Skip to main content

Mulla on ärsyttävä vika: jos mobiiliverkko on pudonnut matkan aikana ja yritän maksaa parkkia Easyparkilla, niin puhelin käskee asettamaan SIMin puhelimeen (jossa se jo on). Virta pois ja takaisin päälle auttaa, mutta aikaa palaa. Puhelin on Galaxy S7, mutta sama vika oli jo S4ssa. Telia lähetti uuden SIMIN, mutta vika jatkuu.

ovatko muut törmänneet tällaiseen?

 


@Toscar kirjoitti:


Mulla on ärsyttävä vika: jos mobiiliverkko on pudonnut matkan aikana ja yritän maksaa parkkia Easyparkilla, niin puhelin käskee asettamaan SIMin puhelimeen (jossa se jo on). Virta pois ja takaisin päälle auttaa, mutta aikaa palaa. Puhelin on Galaxy S7, mutta sama vika oli jo S4ssa. Telia lähetti uuden SIMIN, mutta vika jatkuu.



ovatko muut törmänneet tällaiseen?



 






Tervehdys @Toscar!



 



Koskeeko tämä siis vain Easypark-sovellusta? :smileyhappy:


Kuvasin epätarkasti: ei todellakaan koske vain Easypark-sovellusta, se vain oli se, jonka avulla tutustuin tähän vikaan.


Hei @Toscar!



Ihan vastaavaa ongelmaa ei ole ollut, mutta viallinen sim-kortti oli joskus. Puhelimeni kysyi pin-koodia vähän väliä ja se piti uudelleen käynnistää jotta puhelut ym alkoivat toimimaan. Sama toistui toisella puhelimella. Sitten tilasin uuden sim-kortin ja ongelma poistui. Kokeile tilata vielä uusi sim-kortti (ilmainen), jos olisi sittenkin vikaa tuossa toisessakin sim-kortissa. Ja onhan sim-kortti tukevasti paikoillaan, ettei se pääse heilahtamaan koska silloin tuollainen virheilmoitus voi kyllä tulla.


Kiitos kiisseli67!

 

ajattelin katsoa vielä tilannetta - SIM-ongelmaan viittaisi se, että heti saatuani uuden SIMin ajelin Peijaksen parkkipaikalle, joka aiemmin oli takuuvarma ongelman ilmenemispaikka. Ei ilmennyt tällä kertaa, eikä toisellakaan kerralla. Nyt on alkanut ilmetä, ja jos jatkuu, niin tilaan raas uuden SIMin. En usko, että SIM pääsee liikkumaan, S7n SIM-kelkka on sen verran tiivis.


Tervetuloa yhteisöön @Toscar! Sellaista vielä täältä muistuttelen että kannattaa katsoa ettei sim kortissa tai kelkassa ole mitään likaa joka haittaisi kortin toimintaa. Jos kortti alkaa oirehtimaan useamminkin niin sitä voisi myös testata toisella puhelimella jos suinkin mahdollista. Näin saa ainakin rajattua laiteongelman pois.


Luulin, että se olit sinä Merja_J, joka ehdotit puhelimen palauttamista tehdasasetuksiin backupin jälkeen ja sitten palauttaa se, mutta en löydä sellaista viestiä. Seurasin kuitenkin neuvoa ja se tuntui tepsivän ainakin toistaiseksi. Eli kiitos.


Vastaa