Skip to main content
Ratkaistu

Puhelimen mobiilidata vaihdellut jatkuvasti 0-5 palkin välillä.

  • 6. helmikuuta 2025
  • 6 kommenttia
  • 141 katselukertaa

Puhelimeni mobiilidata on jatkuvasti vaihdellut 0-5 palkin välillä, 2 palkin kohdalla se toimii normaalisti mutta sen ali tai yli ei toimi, tätä tapahtuu aina 10-20 sekunnin välein, jo 4 päivän ajan.

 

Eli siis kun olen saanu täydet palkit, sen sijaan että netti olisi toiminut, se ei ole toiminut jostain syystä.

Vain kahden palkin kohdalla netti toimii normaalisti.

Alueellani ei pitäisi olla mitään ongelmia netin kanssa, sillä kaverini kännykällä netti toimii normaalisti, koitin hänen SIM korttia minun puhelimessani ja samat ongelmat esiintyivät.

Ratkaisu jäseneltä jokeri59

Mun Xiomissa oli ihan selkeä laitevika, mikä johti puhelimen vaihtoon. Puhelimelle tehtiin kaikki mahdollinen, eikä se siitä toennut. Samassa paikassa tehty nopeustesti parilla palkilla näytti ihan OK, ja heti kohta nopeus putosi lähes nollaan, vaikka palkit oli täysillä.

Eihän oma kokemukseni ole mikään lääke kysyjän ongelmaan, mutta kuin sattumalta kyseessä on saman valmistajan tuote. 😀

En ottanut vaihdossa saamaani puhelinta enää vakikäyttöön, kun iski kiina-allergia...

Katso alkuperäinen viesti

  • Savumerkittäjä
  • 6. helmikuuta 2025

Kaikkea on tultu kokeiltua mutta tuloksitta, niin päätin tänne foorumeille kirjautua.


jokeri59
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • 6. helmikuuta 2025

Minulla oli vähän vastaava ongelma Xiaomi Mi 10T Pro 5G puhelimen kanssa kun siirryin 5G käyttäjäksi. Kävin muutaman kerran myymälässä, jossa todettiin aina että nettinopeudet olivat surkeat, ja SIM kortti vaihdettiin uuteen. Ei auttanut mikään. Lopulta päästiin tulemaan, että puhelimen lähetin ei toiminut tarkoitetulla tavalla. Maanantaikapple meni vaihtoon.


  • Savumerkittäjä
  • 6. helmikuuta 2025

Joo itselläkin käytössä Xiaomi, muuten toiminut moitteetta yli 2 vuotta mutta vasta nytten tullut kyseiset ongelmat vastaan.


Merja_J
Moderaattori
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderaattori
  • 6. helmikuuta 2025

@Aleks2233  Vähän vaikuttaa siltä että ongelma jäisi laitteeseen jos siinä on toistakin korttia testattu ja kaverilla oli sama juttu. Itse ajattelin ennen viestin loppuun lukemista ehdottaa puhelimen verkkoasetusten nollausta, mutta enpä tiedä onko siitä nyt tässä tapauksessa apua jos ongelma on laitteessa. 

Tehdasasetusten palautusta voisi toki kokeilla, siinä kyllä häviää sitten kaikki tiedot puhelimesta. Tärkeät kuvat ja tiedot kannattaa ottaa sitä ennen talteen. Kannattaa myös tarkistaa että puhelimella on viimeisimmät järjestelmäpäivitykset ajantasalla, ettei ole niistä kiinni. 


jokeri59
Meilaaja
Forum|alt.badge.img+5
  • 6. helmikuuta 2025

Mun Xiomissa oli ihan selkeä laitevika, mikä johti puhelimen vaihtoon. Puhelimelle tehtiin kaikki mahdollinen, eikä se siitä toennut. Samassa paikassa tehty nopeustesti parilla palkilla näytti ihan OK, ja heti kohta nopeus putosi lähes nollaan, vaikka palkit oli täysillä.

Eihän oma kokemukseni ole mikään lääke kysyjän ongelmaan, mutta kuin sattumalta kyseessä on saman valmistajan tuote. 😀

En ottanut vaihdossa saamaani puhelinta enää vakikäyttöön, kun iski kiina-allergia...


  • Savumerkittäjä
  • 6. helmikuuta 2025

Joo kyllä tuo vaikuttas iha samalta tilanteelta mikä itselläni on, ei se auta kun pistää laitetta vaihtoon.


Vastaa