edellä @irritus kirjoitti:

“Mahtaako prepaidin saldo olla lopussa? Koska 15400 ei ole aito ilmaisnumero¹, se ei aina toimi ilman saldoa, vaikka sitä kautta yrittäisi lähettää maksuttoman komentoviestin.”

Prepaidin käyttämät hakusanat numerossa 15400 ovat ilmaisia. Test managerimme varmisti asian vielä tässä kohtaa erikseen.

PREPAID LISTA (oli saldoa, mutta viestiä ei veloitettu)

PREPAID SALDO

PREPAID HINNASTO

PREPAID OHJE LATAA

PREPAID OHJE KIELI

PREPAID OHJE ULKO

PREPAID HAE TURVANUMEROT

PREPAID OHJE TURVANUMEROT

PREPAID OHJE ROAMING

PREPAID OHJE 5G


Vastaa