Skip to main content

Minulla on Telian Prepaid puhelimeen Huawei B715 mobiilireitittimessä siksi , että voin sitä käyttää satunnaisesti päiväveloituksella max 0,99€/vrk.

 

Käytin eilen ja lopuksi tarkistin liittymän saldon lähettämällä modeemilla tekstarin prepaid saldo numeroon 15400. Kaikki ok ja sammutin reitittimen.

 

No tänään käytin liittymää taas ja jälleen tarkistin saldon lähettämällä viestin prepaid saldo numeroon 15400. Yllätyksekseni saldo oli vähentynyt 3€ , vaikka päiväkatto on 0,99€. Saman saldon sain , kun tarkistin sen puhelimen appilla. No lähettelin noita tekstareita sitten useamman toivoen , että virhe korjaantuisi ja kas kummaa jonkun ajan päästä saldo muuttui lähemmäksi oikeaa. Yhden kerran minulle tuli kirjoitusvirhe ja palvelin vastasi , ettei viesti ollut ymmärrettävä ja siitä veloitettiin saldoa 0,14€.

 

Mitä ihmeen sekoilua tuo on , että saldokyselynumeroon 15400 lähetetystä virheellisestä viestistä veloitetaan ja ensin alkuun saldo heilahtaa ihan päin peetä. No se 3€ päiväveloitus kyllä odottelemalla korjaantui ihan itsestään , mutta virheellisestä kyselystä veloitetttiin.

Itselläni kävi taannoin samoin tuon veloituksen kanssa, tosin itseltäni lähti 2€ saldosta.

 

Oma moka, kun kirjoitin pelkästään "VOIMASSA" ja lähetin viestin 15400. Paluuviestinä tuli nimittäin jotain hakutuloksia ja saldoa lähti tasan kaksi euroa. Eniten ihmetyttää tuossa se, että tuli myös ilmoitus jossa kehotettiin tekemään haut eri numerossa.

 

Olisi kyllä kaikin puolin järkevää, että tuo ilmoitus eri hakunumerosta tulisi eikä hakutuloksia, tosin taitaa olla tarkoituskin että näitä vahinkoja voi käydä ;)


Olisiko Telialla tähän mitään kommenttia????



@kustaa1967@  kirjoitti:


Olisiko Telialla tähän mitään kommenttia????






Tämä on meillä selvityksessä. Palataan asiaan, kunhan saadaan lisätietoa.



@IlariJR@  kirjoitti:

@kustaa1967@  kirjoitti:

Olisiko Telialla tähän mitään kommenttia????


Tämä on meillä selvityksessä. Palataan asiaan, kunhan saadaan lisätietoa.


Jokohan se selvitys olisi valmistunut????


Todennäköisesti tässä tapauksessa saldovarauksen ja reaaliaikaisen saldotiedon välillä on ollut viivettä, eli ensin saldosta on varattu isompi rahamäärä ja sitten saldotieto on korjaantunut oikeaksi. Voimme tutkia tarkemmin saldojen oikeellisuutta, jos otat yhteyttä Häiriöilmoituksiin chatin kautta tai varaamalla soittoajan. 15400 hinnoittelusta on palaute huomioitu ja tutkimme, mitä asialle voi tehdä ja millä aikavälillä.


Vastaa