Skip to main content

Puhelin ei toimi Norjassa

  • May 22, 2016
  • 16 kommenttia
  • 407 katselukertaa

Olemme työmatkalla Pohjois-Norjassa. Ainoa verkko jonka puhelin löytää on N Telenor. Kun puhelimen yrittää manuaalisesti kytkeä tähän, niin tulee ilmoitus: SIM kortti ei salli yhteyden muodostamista tähän verkkoon. Soneran puhelintuki ei saanut ratkaistua ongelmaa. Työkaverilla sama ongelma, molemilla Soneran työsuhdepuhelimet ja Sopiva liittymä. Puhelimet toiivat kuitenkin pari ensimmäistä päivää.

16 kommenttia

olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • May 22, 2016

Norjassa on Telian verkkoa tai Netcomm (entisellä nimellä). Yritäppä löytää tälläinen verkko. Telenorin kanssa ei ole sopimusta Soneralla joten sitä et voi käyttää. Voi olla alueita jossa Telialla ei ole verkkoa mutta onhan tämä erikoinen tilanne jos aikaisemmin löytynyt. Oiskos alueella muuten vain sattumalla vikaa?

 

Tämä ei taida olla Soneran ongelma koska kyseessä Norjan Telian verkkoa vaikka samaa yhtiötä ovat käytännössä mutta tuskinpa Suomen puhelintuella pääsyä Telia Norjan systeemeihin. Ehkä kannattaisi sinne ottaa yhteyttä?


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • May 22, 2016

Voisiko tuosta katsella kuuluvuutta ainakin Telian verkossa : https://telia.no/dekningskart

Norjan Telian asiakaspalvelu yhteystiedot : https://telia.no/kundeservice


Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • May 22, 2016

@kiisseli67 kirjoitti:

Voisiko tuosta katsella kuuluvuutta ainakin Telian verkossa : https://telia.no/dekningskart

Norjan Telian asiakaspalvelu yhteystiedot : https://telia.no/kundeservice


Ja tässä vielä häiriökartta: https://telia.no/dekningsutfall

 

Joitain häiriöitä näyttää 2G ja 3G verkoissa olevan.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • May 23, 2016
Alueella missä olemme ei ole kuin N Telenor kenttä. Täältä on turha etsiä Teliata. Miksi ei anna kytkeytyä siihen jos kuitenkin välillä onnistuu?

  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • May 23, 2016
Alueella missä olemme ei ole kuin N Telenor kenttä. Täältä on turha etsiä Teliata. Miksi ei anna kytkeytyä siihen jos kuitenkin välillä onnistuu?

kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • May 23, 2016

@JariB kirjoitti:
Alueella missä olemme ei ole kuin N Telenor kenttä. Täältä on turha etsiä Teliata. Miksi ei anna kytkeytyä siihen jos kuitenkin välillä onnistuu?

Tuli tässä mieleen, että jos laitat ensisijaiseksi verkoksi puhelimessa 2G eli gsm niin löytyisikö sitten paremmin tuota kuuluvuutta? Kokeile myös manuaalista hakua verkolle eli valitse asetuksista verkko-operaattori.

Jos onnistut kytkeytymään tuohon N Telenoriin, niin sen käyttö tulee kyllä maksamaan eli se ei kuulu Sonera Sopiva hinnoitteluun. Koska Soneralla ei ole sopimusta sen kanssa.


olkitu
Somettaja
Forum|alt.badge.img+4
  • Somettaja
  • May 23, 2016

@kiisseli67 kirjoitti:

@JariB kirjoitti:
Alueella missä olemme ei ole kuin N Telenor kenttä. Täältä on turha etsiä Teliata. Miksi ei anna kytkeytyä siihen jos kuitenkin välillä onnistuu?

Tuli tässä mieleen, että jos laitat ensisijaiseksi verkoksi puhelimessa 2G eli gsm niin löytyisikö sitten paremmin tuota kuuluvuutta? Kokeile myös manuaalista hakua verkolle eli valitse asetuksista verkko-operaattori.

Jos onnistut kytkeytymään tuohon N Telenoriin, niin sen käyttö tulee kyllä maksamaan eli se ei kuulu Sonera Sopiva hinnoitteluun. Koska Soneralla ei ole sopimusta sen kanssa.


