Onko tähän tulossa "keinoälyn" lisäyksen mahdollisuutta, kun on ilmeisesti 20eur pohja oltava, jotta voi ostaa esim. 4e hintaisen tuotteen jostain?
Minusta pitäisi riittää jos saldoa on , sanotaan 4e ja 0,01 - 1e väliltä lisää, tai korkeintaan tekstiviestin perushinnan verran lisää, jotta voi ostaa tuon 4e tuotteen?
Prepaid perustuu juuri siihen, että ei voi tulla laskutusongelmaa, koska on maksettu etukäteen, siksi tuo 20eur vakuuden veloitus vaikuttaa "keinoälyn" puutteelta, joka olisi toiminnassa siksi aikaa, kunnes tuotteen myyjän ja ostajan kaupankäyntikeinot osaisivat verrata keskenään, riittääkö raha?
Minä olen ainakin saunalahti elisan prepaid ennen maksanut hyvin tarkasti ilman erillisiä vakuuspohjia, jos olen ostanut 0,5e - 4e tuotteen esimerkiksi .. Eräs isompi palvelunmyyjä kun listaa Soneran toimivissa operaattoreissa, niin olen sitä nyt tovin miettinyt onko vanhentunut tieto vai johtuiko tuosta 20e soneran erikoisvaatimuksesta, että esim. 37e maksua ei voi suorittaa, jos prepaid saldoa on ladannut vähemmän kuin 57e ? (tuo 20e pohja mikäli tarpeen?)
edit: testasin tätä uudestaan aamulla, kun 20e oli palautunut lisää eilisestä 6e eri suuntaan onnistuneesta ostoksestani .. toiseen paikkaan ei onnistunut 15e maksu, vaikka saldoa oli yli 35e ja 8e erillinen bonusosa, jonka sain 40e saldon latauksesta, tosin vasta vikapalvelussa kun se korjattiin ..
Luin tuolta jostain aiemmin, että tuon vakuuspohjan summan alentamista tutkittaisiin, hyvähän se olisi jos saataisiin toimimaan.
Erilaisten palvelunumeroiden ja tekstiviesti ostonumeroiden takia toivoisi, että ne osaisi verrata prepaid saldoon paremmin, ettei tarvitse vakuutta olla noinkin merkittävää summaa.
edit: luin tuossa juuri lisää, että on esim. mahdollisuus maksaa pizzaa jossain tms. ruokaa,
onko niin, että jää syömättä, mikäli alle 10e ostos , niin pitäisi olla 30e saldoa?
Mieluummin olisi enemmän viivettä, jotta prepaid-laskutus systeemit vertaa riittääkö ennakkoon sisällä oleva raha ..sama on johonkin palvelunumeroon taksin tms. joku soittaa, ei köyhillä ole varaa pitää 20 eur vakuutta sisällä, jos 5e maximi riittäisi puheluun ..
Sivu 1 / 1
Moikka mokkuloija!
Kiitos ajatuksistasi ja palautteesta.
Meillä Prepaid liittymissä saldon tulee olla vähintään se 20€ palvelunumeroihin soitettaessa.
Lisätietoja löytyy Sonera Prepaid -erityisehdoista.
Mukavaa talvenjatkoa sinne
Kiitos ajatuksistasi ja palautteesta.
Meillä Prepaid liittymissä saldon tulee olla vähintään se 20€ palvelunumeroihin soitettaessa.
Lisätietoja löytyy Sonera Prepaid -erityisehdoista.
Mukavaa talvenjatkoa sinne
Niinamari kirjoitti: Moikka mokkuloija!
Kiitos ajatuksistasi ja palautteesta.
Meillä Prepaid liittymissä saldon tulee olla vähintään se 20€ palvelunumeroihin soitettaessa.
Lisätietoja löytyy Sonera Prepaid -erityisehdoista.
Mukavaa talvenjatkoa sinne :)
Kiitos vastauksesta.
Mihin tuo 20e perustuu sinänsä? Turvataan asiakkaan saldon säilyminen jonkinmoisella tasolla, ettei vahingossa mene liikaa vai siihen, että systeemi ei osaa verrata antaako liikaa palvelua saldon määrään nähden?
Soittaminen on ilmeisesti myös sama asia kuin tekstiviestin lähettäminen, eli viestillä ostaa jonkun tuotteen. Tuo olisi hyvä tarkentua jossain, mikä on aikaviive, jotta saldo palautuu normaaliksi, kun sieltä katoaa maksettua enemmän hetkeksi. Systeemi voisi siis easy saldoa kysyttäessä kertoa koko saldon, vaikka tilapäisesti osa olisi "varattuna"
Toinen kehityspalaute on, että tuolla saldon puolella voisi ostaa nettiaikaa, siihen pitäisi kehittää soneran nettikaupan tekstiviesti, esim. lähettäisin osta 31pv, jolloin saldosta lähtisi 19,90eur ja mokkula toimisi kuukauden lisää.
