@pvauhkon kirjoitti:
Hei kummankin lapsen puhelin mykkänä PERJANTAINA -LAUANTAINA. Asumme Itä-Helsingin Kontulassa ja vanhempi lapsi saapuu koulusta Vallilasta-Itäkeskukseen-vaihtaa Kontulan metroasemalla bussia kotiin. Nuorempi lapsemme saapuu koulusta Itäkeskuksen Peruskoulusta Tallinnan aukiolle ja metrolla Kontulaan, missä vaihtaa bussiin kotiin. Meille vanhemmille on ensisijaisen tärkeää saada puhelin yhteys lapsiimme. Nyt kysymys kuuluu, haluaisimme ehdottomasti IRTISANOA sopimukset Soneran kanssa. Koska, jos sama ongelma tulee jatkumaan, ettei puhelin yhteys toimi. Kuka korvaa menetetyn mahdollisuuden soittaa puhelimella apua?! Toinen ongelma on myös kotona langaton nettiyhteys. On useita päiviä vuodessa, kun netti ei aukea. Internet yhteys EI TOIMI. Mitä teemme netti palvelulla, mikä usein ei toimi?! Ystävällisin terveisin, XX 050-xxxxxxx
Hei ja tervetuloa Klaaniin!
Ikävää, ettei liittymät ole toimineet odotetulla tavalla. Matkapuhelinverkko on luonteeltaan sellainen, ettei 100% toimivuutta jokaisessa paikassa jokaisena hetkenä voida täysin taata. Sama on kaikilla operaattoreilla. Varsinkin rakennetut ympäristöt, metroasemat, tunnelit yms. ovat sangen haasteellisia verkon kattavuuden kannalta. Niissä on yleensä tukiasemia, mutta joka paikassa ei ihan aukotonta peittoa voi olla. Myös puhelinten ominaisuudet, hetkelliset katkokset, SIM-kortin kunto... lähes kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Viestintäviraston sivuilla on hyvä ja kattava dokumentaatio matkapuhelinverkon kattavuudesta ja kuuluvuuden parantamisesta: Viestintäviraston dokumentti
Klaanissa ei valitettavasti voida käsitellä liittymäasioita, jotka vaativat tunnistautumista. Sitä varten Soneralla on muita asiakaspalveluväyliä. Jos esim. Facebook on tuttu, niin kun siellä laittaa Soneralle yksityisviestissä samat seikat kuin tuossa viestissäsi. Myöskään ei ole hyvä kirjoittaa osoite/henkilötietojaan tänne, kuka tahansa netin käyttäjä voi ne lukea ja tehdä niillä mitä lystää.
Soneran viralliset asiakaspalvelukanavat löydät siis tältä sivulta: Näissä kanavissa voidaan asia varmasti selvittää ja tutkia parhaat mahdolliset ratkaisut.
https://www.sonera.fi/asiakastuki/Ota-yhteytta