 

Ei ole mahdollista kytkeytyä verkkoon jos ei ole roaming sopimusta. Kannattaa laittaa katveilmoitus paikalliselle myyjälle eli Telialle


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • May 23, 2016

@olkitu kirjoitti:

@kiisseli67 kirjoitti:

@JariB kirjoitti:
Alueella missä olemme ei ole kuin N Telenor kenttä. Täältä on turha etsiä Teliata. Miksi ei anna kytkeytyä siihen jos kuitenkin välillä onnistuu?

Tuli tässä mieleen, että jos laitat ensisijaiseksi verkoksi puhelimessa 2G eli gsm niin löytyisikö sitten paremmin tuota kuuluvuutta? Kokeile myös manuaalista hakua verkolle eli valitse asetuksista verkko-operaattori.

Jos onnistut kytkeytymään tuohon N Telenoriin, niin sen käyttö tulee kyllä maksamaan eli se ei kuulu Sonera Sopiva hinnoitteluun. Koska Soneralla ei ole sopimusta sen kanssa.


 

Ei ole mahdollista kytkeytyä verkkoon jos ei ole roaming sopimusta. Kannattaa laittaa katveilmoitus paikalliselle myyjälle eli Telialle


Kyllä näin on. Operaattori eli N Telenor ei ole käytettävissä Sonera Sopiva-liittymällä.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • May 23, 2016
Kuitenkin nytkin yksi meistä kolmesta on kiinni Telenorin verkossa Soneran Sopiva liittymällä. Aluksi olimme kaikki. Hinnalla ei ole suurta merkitystä koska soitamme vain pakolliset työpuhelut.

Purnipsi
Somettaja
Forum|alt.badge.img+8
  • Somettaja
  • May 23, 2016

@JariB kirjoitti:
Kuitenkin nytkin yksi meistä kolmesta on kiinni Telenorin verkossa Soneran Sopiva liittymällä. Aluksi olimme kaikki. Hinnalla ei ole suurta merkitystä koska soitamme vain pakolliset työpuhelut.

Meneekö puhelut kuitenkin läpi? Voisiko ratkaisuna toimia paikallisen Prepaid-kortin hommaaminen?


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • May 24, 2016

Ei mene puhelut läpi. Prepaid liittymää ei myydä täällä, lähin kauppakin kymmenien kilometrien päässä laivamatkan takana. Ihmetyttää kun yhdellä meistä kolmesta puhelin toimii ja meillä kehdella muulla toimi aluksi pari päivää.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • May 24, 2016

Olen ollut yhteydessä Norjan Teliaan, sanoivat että ei ole heidän ongelma vaan Suomen Soneran


kiisseli67
Virtuaalihahmo
Forum|alt.badge.img+7
  • Virtuaalihahmo
  • May 24, 2016

Onhan puhelimen asetuksista roaming sallittu?

Liittymä ei toimi ulkomailla

  • Hakeeko puhelin lainkaan verkkoyhteyttä, tarkista asia sammuttamalla puhelimen virta ja käynnistämällä se uudelleen.
  • Jos mahdollista, kokeile SIM-korttia toisessa puhelimessa.
  • Tarkista liittymän tila: onko mahdollista, että liittymällä on ulkomaan estoja (Omilta Sivuilta Liittymänhallinnasta).
  • Tarkista puhelimen asetukset (joissakin puhelimissa voi valita, että puhelin toimii ainoastaan kotimaan verkossa, katso tarkemmat ohjeet puhelimen käyttöohjeesta).

Mikäli vika ei selvinnyt, ota yhteyttävikapalveluumme, (tarkista ennen soittoa vika- ja häiriötiedotteet).


  • Ex-telialainen
  • May 24, 2016

Hei, Jos on vain mahdollista niin tuosta kannattaa olla yhteydessä meidän vikapalveluun. Jos liittymä/liittymät on henkilötunnuksella niin sitten kuluttajapuolen vikapalveluun, mutta jos liittymät on y-tunnuksella niin sitten yrityspuolelle soittoa!

 

Kuluttajapuolen yhteystiedot: https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta

Yrityspuolen yhteystiedot: https://www.sonera.fi/yrityksille/asiakastuki/ota+yhteytta/miten+voimme+auttaa


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • May 24, 2016

Kaikkea on kokeilu. Soneran vikapalvelu yritti kahtena päivänä tehdä jotain mutta sitten ne unohti koko asian. Puhelimet toimii ulkomailla, olemme matkatyöläisiä.


  • Aloittaja
  • Uusi jäsen
  • May 24, 2016

Viime torstaina ja perjantaina Soneran vikapalvelu yritti auttaa mutta sitten ne unohti koko asian.