Nykyään ei semmoista ole, vain verkkopankilla voi maksaa.
Hei mokkuloija !
20€ vähimmäissaldo ei koske aivan kaikkia palvelunumeroita, osaan numeroista siis pääsee soittamaan pienemmälläkin saldolla. Siinä vaiheessa kun palvelunumeroiden laskutus saadaan tapahtumaan täysin reaaliaikaisesti ja näin ollen väärinkäytösten riskit poistuvat, on mietinnässä tuon vähimmäissaldon pienentäminen tai poistaminen kokonaan. Vielä en uskalla tosin tästä tarkemmin mitään lupausta antaa, mutta katsotaan mitä tuleman pitää.
20€ vähimmäissaldo ei koske aivan kaikkia palvelunumeroita, osaan numeroista siis pääsee soittamaan pienemmälläkin saldolla. Siinä vaiheessa kun palvelunumeroiden laskutus saadaan tapahtumaan täysin reaaliaikaisesti ja näin ollen väärinkäytösten riskit poistuvat, on mietinnässä tuon vähimmäissaldon pienentäminen tai poistaminen kokonaan. Vielä en uskalla tosin tästä tarkemmin mitään lupausta antaa, mutta katsotaan mitä tuleman pitää.
KatjaN kirjoitti: Hei mokkuloija !
20€ vähimmäissaldo ei koske aivan kaikkia palvelunumeroita, osaan numeroista siis pääsee soittamaan pienemmälläkin saldolla. Siinä vaiheessa kun palvelunumeroiden laskutus saadaan tapahtumaan täysin reaaliaikaisesti ja näin ollen väärinkäytösten riskit poistuvat, on mietinnässä tuon vähimmäissaldon pienentäminen tai poistaminen kokonaan. Vielä en uskalla tosin tästä tarkemmin mitään lupausta antaa, mutta katsotaan mitä tuleman pitää. :)
Kiitos.
Olen tuota "vahinkosaldoani" johonkin alkuperäisestä poikkeaviin "pikkukohteisiin" päätynyt kuluttamaan.
Nyt kun sekin vähenee, huomasin että n. alle 2e ja n.3e hintainen ostos, mikä aiemmin onnistui, ei enää onnistu kun saldo väheni, vaikka on yhä "saldo on 9,58e ja etusaldosi on 8,00e, käytettävissä 21.11.2015 saakka. "
Saldo siis liki 20e, silti en voi maksaa enää n.alle 2e ja 3e ostosta. Eilen se onnistui aiemmin.
No koetan vielä ehkä johonkin chattiin tms. eri numeroon jotain n. euron viestiä, mutta tuskin sekään onnistunee.
Vaihtoehdoksi näyttää jäävän, että kun 31pv nettiaika päättyy ensi vuoden tammikuun lopulla, ehkä pitäisi siirtää uudeksi puhelin numeroksi tuo ja siten käyttää saldoa normaaleihin puheluihin ja tekstiviesteihin?
Jos olisi ollut olemassa helppo siirtotapa, että vahinkosaldon olisi voinut lisätä nettikäyttöön mokkulapuolelle, olisin sen tehnyt aiemmin kun saldoa oli enemmän.
Sonera ei kuitenkaan tukenut mitenkään haluani saada muuntaa 40e saldo esim. 31pv x2 lisää nettipuolelle?
Eri operaattori muistaakseni tarjoaa myös tekstiviestillä nettimaksun oston mahdollisuutta, tosin siinä on kalliimpi hinta ja varmaan sonerakin joutuisi käyttämään tekstiviesti maksuun hieman kalliimpaa hintaa kuin verkkokaupalla maksaessa?
Kuitenkin saisi vahinkoa vähemmäksi, jos saldon puolella olisi tovin "liikaa".
Soneran kannattaisi seurata, mihin suosittuihin palveluihin muiden operaattorien prepaid liittymillä voi maksaa merkittäviä summia, esim. tietyt netin pelit.
Alan toimijoita ei liene kovin paljon.
Siihen yhtenäistää myös toimimaan, ilman 20e vakuutta, jos esim. 15- yli 30e maksun tekstiviestillä joku haluaisi suorittaa.
Toki näissä on monia vaihtoehtoja, ehkä kätevämpiä pitemmän päälle ihmisille kuin tekstiviestillä maksaminen. Tilapäisesti, satunnaisesti kuitenkin hyvä tapa. Tarjouksista myös riippuu.
Olihan erääseen juttuun tovin merkittävä alennus tekstiviestillä ja paypal tai luottokortilla maksamisen välillä. Eipä vaan onnistunut maksu soneralla, vaikka sen olivat listanneet vaihtoehdoksi.
(ei siis ollut mahdollinen ollenkaan , ei ollut kyse tuosta 20e vakuudesta)
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.